Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do roku 2035 bude na světě jezdit 1,7 miliardy aut

David Bureš
Diskuze (8)
Počet automobilů má nejvíce růst v Číně a Indii.

Mezinárodní agentura pro energii (IEA) v letošním vydání své studie Výhled energetické spotřeby světa tvrdí, že v roce 2035 bude na celém světě jezdit asi 1,7 miliardy vozidel. To je zhruba dvojnásobek oproti dnešku.

Největší růst počtu automobilů má být samozřejmě zaznamenán ve dvou nejlidnatějších zemích světa – v Číně a Indii. Dvojice těchto států se právě motorizuje, v současnosti zde prodeje aut významně rostou, i nadále tu je mnoho potenciálních zákazníků, kteří vůz ještě nevlastní.

V Číně například ještě na počátku tohoto tisíciletí byly čtyři vozy na 1.000 obyvatel, v roce 2010 jich už bylo 40. IEA pak předpokládá, že v roce 2035 tu bude 310 automobilů na 1.000 Číňanů. V USA je mimochodem dnes 660 aut na 1.000 obyvatel.

Tento trend by znamenal, že by za 23 let vzrostl počet aut v Říši středu ze současných 60 milionů na 400 milionů v roce 2035. Již za 13 let má na čínských silnicích jezdit více aut než v Evropské unii nebo Spojených státech.

Ještě výraznější nárůst má být zaznamenán v Indii. Na indických silnicích jezdí v současnosti asi 14 milionů automobilů, do roku 2035 jich má být 160 milionů, což je více než desetinásobek.

Co se týče paliv, IEA odhaduje, že v roce 2035 budou čtyři procenta všech prodaných vozů elektromobily. V loňském roce mělo podle IEA elektrický pohon méně než 0,05 procenta prodaných aut.

Hybridní pohon má mít za 23 let více než pětina prodaných automobilů. Zhruba tři procenta aut má být poháněna zemním plynem. Vozidla se spalovacím agregátem tak budou světu i v budoucnu dominovat.

S růstem počtu automobilů vzroste také délka silnic. Podle IEA je na světě nyní asi 45 milionů kilometrů zpevněných cest, o 30 % více než před deseti lety. Do roku 2035 má na světě přibýt dalších 16 milionů silnic. Většina nových silnic samozřejmě přibude v rozvojových zemích.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - escorpion
16. 11. 2012 19:03
parkovanie
Mňa by zaujímalo kde budú autá parkovať. Už teraz v BA parkujú na tráve a dostavajú pokuty.
16. 11. 2012 14:47
to by vsak znamelo
Neustale zvysovanie zivnotnej urovne Ciny a Indie sucasnym tempom. A neviem ci to ekonomiky tychto krajin do roku 2035 dosiahnu. Aj im za par rokov zacne dochadzat dych..
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2012 11:37
Re: dieselový skanzen EU
:yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2012 11:37
Re: dieselový skanzen EU
:yes: :-)
Avatar - Stefič
16. 11. 2012 11:31
Re: dieselový skanzen EU
osobně s naftou mnoho zkušeností nemám nicméně to málo co jsem si projel mě utvrdilo v názoru, že nafta není výhodná téměř v žádném směru.
Vyšší výkon, respektive krouťák již není výsadou jen nafty a to zejména s příchodem benzinových přeplňovaných motorů. A kecy o nižší spotřebě? Kdy? Ve městě je rozdíl nepatrný, na okresce při jízdě 90kou žere i moje benuínová atmosféra 5,7 litru a jedinou výhodu získávají nafťáci na dálnicích, kde je již úspora znát. Ovšem není úspora jako úspora. Vezmu-li v potaz vyšší cenu a náročnější údržbu, je pak otázkou, kdy se investice vrátí. A to nemluvím o DPF a ostatních debi*litách.
V rodiné máme mondeo 2.0 TDCi s průměrnou spotřebou 5,5. Ovšem to auto téměř nikdy nepřekročilo rychlost 100km/h. A když už ano, tak to žralo něco pod 8 jako skoro každý benzín. Takže úspora?