Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Dakota 2008: výkonnější, praktičtější, úspornější

Dan Vořechovský
Diskuze (4)
Inovovaný pickup Dodge Dakota nabízí zejména výkonnější a úspornější motor, ale i mladistvější design a praktické detaily.

Druhý únorový týden oznámila americká automobilka Chrysler přírůstek do rodiny pickupů. Světlo světa spatřil přepracovaný Dodge Dakota, mezi jehož největší přednosti bude patřit nový silnější, ale zároveň i úspornější motor. Chrysler se také zaměřil na přepracování vzhledu vozu, aby byly osloveni i mladší zákazníci. Automobilka uvedla, že chce tímto vozem přilákat klienty ve věku 25 až 35 let.

Oproti předchozí modelové řadě Chrysler přepracoval kapotu, čelní masku, zadní spoiler, nárazníky a světlomety. Přední část vozu byla upravena tak, aby se zlepšily aerodynamické vlastnosti vozu. Přední světlomety mají obdélníkový tvar a to nejen kvůli aktuálnímu trendu, ale i kvůli větší činné ploše.

V interiéru se objevila nová přístrojová deska, středový panel a také nové úložné prostory. Dakota bude dostupná ve verzi Extended Cab (kratší verze) nebo Crew Cab. V prvním případě nabízí Dakota možnost přepravy až pěti osob a unikátní jsou v tomto tržním segmentu zadní dveře otevírané pod úhlem až 170 stupňů. Ve verzi Crew Cab nabízí Dakota jeden z největších vnitřních prostorů ve své třídě a místo až pro šest osob. Zadní prostor je možné díky systému sklápění sedáků nahoru využít pro převážení rozměrnějších předmětů. Pro běžné úložné potřeby posádky byla např. přidána druhá odkládací schránka na palubní desce, středový panel dostal nové držáky nápojů a také vysouvací držák pro elektronické přístroje, např. pro MP3 přehrávač (který je také možno připojit k audio systému vozu) nebo mobilní telefon. Sedadla byla potažena antistatickou látkou, která je odolná proti zašpinění a zápachu.

I nový model Dakoty nabízí nejdelší nakládací prostor ve své třídě. Ve verzi Extended Cab je totiž k dispozici 198 cm délky nákladního lůžka. Zadní víko korby je navíc možné zajistit v napůl otevřené poloze a tím poskytnout oporu pro delší předměty. Dakota také může táhnout zátěž o hmotnosti 3 198 kg, což je v kategorii středně velkých pickupů vůbec nejvíce.

Pod kapotou Dakoty se mohou objevit dva motory. Standardním motorem je vidlicový šestiválec o objemu 3,7 l, který poskytuje maximální výkon 154 kW (210 k) a točivý moment 318 Nm. Alternativou bude inovovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,7 l, který nabízí oproti předchozí verzi motoru vyšší výkon i točivý moment a nižší spotřebu paliva. Díky úpravám podává motor maximální výkon 213 kW (290 k) a maximální točivý moment 433 Nm. Motor může spalovat i bioetanol.

Novinkou je v Dakotě dálkový startér dostupný pro obě motorizace. Menší motor bude standardně spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, alternativně pak se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Větší agregát bude dostupný s pětistupňovou automatickou převodovkou. Za příplatek bude možné Dakotu vybavit také vypínatelným nebo stálým systémem pohonu všech kol.

Dan Vořechovský
Diskuze (4)
Avatar - Lonestarstate
14. 2. 2007 18:43
Re: Dálkový startér
Nejspíše to, že zmáčkneš tlačítko na přívěsku u klíčků a nastartuje se motor. I když třeba zrovna nejsi v autě.