12.5. 2015 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Dodávková vozidla 4x4: Iveco

 

Pohon všech kol Daily přebírá od rakouské firmy Achleitner. Díky tomuto specialistovi jde o velmi kvalitní přestavbu v mnoha konfiguracích.

Přestavba na trvalý pohon 4x4 pochází sice od výše jmenované rakouské firmy, ale Iveco pro ni zvolilo obchodní název Pias.

Zástavba 4x4 zahrnuje také speciální přední nápravu a rozvodovkou. K modelům 35C-50C lze obdržet uzávěrku předního diferenciálu.

S úpravami pocházejícími od firmy Achleitner došlo ke zvýšení podvozku o 70 mm, čtyřválec s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou může dostat ještě redukční v poměru 1/2,5.

K pohonu slouží třílitrový čtyřválec Sofim o výkonu 130 kW a točivém momentu 400 N.m. Odolný agregát s vyhlášenou odolností dobře zvládá nástrahy náročného provozu v terénu, maximum točivého momentu už od 1250 min-1 umožňuje jemné dávkování hnací síly při velmi nízkých otáčkách motoru a ohleduplnost vůči spojkovému obložení.

Daily 4x4 má vpředu nezávislé zavěšení na dvojitých příčných lichoběžníkových ramenech s dvěma dvojicemi teleskopických tlumičů. Torzní stabilizátor tlumí náklony v terénu i na silnici. Světlost narostla ve srovnání s konvenční Daily přibližně o 80 mm vpředu a 100 mm vzadu. Na podlaze se za řadicí pákou šestistupňové převodovky nachází páka redukčního ústrojí s poměrem 2,5:1. Díky tomu redukovaná jednička slouží jako plíživý pohon při uvíznutí nebo jiných kritických situacích.

Stálý pohon všech kol s dělením točivého momentu 50:50 doprovází tři tlačítka pro aktivaci elektromotorků ve všech třech diferenciálech. Zadní pocházel přímo z dílny Iveca a nebylo na něm nic měněno.

Daily 4x4 je k dispozici s dvojicí stálých převodů 3,917 nebo 4,889. Přenos točivého momentu má na starosti šestistupňová přímo řazená převodovka ZF 6S400 s rozsahem 5,373–0,791. Vůz je do terénu připraven značnou světlostí. Dělicí převodovka uprostřed se nachází 250 mm nad vozovkou. Pod předním diferenciálem zůstává 182, vzadu pak 177 mm. Jedinou méně příznivou změnu proti klasickému Daily s pohonem zadních kol tvoří omezení rejdu předních kol kvůli homokinetickým kloubům.

Daily 4x4 lze obdržet na osmi rozvorech v celkovém rozsahu 3,00 – 4,75 m. Lze si vybrat podvozek, skříň, valník či sklápěč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky Iveco Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů

Iveco uspořádalo poblíž Zvolena náročné jízdy pro model…

Iveco Daily Tourys: Pro 22 cestujících Iveco Daily Tourys: Pro 22 cestujících

Iveco nabízí minibus Daily ve čtyřech verzích. Turistický…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…