Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dodge Challenger SRT Hellcat: První pekelná kočka bude vydražena

Tahle kočka je opravdu pekelná! Má 716 koní, 881 N.m a první vyrobený kousek se určitě prodá za hodně peněz. Bude totiž unikátní...
Zpět na článek
28. 7. 2014 12:35
28. 7. 2014 13:06
28. 7. 2014 16:12
28. 7. 2014 13:11
28. 7. 2014 14:30
28. 7. 2014 15:44
Avatar - Barrichello
28. 7. 2014 12:04
Pekelná kočka
nejlepší vůz s poměrem výkon/cena :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Petrolhead_CZ
28. 7. 2014 12:30
useless and pointless
Přemotorovaný křáp. Tohle bude protáčet kola i na pětku a z papírovýho výkonu zbude prd jako u 90% amerik...
Rozbalit vlákno
26
28. 7. 2014 12:41
Re: useless and pointless
V okamžiku, kdy člověk nemá co k tématu říct, je vždycky lepší mlčet. Aspoň se vyhneš hloupému plácání. ;-)
Avatar - iudex
28. 7. 2014 12:56
Re: useless and pointless
Je to trošku zjednodušený pohľad na auto, ale na druhej strane samotný výrobca zverejnenými fotkami: [odkaz] k takémuto záveru čiastočne zvádza. Ostatne ani použitá technika: obrovský motor vpredu, len na zadné kolesá prenášaný obrovský výkon a hlavne krútiak dávajú tušiť, že s efektivitou prenosu výkonu na vozovku to nebude zrejme konkurovať GT-Rku.
28. 7. 2014 13:00
Re: useless and pointless
Challanger je typický muscle car a myslím, že nějaký srovnávání se supersporty nebylo nikdy na pořadu dne. Hodně výkonu, hodně spálených gum a okruhům se raději vyhýbat....
Avatar - Barrichello
28. 7. 2014 13:21
Re: useless and pointless
Tak, je to auto pro zábavu, vychutnat zrychlení, zvuk motoru, výkon, jízdu bokem, burn out, drifty, spaálený gumy.....prostě nádhera a reinkarnace klasiky do moderní doby.

Samozřejmě sou tu dnes už stavitelný tlumiče, kontrola trakce, abs, závodní režim a mod pro běžnou jízdu a všechy další soudobý vychytávky.

Ale pořád to v sobě nese ducha starý školy :yes:
Avatar - Petrolhead_CZ
28. 7. 2014 17:23
Re: useless and pointless
Tohle všechno co jsi vypsal umí každé sportovní a supersportovní auto z Evropy několikanásobně lépe a přidávají k tomu i výbornou ovladatelnost a schopnosti na limitu, o kterých se může USA produkci pouze zdát. Motory, podvozky, řízení a zvuková kulisa je dominantou evropských aut, amerika umí hodně spálených pneumatik, odtažité řízení a tuctovku v podobě V8. Všechny palce nahoru pro Viper a zejména Viper TA, který mezi tím zástupem rádoby svalů alespoň něčím vyniká.
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 7. 2014 20:03
Re: useless and pointless
Kolik stojí Challenger a kolik stojí ten evropský supersport? 700 koní za 1 a čtvrt mega? >:D

mimoto, burnouty a drifty Gallardo nebo R8 vážně neubudou umět tak jako hellcat
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 09:18
Re: useless and pointless
Tak, Petrolhead nám tu krásně motá jablíčka a hruštičky a provnává evropské supersporty s americkým muscle car.
Já mu rozumím, ona nemá totiž s čím jinýmporovnávat, ona evropa 700 konové auto za 1,8 mega fakt nenabízí, tohle auto totiž nemá konkurenci.

problém je tak pouze ten, že ty slavné ferárka stojí 3-5 mega, ttudíž Dodge sou za tu cenu 2-3 >:D >:D
To už pak dojde snad každému že tohle porovnání je absurdní
Avatar - Petrolhead_CZ
29. 7. 2014 11:20
Re: useless and pointless
Jak píšu - 700 amerických koní je jak 350 koní evropských. Ten výkon je prostě nevyužitelnej. Klidně to může mít koní tisíc, ale zastaralost a zpřevodování všechno zabijí, takže to žádný výhodný deal není jak tu píšete.
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 7. 2014 13:03
Re: useless and pointless
Jako jak nevyužitelný? Že to protáčí kola v nesmyslných rychlostech? Takže F-Type V8 nebo AMG Mercedesy jsou taky zastaralé a nevýhodné dealy a jsou ostudou evropské produkce?

