Doporučujeme: Hity týdne 41/2014
Přinášíme přehled článků a videí, které minulý týden vzbudily největší zájem. Které novinky a videa oslovily největší počet čtenářů? Podívejte se na krátkou rekapitulaci.
Základní smysl automobilu spočívá v samohybu, sloužícímu pro převoz lidí a jejich nákladu. Cokoliv dalšího, co nám vozidlo nabízí, lze vnímat jako (nikoli nezbytné) zpestření či oživení dopravního prostředku, který ale představuje – budeme-li mít stále na paměti jeho primární účel – jeden z mnoha spotřebních a technických produktů civilizace. Od těch ostatních se však odlišuje tím, že si k němu lidé vypěstovali nadstandardní, osobní vztah – automobil začal zasahovat do kultury, vstoupil do mezilidských vztahů a stal se něčím, co opustilo rámec ryze funkčního a spotřebního produktu.
Letošní ročník autosalonu v Paříži je akcí, během níž byla představena řada pozoruhodných a pro obecný automobilový design přínosných vozidel. Jedním z nich je nepochybně Audi TT Sportback, které rozvíjí zdařilý design produkčního kupé a rozpracovává tak znaky, jež provázejí modelovou řadu TT už od jejího počátku – jde především o výrazné lemy blatníků, které jsou vizuálním těžištěm bočních partií vozu.
Koncern Volkswagen se snaží zaplnit každou myslitelnou díru na trhu a chystané velké SUV od značky Škoda by mělo vyplnit škvíru poměrně prestižní, zjistil britský Auto Express z rozhovoru se šéfem Škodovky Winfriedem Vahlandem. Škoda bude mít oproti Volkswagenu SUV modely o kousek posunuty a stejně jako je Yeti menší a lacinější alternativou Tiguanu, tak se stane velké sedmimístné SUV, v Boleslavi vedené pod kódovým označením A Plus, exkluzivnější variantou Tiguanu a současně obyčejnější alternativou pro Touareg.
José Manuel Hermo Barreiro, známý pod přezdívkou Patelo, v letošním roce oslavil své 74 narozeniny a svému koníčku v podobě výroby motorů se věnuje od svých dvaadvaceti let. Tehdy postavil svůj první motor, který byl určen pro loď jeho bratrance, v níž pracoval celých 22 let.
Že jednou budou po ulicích jezdit auta úplně sama, je celkem jasná věc. Za předpokladu, že bude systém fungovat, v tom nevidím větší problém. V kolonách se totiž stejně akorát naštveme, a pokud nenastane nějaká chyba v komunikaci mezi samotnými auty, mohlo by ubýt také dopravních nehod. Bavím se však pouze o pohybu v přeplněných městech, za nimi už si svoje auto mile rád odřídím sám.
Lamborghini Asterion je poháněn atmosférickým desetiválcem a třemi elektromotory. Ty mají výkon okolo 300 koňských sil (223 kW) což znamená, že celkový výkon vozu je 669 kW (910 koní). V hybridním módu umí auto jet až 50 km/h na elektřinu jako předokolka, pak se připojí i 5,2 litrový desetiválec a z auta je opět 4x4. Vůz však může být v elektrickém módu poháněn i pouze třemi elektromotory, pak jede až 125 km/h na vzdálenost až 50 km.