19.6. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Domíchávače betonu: Mercedes-Benz

 

Přepravu až osmi kubických metrů betonu zvládne speciálně upravený model Arocs ve verzi Loader. Jak je to možné?

Odlehčit podvozek čtyřnápravového domíchávače betonu na pohotovostní hmotnost 9,25 tuny vyžaduje značné úpravy. Odměnou je převoz osmi kubíků betonu. Stuttgartský výrobce proto model Arocs ve verzi Loader pro maximální užitečné zatížení ještě speciálně upravil pro převoz betonu. Jeho dávkování v betonárkách se děje většinou v krocích po půl kubíku, což ale hmotnostně znamená v závislosti na druhu betonu více než tunu.

Podvozek domíchávače betonu ve verzi Loader kombinuje 10,7litrový šestiválec OM 470 s kabinou S Classic Space. V podvozku je nahrazena standardní dvoumontáž pneumatik tandemové hnací zadní nápravy za jednoduchou montáž pneumatik rozměru 368/65 R 22.5. Je patrné, že tato konfigurace se hodí zejména pro provoz na zpevněných komunikacích.

K zachování rozchodu kol odpovídajícímu dvoumontáži a zajištění příčné stability vozidla, jsou obě zadní nápravy s jednoduchou montáží pneumatik speciálně pro tuto aplikaci upraveny. Na uchycení kol posunuté vně navazují speciálně pro Mercedes-Benz vyráběné trakční pneumatiky v klasickém návěsovém formátu.

Mercedes-Benz nabízí pro přepravu betonu také mimořádně obratné provedení čtyřnápravového podvozku postaveného na základě třínápravového podvozku s jednou nepoháněnou vodicí nápravou a dvěma hnacími zadními nápravami s dvoumontáží pneumatik. Za nimi je pak umístěna řízená a zdvihatelná vlečená náprava s jednoduchou montáží pneumatik. Výsledek tvoří extrémní obratnost a úspora paliva při jízdě s prázdnou nástavbou.

Mercedes-Benz Arocs s novinkami pro stavební dopravu

U modelu Arocs Loader zaměřeného na maximum užitečné hmotnosti byly realizovány všechny možnosti pro snížení pohotovostní hmotnosti. K tomu také patří pro zájemce o větší než dvounápravovou trakci nabídka přídavného hydraulického pohonu přední nápravy HAD. Mezi jeho přednosti patří relativně malé zvýšení hmotnosti a nižší spotřeba paliva ve srovnání s klasickým pohonem předních kol pomocí spojovací hřídele. Je kontinuálně využitelný po dobu několika minut, což pro rozvoz betonu bohatě stačí.

Ovládání systému Hydraulic Auxiliary Drive je pro řidiče maximálně jednoduché. K aktivaci doplňkového pohonu stačí stisknutí tlačítka na přístrojové desce. K tomu může dojít během jízdy na silnici před vjezdem na staveniště nebo kdykoli v terénu. Řidič může nezávisle na aktivaci systému Hydraulic Auxiliary Drive zapnout uzávěrky diferenciálu. V závislosti na situaci je tak možná i jízda jen s uzavřeným diferenciálem zadní nápravy a bez doplňkového pohonu přední nápravy.

Srdcem systému Hydraulic Auxiliary Drive je výkonné vysokotlaké čerpadlo, které je umístěno na motoru a poháněno přes ozubená kola. Čerpadlo dosahuje výkonu až 112 kW a dává proud oleje s průtokem až 350 litrů za minutu a maximálním tlakem 45 MPa. Přenos hnací síly zajišťují ve všech případech plně automatizované převodovky Mercedes Powershift 3 s dvanácti nebo šestnácti převodovými stupni.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti! Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská…

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Velké SUV od Seatu se dostane do výroby až s koncem…

 





 
Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Včera

ADAC otestoval letní pneumatiky: Levné značky se vyrovnávají dražším, obrovské rozdíly i průšvihy se však najdou




Blesk.cz

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej se mě: Podílela se na něm česká produkce

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej…

Zlatého medvěda pro nejlepší film 68. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale získal rumunský…

Další zdravotní komplikace u Gotta! Ivana už pro něj jela, ale...

Další zdravotní komplikace u Gotta! Ivana už pro něj…

Marně doufal, že ho před víkendem pustí z nemocnice. Jenže jeho stav se nelepší, proto Karel Gott (78) zůstává…

 

iSport.cz

ZOH 2018, ONLINE 17. dne: Hry končí, bobisté se do finále neprobojovali

ZOH 2018, ONLINE 17. dne: Hry končí, bobisté se do…

V jihokorejském Pchjongčchangu dnes skončí XXIII. zimní olympijské hry a před závěrečným ceremoniálem se ještě…

Pan Někdo, který věděl. Unikátní svědectví o Ivanu Hlinkovi a Naganu

Pan Někdo, který věděl. Unikátní svědectví o Ivanu…

Jeho tragická smrt v létě 2004 naplno ukázala, jak moc oblíbenou a uctívanou postavou Ivan Hlinka ve své zemi…

 

Reflex.cz

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Na webu se můžete zaregistrovat do seznamky pro bohaté, kde zlatokopky hledají své sponzory moderními,…

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí jejich potomci?

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí…

Na světě není člověka, jemuž by se za život nepodařilo něco neztratit. Ať už se jedná o předmět menší či větší…