A věta o amerických a evropských koních je na zlatý ventilek >:D :yes:
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 14:53
Re: useless and pointless
Jo zpřevodování. Má to 8st. převodovku ZF stejně jako německá prémie.
Co tam máš dál???

Podvozek? To je vylepšený pdovozek Mercedes AMG, pravda o nějakou tu generaci nazpět ale je to už výrazně upraveno a přepracováno.

chce to o těch autech taky něco vědět a nežít v roce 1975 >:D
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 09:23
Re: useless and pointless
Jo a motory dominantou evropských zanček?

Mimo kategorii supersport bych se celkem dovolil se zasmát.

Obyčejný atmo V8 prémiové produkce z let kdy se ještě dělaly je na tom stejně jako to OHV HEMI.

vím o čem mluvím, měl sem HEMI 5,7 V8 a ted mam BMW 4,8.

Výsledek - BMW má 370 HP, HEMI má 360 (od roku 07), spotřeba stejná a to HEMI tlačil o 200 kg těžší káru.

Tak k čemu DOHC jako a lepší litrový výkon, když to žere jako OHV co má o litr větší objem a 2 ventily na válec.

A lepší zrychlení? to je dáno nižší hmotností BMW a lepší převodovkou.
Avatar - Petrolhead_CZ
29. 7. 2014 11:55
Re: useless and pointless
I mimo supersportovní kategorii je narváno výbornými jednotkami.

Jaguar F-Type - V6 a V8, XKR-S V8
Alfa GT/147 GTA V6
Lotus Exige S/Evora S V6
šestiválec z Porsche Cayman/Boxster/Carrera
M-B C63 Black Series AMG V8
Maserati Ghibli/Quattroporte V6/V8
Bentley Conti V8/W12
Rolls-Royce V12

plus motory z hatchů jako je starší Clio R.S.

A to vypisuji jen pohonné jednotky z posledních let.
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 7. 2014 13:00
Re: useless and pointless
Jak už jsem psal někdy minule, LSx small blocky posledních generací jsou vě většině parametrů lepší, než evropská konkurence a k tomu mají nižší hmotnost... 3.6 Pentastar je obecně hodnocen jako velmi povedená jednotka... a určitě bychom našli ještě další.

Můžete si podat s Barikem ruce, ty jsi amerikanofob a on amerikanofil...
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 14:51
Re: useless and pointless
Rolls a Bentley....hmmm.....

