Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge v Paříži 2006

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Lidová značka americké části koncernu DaimlerChrysler se v Paříži předvedla se světovou premiérou studie sedanu Avenger. Rudý vůz s typickým robustním designem má tříprostorovou karoserií, která jednoznačně deklaruje americký původ vozu.

Studie Avenger

Robustní příď nerespektuje stylistická pravidla o malých světlometech, hrdě ukazuje masku firemního tvaru a navrch prvoplánově přidává nárazníky s integrovanými aerodynamickými plochami a výrazné lemy blatníků. Ke studii patří pochopitelně i devatenáctipalcová kola.

Již několikrát byl podobným způsobem uveden s předstihem sériový model, takže lze očekávat, že nejpozději na přelomu roku 2007 se v Detroitu dočkáme dalších upřesňujících zpráv o budoucnosti tohoto vozu. O reálné úvaze o výrobě, či snad snaze zalíbit se evropskému publiku, svědčí nápis CRD na víku zavazadlového prostoru. Dodge uvádí, že "pokud by se takový automobil vyráběl, mohl by být nabízen i se vznětovým motorem...".

Expanzivní plány Dodge na mimoamerické trhy pravděpodobně s něčím podobným v blízké budoucnosti počítají.

Caliber SRT4

Úspěšný start světového Dodge Caliberu dále brzy podpoří vrcholný model s označením SRT4. Automobil, který jsme již na velkých autosalonech několikrát viděli, bude poháněn přeplňovanou verzí světového čtyřválcového motoru o objemu 2,4 l. Nejvyšší výkon 223 kW je k dispozici ve standardních 6000 ot./min, ale točivý moment 352 Nm lze využívat v neobvykle širokém pásmu od 2000 do 6000 ot./min. Ručně řazená převodovka Getrag bude přenášet síly pouze na přední kola, která jsou stejně jako ta zadní obuta do pneumatik 225/45 R19. Caliber SRT4 umí akcelerovat z 0 na 100 km/h přibližně za 6 sekund. Jeho vnější rozměry 4414 x 1747 x 1533 mm přesahují dimenze evropské nižší střední třídy, do které se letos na jaře drze vrhnul. Silná verze SRT4 se na evropské trhy dostane ve druhém pololetí roku 2007.

Nitro

První středně velké SUV značky Dodge je 4584 mm dlouhé, 1857 mm široké a 1775 mm vysoké. Dvouprostorová karoserie s rozvorem 2763 mm poskytuje prostor pěti cestujícím a k tomu nabízí velkorysý prostor pro zavazadla (až 909 l dle normy SAE).

Na výběr budou v Evropě dva podélně uložené šestiválce. Ten menší 3,7 l SOHC (157 kW, 319 Nm) bude spolupracovat s čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Turbodiesel 2,8 (134 kW, 460 Nm) evropského původu bude mít standardně šestistupňovou ručně řazenou převodovku a vrcholný model Nitro R/T poháněný motorem 4,0 SOHC (194 kW, 360 Nm) bude spojený s pětirychlostní automatickou převodovkou. Pro obě slabší motorizace je připraven připojitelný pohon všech kol, silnější šestiválec má stálý pohon všech kol.


Ondřej Láník
Diskuze (1)
Avatar - donPedro
5. 10. 2006 00:32
Yeeeeees
:yes: Doge je jiný (než vešci vůkol) Dodge je svůj :yes: Tak tedy Purple Haze naplno a LetUsGo aneb jak sa praví u nás A tož kurňa poďme! Tož tak. :yes: