Dovozci automobilů si mnou ruce, český trh totiž letos povyskočil o několik procent. Češi ale více kupují starší ojetá auta, jejichž dovoz roste vyšším tempem, než dovoz nových vozů.
Koupit si nové auto je při současné ekonomické situaci v ČR doslova luxus. Naše platy jsou zhruba na třetině evropského průměru, je pak pochopitelné, že vnímání ceny auta je úplně jiné. Koupili byste si třeba nového focuse za 200 tisíc? Pochopitelně! Ale koupil by si němec to stejné auto za 1 800 000kč? Asi by se zeptal, jestli se prodejce nezbláznil. Ale poměr plat/cena aut je bohužel přesně takový.
Druhá věc je to, že koupit si nové je (troufám si říct) zbytečné vyhazování peněz. Za dva, tři roky klesne hodnota auta na polovinu. Je pak mnohem rozumnější koupit si právě takové auto. Za 50% prodejní ceny dostanete auto ne o moc horší, než když vyjelo z továrny a ušetřené peníze se vždycyky dají investovat líp, do bydlení, cestování, vzdělání. Nejsem "socka", můj plat je nad hranicí průměru, ale nové auto si prostě nekoupím, i když bych na něj měl. Nevidím důvod.
To se přece takhle nedá brát, co je pro jednoho zbytečným vyhazováním peněz za nové auto, může být pro druhého investicí např. do bezpečnosti a pocitu, že budu 2 roky v klidu, co se týče potenciálních výdajů za opravy atd. a naopak zvelebování bytu nebo nákup drahé elektroniky se může jevit jako zbytečnost.
Zapomínáte an jednu věc. Kdyby si ti "nerozumní" nekupovali nová auta, tak za pár let si nemáte kde koupit ojeté auto.
Prostě ti lidé si chtějí kupovat nová auta, třeba i jen kvůli tomu pocitu nebo že jen prostě chtějí. Neberte jim to. Já jsem třeba zase letos utratil skoro 100 tisíc za nové objektivy k mé zrcadlovce a určitě by se našel rozumbrada, který by měl nazval blbečkem, když si mohu koupit komplet foťák za 20 tisíc.
Nikomu nic neberu. Pokud někdo chce nové auto, ať už z jakéhokoli důvodu, ať si koupí. Jen říkám svůj pohled na věc, radši ušetřím cca 300 tisíc korun a investuju je zejména do cestování, než mít před domem nové auto, které stejně během mrknutí oka ztratí hodnotu a nebudu z toho mít vůbec nic, kromě dobrého pocitu, "že mám nové". Takto poznávám celý svět a můj životní standart je výrazně vyšší. Ale znova opakuju, nikomu to nevnucuju. život je otázkou priorit a je na každém, jak si je nastaví. PS: auta mám opravdu rád, své "ojetiny" si nechávám vozit přes známého z německa, i když svůj současný vůz jsem vybíral už "s rozumem". Na jaře jsem si kopil Ford Focus Combi, 1.8 TDCi Ghia, ročník 2004. Auto je jako nové, nemůžu si stěžovat. A přiznávám, že když jedu skvělým, plně vybaveným focusem a vidím "šťastné" české rodinky, jak se skládají do nové, naprosto oholené fabie 1,2 HTP za stejné peníze, mám dobrý pocit z výborné investice."
hm...neviem preco....preco by som mal kupovat ojazdene auto? A navyse FORDA? Je pravda, ze Ford sa da momentalne kupit velmi lacno comu nasvedcuju aj pribudajuce Mondea a Focusy - firmy ich vonku vyraduju s 300-400 000 km- Moj bratranec robi s autami uz 15 rokov a priznal mi, ze kazde ..."KAZDE" auto z vonku ma stiahnuty tachometer. Teda mame plne cesty nebezpecnych krabic, ktore su v zlom technickom stave, rutia sa vysokymi rychlostami a mozu kedykolvek sposobit nehodu. Ja mam dostavany domcek, jazdim na dovolenky,mam v podstate vsetko. Tak preco by som sa mal vozit na ojazdenom aute?
a len malickost. Tie stastne ceske rodiny nemusia nic ine len jazdit. A obcas zabehnu na garancku. Ovsem ti na sunkach, ti sedia v servise, ked sa nieco pokazi beru si pozicku na opravu a v priebehu 2 rokov daju na opravu tolko financii, ze si hned mohli kupit nove >:D >:D Treba si trosku vediet spocitat 1+1. Navyse kto chce mat auto, musi pocitat so stratou, pretoze auto je LUXUS!!!! Ko chce uzivat auto bez straty - je snilek ;-) Radsej stratim na aute za 4 roky 200 000 Sk a nemusim davat do servisu....ako stratit 100 000 a este dalsich 150 000 investovat do oprav! Ale to si ti, ktori na nove auto nemaju (a hladaju vyhovorky v podobe "ciest okolo sveta) nevedia prepocitat a pochopit!!!! ;-) A ver tomu drahy "anonyme", ze ty ktory vlastnis ojazdeny Focus si vela sveta nevidel ;-) To su len take pohadky na obhajobu tvojej jazdenej sunky >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Můžeš osvětlit, jak jsi přišel na těch 250.000? (Myslím to "100.000 + 150.000 opravy".)
