Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Nitro na českém trhu od 769.000,-

Ondřej Šuch
Diskuze (79)
Dodge Nitro, který se poprvé představil na Autoshow v Chicagu 2005, je dalším z palety Evropě přizpůsobených amerických aut. Na český trh přichází od května 2007 a bude dostupný ve trojici modelů – SE, SXT a R/T s turbodieselem 2,8 l a zážehovým 3,7 l.

Designu dominují přímky, stylotvorná je především maska chladiče rozdělená křížem a doplněná trojrozměrným znakem v podobě hlavy berana, zároveň také vystouplé blatníky a vysoký ponton karoserie. Kola jsou posunutá do rohů vozu a kromě očekávatelných 16“ a 17“ jsou k dispozici i 20“ disky.

Interiér vozu Dodge Nitro je podobně jako u modelu Caliber spíše jednoduchý a funkční. Přední sedadla disponují sedáky s výrazným tvarováním, přístrojové desce dominuje kůží čalouněný čtyřramenný volant, za nímž se nachází trojice oddělených přístrojů. Stupnice přístrojů jsou na bílém podkladě provedené v černé a šedé barvě.

Nejvýše postavený model Dodge Nitro R/T je standardně vybaven sportovně laděným zážehovým šestiválcem s objemem 4,0 l a výkonem 191 kW (260 k) při 6000 min-1 a točivý moment 360 Nm při 4000 min-1. Motor je zvětšenou verzí šestiválce 3,5 litru používaného ve dřívějších modelech Chrysler Group.

Modely Dodge Nitro SE a SXT jsou vybavovány zážehovým šestiválcem SOHC 3,7 l s výkonem 151 kW (205 k) při 5200 min-1 a točivý moment 314 Nm při 4000 min-1.

Nejžádanější pohonnou jednotkou na evropských trzích bude pravděpodobně turbodiesel se vstřikováním Common-Rail o objemu 2,8 l, disponující zpětným vedením výfukových plynů EGR a turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 130 kW (177 k) při 3800 min-1 a točivého momentu 460 Nm při 2000-1. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 8,6 l/100 km.

Dodge Nitro je vybaven připojitelným pohonem všech kol, který umožňuje v extrémních případech rozdělit sílu motoru mezi nápravy v poměru 50:50.

Automobil s rozvorem (2763 mm) a rozchodem (1549 mm) má nezávisle zavěšená přední kola a tuhou zadní nápravu, průměr otáčení je 11,1 metru. Kromě ABS s brzdovým asistentem je standardem i ESP i elektronický systém zmenšující riziko převrácení. Zavazadlový prostor má v nejmenší konfiguraci objem 389 l, sklopením druhé řady sedadel se však tento objem zvětší až na 1994 l.

V nejnižším stupni standardní výbavy najdeme mimo jiné kola s 16“ ocelovými disky, blatníky v šedé barvě, manuální klimatizaci a elektrické ovládání všech oken a zrcátek. Zajímavý a na americké vozy netypicky široký je seznam příplatkové výbavy, který sahá od tempomatu (10.000,-), plnohodnotné rezervy (4.500,-) přes filtr pevných částic pro turbodiesel (16.700,-) až po například po tmavá okna s UV filtrem (9.200,-).

Dodge Nitro na českém trhu
Motor3.7 V6 4A4.0 V6 5A2.8 CRD 6M2.8 CRD 5A
Zdvihový objem [cm3]3700377827772777
Válce/ventily6/26/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]151/5200191/6000130/3800130/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]314/4000360/4000410/2000460/2000
Max. rychlost [km/h]190202180182
Zrychlení 0-100 km/h [s]N/AN/AN/AN/A
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]12,111,38,69,4
Cena SE [Kč]769.000,-N/A799.000,-849.000,-
Cena SXT [Kč]869.000,-N/A899.000,-949.000,-
Cena R/T [Kč]N/AN/AN/A999.000,-

Ondřej Šuch
Diskuze (79)
20. 5. 2007 23:05
Re: Design
Prijde mi, ze jediny duvod pro koupeni takovehle ameriky je to ze je to jine, designove. Lepsi urcite ne, na stejne urovni jako evropskej design asi taky ne...fakt nechapu jak si nekto koupit nitro nebo caliber a nepripadat si v tom jak deb*l. ;-)
Avatar - Ricardo
20. 5. 2007 22:14
Design
Nejslabší stránka je design. Soudím podle fotek, ale tohle se mě nemůže zalíbit za žádných okolností. vypadat jako něco (skoro cokoliv) jiného, tak jásám. Cena dobrá, motory podle tabulky taky
29. 4. 2007 18:08
Re: Zase ty plasty
tak tak SVATÁ PRAVDA
29. 4. 2007 17:58
no jo!!!
V Americe kupují Japonce a Korejce, tak musí někde ty své braky a vraky udat tak už je jim dobrá i Evropa. Fušeři Američtí......
29. 4. 2007 17:20
Re: už jsem viděl
Tak zvol Nitro a za par let si povime kdo zvolil lip.. V nitru sem nejezdil, ale mel sem chvili Caliber, a to byl teda vrak. A tohle vypada zevnitr dost podobne. Takze na Vitaru a nektery korejce nesahej, s tim pozor. Nitro nema sanci.