Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mopar Dodge Charger: Stylová limitovaná edice

Na autosalonu v New Yorku divize Mopar představí veřejnosti nové provedení sportovně laděného sedanu Charger.
Zpět na článek
18. 4. 2011 09:48
18. 4. 2011 09:50
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 09:48
Nádhera
v černé to Chargeru sluší, navíc tahle exklusivní série je krásně vymazlená - zrychlení za 5 sekund.....
WOW.

To budou zas uberwagenisti valit očka, že staré V8 OHV s 5st almarou zrychluje za 5s a lonské BMW M5 s motorem V10 a výkonem přes 500 HP to dělá za 4,7s.
A ty cenovky :o)))
Rozbalit vlákno
15
18. 4. 2011 09:50
Re: Nádhera
Takže je to BMW zase lepší... WOW!!! Bravo BMW :yes:
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 10:15
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Jojo, BMW je lepší, o tom žádná.

Rolls je taky lepší jak A8, čím to jenom bude??? >:D

A navíc ono tohle není vůbec konkurence M5, že. Sem zminil jen v kontextu, jaký je rozdíl mezi špičkovou technikou BMW v nejprestižnější verzi a mezi "obstarožní americkou". Rozdíl 0,3 s......

Tou může být maximálně tak Charger SRT8, který má ovšem to zrychlení lepší, jak lonská M5, takže tam boduje BMW pouze výkonem - no ono V10 je V10 a pak tím že je lepší na okreskách.....

Ale co se týče zrychlení a maximálky nebo brzd, tak to bohužel pro BMW je bud prohra, nebo je to vyrovnané.
A opět trošku jiné cenovky, kdy SRT8 přijde na cca 1,4 míče.

BMW je lepší z komplexního hlediska. O tom žádná, ale není o tolik lepší jak si někdo může myslet.

Ale co BMW, ted bude teprve to srovnání s Panamerou hodně zajímavé.
POZOR chlapci -

Panamera V8 5,0
400 HP, zrychlení s manuálem 5,6 s při spotřebě 12,5 L

Charger 5,7 V8 HEMI
370 Hp, zrychlení 5,0 a spotřeba 11,9

HIHI HEHE HAHA.
A to Panamera váží méně jak Charger.

A pozor, i legendární verze s PDK, nejlepší převodovkou na světě má zrychlení 5,3 resp. 5,2 s

OHV a 5st. HDM s aerodynamikou cihly porazilo hypermodernu :-)

Je pravda že zákazník kupuje Porsche, kupuje legendu a luxus a víc ho nezajímá.

Pokrok nezastavíš no. Porsche je špička luxusu, bohužel jako zakazníka by mě štvalo, že nad inovacemi vyhrává klasiky z Kanady :-)
18. 4. 2011 10:28
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Tak za prvé. Rozdíl 0,3 s v pásmu okolo 5 vteřin je opravdu hodně!!!

Za druhé. Prostě to BMW je o tolik lepší o kolik je dražší, kdyby to tak nebylo, tak se prostě neprodává. Ta komplexnost je to, co dělá to BMW lepším.

Rozdíl je jen ve výkonu? A v čem jiném (hlavním) prosím tě? U sportovního auta je rozhodující právě ten výkon.

Mimoto... Když porovnáváš hodnoty zrychlení z 0 - 100, díval si se i na hodnoty zrychlení z 0 - 200, kde to BMW a nebo i ta Panamera nejspíš bude o hodně lepší? Ono jen to zrychlení (je to jeden parametr z mnoha, zejména 0 - 100 není rozhodující ukazatel v tom, jak to auto jede) ještě nevypovídá nic o schopnostech toho auta... Jak jsou na tom ty auta například ve vmax?

Jinak ta "obstarožní" technika se projevuje nejspíš jen na té převodovce, která to auto limituje. Motor u toho Dodge (možná již osazený multiariem) zase až tak obstarožní nebude. A rozdíl v ceně není dán jen použitým motorem a převodovkou...
>:-[]

Jinak nikdo tady o obstarožní technice nemluví, to jen ty trpíš nejspíš nějakým hloupým syndromem, kdy musíš neustále něco nesrovnatelného srovnávat a nepochopíš základní věc... že to prostě srovnávat nejde, ale že teda i ten Dodge má co nabídnout..., byť třeba na to BMW prostě nemá, ale tomu odpovídá ta nízká cena.... Všichni kromě tebe to tady chápou.. resp. ty to asi taky chápeš, ale máš nějaký problém se s tím srovnat... No.

