Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Do roku 2035 bude na světě jezdit 1,7 miliardy aut

Počet automobilů má nejvíce růst v Číně a Indii.
Zpět na článek
16. 11. 2012 19:03
16. 11. 2012 19:08
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2012 09:01
Trochu chybí..
..nějaká zmínka/odhad KOLIK procent (soboních) vozidel bude naftových (to by mne docela ZAJÍMALO - a jestli nafta přes snahy některých automobilek zůstane dál víceméně jen evropskou záležitostí..
Rozbalit vlákno
0
16. 11. 2012 10:27
dieselový skanzen EU
Sice nevím jaký puch zůstává za mazdou skyactiv diesel, ale předpokládám, že nafta se čistě spálit prostě nedá, takže doufám, že se nedostanou ani přes těch 30% pod kterými jsou celosvětově nyní (např. Čína má cca 1% podíl vznětových motorů). Znám minimálně tři slibné a revoluční prototypy zážehových motorů (už fungující - ne jen papíroví draci), ale u dieselu už není moc co zlepšovat a naopak je snad zabijí emise a cena, tudíž doufám v menší podíl nádrží s tekutým smrdutým puchem. Vzduchu v EU by to hodně pomohlo. Naše plíce, uši, mozek a srdce (a zřejmě i celý zbytek těla) chtějí více plyňáků, benzíňáků, hybridů, elektromobilů a ne více vznětové brzdy, díky které se EU jen technologicky posunula dále za Asii a Ameriku.
PS: Jestli přijde WinDiesel, tak ho prosím ignorujte. Svoje informace čerpá z lobistické organizace za vznětové motory a zdravý rozum mu byl odstraněn po nepovedené lobotomii. Ten chudák je schopný tvrdit, že Vám puch z nafty škodí méně než LPG - zkuste si to na vlastní kůži a pak mě dyžtak odsuďte jako já jeho.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Stefič
16. 11. 2012 11:31
Re: dieselový skanzen EU
osobně s naftou mnoho zkušeností nemám nicméně to málo co jsem si projel mě utvrdilo v názoru, že nafta není výhodná téměř v žádném směru.
Vyšší výkon, respektive krouťák již není výsadou jen nafty a to zejména s příchodem benzinových přeplňovaných motorů. A kecy o nižší spotřebě? Kdy? Ve městě je rozdíl nepatrný, na okresce při jízdě 90kou žere i moje benuínová atmosféra 5,7 litru a jedinou výhodu získávají nafťáci na dálnicích, kde je již úspora znát. Ovšem není úspora jako úspora. Vezmu-li v potaz vyšší cenu a náročnější údržbu, je pak otázkou, kdy se investice vrátí. A to nemluvím o DPF a ostatních debi*litách.
V rodiné máme mondeo 2.0 TDCi s průměrnou spotřebou 5,5. Ovšem to auto téměř nikdy nepřekročilo rychlost 100km/h. A když už ano, tak to žralo něco pod 8 jako skoro každý benzín. Takže úspora?
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2012 11:37
Re: dieselový skanzen EU
:yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2012 11:37
Re: dieselový skanzen EU
:yes: :-)
16. 11. 2012 14:47
to by vsak znamelo
Neustale zvysovanie zivnotnej urovne Ciny a Indie sucasnym tempom. A neviem ci to ekonomiky tychto krajin do roku 2035 dosiahnu. Aj im za par rokov zacne dochadzat dych..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - escorpion
16. 11. 2012 19:03
parkovanie
Mňa by zaujímalo kde budú autá parkovať. Už teraz v BA parkujú na tráve a dostavajú pokuty.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
16. 11. 2012 19:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.