..nějaká zmínka/odhad KOLIK procent (soboních) vozidel bude naftových (to by mne docela ZAJÍMALO - a jestli nafta přes snahy některých automobilek zůstane dál víceméně jen evropskou záležitostí..
Sice nevím jaký puch zůstává za mazdou skyactiv diesel, ale předpokládám, že nafta se čistě spálit prostě nedá, takže doufám, že se nedostanou ani přes těch 30% pod kterými jsou celosvětově nyní (např. Čína má cca 1% podíl vznětových motorů). Znám minimálně tři slibné a revoluční prototypy zážehových motorů (už fungující - ne jen papíroví draci), ale u dieselu už není moc co zlepšovat a naopak je snad zabijí emise a cena, tudíž doufám v menší podíl nádrží s tekutým smrdutým puchem. Vzduchu v EU by to hodně pomohlo. Naše plíce, uši, mozek a srdce (a zřejmě i celý zbytek těla) chtějí více plyňáků, benzíňáků, hybridů, elektromobilů a ne více vznětové brzdy, díky které se EU jen technologicky posunula dále za Asii a Ameriku.
PS: Jestli přijde WinDiesel, tak ho prosím ignorujte. Svoje informace čerpá z lobistické organizace za vznětové motory a zdravý rozum mu byl odstraněn po nepovedené lobotomii. Ten chudák je schopný tvrdit, že Vám puch z nafty škodí méně než LPG - zkuste si to na vlastní kůži a pak mě dyžtak odsuďte jako já jeho.
osobně s naftou mnoho zkušeností nemám nicméně to málo co jsem si projel mě utvrdilo v názoru, že nafta není výhodná téměř v žádném směru.
Vyšší výkon, respektive krouťák již není výsadou jen nafty a to zejména s příchodem benzinových přeplňovaných motorů. A kecy o nižší spotřebě? Kdy? Ve městě je rozdíl nepatrný, na okresce při jízdě 90kou žere i moje benuínová atmosféra 5,7 litru a jedinou výhodu získávají nafťáci na dálnicích, kde je již úspora znát. Ovšem není úspora jako úspora. Vezmu-li v potaz vyšší cenu a náročnější údržbu, je pak otázkou, kdy se investice vrátí. A to nemluvím o DPF a ostatních debi*litách.
V rodiné máme mondeo 2.0 TDCi s průměrnou spotřebou 5,5. Ovšem to auto téměř nikdy nepřekročilo rychlost 100km/h. A když už ano, tak to žralo něco pod 8 jako skoro každý benzín. Takže úspora?
Neustale zvysovanie zivnotnej urovne Ciny a Indie sucasnym tempom. A neviem ci to ekonomiky tychto krajin do roku 2035 dosiahnu. Aj im za par rokov zacne dochadzat dych..