16.6. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Domíchávače betonu: MAN

 

Výrobce z Mnichova posílá do přepravy betonu stavební model TGS se čtyřmi nápravami v odlehčené verzi s celkovou hmotností 32 tun.

Stavební podvozky MAN dosahují technické hmotnosti 34, 37 nebo 44 tun. Odpovídající legislativní celková hmotnost činí 32, 35 a 41 tun. Nejtěžší provedení používá planetové nápravy, nejlehčí naopak s jednoduchou redukcí. Pro domíchávače je nejvhodnější subtilní 32tunová verze se znakem náprav 8x4. Parabolické pružiny dovolují nosnost každé zadní nápravy 10,5 tuny.

Volba kabiny vždy směřuje k denní, která jednak vyhovuje řidiči trávícímu ve vozidle jednu pracovní směnu, za druhé vykazuje nejnižší hmotnost.

Do těžších adhezních podmínek, kde pohon 8x4 nestačí, má MAN vynikající pomoc v přídavném pohonu předních kol. Nejde o trvalou trakci vyváženou velkým nárůstem hmotnosti, ale o hydrostatický systém nazvaný Hydrodrive. Do loňského roku byly zájemci o přídavný pohon Hydrodrive odkázáni pouze na přímo řazenou převodovkou, nově je lehký a účinný pomocník v náročném terénu dostupný i s automatizovanou převodovkou Tipmatic. V takovém případě dopravci většinou volí podvozek s celkovou technickou hmotností 37 tun.

Systém Hydrodrive přináší provozovatelům takto vybavených vozidel výhodu v nízké vlastní hmotnosti. Prakticky systém ušetří v porovnání s vozidlem s mechanickým pohonem kol všech náprav až několik set kilogramů.

MAN začíná odhalovat nový Lion’s Coach

Hydrostatický pohon přední nápravy je funkční až do rychlosti 30 km/h. Při deaktivaci hydrostatického pohonu pak tento systém nepůsobí žádné ztráty. Hydrostatický pohon další nápravy lze dodat i u vozidel s klasickým pohonem 8x4, kde se při aktivaci hydrostatického čerpadla změní pohon na 8x6 a s vozidlem lze zdolat i velmi obtížný terén. Toto provedení podvozků se velmi úspěšně používá u velkých domíchávačů betonu s objemem 9 m3.

K pohonu většinou slouží 12,4litrový šestiválec D26 dostupný ve výkonových verzích 309, 338 a 368 kW s točivým momentem 2100, 2300 resp. 2500 N.m. Zájemce o nejnižší pohotovostní hmotnost vozidla může také volit 10,5litrový šestiválec D20 podávající výkon až 265 kW/1800 N.m.

Vývod pomocného pohonu je umístěn nad převodovkou, takže přes spojovací hřídel a spojku je schopen teoreticky nabídnout plný výkon motoru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Pytel oranžových blech Glosa Martina Čabana: Pytel oranžových blech

V Jihlavě se v pátek sešli členové platformy Zachraňme…

Komentář Jana Šindeláře: Korouhvička jménem ÚOHS Komentář Jana Šindeláře: Korouhvička jménem ÚOHS

Před pár měsíci byl na tomto místě komentář k průběhu…

 

Štítky MAN Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 





 
Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

Dnes 13:00

Před čtyřmi lety představená Škoda Fabia III prodělala nedávno modernizaci. Vyzkoušeli jsme motorizaci 1.0 TSI se 70 kW splňující normu Euro 6.2.




Blesk.cz

Zemřela klíčová žena Gottovy minulosti: Janu Kocianovou (†72) miloval, ona ho odmítla!

Zemřela klíčová žena Gottovy minulosti: Janu…

Ve věku 72 zemřela populární slovenská zpěvačka Jana Kocianová, bývalá dlouholetá vokalistka Karla Gotta (79).…

Další nepříjemnost pro Primu: Tátové na tahu ztrácejí diváky. Dopadnou jako zrušená show 1 proti všem?

Další nepříjemnost pro Primu: Tátové na tahu…

Zatímco kriminální seriál Dáma a Král nabírá na obrátkách a v neděli večer přesáhl milionovou hranici ve…

 

iSport.cz

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent: Dáváme si do držky!

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent:…

České ženské judo v posledních letech skomíralo, reprezentantky chyběly od roku 2012 na všech vrcholných akcích.…

Federer a Zverev dali jistotu! Evropa vyhrála i druhý ročník Laver Cupu

Federer a Zverev dali jistotu! Evropa vyhrála i…

Tenisté Evropy vyhráli i druhý ročník Laver Cupu. Na vítězství z loňského premiérového ročníku v Praze navázali…

 

Reflex.cz

Vyhrožují mi. Česko pod Babišem je na tom ještě hůř, než před ním, řídí ho PR tým, tvrdí Petr Ježek

Vyhrožují mi. Česko pod Babišem je na tom ještě hůř,…

Padouch, nebo hrdina? Europoslanec Petr Ježek, který se rozešel s hnutím ANO, se necítí jako zrádce, za kterého…

10 rad, jak v Dubaji přežít horko, jak překonat velké vzdálenosti a na co raději zapomenout

10 rad, jak v Dubaji přežít horko, jak překonat…

O norském hlavním městě Oslu se říká, že si musíte dát několik panáků, abyste se tam neužírali nudou. V Dubaji,…