Stočené km jsou eventualita, s niž je snad více-méně smířen každý. Nicméně už několikrát zaznělo, že skutečný počet najetých km nemusí o stavu vozidla až tak moc vypovídat. (Extrémy sem asi tahat nebudeme, že.)
Jinak bych taky SAMOZŘEJMĚ volil jetýho, ale trochu vybavenýho a určitě silnějšího Focuse za 180k než oholenou Fabii za 260k. (A o tom, co je šunka, bych se v případě Fabie radší nešířil.)
Volba nový základ vs. jetá vyšší verze mi přijde naprosto legitimní.
poznam pripad jazdeneho Passata, ked prvy rok musel majitel vymenit snad vsetko. A ze VW nema lacny servis, ti nemusim pripominat.
Inac tiez radsej uznavam, ze namiesto novej Fabky jazdeny FORD. Fordy su dobre auta, no nestaval by som ich nad nove. A uz vonkoncom je scestne, ked nas kritizuju ti, ktori kupuju jazdene auta. Nove je nove a pokila su financie tak preco nie?
Pod tvojí poslední větu se rád podepíšu :yes: A myslím, že nikdo (zdravý ;-)) nemůže tvrdit, že jeté auto je lepší, než nové (ve stejné kategorii!!!!). Pokud tedy vynecháme výjimky jako srovnání jetého třeba Focuse proti nějakému novému číňanovi :-!
Auto neni luxus, to je jen zazite v Evrope, kde automobilkam zakaznici plati nehorazne sumy. V USA jsou stejne evropska auta mnohem levnejsi, protoze amici maji auto za spotrebku, a tak je to spravne. Je tam vetsi konkurence, ktere tlaci ceny dolu. O kvalite americkych aut se nebudu ani zminovat, se svoji omezenosti kterou jsi projevil v prispevku o tom vis urcite houby. Evropa je chuda, a vzdycky byla. Vsem by se libilo jezdit silnym benzinem ale misto toho maji nacipovane TDI, ktere kouri a smrdi. Mimochodem servisky taky neco stoji, a kdyz si clovek da praci s vyberem ojetiny, tak bych to s tim uctovanim po 4 letech nevidel tak jednoznacne. A clovek se vetsinou vozi v aute o tridu dve vyssi nez pri nakupu noveho auta.
Přesně tak. Letos jsem byl v USA (mimo jiné za ušetřené peníze ;-) ), a když jsem zjistil, že evropská a japonská auta stojí ve státech asi 60% normální ceny, zalapal jsem po dechu. Na příklad BMW 335i Coupé v nejvyšším stupni výbavy za 48000 USD!!! A to nemluvím o tom, že "běžná" americká auta, která tady považujeme za luxusní limuzíny (Chevy Impala, Pontiac Grand Prix, Ford Fusion...), přijdou ve státech sotva na 30000 dolarů. To je směšné.
Jak jsem psal níže, spáchal jsem minulé léto podobnou koupi - Focus TDCi kombi, dva roky staré, 62.000km potvrzených servisní knížkou. A bylo to za ca. 60% nového auta. Kupoval jsem to v Německu, kde i žiju, dostal jsem k tomu 3 roky záruku na ojetá auta, takže riziko stotisícových oprav de facto neexistuje. Za ten rok jsem najel asi 25.000km, takže jsem i viděl kus světa :-) Tak a teď mi řekni, kde jsem špatně počítal??? Neboli ne všichni kupují jetiny bez rozmyslu, já konkrétně jsem třeba hledal asi 3 měsíce, než jsem natrefil na tendle kousek... Ale jak už jsem napsal, lidi, co kupujou nový auta, chápu a pokud se zadaří, rád rozšířím jejich řady :yes:
Tak su kup jazdeny Mercedes,alebo BMW.Na tych autach ked stiahnes tachometer,v znackovom servise ti na pocitaci aj tak zistia kolko ma auto skutocne najazdene,lebo sa to napaluje do pamate a neda sa to vymazat...
