6.11. 2016 Svět motorů

Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme

 

Renault Mégane má ve službách Světa motorů najeto 20.000 km. Správný čas hodnotit, jak praktický je a jak se do něj vejdeme.

Pokud vyrážíme na reportážní cesty ve složení redaktor a fotograf, rádi sáhneme v redakční garáži právě po méganu. Na rychlé městské i dálniční přesuny se báječně hodí a s dojezdem přes 700 km nemusíme zajíždět na čerpání paliva tak často jako u dlouhodobě testované octavie na zemní plyn – sice by k dojezdu 350 km na plyn zdolala dalších 800 na benzin, jenže preferujeme jednoznačně levnější CNG. Kromě toho s ní v parkovacích domech neustále narážíme na bezpečnostní omezení.

Ve čtyřech těsno

Pokud ale chceme přibrat do auta dalšího pasažéra, už raději vymýšlíme, kam s octavií zaparkovat. Mégane je totiž vzadu opravdu malý. Na nohy je místa pro dospělého jen tak tak. Naplno se to ukazuje při víkendových popojížďkách s rodinou. Pokud chceme na zadní místa umístit dětské sedačky, musíme nejdřív odsunout přední sedáky. Jakmile úzkým prostupem vměstnáme sedačku dovnitř, můžeme je vrátit zpátky, jenže po usazení potomka se také rovnou připravit na kopání zezadu. Už půldruhého roku staré dítě v sedačce spolehlivě nohama dosáhne na opěradla před sebou. Aspoň že se koženka zezadu opěradel snadno omývá…

S sebou hlavně svačinu

O mnoho lepší situace s místem není ani v kufru. Fotobrašnu a stativ do něj vždycky naložíme, ale když v neděli dojde na složený kočárek s korbou, musíme zadní plato vyndat ze zavazadelníku a nechat doma. Nakládání pak nijak neulehčuje ani nakládací hrana vysoká přes 70 cm a úzký vstupní otvor.

Každý jistě od hatchbacku nečeká stěhovácké dovednosti. Vždycky ale v Česku bylo zvykem považovat taková auta za rodinná. Ať už prostor renaultu porovnáme s Volkswagenem Golf, Opelem Astra, Toyotou Auris či Nissanem Pulsar, nemůžeme ho v této disciplíně pochválit.

Na druhou stranu jde o jasně čitelný ústupek stylovým liniím karoserie, díky nimž mégane mezi konkurenty působí mimořádně elegantně.

 [600×284]

Digitální schovávaná

Moderní technologie mohou život s autem zjednodušit, ale ne ve všem. Stále si myslíme, že třeba paměť stanic na displeji rádia je nejlepší doprovodit dvěma jednoduchými knoflíky pro hlasitost a ruční ladění. Renault nám dva velké kohouty ponechal, jsou na teplotu v interiéru. Všechno ostatní se u systému R-Link ovládá z velkého displeje, ne vždy k naší spokojenosti.

Pochválit můžeme, že v základním režimu na něm lze zobrazovat víc věcí najednou – nejraději máme navigaci a rádio. První obezlička spočívá v tom, že mapa má natvrdo nastavené hodně podrobné měřítko, které se nedá změnit. Jedním dotykem lze mapu roztáhnout na celou obrazovku, kde je ovšem rozlišení naopak malé, takže ztrácíme detaily. Trvale přiblížit ji také nejde, po 10 sekundách se vrátí zpět. Navádění k jasnému cíli funguje spolehlivě, ale sledování okolí trasy a hledání dalších bodů není za jízdy příliš bezpečné.

Samotné zadávání trasy i volby dalších funkcí, jako je například změna zdroje hudby, nastavení ventilace nebo listování telefonním seznamem, probíhá složitě ve více krocích, kdy je nutné z hlavní obrazovky vstupovat do dalších menu a jednu věc několikrát potvrdit. Když se potom chceme vrátit zpět, často se ocitneme jinde, než jsme chtěli – systém používá tři domovské stránky a tlačítkem „domů“ se vrací na tu, již jsme navštívili naposledy. Také maličká virtuální tlačítka ventilace se netrefují snadno. Ne že bychom návrhářům komunikačních systémů chtěli fušovat do řemesla, ale v jiných autech denně vidíme, že věci jdou udělat jednodušeji a že systém renaultu žádá za jízdy příliš mnoho pozornosti. Ani nám profesionálům to nepřipadá ideální. Při představě, že si prostorově skromný vůz pořídí lidé po padesátce, jim moc nezávidíme.

Plusy

  • Elegantní design
  • Prostor pro cestující vpředu
  • Nízká hladina hluku
  • Kultivovaný motor

Minusy

  • Málo místa vzadu, malý kufr
  • Omezený výhled řidiče
  • Složitý informační systém
  • Jen průměrná spotřeba paliva

Základní údaje výrobce
Motor Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem 1198 cm3
Výkon 97 kW při 5500 ot./min
točivý moment 205 N.m při 2000 ot./min
Pohon předních kol
Manuální převodovka
Nejvyšší rychlost 197 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,6 s
Spotřeba město/mimo město 6,8/4,5 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
Délka x šířka x výška 4359 x 1814 x 1447 mm
Rozvor náprav 2669 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu 1591/1586 mm
Provozní/užitečná hmotnost1280/596 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 650/1650 kg
Objem palivové nádrže 47 l
Standardní pneumatiky 205/55 R16, testovaný vůz 205/50 R17
Objem kufru 384/1247 l
Celková záruka 5 let, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu511.900 Kč

Autoři: Martin Frei a Petr Slováček

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 



Renault prozradil více o Méganu R.S.: Na výběr budou dva podvozky Renault prozradil více o Méganu R.S.: Na výběr budou dva podvozky

Francouzská automobilka postupně odkrývá podrobnosti o…

Nový Renault Mégane R.S. poprvé na veřejnosti. Manuál bude! Nový Renault Mégane R.S. poprvé na veřejnosti. Manuál bude!

Jedno z velkých tajemství nadcházejícího Méganu R.S.…

 



 
48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí stávajících 12 voltů?

48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí 12 voltů?

Dnes 18:25

Budoucnost automobilové elektroinstalace patří 48voltové palubní síti, hlásají do světa automobilky. Co přinese čtyřnásobné zvýšení palubního napětí? A bude se i nadále používat 12voltová sít?




Blesk.cz

V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to se nám bude dařit

V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to…

Během neděle bude do Česka proudit chladný a vlhký vzduch od severozápadu, který pocítíme na vlastní kůži. V…

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

 

iSport.cz

Vrba o faulu na Dvořáka z Jihlavy: Ať to rozhodne někdo na svazu

Vrba o faulu na Dvořáka z Jihlavy: Ať to rozhodne…

Po čtyřech kolech je Plzeň jediným týmem HET ligy s plným počtem bodů. Nad pražskými „S“, s kterými by podle…

SESTŘIHY: Plzeň vládne lize, Sigma je druhá. Slavia ztratila, Sparta slavila

SESTŘIHY: Plzeň vládne lize, Sigma je druhá. Slavia…

Fotbalisté Viktorie Plzeň zůstávají jako jediní v lize bez ztráty body. Svěřenci Pavla Vrby otočili ve 4. kole…

 

Reflex.cz

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…