Viz hloupý nadpis tvého příZpěvku :Brampton: Stuttgart - 1:0
18. 4. 2011 10:48
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
ty teď kopeš za BMW? ;-)
Pro mě je podstatný jediný výsledek z poslední doby: Inter-Schalke 2:5 8-s 8-s (nebo kolik to bylo.... kdo si má ty hausnumera pamatovat) ;-)
Jinak ty slohovky na téma "černý dovoz, hodím na plyn atd. atd." tady všichni známe a myslím že to nestojí za bůhvíjakou polemiku.... ;-)
18. 4. 2011 10:55
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
ne nekopu. Ten Dodge se mi líbí. Ale tak nějak se nemůžu srovnat, že sme mimo Chryslera koupili i takovýchle trdla... Oni ti "amíci" fakt mají v hlavách na píp... To si vždycky vzpomenu na to vyzvání Porsche od Mini (to byl taky amík)... :-)
Jako on je fanda... to beru..., ale tak nějak každej tady občas hodí nějakou perlu, ale jak říkáš, tam hodíš tuning, tam plyn, tam ethanol... Srovnávání jablek s hruškama jen na základě ceny a jednoho technického parametru... :-))Při tom sám si uvědomuje, že je to kravina (viz. Rollce x Audi A8)
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 11:25
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Jo a Multiair to fakt nemá.

Klasické OHV, akorát s vypínáním válců, VVT a dvěma svíčkama na válec.
Nic víc.

Proti DOHC přímý vstřik s menším objemem.
To by mělo baštit a manuálem tak 9,5.
Tak kdeže je ta chyba..... a ty úsporné motory.

Nafouklá bublinka, ona evropa totiž žádné úsporné motory od V6tek proti americe dělat neumí, v tom je ten zásadní for. Další OMYL ve kterém tady lidí žijou.
Pokud to má podobný objem a výkon, velmi často to baští stejně nebo i víc.

A pokud to baští méně, je to díky převodovce.

HDM totiž dvojspojce může ve spotřebě konkurovat stěží.

P.S: spetl sis pojmy, nekoupili - dostali zadarmo.
Kupovat budete až ted, těch 21%, zbytek tak za 10 let, protože než začne Fiat vyrábět ty malé Chryslery s nízkou spotřebou, což je podmínka získat víc jak 51%, tak při jejich rychlosti jim to bude tak 10 let trvat.....
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 12:23
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
A je dobrý že proti plynu je člověk, který kope za značku, která dělá všude reklamu na to, že prodává auta na LPG a CNG a všude má kalkulačky výhodnosti a návratnosti :o))

Paradox, že.

Že by špatná zkušenost z dob favoritu či něčeho podobného?
Ony tyhle auta nemaj ventily z papíru víš, aby se podpalovaly.
Nebo schíza že ti to bouchne pod zadkem?
A jo, vlastně nesmíš do podzemní garáže, já zapoměl. Zajímvý že v řadě západních zemích už tam normálně smíš. Navíc opravdu každej tam jezdí denně.

Nebo že by tajne Diesel-head?

Jako nechápu, proč jezdit na naftu, když za ty samý peníze jde jezdit na něco jinýho za stejný peníze.

Pověz mi ty výhody:

Dehet

1) podzemní garáže
2) za 10 let nemusíš měnit bombu - kdo si nechává 10 let auto, že
3) prvotní investice, jenže zas řada benzínáků stojí méně než nafta, takže nula od nuly
4) delší dojezd - hmm. Ano. Ovšem pouze delší dojezd nafta vs LPG - nafta vs LPG+benzín ANI OMYLEM.
5) rezerva, která už dneska v půlce aut stejně není
Co dál? nic.

Sít čerpaček LPG je už hustá dost, navíc benzín jde v případě nouze natankovat vždy.

Nevýhody nafty:
1) kadla zvuk u R4
2) omezená výdrž turba u řady profláklých motorů, to samé vstřiky, čerpadlo
3) dražší servis
4) u CommonRailD nutnost takovat kvalitní naftu, to znamená, škrtni si ze sítě českých čerpaček cca 30-35% stanic z čehož logicky vyplývá, že pak i cena není ta nejnižší na trhu a fakt, že když zabloudíš v kotěhůlkách kde jsou nebližší pumpy AGRO XY a Tonda Vopršálek, a dochází ti štáva - seš na tom hůř jak s LPG
5) nižší výkon u některých motorů
6) mnohdy tě vyjde na stejný peníze provozovat V6 CRD a V8 LPG
z čeho plyne trošku jiný výkon, trošku jiný točiv. moment a trošku jiné zrychlení ve srovnání s V8 LPG

