reklama


12.5. 2015 Ladislav Černý

Dodávková vozidla 4x4: Iveco

 

Pohon všech kol Daily přebírá od rakouské firmy Achleitner. Díky tomuto specialistovi jde o velmi kvalitní přestavbu v mnoha konfiguracích.

Přestavba na trvalý pohon 4x4 pochází sice od výše jmenované rakouské firmy, ale Iveco pro ni zvolilo obchodní název Pias.

Zástavba 4x4 zahrnuje také speciální přední nápravu a rozvodovkou. K modelům 35C-50C lze obdržet uzávěrku předního diferenciálu.

S úpravami pocházejícími od firmy Achleitner došlo ke zvýšení podvozku o 70 mm, čtyřválec s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou může dostat ještě redukční v poměru 1/2,5.

K pohonu slouží třílitrový čtyřválec Sofim o výkonu 130 kW a točivém momentu 400 N.m. Odolný agregát s vyhlášenou odolností dobře zvládá nástrahy náročného provozu v terénu, maximum točivého momentu už od 1250 min-1 umožňuje jemné dávkování hnací síly při velmi nízkých otáčkách motoru a ohleduplnost vůči spojkovému obložení.

Daily 4x4 má vpředu nezávislé zavěšení na dvojitých příčných lichoběžníkových ramenech s dvěma dvojicemi teleskopických tlumičů. Torzní stabilizátor tlumí náklony v terénu i na silnici. Světlost narostla ve srovnání s konvenční Daily přibližně o 80 mm vpředu a 100 mm vzadu. Na podlaze se za řadicí pákou šestistupňové převodovky nachází páka redukčního ústrojí s poměrem 2,5:1. Díky tomu redukovaná jednička slouží jako plíživý pohon při uvíznutí nebo jiných kritických situacích.

Stálý pohon všech kol s dělením točivého momentu 50:50 doprovází tři tlačítka pro aktivaci elektromotorků ve všech třech diferenciálech. Zadní pocházel přímo z dílny Iveca a nebylo na něm nic měněno.

Daily 4x4 je k dispozici s dvojicí stálých převodů 3,917 nebo 4,889. Přenos točivého momentu má na starosti šestistupňová přímo řazená převodovka ZF 6S400 s rozsahem 5,373–0,791. Vůz je do terénu připraven značnou světlostí. Dělicí převodovka uprostřed se nachází 250 mm nad vozovkou. Pod předním diferenciálem zůstává 182, vzadu pak 177 mm. Jedinou méně příznivou změnu proti klasickému Daily s pohonem zadních kol tvoří omezení rejdu předních kol kvůli homokinetickým kloubům.

Daily 4x4 lze obdržet na osmi rozvorech v celkovém rozsahu 3,00 – 4,75 m. Lze si vybrat podvozek, skříň, valník či sklápěč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Počet odběratelů plynu klesá už sedm let v řadě, zvrat nepřinesly ani dotace Počet odběratelů plynu klesá už sedm let v řadě, zvrat nepřinesly ani dotace

Stát dotuje přechod domácností na vytápění plynem, ale…

Ministerstvo pro místní rozvoj dá na opravy silnic 10 miliard Ministerstvo pro místní rozvoj dá na opravy silnic 10 miliard

Ministerstvo pro místní rozvoj má na rekonstrukci a…

Maďarské banky se loni vrátily k zisku Maďarské banky se loni vrátily k zisku

Maďarské banky se loni vrátily k zisku, celkem 111 bank…

Komentář Bohumila Pečinky: Sobotka aneb Příběh muže bez názoru Komentář Bohumila Pečinky: Sobotka aneb Příběh muže bez názoru

Kdyby politika byla obor na úrovni matematiky, musel by…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 




Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost

V blízkosti Mníšku pod Brdy jsme v kopcovitém terénu…

Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus

Zatímco Iveco odhalilo model Daily Euro 6 v nadmořské…

 



 
Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Dnes 12:50

VW Golf R jsme vždy považovali za skvělého univerzála, který zaujal v různých situacích. Z koncernové stáje ale přijíždí auto, které nabízí to samé, ale s výrazně nižší cenovkou!




Blesk.cz

Karlín se těší na masopust: Kdo si nestihne koupit masku, vyrobí ji na místě

Karlín se těší na masopust: Kdo si nestihne koupit…

Karlín už netrpělivě vyhlíží další ročník tradičního masopustního veselí. Masky, ohnivá show, průvody lidí v…

Vichřice způsobila kalamitu. Stovky domácností jsou odříznuté od elektřiny

Vichřice způsobila kalamitu. Stovky domácností jsou…

Energetici vyhlásili na Šumpersku kvůli velkému množství poruch na vedení kalamitní stav. Na odstraňování poruch…

 

iSport.cz

Gáboríkův otec vrací úder: Marián že na mladé kašle? Libu jsem tu neviděl

Gáboríkův otec vrací úder: Marián že na mladé kašle?…

U východních sousedů to pěkně jiskří, rozhovor Igora Liby pro iSport.cz spustil pořádnou přestřelku. Někdejší…

Pulkrab skončil v krvi. Fotbal je pro slečinky, napsal útočník Sparty

Pulkrab skončil v krvi. Fotbal je pro slečinky,…

Na tenhle dvojzápas budou chtít fotbalisté Sparty rychle zapomenout. Nejenže prohráli v Evropské lize na půdě…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: I šumavské dítě je součást ekosystému

Václav Klaus ml.: I šumavské dítě je součást ekosystému

Druhým dílem pokračuje nová pravidelná rubrika, ve které na aktuální otázky odpovídá Václav Klaus ml.

Troufli byste si sem autem? Podívejte se na 12 nejnebezpečnějších silnic světa

Troufli byste si sem autem? Podívejte se na 12…

Obklopují je úžasné scenérie, jsou rájem fotografů z celého světa a postrachem řidičů, kteří na nich musí…

 
 
reklama