Dodge Tomahawk - Rychlá smrt

Dodge Tomahawk - Rychlá smrt

 
 

Být "in" dnes žádá silácká gesta a rozmáchlé pohyby. Kola moderní doby se roztáčejí, drtí sentiment a slabé jedince. Politici rádi dávají najevo černé nebo bílé názory, vydávají jednoznačná prohlášení, neradi připouštějí kompromis. Arogance a pozice síly jsou obvyklé modely chování. To platí především pro druhou stranu Atlantiku. Američané jsou přímočaří a mají rádi ve věcech jasno.

V komunikaci, v umění i v automobilovém průmyslu. Kromě toho rádi ohromují a ještě raději jsou ohromováni. Správný Američan jezdí v šestimetrové limuzíně s osmilitrovým desetiválcem. A pokud v ní nejezdí, tak o ní sní. Anebo se těší na to, čím bude v brzké době omráčen. Toho jsou si dobře vědomi výrobci a ze všech sil se snaží upoutávat potenciální zákazníky, nejlépe monstrem, vyzdobeným známým logem. Přesně z tohoto důvodu vznikl Dodge Tomahawk.

Těžko říct, co je vlastně zač. Nejpodobnější je sice motocyklu, ale má čtyři kola, takže jsme se rozhodli zařadit jej mezi auta. Jako každý objekt, předurčený do večerních zpráv, je i tento nej-, nej-, nej-... Máme čest s podivným stříbřitým monstrem, které se zdá být, a také je, oplátovaným obřím motorem s namontovanými koly. Řízkem mezi dvěma chleby kol je obludný desetiválec 8,3 litru z Viperu, který drolí čtyři pneumatiky o hrubý americký asfalt silou 500 koní. Čisté funkčnosti a elektrizujícím výkonům byl obětován komfort i pilotova pasivní bezpečnost (slovo řidič je v této souvislosti poněkud nepřiměřené). Pokud se Vám někdy stane, že tento grandiózní nesmysl na kolech budete řídit, tak počítejte s tím, že krční páteř bude vzdorovat silám vzduchu, svištícího kolem helmy rychlostí přes 300 mil v hodině. Tento údaj je pouze teoretický, skutečnou maximálku ještě nikdo nezměřil, což se dá u zcela otevřeného vozu s výkonovou hmotností 0,52 kW/kg docela dobře chápat. Prioritou je dělová akcelerace, 60 mph trvá 2,5 sekundy, jinými slovy, až do první zatáčky je tento bolid schopen držet krok s formulí 1. K takovým "cool" parametrům mu díky charakteristice motoru stačí dvoustupňová (!) převodovka s patřičně dimenzovanou spojkou.

Design nemá nejmenší smysl komentovat, připodobnit totiž k ničemu nelze a názor na něj nechť si udělá každý čtenář sám. Pokud lze vůbec hovořit o nějaké inspiraci, tak designer tohoto výplodu patrně často koukal na filmy s bojovými roboty, případně koketuje s látkami, modifikujícími myšlení. Dojem je - šok. Jestli pozitivní, nebo negativní, záleží na vkusu a míře estetického cítění pozorovatelově. Kdybychom za každou cenu hledali nějakou podobnost, nejspíš by to byl píst. Obří, stříbřitý, sršící kinetickou energií. Projekt byl od začátku do konce vymyšlen jako Show car s nulovou praktickou hodnotou, a tak je třeba jej vnímat. Jako ukázku, že i tvůrci od renomovaného výrobce se dokážou odvázat a malovat něco jiného než třetinu auta jako kapotu, třetinu jako prostor pro posádku a zbytek jako domeček na zavazadla. Takže, nasaďte si helmu, která má v tomto případě výhradně a pouze aerodynamickou funkci a vyražte si propláchnout mozek adrenalinem. Přinejmenším.



 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 





 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…