Zajímavý srovnáníčko, že.
Tak hlavně kupovat co nejvíc dieslů, jen houšt.
Čím víc dieslů, tím líp. Tím víc proste cena nafty vůči ostatním palivům :-)
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 11:12
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Jojo.
Výkon lepší o 30 HP. Hmmmm (cold air intake + svody a sme doma ttrrr brnk cvak - 36 tisíc kč bez práce a máme taky 400 HP, popř přenastavit RJ, neb v RAMce dává 5,7ka 390 Hp). Jasně i u Porsche to můžeš udělat a zas bude mít místo 400 430 Hp. Akorát to nebude za tyhle penízky :-)

Zrychlení výrazně horší
spotřeba horší u manuálu - kdy manuál měl vždy lepší spotřebu jak HDM převodovky, navíc 5,7 vs 5,0 a a větší poh. hmotnost vs nižší.
To sou opravdu jen detaily, v čem Panamera prohrává, tak tak.

Akorát že těch detailů je nějak MNOGO moloděc.

200 Km/h není na našich dálnicích a silnicích povoleno, jestli sem si ráčil všimnout, takže to mě opravdu hodně zajímá. To opravdu hodně využiju, narozdíl od zrychlení z nuly na sto....
Na takovým odbočování z vedlejší na hlavní se mi to taky děsně hodí, zleva auto, zprava jedno za druhým, občas mezera a já využiju kolik mi to zrychlí na 200, že. HAHAHA.
Navíc u Dodge to asi ani nikdo neměřil, pokud tě to zajímá, kup si to a změř nám to. Aspon se dozvíme zajímavé info.

Jojo, já trpím potřebou to porovnávat, škoda že v sobotu mě na parkovšiti zastavili hned dva lidi a každej se mě ptal co a jak a začal vytahovat BMW že je lepší. A jak sou super dvojspojky u VW a pak přijdou s tím, že na křižovatce vyřazujou na neutrál :o))))
Jestli si takovej expert (co 30 let kvedlal fofrklackem a ted má DSG) koupí něco takovéhleho, tak těch 0,3 s hodně využije, to je fakt.

BMW je lepší. Proč to nepřiznat.
BMW je fajn. No problemo.
Jde o to že je lepší BMW za 2 míče proti něčemu za 1,4. Pak kdo srovnává nesrovnatelný že.
Nebo další velká zdejší obliba, srovnávat atmosféry a turbo.

Bohužel pokud někod srovnává toto, musím osazovat kompresory.
Protože splachovací záchod s kadiboudou opravdu srovnávat nejde.

Ale ono by bylo divný kdyby ne. Sejra za 60 kč bývá velmi často lepší než ten za 40.

Otázka je jestli je o tolik lepší kolik je cenovej rozdíl.... nebo jinak jestli BMW za 2 mega je výrazně lepší jak Charger za 2 mega.
BMW už za dvě mega dostaneš, a máš prestižní stroj.

Charger dostaneš na 1,4 a 600 máš v kasičce.
Je to na tobě co s nima uděláš.

No a jinak proháráv Charger samozřejmě v komfortu jízdy, protože na pneu 275/45 R18 je to na českých kvalitních silnicích naprostá lahoda.

Dál se proháráv výrazně ve výbavě, já vím.
Kdepak prosche na Charger a 300C

Se tak dívám na specifikace Panamery S, hmm

vyhřívání sedadal - příplatek
odvětrávání - příplatek
adaptivní tempomat - příplatek
parkovací asistent + kamera - příplatek
ovládání garáž. vrat - příplatek

navigace, měnič CD/DVD, TV tuner atd - příplatek

žádné další vychytávky sem tam nějak nenašel.
Takže sladké tajemství - půlku toho má 300C/ Charger s V8 v základu a zbytek jde připlatit taky.
věci jako bixenony, ledky, kolenní bag atd to má taky, to už má dneska všechno.

Jediný co nejde z fabriky jsou keramický brzdy ale i ty jdou - samozřejmě neorigo - sehnat.

Takže náskok v podovozku? Jasně.
Pak ještě náskok v nálepce Porsche. Protože má zvuk.