Jsi můj člověk ;-):yes: Já jsem něco podobného spáchal minulé léto - Focus TDCi kombi, ale ne Ghia, nýbrž Futura. Díky bezchybně vedené servisní knížce vím, že těch 62.000km na kontě bylo reálných. A s tvojí poslední větou musím také naprosto souhlasit, mám obdobné pocity :-)
Na druhou stranu chápu i lidi, co kupujou nový auta. Už jen pro tu ceremonii předávání, vůni novoty a možnost zajet si auto po svém... Jojo, tatík párkrát nový auto kupoval, takže jsem si to už taky prožil a pokud se zadaří, třeba i v budoucnosti zažiju :yes:
osobně si myslím že se nemáme čeho bát .. auta z západu kterými jsou naše silnice zásbovány jsou přece kvalitní oete servisované v nejlepších servisech po prvním majiteli který byl starý děda který s tím jezdil jen do sousední vesnice na nákup, nejsou bouraná natož slepená z nekolika kusů , nemají odstraněné katalyzátory, vystřelené airbagy, natož stočené tachometry ... je o prostě to nejlepší co nám pctiví čeští dovozci ojetin mohou nabídnout >:D:no:
no to je taky fakt .. jinak jsem zapoměl že offroady nebyly jetý v terénu jsou to dycky jen lakýrky, servisní knížky byly dycky vyplňovaný ale nějak se ztratili při dovozu omylem ale fakt jen náhodou :no:
stáří z eu neomezeno pokud je auto typově schváleno, 8 let pkiud není typové schválení / mimo eu ... ... emise platné v době výroby .. pravostranné řízení nelze ....
Diky moc Cuisine!!! :yes: Jeste by me zajimala blizsi definice pojmu "typove schvaleni". Napriklad Toyota Celica GT4 z roku 1996 (v CR se podle me neprodavala). Pokud vis, o nejakem odkazu, kde si veskery proces dovozu a prihlaseni muzu precist, bylo by to nejlepsi.
To Look: To, ze jsem v Bruseli, jeste neznamena, ze tohle vim. Neco vim spis o prodeji novych auto, nez ojetych ;-).
typové schválení je že je hromadně schválený - čili musí to mít někde vyznačeno čili v srn např ABE na štítku nebo v papírech - pokud je to třeba dotažená amerika do srn a je 20 let stará tak to nejde to je individuelní dovoz ... další info www.mdcr.czwww.usmd.czwww.tuv-sud.cz
to typovo schvalene auto je napriklad aj 20 rocne auto ktore sa vyrabalo na uzemi dnesnej EU(taliansko, nemecko francuzko)... vopred dik za odpoved ;-)
Také jsem si dovezl z Rakouska staré auto Fiat Tipo v Turbo dieselu i se servisní knížkou po starším pánovi dal jse za něj loni v červnu na naše 27 000 kč mělo najetých skutečných 143 tisíc km a od července 2006 jsem najeltéměř 27000km po dovozu jsem udělal rozvody oleje brzdy a př.ramena takže auto mě vyšlo něco kolem 36000kč letos jsem dělal více jak 3200 km po Chorvatsku za průměr 6.6lt auto je zcela bez koroze v denodením používání vše je v elektrice posilovač je standart takže neznám jediný důvod proč kupovat nové
já jsem to napsal blbě ... jako sobě bych si na víkend koupil staré auto, na blbnutí ... ale rodiu budu vozit v tom co nejbezpečnějších co si můžu dovolit .... byť teda musím říct že začínám být poslední dobou takovej rozmrzelej z komplikovanosti nových aut a začínám být fascicovám jednoduchostí starých ....
na jednu stranu je to sice zarazejici, na druhou stranu se neni moc divit ze:)
ja osobne si chci koupit "nove" auto(prius) a myslim, ze se taky podivam po evrope.
Jetyho auta bych se zase tak moc nebal (tedy..pokud se jedna o ojetinu v dobrem stavu:))
z ekologickeho hlediska je dobre, aby auto slouzilo pokud mozno co nejdele. Vetsina lidi totiz pricita autum pouze faktory, ktere vidi na prvni pohled: spotreba, produkce co2 a pod. Ale je treba brat v uvahu fakt, ze uz jen vyroba auta je pro prostredi velika zatez.
co se tyce ekonomiky: ano.. i ja si myslim, ze je mozne penize usetrene za auto lepe investovat (delam grafiku: mam macbook pro za 80 000 a hracky na hudbu za jeste vic)
Pro me neni auto zase tak moc dulezity, jen mi slouzi k doprave a ne k osobni prezentaci. Proto sahnu radeji po 3-5 let starem.