Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doporučujeme: Hity týdne 43/2015

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Které články a videa se vám minulý týden na webu Auto.cz líbily nejvíce? Zde je pro připomenutí přehled tří nejčtenějších článků a tří nejsledovanějších videí.

Každý týden na webu Auto.cz připravujeme přes sto článků s automobilovými novinkami z celého světa, jakož i nejrůznější videa. To je pořádná dávka, a proto neškodí připomenout ty, které se vám v daném období nejvíce líbily.

Přinášíme přehled článků a videí, které minulý týden na Auto.cz vzbudily největší zájem, tedy oslovily největší počet čtenářů. Podívejte se na krátkou rekapitulaci.

Ano, na tuzemských silnicích jsme občas potkávali i zápaďácká fára od Renaultu 5 až po Fordy Cortina či Sierra nebo téměř kompletní výrobní program Mercedesu. Jenže drtivá většina československých majitelů aut měla v prodejnách Mototechny pouze značně omezený výběr produktů původu domácího či z některé ze „spřátelených“ zemí, sem tam okořeněný švédským saabem, francouzskou simkou či italským fiatem.

Pohon všech kol zažil svůj první velký boom ve druhé polovině 80. let. Do té doby byl záležitostí výhradně terénních automobilů. Výjimku tvořily značky Subaru AWD od 70. let, Audi Quattro a exotický Jensen FF (Fergusson Formula) z 60. let, který se stal historicky prvním silničním vozem s pohonem všech kol (a také první autem s ABS). Od uvedeného období začaly automobilky nabízet pohon 4x4 v masovém měřítku. Objevil se třeba první Mercedes-Benz 4Matic či BMW s pohonem všech kol (tehdy se mu ještě neříkalo xDrive). Své „čtyřkolky“ nabízely také Volkswagen (Syncro), Opel (vzpomínáte na Fronteru či Calibru 4x4?), Peugeot (405 X4 či T16), Renault (systém Quadra), Lancia (Integrale), Alfa Romeo (Permanent 4 později Viscomatic) a takto bychom mohli pokrčovat. Vozy SUV v té době ještě takřka neexistovaly, takže systém, kdy motor roztáčí permanentně všechna kola, našel své uplatnění hlavně u výkonných modelů sportovního charakteru. A samozřejmě u offroadů či pick-upů.

Od toho je tady kategorie vozidel zvaná Sleepers neboli spáči. Jedná se o auta, která na to nevypadají, ale umí být pekelně rychlá. Mají svůj půvab a dovedou (většinou početnější) posádku ohromit svým skrytím výkonovým potenciálem. A právě deset nenápadných „sleeperů“ najdete v následujících výběru, přičemž každý z nich byl ve své podstatě a době postrachem silnic.

Vzhledem k blížícímu se termínu pro povinné zimní pneu (od prvního listopadu) téma velmi aktuální. Jenže, podobně jako u zmíněných žárovek, můžete i zde narazit na nečekané problémy. Jako Martin Vaculík, který se do výměny pustil nejprve s vybavením, které dnes koupíte v každém hobby-marketu.

Přestože se zdá výměna kola jako velmi snadná „disciplína“, má svá jasně daná pravidla. V minulém díle vám kolega Martin Vaculík, technický poradce týdeníku Svět motorů, záměrně ukázal doslova odstrašující způsob, kterým by v reálu došlo nejenom k poškození automobilu, ale později dost možná i k hrozivé nehodě následkem upadnutí kola. Nyní si ukážeme správný způsob přímo s profesionály.

Atmosférické motory jsou pomalu na ústupu, přesto jejich vývoj nekončí, alespoň tedy u dražších a luxusnějších strojů. Důkazem budiž nové Ferrari F12tdf (Tour de France), které dostalo posílenou verzi 6,3 litrového dvanáctiválce z běžného F12 Berlinetta.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)