Ženeva 2012 očima redaktorů: ’Letos dominují auta pro obyčejné lidi’

Ženeva 2012 očima redaktorů: ’Letos dominují auta pro obyčejné lidi’

 

Převládajícím dojmem z právě probíhajícího autosalonu je střízlivost, říkají ti, kteří byli přímo na místě.

Kdo se letos vydá na autosalon do Ženevy, uvidí hlavně auta pro obyčejné lidi. Ne že by chyběly nové sporťáky (třeba Ferrari F12berlinetta) ani vizionářské studie, které nikdy na silnici neuvidíme.

Všeho toho je ale méně, hlavní proud ženevských premiér nese nové kompaktní modely – ať už hned tři různá korejská kombi nebo konkurenty z prémiového segmentu: Audi A3, Mercedes třídy A a Volvo V40.

Komu nestačí konvenční karoserie, může se poohlédnout po SUV Opel Mokka nebo velkoprostorovém Fordu B-Max. Našponovaný rozpočet na nákup nového auta by mohl vést kroky návštěvníků k Dacii Lodgy.

Se střídmějším charakterem letošního autosalonu koresponduje menší četnost pózujících hostesek. Šetřilo se i na bombastických vizích – elektromobily na autosalonu prostě jsou, bez nereálných prohlášení o záchraně planety.

Místo dlouhodobých plánů převážilo úsilí dostat elektrický pohon v nějaké formě co nejdříve k zákazníkům. Příkladem je v Ženevě vyhlášené evropské Auto roku 2012 Opel Ampera, malá Toyota Yaris Hybrid nebo znovu uvedený elektrický Renault Zoe, u kterého se počítá ještě letos se zahájením prodeje.

O největší šok se jednoznačně postarali u Bentley. Koncept SUV s označením EXP 9 F má mimořádně kontroverzní design. Odvážná sázka přitáhla velkou pozornost. Těžko říct, co udělali v Bentley lépe než před třemi lety Aston Martin s neforemným konceptem Lagonda

Největší zájem k sobě přitáhl Mercedes s novou generací třídy A. Nově zvolená forma, která Áčko staví přímo proti ostatním hatchbackům, přinejmenším na novináře zapůsobila. Auto bylo v neustálém obležení.

Vlažnou reakci si vysloužily Subaru BRZ a Toyota GT-86. Japonské automobilky nás se svými kupé tak dlouho napínaly a lákaly, až jejich sériovou podobu bere odborná veřejnost jako naprostou samozřejmost.

Nejošklivějším autem je již zmíněný Bentley, ze sériových modelů pak disproporční MPV Dacia Lodgy. U něj je design evidentně jednou z nejnižších priorit.

Zklamáním je prázdno u některých významných značek. Vyčkávací taktiku volí Renault nebo Volkswagen. Je až k nevíře, že takto velké automobilky nepřivezly nic víc než dílčí novinky. Je to ale jen klid před bouří, velké novinky (nová generace Clia a Golfu) přijdou na podzim. To samé můžeme říct o Škodě – sázka na pětidveřové Citigo předznamenává podzimní příchod Rapidu a Octavie III.

Lukáš Vaverka, Auto.cz

Hledání nejzajímavějšího exponátu ženevského autosalonu je letos těžší než obvykle. Vybrat Bentley? To by asi mnozí čtenáři začali pochybovat o mém vkusu. Kia Cee’d je vzácným příkladem, že i obyčejné auto může mít geniálně propracovaný design. Ale nenajde se něco lepšího? Jistě, Ferrari F12berlinetta – má strhující design, nejmodernější techniku s klasickým uspořádáním a přesto posouvá fyzikální zákony zase o kousek dál.

Tomáš Kovařík, Auto Tip

Výrobci se každoročně nacpou do dvou spojených hal. Stánky tudíž nejsou tak megalomanské jako třeba ve Frankfurtu, nicméně než všechny oběháte, tak nohy bolí…
Největší dojem na mě udělaly dvě novinky: Audi A3 a Mercedes-Benz A. První precizností, druhý změnou koncepce proti předchůdci. A pak hostesky na Abarthu, Fiatu a Lancii. Naopak za největší obludnost považuji SUV EXP 9 F od Bentleye, to se bude líbit snad nanejvýš ruským magnátům a arabským šejkům.
Hyundai vystavoval hned vedle Porsche – i to možná signalizuje vzestup korejské značky. Nejhezčí expozici bych přisoudil Jaguaru, naopak nejmenší zájem novinářů jsem zaznamenal na stánku Škodovky. Ono když předvedete pouze Citigo v různých barvách, nelze se divit…

Martin Machala, Svět motorů

Nebýt loni Visionu D, nemuseli jsme do Ženevy vlastně jezdit. Novinek bylo málo, těch opravdu zajímavých ještě míň… Letos? Slibovaného Rapidu jsme se sice nedočkali, Seat Toledo nám ale škodovku dokázal nahradit. A pak, novinek jak máku. Oba novinářské dny jsme běhali po výstavišti, fotograf padal únavou… Ne jak minulý rok, kde jsme první den odpoledne už neměli skoro co dělat.
Potěšil mě odklon od zelené ekolinie. V Palexpu sice byl speciální elektropavilon, hybrid nebo elektromobil jsme našli na každém stánku… Důraz na emise a přírodu ale zdaleka nebyl tak naléhavý jako v minulých letech.
Celkově – pro mě nejzajímavější autosalon za poslední roky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 

Štítky Ženeva 2012

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Včera

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe pracovat s playlisty

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe…

Uživatelé bezplatné verze Spotify se můžou začít těšit. Hudební streamovací služba chystá změny, díky kterým…

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Padesát střel a nic! Tomašík to rozjel až v Superfinále proti „svým“

Padesát střel a nic! Tomašík to rozjel až v…

Florbalisté Mladé Boleslavi slaví historicky první mistrovský titul. V Superfinále v Ostravě před 8191…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…