To je tak nějak všechno.
18. 4. 2011 12:08
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Vzhledem k tomu, že co věta (až na vyjímky) to blábol, tak snad jen napíšu jednu jedinou poznámku (dost pochybuji, že to pochopíš). To, že ze sebe děláš šášulu a nevadí ti to (s tím nacvakávaním ŘJ, intake atd..), o tom se rozepisovat nebudu..., lidi si tady už tak nějak zvykli na tu tvoji prezentaci Amerik jako samodomo... Snad se to s nástupem Fiatu zlepší...

Nicméně.. není ti fakt blbý tady psát věty o tom, jestli je něco dražší o 0,6 mil. a tím pádem i lepší o ten 0,6 mil a nebo ne? Není to náhodou tak na rozhodnutí toho, či onoho kupce a není náhodou tak třeba ten koktejl co namíchá to BMW právě pro ty subjektivní kupce dobrou volbou právě za toho 0,6 mil? NENAPADLO TĚ to, když si tady ten myslitel? ;-) ;-) ;-)
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 12:40
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Samodomo?
Ne základ - který jde za ušetřený prachy, tedy za rozdíl v ceně dovybavit/vylepšit.
A pak vylepšený základ proti základu za pořizovačku.
Njn, ono se vám to hrozně příčí, protože vylepšit JDE VŚE - jen u PRÉMIE už NENÍ ZAĆ.
Money spokla pořizovčka, smůla :o))) A vono se nějak většinou stane, že když se vylepší základ dosahují 80% té nadupané krásky, bývá toto ve většině parametrů lepší jak to co je z fabriky "nadupaná kráska".
V tom je to gro

Jinak samozřejmě na přeprogramovaní jednotky a výměnu sání a svodů, na to dneska potřebuješ 10 atomovejch inženýrů vid, nejlíp s 6ti certifikáty ISO. Vono to trvá asi tak 2,5 hodinky všechno dohromady.
A největší prča je že ty díly dělá přímo MOPAR.
Ale až na tom budou nápisy Marelli, tak to bude všechno OK, vid. Já zapoměl.

Já neřeším kupce, já řeším železo.
Jestli ste si toho nějak nevšimli, když tak důkladně znáte moje slohovky - mě sou zákazníci někde. Neřeším žádný zvyky, návyky, názory atd.

Jedno železo vedle druhýho železa.
Srovnávám co který železo umí, v čem je lepší a v čem horší, proč a za kolik.
KONEC. Mě totiž žádná image nezajímá. Jen železo a co umí za peníze které za něj /do něj dam. Prémiová nálepka z toho lepší auto neudělá.
Víc mě nezajímá, co mi je do zákazníka.Jeho boj co si vybere.
Zákazník nedělá železo, železo je vyrobeno. To je dané jednou a tím to končí.
Avatar - CHerokee
18. 4. 2011 14:48
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Jen tak na okraj...BMW se vyrábí v Mnichově. Ve Stutgartu Mercedes. Navíc tato auta nelze porovnávat. Sednout a projet se a hned je jasno. Nehledě na to, že nechat si přivést speciální edici Dodge bude tak cca mezi 1,5 - 2 mega.

Viz Impexta 3000, kde mají rok starého za 1290000,- Kč předpokládám, že bez DPH. ([odkaz]
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 15:00
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Ono je tak na okraj ten titulek je k Panameře, a pokud vím, Porsche sídlí ve Stuttgartu...

Celej zbytek je taky k Panameře, BMW zmíněno v kontextu že špičková M5 za 4,7 s a obyč Charger za 5,0 s. A že když už srovnávat, tak že SRT8 a M5, to že na dálnici provnat jde. Okresky píšu že jsou jiná, ovšem kdo si koupí Charger na vymetání okresek.....

Impexta není jedinej dovozce, že to starý SRT8 si dneska za tuhle cenu můžou strčit akorát za klobrc.
R/T V8 je tu k mání za 1 139 tis kč
[odkaz]

Není tajemství, že to jde i levněji, něco přes milion.
Není důvod, proč by SRT8 měla stát víc jak těch 1,4 míče.
A spešl edice nebude dražší.
Avatar - CHerokee
18. 4. 2011 17:21
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
JJ, Impexta není jediná, ale v USA je třeba záruka tuším pouze rok a chcu vidět , jak ji upaltníš. Impexta jako jedna z mála na sebe nabízí klasické tři roky. A vygooglit se dá vše, alerealita bývá jiná...já to tam mám cca 10 minut autem a x krát sem uvažoval o Mustangu, ale chtějí za ty Ameriky moc. Ale nic proti nim, jsou to auta na srdíčko...
18. 4. 2011 15:04
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
On je sice s rudýma očima a zatemněným mozkem, ale googlit umí dobře. Proti vygoogleným jednotlivostem v jeho případě nemám připomínek (už je ani neověřuji a beru je jako fakta), bohužel to skládání do jednotlivých liníí a vydávání akcentu tam, kde by normálního člověka ani nenapadlo nějaké bližší srovnání, jeho informaco posouvá do jiné roviny. Už teď je celý vycukaný (a to ještě neví, že an nových krabicích MOPARu je už MM)... Ale v pohodě.

