Zhruba o 1000 až 1500 eur (25.000,- až 38.000,- Kč) by mohly po podpisu dohody o volném obchodu mezi EU a Koreou zlevnit korejské osobní vozy dovážené do Evropy.
Rozhodne by sa výhody mali zavádzať aj recipročne, nie len pre jednu stranu. Navyše kórejský trh by sa mal zohľadniť rozdiel medzi veľkosťou týchto trhov.
Tiež by ma zaujímali pádne argumenty tých, ktorí sú za. Prečo sú niektorí proti, je jasné.
Dohoda počítá se zrušením cel na obou stranách, ale automobilkám se nezamlouvá například neuznávání evropských homologací, tedy další prodražení vývozu.
Ak by sa jednalo iba o Kóreu tak tam by som až taký problém nevidel, nosné modely sa "zatiaľ" vyrábajú v EU no Čína a India to je iná káva... Pre mnoho firiem a to nemám na mysli len autopriemysel by to bolo likvidačné. Možno má niekto záujem vyvolať ešte väčšiu krízu v EU a toto je určite jedna z možností...
Samozřejmě že smlouva je reciproční a samozřejmě upravuje doposud velmi těžko prostupné homologační proces v Koreji. Celé je to o Evropské automobilové loby. Navíc celní tarify na celé auta poklesnou až za 3 respektive 5 let (dle kubatury) Okamžitě budou zrušeny tarify na zhruba 98% dílů. Takto dovezené díly musí splňovat podmínku minimálně 50% původu v Koreji. Kde jsou tedy ty bezcelní dovozy z Číny a Indie?
Tvrdím že celá argumentace je směsicí polopravd a vyslovených keců ze strany eu. automobilové loby. Holt, konkurence bolí.