6.11. 2016 Svět motorů

Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme

 

Renault Mégane má ve službách Světa motorů najeto 20.000 km. Správný čas hodnotit, jak praktický je a jak se do něj vejdeme.

Pokud vyrážíme na reportážní cesty ve složení redaktor a fotograf, rádi sáhneme v redakční garáži právě po méganu. Na rychlé městské i dálniční přesuny se báječně hodí a s dojezdem přes 700 km nemusíme zajíždět na čerpání paliva tak často jako u dlouhodobě testované octavie na zemní plyn – sice by k dojezdu 350 km na plyn zdolala dalších 800 na benzin, jenže preferujeme jednoznačně levnější CNG. Kromě toho s ní v parkovacích domech neustále narážíme na bezpečnostní omezení.

Ve čtyřech těsno

Pokud ale chceme přibrat do auta dalšího pasažéra, už raději vymýšlíme, kam s octavií zaparkovat. Mégane je totiž vzadu opravdu malý. Na nohy je místa pro dospělého jen tak tak. Naplno se to ukazuje při víkendových popojížďkách s rodinou. Pokud chceme na zadní místa umístit dětské sedačky, musíme nejdřív odsunout přední sedáky. Jakmile úzkým prostupem vměstnáme sedačku dovnitř, můžeme je vrátit zpátky, jenže po usazení potomka se také rovnou připravit na kopání zezadu. Už půldruhého roku staré dítě v sedačce spolehlivě nohama dosáhne na opěradla před sebou. Aspoň že se koženka zezadu opěradel snadno omývá…

S sebou hlavně svačinu

O mnoho lepší situace s místem není ani v kufru. Fotobrašnu a stativ do něj vždycky naložíme, ale když v neděli dojde na složený kočárek s korbou, musíme zadní plato vyndat ze zavazadelníku a nechat doma. Nakládání pak nijak neulehčuje ani nakládací hrana vysoká přes 70 cm a úzký vstupní otvor.

Každý jistě od hatchbacku nečeká stěhovácké dovednosti. Vždycky ale v Česku bylo zvykem považovat taková auta za rodinná. Ať už prostor renaultu porovnáme s Volkswagenem Golf, Opelem Astra, Toyotou Auris či Nissanem Pulsar, nemůžeme ho v této disciplíně pochválit.

Na druhou stranu jde o jasně čitelný ústupek stylovým liniím karoserie, díky nimž mégane mezi konkurenty působí mimořádně elegantně.

 [600×284]

Digitální schovávaná

Moderní technologie mohou život s autem zjednodušit, ale ne ve všem. Stále si myslíme, že třeba paměť stanic na displeji rádia je nejlepší doprovodit dvěma jednoduchými knoflíky pro hlasitost a ruční ladění. Renault nám dva velké kohouty ponechal, jsou na teplotu v interiéru. Všechno ostatní se u systému R-Link ovládá z velkého displeje, ne vždy k naší spokojenosti.

Pochválit můžeme, že v základním režimu na něm lze zobrazovat víc věcí najednou – nejraději máme navigaci a rádio. První obezlička spočívá v tom, že mapa má natvrdo nastavené hodně podrobné měřítko, které se nedá změnit. Jedním dotykem lze mapu roztáhnout na celou obrazovku, kde je ovšem rozlišení naopak malé, takže ztrácíme detaily. Trvale přiblížit ji také nejde, po 10 sekundách se vrátí zpět. Navádění k jasnému cíli funguje spolehlivě, ale sledování okolí trasy a hledání dalších bodů není za jízdy příliš bezpečné.

Samotné zadávání trasy i volby dalších funkcí, jako je například změna zdroje hudby, nastavení ventilace nebo listování telefonním seznamem, probíhá složitě ve více krocích, kdy je nutné z hlavní obrazovky vstupovat do dalších menu a jednu věc několikrát potvrdit. Když se potom chceme vrátit zpět, často se ocitneme jinde, než jsme chtěli – systém používá tři domovské stránky a tlačítkem „domů“ se vrací na tu, již jsme navštívili naposledy. Také maličká virtuální tlačítka ventilace se netrefují snadno. Ne že bychom návrhářům komunikačních systémů chtěli fušovat do řemesla, ale v jiných autech denně vidíme, že věci jdou udělat jednodušeji a že systém renaultu žádá za jízdy příliš mnoho pozornosti. Ani nám profesionálům to nepřipadá ideální. Při představě, že si prostorově skromný vůz pořídí lidé po padesátce, jim moc nezávidíme.

