Ženeva 2012 očima redaktorů: ’Letos dominují auta pro obyčejné lidi’

Ženeva 2012 očima redaktorů: ’Letos dominují auta pro obyčejné lidi’

 

Převládajícím dojmem z právě probíhajícího autosalonu je střízlivost, říkají ti, kteří byli přímo na místě.

Kdo se letos vydá na autosalon do Ženevy, uvidí hlavně auta pro obyčejné lidi. Ne že by chyběly nové sporťáky (třeba Ferrari F12berlinetta) ani vizionářské studie, které nikdy na silnici neuvidíme.

Všeho toho je ale méně, hlavní proud ženevských premiér nese nové kompaktní modely – ať už hned tři různá korejská kombi nebo konkurenty z prémiového segmentu: Audi A3, Mercedes třídy A a Volvo V40.

Komu nestačí konvenční karoserie, může se poohlédnout po SUV Opel Mokka nebo velkoprostorovém Fordu B-Max. Našponovaný rozpočet na nákup nového auta by mohl vést kroky návštěvníků k Dacii Lodgy.

Se střídmějším charakterem letošního autosalonu koresponduje menší četnost pózujících hostesek. Šetřilo se i na bombastických vizích – elektromobily na autosalonu prostě jsou, bez nereálných prohlášení o záchraně planety.

Místo dlouhodobých plánů převážilo úsilí dostat elektrický pohon v nějaké formě co nejdříve k zákazníkům. Příkladem je v Ženevě vyhlášené evropské Auto roku 2012 Opel Ampera, malá Toyota Yaris Hybrid nebo znovu uvedený elektrický Renault Zoe, u kterého se počítá ještě letos se zahájením prodeje.

O největší šok se jednoznačně postarali u Bentley. Koncept SUV s označením EXP 9 F má mimořádně kontroverzní design. Odvážná sázka přitáhla velkou pozornost. Těžko říct, co udělali v Bentley lépe než před třemi lety Aston Martin s neforemným konceptem Lagonda

Největší zájem k sobě přitáhl Mercedes s novou generací třídy A. Nově zvolená forma, která Áčko staví přímo proti ostatním hatchbackům, přinejmenším na novináře zapůsobila. Auto bylo v neustálém obležení.

Vlažnou reakci si vysloužily Subaru BRZ a Toyota GT-86. Japonské automobilky nás se svými kupé tak dlouho napínaly a lákaly, až jejich sériovou podobu bere odborná veřejnost jako naprostou samozřejmost.

Nejošklivějším autem je již zmíněný Bentley, ze sériových modelů pak disproporční MPV Dacia Lodgy. U něj je design evidentně jednou z nejnižších priorit.

Zklamáním je prázdno u některých významných značek. Vyčkávací taktiku volí Renault nebo Volkswagen. Je až k nevíře, že takto velké automobilky nepřivezly nic víc než dílčí novinky. Je to ale jen klid před bouří, velké novinky (nová generace Clia a Golfu) přijdou na podzim. To samé můžeme říct o Škodě – sázka na pětidveřové Citigo předznamenává podzimní příchod Rapidu a Octavie III.

Lukáš Vaverka, Auto.cz

Hledání nejzajímavějšího exponátu ženevského autosalonu je letos těžší než obvykle. Vybrat Bentley? To by asi mnozí čtenáři začali pochybovat o mém vkusu. Kia Cee’d je vzácným příkladem, že i obyčejné auto může mít geniálně propracovaný design. Ale nenajde se něco lepšího? Jistě, Ferrari F12berlinetta – má strhující design, nejmodernější techniku s klasickým uspořádáním a přesto posouvá fyzikální zákony zase o kousek dál.

Tomáš Kovařík, Auto Tip

Výrobci se každoročně nacpou do dvou spojených hal. Stánky tudíž nejsou tak megalomanské jako třeba ve Frankfurtu, nicméně než všechny oběháte, tak nohy bolí…
Největší dojem na mě udělaly dvě novinky: Audi A3 a Mercedes-Benz A. První precizností, druhý změnou koncepce proti předchůdci. A pak hostesky na Abarthu, Fiatu a Lancii. Naopak za největší obludnost považuji SUV EXP 9 F od Bentleye, to se bude líbit snad nanejvýš ruským magnátům a arabským šejkům.
Hyundai vystavoval hned vedle Porsche – i to možná signalizuje vzestup korejské značky. Nejhezčí expozici bych přisoudil Jaguaru, naopak nejmenší zájem novinářů jsem zaznamenal na stánku Škodovky. Ono když předvedete pouze Citigo v různých barvách, nelze se divit…

Martin Machala, Svět motorů

Nebýt loni Visionu D, nemuseli jsme do Ženevy vlastně jezdit. Novinek bylo málo, těch opravdu zajímavých ještě míň… Letos? Slibovaného Rapidu jsme se sice nedočkali, Seat Toledo nám ale škodovku dokázal nahradit. A pak, novinek jak máku. Oba novinářské dny jsme běhali po výstavišti, fotograf padal únavou… Ne jak minulý rok, kde jsme první den odpoledne už neměli skoro co dělat.
Potěšil mě odklon od zelené ekolinie. V Palexpu sice byl speciální elektropavilon, hybrid nebo elektromobil jsme našli na každém stánku… Důraz na emise a přírodu ale zdaleka nebyl tak naléhavý jako v minulých letech.
Celkově – pro mě nejzajímavější autosalon za poslední roky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Noví roboti v Praze nýtují dveře do airbusů Noví roboti v Praze nýtují dveře do airbusů

Na dodávky hotových dveří do airbusů připadá takřka…

Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

 

Štítky Ženeva 2012

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Petržela: Nikam bychom nedošli, kdybych si hrál na skromného blbečka

Petržela: Nikam bychom nedošli, kdybych si hrál na…

Splnil, co na začátku sezony až nezvykle sebevědomě slíbil. Vzpomínáte? Do začátku druholigové sezony scházelo…

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…