Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dražba nejdražšího vozu Auto Union D-Type odložena

Nadim Eid
Diskuze (8)
S napětím očekávanou aukcí aukční síně Christie’s chystanou u příležitosti mezinárodního autosalonu veteránů Rétromobile v Paříži otřásl skandál.

Aukce vozu Auto Union D-Type, který byl mnohokrát skloňován v souvislosti s touto akcí a měl být nejdražším vydraženým vozem v historii, byla odložena. Vůz navržený Ferdinandem Porsche a vyrobený roku 1939 na Hitlerovu žádost dosahoval se svými 338 kW rychlost 330 km/h. Dochoval se pouze ve dvou exemplářích.

Aukční síň Christie’s komentovala odklad dražby tím, že je ještě nutné důkladně prozkoumat minulost tohoto vozu. V minulosti odklad dražby znamenal téměř vždy pochybnosti o jeho autenticitě a mnoho zájemců to od koupi odradilo.

Historie tohoto vozu je známá od jeho opravy po těžké autonehodě až po znovunalezení v Sovětském Svazu, kam byl odvezen, rozebrán na součástky a zkoumán z hlediska použitých technologií. Potenciální kupci chtějí raději kus v původním stavu, než neodborně restaurovaný originál.

Nadim Eid
Diskuze (8)
18. 2. 2007 20:11
Re: Pro všechny pochybovače
Tak tak, jedno predvojnove DKW som videl ako veterana u nas v KE a malo aj znak Auto-Union (aj so samotnym napisom skrz kruhov).
18. 2. 2007 20:07
Re: Pro všechny pochybovače
Pred 2. svetovou vojnou tam malo byť. Ale myslené to pravdepodobne bolo tak, že každý výrobca si svoju značku ponechal a modely mali značky dve, keďže 4 kruhy sú aj na predvjnových modeloch DKW (spolu so značkou DKW). Zaujímavé ale je, že sídlom firmy bol až do roku 1948 Zwickau, lenže tam už vtedy úradovali Sovieti. Už v roku 1945 boli saské závody demontované, v roku 1948 bola firma dokonca vymazaná z obchodného registra... Tak sa v roku 1949 založila nová firma v Ingolstadte.
18. 2. 2007 19:38
Re: Pro všechny pochybovače
4 kruhy sa nepouzivali len na pretekarskych modeloch! Tak napr. DKW F102 (ale aj modely pred nim) malo styri kruhy tiez. Prave tento model sa stal v roku 1965 prvym novodobym Audi (60) a to tym, ze 2-valec nahradili 4-valcom s vykonom 44kw, teda 60k (odtial nazov). Na automobile zmizlo oznacenie DKW, ale znak Auto-Unionu zostal. Pribudol napis Audi, avsak 4 kruhy nadalej zaujimali miesto na chladici a tym teda sa stali logicky akosi viac synonymom znacky Audi, ako ovalny znak s napisom Audi, ktory este pred casom zdobil blatniky modelov Audi. 4 kruhy teda zostali ako znak Audi, nakolko zvysne 3 znacky uz potom neexistovali. Ale pozor, Audi 60 bolo v tom case este viac-menej oznacenie modelu znacky "Auto Union" a aj na titulnej, zltej strane prospektu (mam ho v poskodenej podobe), stal cerveny napis "Auto-Union Audi 60". Z modelu 60 sa neskor zvysenim vykonu stali modely 75 a 80. Oznacenie 80 zostalo aj pre jeho nastupcu a stalo sa tak oznacenim modelov strednej triedy znacky Audi. A to, ako sa Audi stalo premiovou znackou, suvisi s modelom 100, ale to snad niekedy nabuduce.... ;-)
18. 2. 2007 18:47
Re: Pro všechny pochybovače
No značka Audi existovala ešte pred Auto Unionom. Názov Audi je latinským prepisom nemeckého Horch - priezvisko zakladateľa firmy. Horch založil svoju firmu v roku 1899, v roku 1910 ju ale opustil a súdom bola značka Horch prisúdená pôvodnej firme. Preto nový názov - Audi. V roku 1932 vzniklo Auto Union spojením 4 automobiliek (Audi, Horch, DKW a Wanderer), a preto aj dnešný symbol - 4 spojené obruče. Nová značka sa používala len na kapotách pretekárskych špeciálov Auto Union, každý zo 4 výrobcov naďalej používal svoju značku. Po vojne sa plánovalo používanie značky DKW, ale napokon, po prevzatí Audi Volkwagenom (1964) od Daimler-Benzu (väčšinový vlasník od roku 1958), vzkriesili starú značku Audi (dvojtakty od DKW strácali na popularite...). Až do roku 1985 bol ale oficiálny názov spoločnosti Audi NSU Auto-Union AG (v roku 1969 sa Audi spojilo s NSU). Toľko wikipédia. :-)
18. 2. 2007 10:04
...takze mam sancu nasporit si
;-)