Plusy

  • Elegantní design
  • Prostor pro cestující vpředu
  • Nízká hladina hluku
  • Kultivovaný motor

Minusy

  • Málo místa vzadu, malý kufr
  • Omezený výhled řidiče
  • Složitý informační systém
  • Jen průměrná spotřeba paliva

Základní údaje výrobce
Motor Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem 1198 cm3
Výkon 97 kW při 5500 ot./min
točivý moment 205 N.m při 2000 ot./min
Pohon předních kol
Manuální převodovka
Nejvyšší rychlost 197 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,6 s
Spotřeba město/mimo město 6,8/4,5 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
Délka x šířka x výška 4359 x 1814 x 1447 mm
Rozvor náprav 2669 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu 1591/1586 mm
Provozní/užitečná hmotnost1280/596 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 650/1650 kg
Objem palivové nádrže 47 l
Standardní pneumatiky 205/55 R16, testovaný vůz 205/50 R17
Objem kufru 384/1247 l
Celková záruka 5 let, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu511.900 Kč

Autoři: Martin Frei a Petr Slováček

Spolupracujeme s TipCars.com
Funguje tu „daňové gestapo“, říká Babišův poradce Bláha Funguje tu „daňové gestapo“, říká Babišův poradce Bláha

Před rokem říkal, že Andreji Babišovi nevěří, a že je pro…

Výdělky O2 letos vzrostly, výrazně přesahují miliardu Výdělky O2 letos vzrostly, výrazně přesahují miliardu

Operátor O2 zvýšil v prvním čtvrtletí zisk o tři procenta…

Komentář Bohumila Pečinky: Odvolání Babiše? Hra zašla daleko Komentář Bohumila Pečinky: Odvolání Babiše? Hra zašla daleko

Okolí premiéra Bohuslava Sobotky rozehrálo hru proti…

Microsoftu i Googlu výrazně vzrostly zisky Microsoftu i Googlu výrazně vzrostly zisky

Čistý zisk amerického softwarového gigantu Microsoft ve…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe –…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu

Policie v Estonsku se rozhodla netradičně ukončit…

 




Nový Renault Mégane R.S. se začíná odhalovat. Poslechněte si, jak zní Nový Renault Mégane R.S. se začíná odhalovat. Poslechněte si, jak zní

Renault začíná lákat na očekávanou novou generaci hot…

Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy

Francouzský hatchback je základem pro nový rallycrossový…

 



 
Škoda Karoq konečně oficiálně! Nový Yeti má 1.5 TSI, ovládání gesty a digitální štít

Škoda Karoq konečně oficiálně! Nový Yeti má 1.5 TSI, ovládání gesty a digitální štít

Dnes 08:00

V Estonsku právě probíhají první testy Škody Karoq. Než zveřejníme první jízdní dojmy, pojďme si shrnout vůbec první oficiální informace.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Kde oslavit

Kde oslavit "čarodějnice"? Vezměte děti na výlet.

Filipojakubská noc či pohanský Beltine bývaly slavné svátky. Dnes se sice jejich magický aura trochu vytratila,…

 

iSport.cz

Plzeň uctí zesnulého Rajtorala a vyřadí jeho dres. Ivanschitz má nové číslo

Plzeň uctí zesnulého Rajtorala a vyřadí jeho dres.…

Fotbalová Viktoria Plzeň v sobotním ligovém utkání s Duklou Praha oficiálně vyřadí číslo 27, s nímž nastupoval…

Italský řád, tvrdost, rychlost. Hvězdám se líbí a Chelsea v Anglii jede

Italský řád, tvrdost, rychlost. Hvězdám se líbí a…

Ani Guardiola, ani Mourinho, natož Klopp. K titulu v Premier League uhánějí fotbalisté Chelsea pod velením…

 

Reflex.cz

Macronova žena by v USA dostala třicet let vězení

Macronova žena by v USA dostala třicet let vězení

Vracím se k cause, která mne nedávno pohnula k sepsání petice. K případu americké učitelky Jennifer, která si…

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na kontroverzní výstavě Voayer

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na…

Do Prahy přijede ze Slovenska výstava, na níž se prezentují nahé ženy převážně v pozicích odpovídajících…