To je konkurence. To je jako bych tu začal vytahovat Saleen S7, Hennessey Viper s 1000 HP atd...
28. 7. 2014 14:33
Re: useless and pointless
Tohle auto nemá za úkol nahánět GT-R. Tohle je muscle car v tom nejlepším slova smyslu. Jestli tohle s něčím z Evropy porovnávat, tak s velkými GT, ale i to je jen přibližné, protože muscle cars byly vždy více lidové.
Avatar - iudex
28. 7. 2014 16:09
Re: useless and pointless
Ja plne súhlasím. Ide mi o reakciu na Petrolheada, ktorý to síce napísal primitívnym spôsobom, ale v podstate vystihol pointu muscle cars, ktoré sú viac na efekt (burnouty, jazda bokom), ako na rýchlosť a efektivitu na okruhoch. Aby bolo jasné, ja neodopieram muscle káram miesto pod slnkom; v podstate všetci tu uznávajú zábavnosť Toyobaru a muscle cars sú akoby Toyobaru na steroidoch. Len na môj vkus je to opačný extrém: Toyobaru je síce zábavné a hravé, ale trošku málo výkonné; Challenger je naopak silne premotorované.
28. 7. 2014 13:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 7. 2014 13:02
Re: useless and pointless
Proč ne, pro někoho to může být to nejpřitažlivější na celém autě. A stačí se podívat do historie ze kterých aut se staly legendy. Většinou se jednalo o v určitém směru nedokonalá auta, kdy právě ta nedokonalost je definovala.
Jako milovník "efektivity" a čtyřkolek klidně napíši, že Hellcat je výborný nesmysl.
28. 7. 2014 13:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hittman
28. 7. 2014 13:33
Re: useless and pointless
Je to auto pro řidiče, ne pro idioty, co k rozjezdu a jízdě v pruhu potřebují třicet elektronických "pomocníků". Je to auto pro vychutnávání jízdy a krajiny, kdy ti pod kapotou hraje celý orchestr a né tři přeturbovaní hudebníci, kteří v hudebce propadávali a teď akorát kvílí jak přišlápnutý komár.
Často si představuji valit s takovou károu skrz Ameriku... :yes:
Avatar - Barrichello
28. 7. 2014 13:42
Re: useless and pointless
Tak tohle můžu jen podepsat. Jenže kdo v tom nejel, neuvěří....
Avatar - Petrolhead_CZ
28. 7. 2014 17:10
Re: useless and pointless
Já jsem taky zásadně proti elektronickým cinkrlátkům a foukaným chudákům (jako je např. BMW M3, M4 a jim podobní), ale tohle opravdu není auto, které stojí na opačné straně dobra. Stroj pro řidiče? To sotva, téměř nulová sofistikovanost, špatná trakce, velká hmotnost a u většiny tupé řízení. Když se budu chtít podívat po opravdových ryzích řidičských autech, tak prostě Evropa nemá, neměla a nebude mít konkurenci. Ferrari 458 Italia, 458 Speciale, Porsche 911 GT3, McLaren 650S, Aston Martin Vanquish, v nižší cenové relaci Lotus Exige S, Porsche Cayman, Jaguar F-Type a tuny dalších - tohle všechno jsou stroje určené k vychutnávání kakafonie zvuků, vyjímečného řízení, vyváženosti a agility. Orchestr je pro mě zpívání a vytí V8 v 458, V10 v Huracánu nebo V12 v V12 Vantage S, nikoliv poněkud oposlouchaná americká V8, která zní po chvíli jednolitě. Dobrá mašina pro naduté svalovce (kteří jsou za volantem těhlech aut nejčastěji vidět) na machrování někde na bulváru v LA, ale nikdy ne na okruh. Tohle auto nikdy nebude řidičský nástroj, jen spousta udušených koní pod kapotou a rozevlátost, podobně jako to předvedl Shelby GT500 nebo Camaro ZL1...já dokážu pochopit existenci muscle aut, ale nikdy nebude platit, že je to nástroj pro řidiče. Je to brutalita a pravěk, hlavně auta na show off.
28. 7. 2014 19:03
Re: useless and pointless
Covece.. ty jsi tak nejak hodne fixovanej na ten zvuk motoru, vid. Az projedes par silnejch aut, pochopis, ze z pozice ridice je to skoro jedno. Jasne, krome vytoceny dvojky v tunelu:)
Jinak to Dodge je tak fantasticky zbytecny, chtel bych ho..
Edit: Tybrdo, kdyz to po sobe tak ctu.. Kdybych tendle prispevek nenapsal, lidstvo by o moc neprislo.
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 7. 2014 20:05
Re: useless and pointless
ale o tom ty muscle cars jsou.. krotíš obrovské stádo koní ve špatně ovladatelném, nesofistikovaném a tak trochu "redneck" autě. :-!
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 09:12
Re: useless and pointless
Tebou vypsané vozy skutečně v USA nestojí 1,2 milionu Kč v přepočtu.
A v evropě cca 1,8 mega.

A je dost možné že na sprintech jim tenhle Dodge natrhne zádel >:D
Avatar - Barrichello
30. 7. 2014 11:06
Re: useless and pointless
Petrolhead: doporuším ti přečíst si tenhle test [odkaz]
Avatar - cipisek17
28. 7. 2014 12:35
Bomba!!
Fůů, tak to je parádní :-) ! Hellcat! :yes:

Možná bych si jen trochu pohrála s foliema, ale takhle to vypadá už samo o sobě luxusně! :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
28. 7. 2014 13:06
Radšej nie
Tak, ako nová Corvette ukázala, že aj v Amerike vedia robiť perfektné moderné športiaky, toto sa evidentne zameriava na klientelu oceňujúcu klasickú starú americkú školu: ničím pútavý dizajn (tvarovo á la 70te/80te roky), jednoduchá technika (stále dvojventil), veľký objem a brutálny výkon, prenášaný len na zadné kolesá. Skrátka kým Corvette cieli na európske superšporty typu Ferrari, toto cieli na domácich fanúšikov osvedčenej klasiky: horiace gumy, kúdoly dymu a lietajúci zadok. Skrátka muscle car v tom najvlastnejšom slova zmysle.
Ja by som radšej volil tú cestu Corvetty: [odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
28. 7. 2014 13:18
Re: Radšej nie
Jo, ale Vette není muscle car narozdíl od Challengeru a nikdy ve své bohaté historii nebyla.

Jo, jednoduchá technika je osvědčená a tak OHV, 2 ventil s kompresorem umí 700 HP....naco turbo, naco ekonesmysly...

