25.5. 2015 Ladislav Černý

Dodávková vozidla 4x4: Peugeot

 

V užitkových vozidlech s pohonem všech kol se francouzský výrobce zaměřuje na spolupráci s firmou Dangel.

Zájem o lehké užitkové modely s pohonem 4x4 mají zejména horské chaty a záchranné sbory. Peugeot jim vychází vstříc třemi modely s různými délkami, počty sedadel, velikostmi nákladového prostoru i konfiguracemi samotného systému 4x4.

Všechny tři modelové řady Partner, Expert a Boxer vycházejí z pohonu předních kol, ke kterému se ve francouzském sídle firmy Dangel přidělává vývod točivého momentu i na zadní kola.

U Expertu a Boxeru jde spojovací hřídel k zadním kolům skrze střed vozidla. Systém je identický pro oba modely, dochází pouze k přizpůsobení délky spojovacího hřídele. Nejmenší model Partner na rozdíl od větších sourozenců používá složitější systém. Hřídel je od převodovky veden příčně, další pak v podélném směru a třetí opět příčně do zadního diferenciálu.

Pohon 4x4 u všech vozů dovoluje ruční zapnutí či možnost automatického připojování zadní nápravy po prokluzu jednoho z předních kol.

Všechny modely lze získat se třemi úrovněmi vybavení do terénu. Základní Endurance zahrnuje pohon také zadní nápravy a nárůst světlé výšky. Na horské zimní silnice a mokré louky to stačí. V členitějším terénu by měl mít řidič k dispozici samosvorný diferenciál zadní nápravy, který tvoří součást vyšší úrovně Performance. Samosvorné ústrojí je schopno přenést cca o čtvrtinu větší točivý moment na jedno z kol téže nápravy, když to druhé snadno prokluzuje.

Do nejtěžších podmínek patří vybavení Extréme s uzávěrkou zadního diferenciálu. Ta se aktivuje kolečkem či tlačítkem (v závislosti na modelu) na přístrojové desce a je třeba ji zapínat, když je vozidlo v klidu.

Model Partner se pyšní ještě čtvrtou úrovní výbavy do terénu Extréme+, která používá redukci pro první převodový stupeň v poměru 0,68 : 1. Jde tedy o prvek dovolující extrémně pomalou jízdu a šetřící spojkové obložení. Vůz tím získává velkou výhodu při stoupání i možnost brzdění motorem v klesání pomocí odporu motoru. Díky tomu se Partner 4x4 v rámci konkurence vymyká.

Boxer s úpravou 4x4 dosahuje světlé výšky 195 mm. Vyvedení točivého momentu na zadní nápravu je dostupné ke všem rozvorům. Výhodu pohonu při značném zatížení vozu tvoří automatické přenesení pěti až deseti procent točivého momentu na zadní kola. To významně pomáhá také při vlečení přívěsu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dodávková vozidla 4x4: Peugeot

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Bilancování – Dlouhodobý test (5.část)

Model Partner v provedení Euro 6 prošel v naší redakci…

Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část) Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Euro 6: Převody a stav oleje – Dlouhodobý test (4.část)

Na spotřebu nafty má velký podíl převodování. Co nabízí…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…