Ženeva 2012 očima redaktorů: ’Letos dominují auta pro obyčejné lidi’

Ženeva 2012 očima redaktorů: ’Letos dominují auta pro obyčejné lidi’

 

Převládajícím dojmem z právě probíhajícího autosalonu je střízlivost, říkají ti, kteří byli přímo na místě.

Kdo se letos vydá na autosalon do Ženevy, uvidí hlavně auta pro obyčejné lidi. Ne že by chyběly nové sporťáky (třeba Ferrari F12berlinetta) ani vizionářské studie, které nikdy na silnici neuvidíme.

Všeho toho je ale méně, hlavní proud ženevských premiér nese nové kompaktní modely – ať už hned tři různá korejská kombi nebo konkurenty z prémiového segmentu: Audi A3, Mercedes třídy A a Volvo V40.

Komu nestačí konvenční karoserie, může se poohlédnout po SUV Opel Mokka nebo velkoprostorovém Fordu B-Max. Našponovaný rozpočet na nákup nového auta by mohl vést kroky návštěvníků k Dacii Lodgy.

Se střídmějším charakterem letošního autosalonu koresponduje menší četnost pózujících hostesek. Šetřilo se i na bombastických vizích – elektromobily na autosalonu prostě jsou, bez nereálných prohlášení o záchraně planety.

Místo dlouhodobých plánů převážilo úsilí dostat elektrický pohon v nějaké formě co nejdříve k zákazníkům. Příkladem je v Ženevě vyhlášené evropské Auto roku 2012 Opel Ampera, malá Toyota Yaris Hybrid nebo znovu uvedený elektrický Renault Zoe, u kterého se počítá ještě letos se zahájením prodeje.

O největší šok se jednoznačně postarali u Bentley. Koncept SUV s označením EXP 9 F má mimořádně kontroverzní design. Odvážná sázka přitáhla velkou pozornost. Těžko říct, co udělali v Bentley lépe než před třemi lety Aston Martin s neforemným konceptem Lagonda

Největší zájem k sobě přitáhl Mercedes s novou generací třídy A. Nově zvolená forma, která Áčko staví přímo proti ostatním hatchbackům, přinejmenším na novináře zapůsobila. Auto bylo v neustálém obležení.

Vlažnou reakci si vysloužily Subaru BRZ a Toyota GT-86. Japonské automobilky nás se svými kupé tak dlouho napínaly a lákaly, až jejich sériovou podobu bere odborná veřejnost jako naprostou samozřejmost.

Nejošklivějším autem je již zmíněný Bentley, ze sériových modelů pak disproporční MPV Dacia Lodgy. U něj je design evidentně jednou z nejnižších priorit.

Zklamáním je prázdno u některých významných značek. Vyčkávací taktiku volí Renault nebo Volkswagen. Je až k nevíře, že takto velké automobilky nepřivezly nic víc než dílčí novinky. Je to ale jen klid před bouří, velké novinky (nová generace Clia a Golfu) přijdou na podzim. To samé můžeme říct o Škodě – sázka na pětidveřové Citigo předznamenává podzimní příchod Rapidu a Octavie III.

Lukáš Vaverka, Auto.cz

Hledání nejzajímavějšího exponátu ženevského autosalonu je letos těžší než obvykle. Vybrat Bentley? To by asi mnozí čtenáři začali pochybovat o mém vkusu. Kia Cee’d je vzácným příkladem, že i obyčejné auto může mít geniálně propracovaný design. Ale nenajde se něco lepšího? Jistě, Ferrari F12berlinetta – má strhující design, nejmodernější techniku s klasickým uspořádáním a přesto posouvá fyzikální zákony zase o kousek dál.

Tomáš Kovařík, Auto Tip

Výrobci se každoročně nacpou do dvou spojených hal. Stánky tudíž nejsou tak megalomanské jako třeba ve Frankfurtu, nicméně než všechny oběháte, tak nohy bolí…
Největší dojem na mě udělaly dvě novinky: Audi A3 a Mercedes-Benz A. První precizností, druhý změnou koncepce proti předchůdci. A pak hostesky na Abarthu, Fiatu a Lancii. Naopak za největší obludnost považuji SUV EXP 9 F od Bentleye, to se bude líbit snad nanejvýš ruským magnátům a arabským šejkům.
Hyundai vystavoval hned vedle Porsche – i to možná signalizuje vzestup korejské značky. Nejhezčí expozici bych přisoudil Jaguaru, naopak nejmenší zájem novinářů jsem zaznamenal na stánku Škodovky. Ono když předvedete pouze Citigo v různých barvách, nelze se divit…

Martin Machala, Svět motorů

Nebýt loni Visionu D, nemuseli jsme do Ženevy vlastně jezdit. Novinek bylo málo, těch opravdu zajímavých ještě míň… Letos? Slibovaného Rapidu jsme se sice nedočkali, Seat Toledo nám ale škodovku dokázal nahradit. A pak, novinek jak máku. Oba novinářské dny jsme běhali po výstavišti, fotograf padal únavou… Ne jak minulý rok, kde jsme první den odpoledne už neměli skoro co dělat.
Potěšil mě odklon od zelené ekolinie. V Palexpu sice byl speciální elektropavilon, hybrid nebo elektromobil jsme našli na každém stánku… Důraz na emise a přírodu ale zdaleka nebyl tak naléhavý jako v minulých letech.
Celkově – pro mě nejzajímavější autosalon za poslední roky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…