Muscle car 4x4? No to by byla s prominutím totální pitomost, tak je zadní náhon povinnost.
28. 7. 2014 14:39
Re: Radšej nie
Hele, co máš furt za problém s tím "len na zadné kolesá"?
Avatar - jurajos
28. 7. 2014 15:51
Re: Radšej nie
Ničím pútavý dizajn(tvarovo á la 90 roky), veľký objem a brutálny výkon, prenášaný len na zadné kolesá....voilá, a máš napríklad Pagani Huayra.
Nehľadaj zbytočne čo tomu vytknúť...toto nie je hot hatch. ;-)
Avatar - iudex
28. 7. 2014 16:12
Re: Radšej nie
Nechceš snáď porovnávať Pagani, maximálne efektívny a rýchly superšport s týmto show-off "maslkárom". To už tam rovno pridaj aj tie hotheče a máš ten koktejl úplný. ;-)
Avatar - jurajos
28. 7. 2014 16:18
Re: Radšej nie
Rovnakým prístupom ako Ty som len došiel k inému výsledku.
Prirodzeným konkurentom Corvette je Viper, to len aby bolo jasné kto tu mieša koktejly! ;-)
Hellcat je v priestore a čase podobným "nezmyslom" ako sú/boli MB 65AMG
Avatar - M1chal
28. 7. 2014 13:11
***
Jsem se zamiloval >:D
Rozbalit vlákno
0
28. 7. 2014 14:30
Paráda
Tohle je esence Ameriky. Neuvěřitelně charismatický auto. Mít aspoň měsíc a s tímhle projet Státy od východu na západ.
Rozbalit vlákno
0
28. 7. 2014 15:44
Skvely auto
Zkusim popsat co jsou usa auta(te mensine tady),ptz nerozumim proc nekdo porad muze tak usa auta hanit......ted je dost aktualni pan Jaros,vylezl vsechny 8000m hory a je to borec,pro mnoho lidi je to ale blazen a magor a jednou rekl, nebudu vam rikat proc tam lezu,musite tam sami vylezt a potom to pochopite,neco podobnyho jsou usa auta,tezko se da o nich mluvit s nekym,kdo v nich nikdo poradne nejezdil....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
28. 7. 2014 15:57
Re: Skvely auto
Tak nějak.

Hlavně bych chtěl vidět někoho, kdo tady dlouhodobě vlastnil jako soukromý vůz americký i evropský benzínový osmiválec, že by nám mohl porovnávat.

jak tak kolem marně koukám, tak nikdo takový není a jediný kdo se tomu blíží sem akorát tak já osobně....

Ostatní v americe seděli někde v usa na dovolený nebo služebce v káře z půjčovny, což zrovna V8ky fakt nebejvaj nebo jim to někdeo půjčil na půl dne anebo to byla nějaká veteš bez servisu a dolítaná na padrt.....

A pak vynáší soudy.

Jasně, amerika nesedí v zatáčkách jak evropská prémie. nemá tkaový hi end vychytávky, ale nabídne za polovinu shodný výkon, shodnou spotřebu a zábavu z řízení. A kouzlo staré doby kdy auta byla opravdu auta.
Avatar - Pekelná Micinka
28. 7. 2014 18:15
Re: Skvely auto
Původní muscle cars měli kolem 300k (podle motor), jednoduchou nápravu, druhou řadu k sezení. Tahle bestie je pěkná, ale je to prostě moderní auto se vším co to znamená, takže o nějakém kouzlu nemůže být řeč.
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 09:14
Re: Skvely auto
Druhou řadu k sezení pro děti vid (Challenger 71 třeba).

To kouzlo tam pořád je, je to moderní auto podle staré školy. Pokud to nevidíš, tvuj problém.
Avatar - romgator
28. 7. 2014 16:40
Dodge a Evropa
Stáhnutí Chrysleru a Dodge z Evropy je fakt škoda. Když vynechám Jeep, tak právě Dodge by se tady měl vcelku dobře. I tak je o něj zájem o čemž svědčí i individuální dovoz nových i ojetých. Takže pokud padnou dovozní bariery další kupci by se našli. U Chrysleru si už tak úspěchem nejsem jist.
No a Cadillac, to je taková rarita. Ojeté vozy jdou ale vcelku dobře na dračku.

Webovky Dodge vypadají jako by se snad měl vrátet. Ale známý mi řekl, že ta stránka je stejná už několik let. Kdo ví. Třeba se pletl.[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 09:15
Re: Dodge a Evropa
takhle ta stránka vypadá od roku 2010....

Dodge se tu prodávaj přes neofiko dodvozce, hlavně AutoOutlet toho prodá dost, pak sem tam něco Impexta, Denker a ti další.