Dovoz ojetých automobilů v roce 2003 vzrostl o 11%

Dovoz ojetých automobilů v roce 2003 vzrostl o 11%

 
 

Dovoz ojetých osobních automobilů je stále velký byznys. V minulém roce se počet dovezených ojetin zvýšil o 11,15 %, což v absolutních číslech znamená 14.573 ojetin navíc. Celkem bylo dovezeno 145.233 ojetých aut.

Dovoz ojetých osobních automobilů je stále velký byznys. V minulém roce se počet dovezených ojetin zvýšil o 11,15 % (+ 14 573 ks). Z celkově dovezeného počtu 145 233 ks ojetých osobních automobilů bylo 69 717 ks dovezeno pro obchodní účely (zvýšení o 14,19 %) a individuálně pak 75 516 ks ojetin (zvýšení o 8,49 %).

Dovoz ojetých osobních automobilů se zvýšil o 11,15 % (+ 14 573 ks). Z celkově dovezeného počtu 145 233 ks ojetých osobních automobilů bylo 69 717 ks dovezeno pro obchodní účely (zvýšení o 14,19 %) a individuálně pak 75 516 ks ojetin (zvýšení o 8,49 %). Mimo to bylo dalších 2 913 ks ojetých osobních vozů deklarováno při individuálním dovozu tzv. na náhradní díly (v roce 2002 to bylo 1 581 ks). Jedná se o jeden z nejvyšších ročních dovozů ojetých osobních automobilů v celé historii ČR. Celkově více ojetin bylo dovezeno jen v roce 1999 (145 398 ks tj. + 6 312 ks „na náhradní díly“). Vývoj v dovozů ojetých osobních automobilů do ČR od roku 1993 je uveden v přiloženém grafu.

Průměrná deklarovaná celní hodnota ze 145 233 ks v roce 2003 dovezených ojetých osobních automobilů (tedy bez individuálních dovozů na náhradní díly) činila 57 584 Kč, což je o 4,38 % více než za rok 2002 (za rok 2002 to bylo 55 167 Kč – průměr z celkem 130 660 ks dovezených ojetin). Vývoj průměrné deklarované celní hodnoty při obchodním a individuálním dovozu od roku 1993 je uveden v dalším grafu.

Stejně jako u dovozu nových osobních automobilů se i u dovozu ojetin mírně zvýšil podíl vozidel se vznětovým motorem a to na 32,22 % (oproti 30,31 % v roce 2002).

Nově (poprvé) bylo v ČR registrováno 115 894 ojetých osobních automobilů z dovozu, přičemž celkový dovoz ojetin činil výše uvedených 145 233 ks. To znamená, že opět téměř 30 000 ojetin neprošlo schvalovacím procesem. Co se s nimi asi stalo? Český člověk si umí najít cestu. Dovozce, který přiveze ojeté auto, které neprošlo při importu přes STK, jednoduše zaregistruje vůz prostřednictvím platného technického průkazu jiného vozu stejného typu. Pak již stačí jen nahlásit výměnu karosérie a motoru u přihlášeného vozu a nechat zapsat čísla právě dovezeného exempláře do technického průkazu. Na dovezeném autě stačí prakticky jen vyměnit značky a původně nezpůsobilý vůz začíná u nás legálně jezdit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie

Britská bankovní společnost Royal Bank of Scotland zruší…

Velký zájem žene vzhůru nájmy kanceláří Velký zájem žene vzhůru nájmy kanceláří

Investoři do podnikatelských realit mají v době…

 
Zdroj: SAP, HN
 






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

V Německu zakázali Erdoganovi některé bodyguardy. Jsou příliš brutální

V Německu zakázali Erdoganovi některé bodyguardy.…

Německé úřady si nepřejí, aby tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana na červencový summit skupiny G20 do…

„Pochutnám si na kopřivě.“ Zuzana vymýšlí recepty z rostlin i starého jídla

„Pochutnám si na kopřivě.“ Zuzana vymýšlí recepty z…

V Česku se každý rok vyhodí více než 730 tun jídla, které se zkazí nebo nepoužije. Lidé často zapomínají, co…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka: Evropa není supermarket

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka:…

Francouzský prezident se opět pustil do zemí střední a východní Evropy. Nestojí prý za evropskými hodnotami a…