Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dostavba dálnice D8 se zastaví, aktivisté se odvolali

redakce AUTO.CZ
Diskuze (176)
Dálnice D8 opět zřejmě nebude hotova ve stanoveném termínu, v cestě stojí další odvolání aktivistů a s tím spojené průtahy.

Stavební povolení na dostavbu dálnice D8 je v tuto chvíli nepravomocné. Krajský úřad totiž musí nejprve znovu rozhodnout o odvolání ekologů, protože soud v úterý jeho dubnové rozhodnutí zrušil.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) poté v květnu začalo poslední část dálnice stavět, teď se budou muset práce znovu zastavit. Stát by se tak mělo v okamžiku doručení rozsudku všem účastníkům řízení, tedy během několika dnů.

Krajský úřad podle mluvčího Zdeňka Rytíře bude pokračovat v odvolacím řízení a nové rozhodnutí vydá v zákonné lhůtě dvou měsíců. Proti udělenému územnímu rozhodnutí a stavebnímu povolení se odvolala Společnost ochránců životního prostředí v čele s aktivistou Lubomírem Studničkou.

Hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová vyjádřila nad rozsudkem soudu znepokojení. "Veřejnosti je známo, že ekologický aktivista Lubomír Studnička byl soudně stíhán pro vydírání stavebních firem. Jak je potom možné, že stát není schopen vytvořit právní prostředí, které by zamezilo obdobným obstrukcím,“ uvedla Vaňhová.

Úsek přes České středohoří je poslední, který zbývá na dálnici z Prahy do Podkrušnohoří a do severního Německa postavit. Na dostavbu čeká asi 12,7 kilometru, z toho na necelých osmi se pracovalo už od roku 2007, posledních asi pět kilometrů bylo do letošního jara netknutých.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (176)
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 14:39
Re: Dotaz
h) nejde mi o žádné "formální hrátky", ale o PODSTATU (což shrnul už před lety ombudsman i - myslím - předseda Nejvyššího správního soudu). Úmyslně (a nezákonně) byly smeteny k přírodě vstřícnější trasy a "zůčasněnými" protlačována varianta která je "zajímavá" asi hlavně (jen) pro NĚ - a tu dnes "doprotlačili" vpodstatě do bodu z kterého "není úniku" (na což ale bylo UPOZORŇOVÁNO již mnoho let DOPŘEDU! Bohužel marně..
Napsat že ombudsman při upozornění na nezákonné praktiky "hledá vlastní prospěch" - NEpřeháníte to už (docela HODNĚ? :-|
g) o výjímkách potvrzujících pravidlo jsme se zmínila už dávno - názor IUCN je jednoznačný a spor na české půdě také není o žádném "souboji" autorit, ale o "univerzitní obec" vs "politici ovládající NP Šumava" - názor i české odborné (přírodo)vědecké obce je (až snad na nějakou tu výjímku) ZCELA JEDNOTNÝ - pochopitelně SHODNÝ s hodnocením IUCN
f) že by se po ombudsmanovi proti poctivým pracovitým lidem z ŘSD "spikla" i policie a STÁTní zastupitelství? To mají NEskutečnou "smůlu", že? ;-)
e) no a to je CHYBNÉ "shrunutí" - jak staví jsem napsala. Ach a (a to myslím moc dobře VÍTE) - nejde (zdaleka jen) o MŮJ názor..
d) napsat o mezinárodní organizaci (přírodo)vědců že je to "nějaký buzerspolek" - to chce (asi) opravdut HODNĚ (falešného) sebevědomí :yes: :-)
Takhle koukáte jen na PŘÍRODU/-rodní vědy, nebo "na všechny" vědecké pracovníky?
A co památky ("chráněné") UNESCO - ty také (takhle) "zpochybňujete"? ;-)
c) hezký pokus o VTIP týdne :yes: :-)
Já bych spíš dala na ty zprávy a hodnocení IUCN. No ono asi půjde spíš o to, kolik těch "výjímek" (si) ti POLITICI "nadělí", že? ;-)
Ostatně co říkáte na jejich VÝJÍMEČNÝ návrh na SNÍŽENÍ zařazení NP Šumava? :-)
b) no rozloha nemá rozhodně vliv na dodržování či NEdodržovaní "stanov" - a udržovat silnice správě NP Šumava rohodně nikdo NEzakazuje ;-)
a) "falešné naděje"? TOHLE si myslíte? :-)
NEmůžete každého hodnotit dle "podle sebe soudím tebe" ;-)
"Zděšení" sice z praktik POLITIKŮ řídících Národní park panuje - ale věru se NEtýká "jednoho sejmutého stromu" - je to důsledek dlouholeté trvalé (ne)péče (čtěte TĚŽBY - a to i nejchráněnější 1. zóně!), kterou oni správci parku (čtěte POLITICI) nyní plánují dále ROZŠÍŘIT (což může schvalovat JEN "zůčastněný" - a že politiky a těžaře zajímá JEN kolik vytěží - to je jasné) - asi proto ten "zrůdný" návrh na SNÍŽENÍ zařazení NP Šumava (vy na jednu stranu říkáte že jí máte prochozenou "skrznaskrz" :yes: a na druhou "jen ať těží co to dá" :no: - opravdu NEchápu/NErozumím.. :-|
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 11:54
Re: Dotaz
Tak (alespoň) trochu "svítá" ;-)
Už VÍMe proč "bráníte" stavbu dálnic...
..a snad by se dalo i SOUHLASit, že s věkem přjde (nikoliv "moudrost", spíš "zkušenosti" či "nadhled") cosi a člověk pak (raději) např. politikům do "řízení" Národního parku (raději) nekecá...
PS: Asi VÍTE proč jste se (s ABSOLUTní "důsledností") vyhl souvisejícímu tématu SNÍŽENí zařazení Národního parku do nižších kategorií ochrany - nebo i tam stojíte za politiky řízeným NP Šumava? ;-)
PPS: ještě ad dálnice - české "PEPIKu zaplať a my ti uděláme z dálnice sjezd kde potřebuješ" - což také MÁ vliv na výsledkou cenu dálnic, tedy jistě ZNÁTE :-|
..a téma reálné výsledné kvality asi raději NErozebírat.. z mých zkušeností byla dobře rychle a přiměřeně kvalitně postavena dálnice mezi Waidhaus/Rozvadov - Plzeň (pak už bylo "jen hůř"

