Dodge Nitro na českém trhu od 769.000,-
Designu dominují přímky, stylotvorná je především maska chladiče rozdělená křížem a doplněná trojrozměrným znakem v podobě hlavy berana, zároveň také vystouplé blatníky a vysoký ponton karoserie. Kola jsou posunutá do rohů vozu a kromě očekávatelných 16“ a 17“ jsou k dispozici i 20“ disky.
Interiér vozu Dodge Nitro je podobně jako u modelu Caliber spíše jednoduchý a funkční. Přední sedadla disponují sedáky s výrazným tvarováním, přístrojové desce dominuje kůží čalouněný čtyřramenný volant, za nímž se nachází trojice oddělených přístrojů. Stupnice přístrojů jsou na bílém podkladě provedené v černé a šedé barvě.
Nejvýše postavený model Dodge Nitro R/T je standardně vybaven sportovně laděným zážehovým šestiválcem s objemem 4,0 l a výkonem 191 kW (260 k) při 6000 min-1 a točivý moment 360 Nm při 4000 min-1. Motor je zvětšenou verzí šestiválce 3,5 litru používaného ve dřívějších modelech Chrysler Group.
Modely Dodge Nitro SE a SXT jsou vybavovány zážehovým šestiválcem SOHC 3,7 l s výkonem 151 kW (205 k) při 5200 min-1 a točivý moment 314 Nm při 4000 min-1.
Nejžádanější pohonnou jednotkou na evropských trzích bude pravděpodobně turbodiesel se vstřikováním Common-Rail o objemu 2,8 l, disponující zpětným vedením výfukových plynů EGR a turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 130 kW (177 k) při 3800 min-1 a točivého momentu 460 Nm při 2000-1. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 8,6 l/100 km.
Dodge Nitro je vybaven připojitelným pohonem všech kol, který umožňuje v extrémních případech rozdělit sílu motoru mezi nápravy v poměru 50:50.
Automobil s rozvorem (2763 mm) a rozchodem (1549 mm) má nezávisle zavěšená přední kola a tuhou zadní nápravu, průměr otáčení je 11,1 metru. Kromě ABS s brzdovým asistentem je standardem i ESP i elektronický systém zmenšující riziko převrácení. Zavazadlový prostor má v nejmenší konfiguraci objem 389 l, sklopením druhé řady sedadel se však tento objem zvětší až na 1994 l.
V nejnižším stupni standardní výbavy najdeme mimo jiné kola s 16“ ocelovými disky, blatníky v šedé barvě, manuální klimatizaci a elektrické ovládání všech oken a zrcátek. Zajímavý a na americké vozy netypicky široký je seznam příplatkové výbavy, který sahá od tempomatu (10.000,-), plnohodnotné rezervy (4.500,-) přes filtr pevných částic pro turbodiesel (16.700,-) až po například po tmavá okna s UV filtrem (9.200,-).
Dodge Nitro na českém trhu | ||||
Motor | 3.7 V6 4A | 4.0 V6 5A | 2.8 CRD 6M | 2.8 CRD 5A |
Zdvihový objem [cm3] | 3700 | 3778 | 2777 | 2777 |
Válce/ventily | 6/2 | 6/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 151/5200 | 191/6000 | 130/3800 | 130/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 314/4000 | 360/4000 | 410/2000 | 460/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 202 | 180 | 182 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | N/A | N/A | N/A | N/A |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 12,1 | 11,3 | 8,6 | 9,4 |
Cena SE [Kč] | 769.000,- | N/A | 799.000,- | 849.000,- |
Cena SXT [Kč] | 869.000,- | N/A | 899.000,- | 949.000,- |
Cena R/T [Kč] | N/A | N/A | N/A | 999.000,- |