Mě vždycky pobaví srovnání neofiko šedých dovozů s ofiko prodejem a další srandy..., nicméně... Stuttgartem myslel Porsche. Uniklo ti nejspíš srovnání Panamery (která je jen o 30 koní silnější, i když je lehčí), ale jinak.. jinak je ve všem horší, jen stojí o mlion víc. Srovnání s Mercedesem tady nebylo. Mercedes je prémiový aušus proti Dodge, který už nejde ničím vylepšit a kdyby přeci jenom ano.. tak žádný majitel už an to prostě nemá... (a to mám Dodge fakt rád..., ale je teprve na začátku své lepší cesty a tohle auto je dobrým počinem, jen jaksi ani autory asi nenapadlo, že to bdue někdo srovnávat s panamerou, či Mkovým BMW)... Tak nějak marně přemýšlím, proč chce Maserati dělat konkurenci pro AMG a M a S, když už je tady Dodge Charger... >:D

Jinak na mě dobře útočí... že jezdím naftou a nebo na LPG Favoritu... :-) Co na to dodat. Hold je to ostuda..., ten chlapec. :yes: Třeba se časem srovná...
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 15:33
Re: Brampton: Stuttgart - 1:0
Až tady začne Fiat prodávat Dodge, nebudu muset používat šedej dovoz :-)

A protože se tu tu ofiko koupit nedá a ani nikdy nepůjde, tak je jaksi šedej dovoz jediná možnost. To samý další zančky, že. Vynechávat něco kvůli tomu že se to tu nedá ofiko koupit je dost ubohé, nemyslíš?

Nepotřebuju googlit dva dny, já vím kam si jít pro ověřené informace co se týče tech údajů. Z prstu si to necucám ani neprojíždím 150 stránek. Vím kam šáhnout, jak se říká.

Jeje, já nevím že MM bude dodávat filtry, brzdy atd pro Mopar a že je uzavřený partnerství s Shell (btw jakto že to není Agip - hehe)
Teda ty mě podcenuješ, já o tom psal ve čtvrtek článek(chceš, ukážu) a ještě sme se klukama bavili ve čtvrtek o Avengeru rallye.
Pro tvojí informaci - to co tady píšou o Chrysler Group už já vím 2 dny předem jak říkám mam své zdroje.

No a to LPG si nějak taktně vynechal, proč reješ do LPG, CNG když je Fiat takový propagátor těchto alternativních pohonů?
To mi vysvětli.
E85 zas používá většina amerik, s tím se taky smiř.

Jo a nepřekrucuj, sem nepsal že máš Favorita, ale jestli si ho kdysi neměl nebo něco v tom stylu. Že jestli máš s LPG špatný zkušenosti nebo proč.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 15:03
OT: Nový Viper
bude nakonec na stejném základu jako MB SLS a bude mít pořád motor V10.
Takže pozitivní zprávy.
Rozbalit vlákno
2
18. 4. 2011 15:09
Re: OT: Nový Viper
No hlavně to psali na autowebu.. tak to bdue pravda... No je fakt, že tam taky psali o Multiairu... Zlej Fiat..., kdo se jim prosil o nižší spotřebu a kulturu chodu... >:-[]
Avatar - Barrichello
18. 4. 2011 15:18
Re: OT: Nový Viper
Ta já ty spekulace o V10 četl i jinde už.

Ono už dávno se spekulovalo že bud V10 nebo HEMI upravená (výkon cca 500 HP), že ferrari určitě ne.
A použít to na čem sem se podíleli za dob DaimlerChrysler AG - to mi přijde rozumný, však na tom nechali kus práce.

Vidíš, tohle mě vůbec nevadí.

Že bude menší spotřeba a kultivovanější chod a že budou el. systémy a lepší vnitřek.
Takhle by ta spolupráce měla vypadat, stavět na tradicích ale vylepšit je.
Společnými silami.

Za každou cenu tam cpát svojí techniku a prosazovat jen své názory se nevyplácí, Mercedes se o tom přesvědčil na vlastní kůži.
Chce to spolupráci obou partnerů. Vzájemnou.