Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dovoz ojetých automobilů v roce 2003 vzrostl o 11%

Dovoz ojetých osobních automobilů je stále velký byznys. V minulém roce se počet dovezených ojetin zvýšil o 11,15 %, což v absolutních číslech znamená 14.573 ojetin navíc. Celkem bylo dovezeno 145.233 ojetých aut.
Zpět na článek
23. 2. 2004 21:07
neregistrovaný "Ja"
24. 2. 2004 09:24
neregistrovaný "Mulder"
24. 2. 2004 10:14
neregistrovaný "magic"
24. 2. 2004 20:42
neregistrovaný "cuisine"
25. 2. 2004 03:46
neregistrovaný "Michal K."
25. 2. 2004 08:11
neregistrovaný "Petr"
neregistrovaný "Ja"
23. 2. 2004 21:07
Ojetiny
Co to je za pitomost, ze nezpusobily vuz zacina legalne jezdit, vzdyt je to presne naopak. Pokud ma nekdo v Cechach volitanej vrak tak si doveze pekny auto z nemecka prepise papiry a ten ceskej vrak zlikviduje.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mulder"
24. 2. 2004 09:24
Re: Ojetiny
Presne ! Problem neni ze by to auto neproslo pres STK, ale ze proste nelze jinym zpusobem (= legalne) dovezt.
neregistrovaný "magic"
24. 2. 2004 10:14
Bude to jeste vice
Pokud uvazime, ze dovoz ojetych automobilu po vstupu CR do EU bude jednodussi a prihlaseni dovezeneho automobilu bude podlehat stejnym zakonum jako v EU (emisni norma Euro I misto dnesni Euro II, omezeni datem prvni registrace 1996 zmizi uplne a misto toho budou auta rozsortovana na soucasne, veterany, sportovni, atd.) da se predpokladat, ze dovoz pouzitych automobilu po kvetnu 2004 jeste vyrazne vzroste. Myslim si, ze je docela dulezita otazka, proc tomu tak je? Evidentne tkvi jedna z hlavnich pricin v cene novych automobilu, na nez vetsina cechu bud vubec nema penize, nebo neni ochotna je za auto dat. Druhy argument, proc dovezt vuz, tkvi v lepsim technickem stavu automobilu v EU nez v CR, coz ze zkusenosti mohu potvrdit (v Nemecku to neni tak markantni, ale treba Svycarsko nebo sever Italie skytaji i po 10 letech uzivani vozy v perfektnim tech. stavu). Zase to zrejme souvisi s kupni silou obyvatelstva, kdy se u nas na servisu vozu vice setri. Paradoxne cena neni tim zasadnim duvodem, protoze v EU nejsou auta o nic levnejsi, nez u nas (u nekterych modelu je to dokonce vyrazne naopak). Myslim si, ze by se nad temito argumenty meli zamyslet zejmena obchodnici a servisy, proc jejich prace tolik zaostava za praci kolegu v EU. Mozna je to opet kvuli penezum, nevim. Kazdopadne pokud srovnam trh s ojetinami v severni Italii, kde i 10 let stare auto koupim v perfektnim technickem stavu a se zarukou (kterou dokonce lze i uplatnovat) a nestoji pritom zadne velke penize, je to namet na zamysleni pro ty servisy, ktere chteji mit alespon nejakou uroven.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "cuisine"
24. 2. 2004 20:42
Re: Bude to jeste vice
po prvnim květnu padne euro dva, ale zůstane 8 let, pokud bude globálka tak bez omezení
neregistrovaný "Michal K."
25. 2. 2004 03:46
ojetiny u nás
Já jsem toho názoru, že podmínky pro přihlašování ojetin dovezených z venku by měly být co nejpřísnější, protože jinak se po 1.5. staneme ještě větší vrakoviště Evropy než jsme nyní. Tyhle kvanta šrotu dovezená z venku jsou, spolu s mraky 120, žigulů, apod., příčinou katastrofálního stavu vozového parku v ČR. Pokud se k tomu přidá faktor bezohlednosti a agresivity řidičů u nás není divu, že na silnicích to je takový "mlýnek na maso"
Nezanedbatelná je jistě i ekonomická stránka věci. Dovoz ojetin je jedna velká díra, kterou utíkají obrovské penize, které by měly být vybrané na cle, DPH apod. Jak jinak by u nás mohli tak neuvěřitelně prosperovat zloději a podvodníci ve velkém jako jsou AAA nebo malé a střední bazary.
Jistě že kupní síla je u nás pořád zlomková oproti průměru EU, ale pořád lepší když si lidi budou kupovat nové Fabie, Thalie, Getzy, Kalosy, a jiná levná malá auta než 15 roků staré bavoráky na jejichž řádnou údržbu stejně nemají
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Petr"
25. 2. 2004 08:11
Re: ojetiny u nás
Michale, kdybys mel realnou predstavu o cene tebou srovnavanych novych aut a 15letych pouzitych, nemohl bys tohle srovnani nikdy pouzit. Jsem presvedcen, ze by si nikdo nekoupil zastarale a nemoderni auto, kdyby mel na kvalitnejsi a bezpecnejsi novejsi, aniz by si musel dlouhodobe "utrhavat od huby". Z tveho dopisu celkem cisi, ze s penezi problemy nemas, ale v teto republice zije i mnozstvi lidi, kteri na tom financne moc dobre nejsou, a presto nebo prave proto potrebuji jezdit autem. A tem auto nemuzes zakazovat.
Ano, stara auta mnohdy nejsou v nejlepsim poradku a nekdy mohou byt nebezpecna. Ale, uprimne receno, vice se na silnici bojim frajirku v nablyskanych novych drahych sportacich nez duchodce ve 120. Ti vetsinou jezdi velmi obezretne. Taky vedi, ze je mala chyba muze stat zivot. Kdyz se podivas na stranky novin anebo na zpravy v TV, casto se stava, ze nehodu zpusobi nekdo v dokonalem modelu auta, je celkem bez zraneni a nekdo nevinny, zrejme mnohem chudsi (soude podle auta) to odnese. Je to moralne v poradku?
Zdravi a lepsi technickou i lidskou situaci na silnicich preje
Petr K.