25.5. 2015 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Dodávková vozidla 4x4: Peugeot

 

V užitkových vozidlech s pohonem všech kol se francouzský výrobce zaměřuje na spolupráci s firmou Dangel.

Zájem o lehké užitkové modely s pohonem 4x4 mají zejména horské chaty a záchranné sbory. Peugeot jim vychází vstříc třemi modely s různými délkami, počty sedadel, velikostmi nákladového prostoru i konfiguracemi samotného systému 4x4.

Všechny tři modelové řady Partner, Expert a Boxer vycházejí z pohonu předních kol, ke kterému se ve francouzském sídle firmy Dangel přidělává vývod točivého momentu i na zadní kola.

U Expertu a Boxeru jde spojovací hřídel k zadním kolům skrze střed vozidla. Systém je identický pro oba modely, dochází pouze k přizpůsobení délky spojovacího hřídele. Nejmenší model Partner na rozdíl od větších sourozenců používá složitější systém. Hřídel je od převodovky veden příčně, další pak v podélném směru a třetí opět příčně do zadního diferenciálu.

Pohon 4x4 u všech vozů dovoluje ruční zapnutí či možnost automatického připojování zadní nápravy po prokluzu jednoho z předních kol.

Všechny modely lze získat se třemi úrovněmi vybavení do terénu. Základní Endurance zahrnuje pohon také zadní nápravy a nárůst světlé výšky. Na horské zimní silnice a mokré louky to stačí. V členitějším terénu by měl mít řidič k dispozici samosvorný diferenciál zadní nápravy, který tvoří součást vyšší úrovně Performance. Samosvorné ústrojí je schopno přenést cca o čtvrtinu větší točivý moment na jedno z kol téže nápravy, když to druhé snadno prokluzuje.

Do nejtěžších podmínek patří vybavení Extréme s uzávěrkou zadního diferenciálu. Ta se aktivuje kolečkem či tlačítkem (v závislosti na modelu) na přístrojové desce a je třeba ji zapínat, když je vozidlo v klidu.

Model Partner se pyšní ještě čtvrtou úrovní výbavy do terénu Extréme+, která používá redukci pro první převodový stupeň v poměru 0,68 : 1. Jde tedy o prvek dovolující extrémně pomalou jízdu a šetřící spojkové obložení. Vůz tím získává velkou výhodu při stoupání i možnost brzdění motorem v klesání pomocí odporu motoru. Díky tomu se Partner 4x4 v rámci konkurence vymyká.

Boxer s úpravou 4x4 dosahuje světlé výšky 195 mm. Vyvedení točivého momentu na zadní nápravu je dostupné ke všem rozvorům. Výhodu pohonu při značném zatížení vozu tvoří automatické přenesení pěti až deseti procent točivého momentu na zadní kola. To významně pomáhá také při vlečení přívěsu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dodávková vozidla 4x4: Peugeot

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání o brexitu se zpozdí

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání…

Britský parlament nebude příští týden zatím dál jednat o návrhu klíčového zákona, který se má stát základem…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…