Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dragster Rolls-Royce Silver Shadow: Sprintující luxus. A je na prodej!

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Typ Silver Shadow od anglické automobilky Rolls-Royce patří k přelomovým modelům. Jako první vůz své značky totiž dostal samonosnou karoserii. Co když jej ale někdo použije pro přestavbu na závody dragsterů.

Závody dragsterů ve sprintu na čtvrt míle, neboli 402 km mají svůj původ v severní Americe. V současné době se však jedná o disciplínu rozšířenou po celém světě. V roli závodního auta v soutěži dragsterů lze spatřit různá auta od limuzín, přes pick-upy až po kupé. S původním vozem však mají zpravidla společné pouze základní rysy karoserie.

Že lze na dragster předělat cokoliv, dokazuje tento Rolls-Royce Silver Shadow vyrobený v roce 1974 a v nedávné době renovovaný. Že se nejedná o běžný Silver Shadow je patrné už při pouhém pohledu na tento vůz. Kola nezvykle utopená v podbězích klasické karoserie jsou spolu s částí motoru, trčícího ven z přední kapoty jasně výmluvnými znaky.

Silver Shadow je sice prvním rollsem se samonosnou karoserií, doplněnou o dvojici pomocných rámů vpředu a vzadu, avšak tento konkrétní kus využívá v plné míře rámu z ocelových trubek různého průřezu coby řešení šasi dragsteru. Kupodivu kabina zůstala obdobně luxusní, jako u každého jiného Silver Shadow. I dragster silver shadow tak pojme čtveřici „cestujících“, kteří mohou sprinty na čtvrt míle trávit v luxusu jakostní kůže. Na palubě nechybí dokonce ani šampaňské. No je otázkou zda by při té ďábelské akceleraci skončilo v žaludku pasažéra nebo někde jinde...

Auto je čtyřmístné také z důvodu rámového šasi, jehož centrální podélník (páteřový rám) se táhne celou délkou kabiny, jak je patrné z obrázků. Rám je údajně vyrobený z chrom-molybdenu, což mu zaručuje patřičnou tuhost. Motor vozu přirozeně není slavný osmiválec Rolls-Royce série L o objemu 6,75 litru. Místo něj zaujal sice taktéž osmiválec, ale z produkce GM o objemu 462 kubických palců, tedy 7,784 litry. Prostě klasická plnotučná „amerika“.

Tím nejzajímavějším na voze ovšem je to, že je na prodej. Auto je „k mání“ v Norsku, kde si jej cení na 890.000 norských korun, což je na přepočet 2.361.170 korun českých.

Foto: finn.no

Tomáš Dusil
Diskuze (1)