16.6. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Domíchávače betonu: MAN

 

Výrobce z Mnichova posílá do přepravy betonu stavební model TGS se čtyřmi nápravami v odlehčené verzi s celkovou hmotností 32 tun.

Stavební podvozky MAN dosahují technické hmotnosti 34, 37 nebo 44 tun. Odpovídající legislativní celková hmotnost činí 32, 35 a 41 tun. Nejtěžší provedení používá planetové nápravy, nejlehčí naopak s jednoduchou redukcí. Pro domíchávače je nejvhodnější subtilní 32tunová verze se znakem náprav 8x4. Parabolické pružiny dovolují nosnost každé zadní nápravy 10,5 tuny.

Volba kabiny vždy směřuje k denní, která jednak vyhovuje řidiči trávícímu ve vozidle jednu pracovní směnu, za druhé vykazuje nejnižší hmotnost.

Do těžších adhezních podmínek, kde pohon 8x4 nestačí, má MAN vynikající pomoc v přídavném pohonu předních kol. Nejde o trvalou trakci vyváženou velkým nárůstem hmotnosti, ale o hydrostatický systém nazvaný Hydrodrive. Do loňského roku byly zájemci o přídavný pohon Hydrodrive odkázáni pouze na přímo řazenou převodovkou, nově je lehký a účinný pomocník v náročném terénu dostupný i s automatizovanou převodovkou Tipmatic. V takovém případě dopravci většinou volí podvozek s celkovou technickou hmotností 37 tun.

Systém Hydrodrive přináší provozovatelům takto vybavených vozidel výhodu v nízké vlastní hmotnosti. Prakticky systém ušetří v porovnání s vozidlem s mechanickým pohonem kol všech náprav až několik set kilogramů.

MAN začíná odhalovat nový Lion’s Coach

Hydrostatický pohon přední nápravy je funkční až do rychlosti 30 km/h. Při deaktivaci hydrostatického pohonu pak tento systém nepůsobí žádné ztráty. Hydrostatický pohon další nápravy lze dodat i u vozidel s klasickým pohonem 8x4, kde se při aktivaci hydrostatického čerpadla změní pohon na 8x6 a s vozidlem lze zdolat i velmi obtížný terén. Toto provedení podvozků se velmi úspěšně používá u velkých domíchávačů betonu s objemem 9 m3.

K pohonu většinou slouží 12,4litrový šestiválec D26 dostupný ve výkonových verzích 309, 338 a 368 kW s točivým momentem 2100, 2300 resp. 2500 N.m. Zájemce o nejnižší pohotovostní hmotnost vozidla může také volit 10,5litrový šestiválec D20 podávající výkon až 265 kW/1800 N.m.

Vývod pomocného pohonu je umístěn nad převodovkou, takže přes spojovací hřídel a spojku je schopen teoreticky nabídnout plný výkon motoru.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 

Štítky MAN Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 





 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Dnes 18:50

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Sedm let od smrti Václava Havla: Nejen v Praze se plánuje řada pietních akcí

Sedm let od smrti Václava Havla: Nejen v Praze se…

Dnes je to přesně na den sedm let od chvíle, kdy zemřel první porevoluční československý a český prezident…

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…