6.11. 2016 Svět motorů

Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe – Balíme a vyrážíme

 

Renault Mégane má ve službách Světa motorů najeto 20.000 km. Správný čas hodnotit, jak praktický je a jak se do něj vejdeme.

Pokud vyrážíme na reportážní cesty ve složení redaktor a fotograf, rádi sáhneme v redakční garáži právě po méganu. Na rychlé městské i dálniční přesuny se báječně hodí a s dojezdem přes 700 km nemusíme zajíždět na čerpání paliva tak často jako u dlouhodobě testované octavie na zemní plyn – sice by k dojezdu 350 km na plyn zdolala dalších 800 na benzin, jenže preferujeme jednoznačně levnější CNG. Kromě toho s ní v parkovacích domech neustále narážíme na bezpečnostní omezení.

Ve čtyřech těsno

Pokud ale chceme přibrat do auta dalšího pasažéra, už raději vymýšlíme, kam s octavií zaparkovat. Mégane je totiž vzadu opravdu malý. Na nohy je místa pro dospělého jen tak tak. Naplno se to ukazuje při víkendových popojížďkách s rodinou. Pokud chceme na zadní místa umístit dětské sedačky, musíme nejdřív odsunout přední sedáky. Jakmile úzkým prostupem vměstnáme sedačku dovnitř, můžeme je vrátit zpátky, jenže po usazení potomka se také rovnou připravit na kopání zezadu. Už půldruhého roku staré dítě v sedačce spolehlivě nohama dosáhne na opěradla před sebou. Aspoň že se koženka zezadu opěradel snadno omývá…

S sebou hlavně svačinu

O mnoho lepší situace s místem není ani v kufru. Fotobrašnu a stativ do něj vždycky naložíme, ale když v neděli dojde na složený kočárek s korbou, musíme zadní plato vyndat ze zavazadelníku a nechat doma. Nakládání pak nijak neulehčuje ani nakládací hrana vysoká přes 70 cm a úzký vstupní otvor.

Každý jistě od hatchbacku nečeká stěhovácké dovednosti. Vždycky ale v Česku bylo zvykem považovat taková auta za rodinná. Ať už prostor renaultu porovnáme s Volkswagenem Golf, Opelem Astra, Toyotou Auris či Nissanem Pulsar, nemůžeme ho v této disciplíně pochválit.

Na druhou stranu jde o jasně čitelný ústupek stylovým liniím karoserie, díky nimž mégane mezi konkurenty působí mimořádně elegantně.

 [600×284]

Digitální schovávaná

Moderní technologie mohou život s autem zjednodušit, ale ne ve všem. Stále si myslíme, že třeba paměť stanic na displeji rádia je nejlepší doprovodit dvěma jednoduchými knoflíky pro hlasitost a ruční ladění. Renault nám dva velké kohouty ponechal, jsou na teplotu v interiéru. Všechno ostatní se u systému R-Link ovládá z velkého displeje, ne vždy k naší spokojenosti.

Pochválit můžeme, že v základním režimu na něm lze zobrazovat víc věcí najednou – nejraději máme navigaci a rádio. První obezlička spočívá v tom, že mapa má natvrdo nastavené hodně podrobné měřítko, které se nedá změnit. Jedním dotykem lze mapu roztáhnout na celou obrazovku, kde je ovšem rozlišení naopak malé, takže ztrácíme detaily. Trvale přiblížit ji také nejde, po 10 sekundách se vrátí zpět. Navádění k jasnému cíli funguje spolehlivě, ale sledování okolí trasy a hledání dalších bodů není za jízdy příliš bezpečné.

Samotné zadávání trasy i volby dalších funkcí, jako je například změna zdroje hudby, nastavení ventilace nebo listování telefonním seznamem, probíhá složitě ve více krocích, kdy je nutné z hlavní obrazovky vstupovat do dalších menu a jednu věc několikrát potvrdit. Když se potom chceme vrátit zpět, často se ocitneme jinde, než jsme chtěli – systém používá tři domovské stránky a tlačítkem „domů“ se vrací na tu, již jsme navštívili naposledy. Také maličká virtuální tlačítka ventilace se netrefují snadno. Ne že bychom návrhářům komunikačních systémů chtěli fušovat do řemesla, ale v jiných autech denně vidíme, že věci jdou udělat jednodušeji a že systém renaultu žádá za jízdy příliš mnoho pozornosti. Ani nám profesionálům to nepřipadá ideální. Při představě, že si prostorově skromný vůz pořídí lidé po padesátce, jim moc nezávidíme.

Plusy

  • Elegantní design
  • Prostor pro cestující vpředu
  • Nízká hladina hluku
  • Kultivovaný motor

Minusy

  • Málo místa vzadu, malý kufr
  • Omezený výhled řidiče
  • Složitý informační systém
  • Jen průměrná spotřeba paliva

Základní údaje výrobce
Motor Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem 1198 cm3
Výkon 97 kW při 5500 ot./min
točivý moment 205 N.m při 2000 ot./min
Pohon předních kol
Manuální převodovka
Nejvyšší rychlost 197 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,6 s
Spotřeba město/mimo město 6,8/4,5 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
Délka x šířka x výška 4359 x 1814 x 1447 mm
Rozvor náprav 2669 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu 1591/1586 mm
Provozní/užitečná hmotnost1280/596 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 650/1650 kg
Objem palivové nádrže 47 l
Standardní pneumatiky 205/55 R16, testovaný vůz 205/50 R17
Objem kufru 384/1247 l
Celková záruka 5 let, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu511.900 Kč

Autoři: Martin Frei a Petr Slováček

Spolupracujeme s TipCars.com
Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E je mezi 16 nejlepšími…

Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159 Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159

Výrobce letecké techniky Aero Vodochody ukázal na…

Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá

Bílý dům odmítl závěry médií, že si prezident Donald…

OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA

Detroit, svého času jedno z nejlidnatějších měst USA…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test Renault Mégane 1.2 TCe –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 






 
Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Včera

Lego stavebnice nejslavnějšího auta Jamese Bonda má dokonce i výbavu svého předobrazu.




Blesk.cz

Zvracející a močící Hitler i mrzačení nácků opět baví. Recenze Wolfenstein II: The New Colossus pro Switch

Zvracející a močící Hitler i mrzačení nácků opět…

Že bude Wolfenstein II: The New Colossus taková bomba, která se z videohry vyklubala, čekal málokdo. Počítalo se…

Miliardář Musk udělal z hrdiny z jeskyně pedofila. Dotkl se prý jeho chlouby

Miliardář Musk udělal z hrdiny z jeskyně pedofila.…

Americký miliardář a majitel vesmírné společnosti SpaceX Elon Musk se omluvil britskému jeskynnímu záchranáři za…

 

iSport.cz

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a Kittel, nestihli limit

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a…

Britský cyklista Geraint Thomas je novým vedoucím jezdcem Tour de France. Do žlutého trikotu se oblékl díky…

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent Juve potkal s idolem

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent…

Splnil si sen, možná i jeden z největších životních zážitků. Roman Macek, český záložník Juventusu, na vlastní…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…