No a když se budou všichni (většina) dál chovat (smýšlet) k přírodě jako vy, tak

[odkaz]
2. 8. 2012 07:17
Re: Dotaz
Podívej, někdo, kdo je na Šumavě nanejvýš jednou do roka (nebo tam případně ani nebyl) nemá vůbec co do problematiky Šumavy kecat. A je úplně jedno, kolik má titulů. Jestli tohle nechápeš, je to Tvůj problém. Já jsem jednu vysokou školu vystudoval a dobře vím, jací lidé tam jsou. Většina z nich (opravdoví odborníci) jsou ve svých případných tvrzeních vůči věcem, se kterými se sami neměli možnost pořádně seznámit, velmi zdrženliví. Mají již ve svém věku něco, čemu se říká moudrost a netrpí nijakou přehnanou potřebou se do něčeho míchat. Natož aby byli něčím zděšeni. A jen tak mimochodem, na mé univerzitě (ČVUT) rovněž vznikla studie porovnávající cenu výstavby dálnic v regionu (krom ČR tam bylo Německo, Rakousko, Slovinsko, Slovensko a Polsko). Podle této studie cena kilometru dálnic v ČR nijak nevybočuje z regionálního průměru, přímé porovnání ovšem není možné, protože do cen dálnic v různých zemích se započítávají různé položky, rovněž standard pro dálnice je různý (ten u nás patří z hlediska parametrů k těm nejlepším). Kvalita vlastní stavby je potom věc jiná.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2012 23:22
Re: Dotaz
MÁLOKDY poktám člověka co TAK "perlí" (a fakt TVRDĚ stojí za NEzákonnými praktikami PROTI pravidlům psaným i nepsaným a názory"dědy" NADřazuje proti organizaci desítek tisíc vědců/vysokoškolsky vzdělaných v oboru.. ;-)
(a "mafiánskou" partu z ŔSD zase NAD názory soudců či ombudsmana :yes: :-)
PS: Pochopitelně že VĚTŠINA z přírodovědců této planety NEžije v česku (má však STEJNÝ názor jako ti co tam žijí - OPAČNÝ mají JEN těžaři a politici co devastaci Šumavy "rozjeli" ... a PARDON, ještě VY ;-)
PPS: Tedy říkat vysokoškolsky vzdělaným v oboru (českým univerzitním profesorům) "BUZERPARTA RÁDOBYODBORNÍKŮ" to je :yes: :yes: :-)
..i když to označovat světové společenství více jak 10ti tisíc (přírodo)vědců z IUCN za "MEZINÁRODNÍ BUZERSPOLEK" to je snad ještě "lepší" :yes: :yes: :yes:
Vy máte něco proti "vysokoškolsky vzdělaným" a vědecům - nebo tak něco?? ;-)
Tedy že "fandíte" mafiánským praktikám Ředitelství silnic a dálnic a že je upřednostňujete před závěry ÚŘADu OMBUDSMANa to už vím, ale tohle BRUTAL (navíc urážlivé) "Odstelení" jak české tak světové vědecké obce - vy se NEzdáte :yes: :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2012 23:15
Re: Precedens
Jak už jsem psala výše (a jak dopředu před lety "vizionářsky upozorňoval/varoval soud - že budou překračovat zákony a stavět tak dlouho až ... až) bude nej"lepší" řešení to dostavět v této "špatné" podobě ;-\
A nejde o to "vyhnout se CELÉ oblasti" - mezi návrhy byla lepší řešení, no "protlačili" si to "své" - v této chvíli bohužel už opravdu asi "není na výběr"
..tedy možná nějaké drobné "záchranné" úpravy možné jsou, ale to bude vše...
A rozhodně NEjde o "teorie", jde o to že celé ty roky (přesně 11 let od posledního "zásadního" ROZHODNUTÍ) si "zúčasněná parta" (doslova) "protlačuje" SVÉ (nikoliv "optimální", ale SVÉ) řešení..
..a jak jsem též psala "výše" - jde o to aby stejně NEmohli pokračovat alespoň při výběru tras příštích dálnic. Na řadě je/mělo by být spojení Brna s rakouskou (již dokončenou) A5, která "čeká" (skoro) na hranicích (to "skoro", neb česká strana už 15 nebo kolik není schopna říct KDE přesně se dálnice mají "sejít" - a je tam STEJNÝ problém jako u D8. Úředníci/politici, prostě "zainteresovaní" jí chtějí vést PŘES chráněná území..
PS: Plus já bych (mělo by to jít i trestněprávně) potrestala "pachatele" co si vynutili právě TOTO vedení D8 - to už je ale asi trochu "fikce" ;-)