Takové slabší Volvo. Peníze jsou vidět v interiéru, ale technika zcela průměrný mainstream. Ale ok, když se oprostím od nesmyslů typu "odpověď na Q2" tak fajn crossover do města pro někoho, kdo se rád odliší.
Pro mě jsou ty interiéry plné kosočtverců až moc. Asi bych byl ochoten jít do DS7, ale té extravagance je na mě uvnitř víc, než snesu.
Žraločí ploutev v půlce auta je podivnost, zajímalo by mě, jestli se někomu líbí.
Být těch výstředností trochu míň, věřím, že by bylo kupců trochu víc.
Hmm... tváří se to nějak smutně až uplakaně. Ok, v dnešní záplavě aut tvářících se naštvaně je to možná něco jiného, ale nejsem si jistý, že tím správným způsobem :-)
Tak to v tom nevidím. Kdyby zjednodušili horní linku předního světlometu (to je ta uplakanost?) a zmizela ta ploutev, tak se mi to hodně líbí, zezadu přímo paráda.
No měl jsem frantíků už docela dost a stále jednoho doma mám, dokonce Citroena - C3 druhé generace. Citroen byl vždycky trochu jiný, ale tohle je prostě moc. Co sedělo na původní malé 3dv DS3, na crossover prostě nelze aplikovat. Za mě je to zplácanina různých stylů a přílišná snaha o originalitu... prostě to spolu nehraje.
Jo, to by taky nevypadalo špatně. A maličko ji natvarovat, aby kopírovala zaoblení boku, namísto té výrazné čelní plochy. Ale jinak samotná ploutvička OK, zboku se mi to fakt líbí.
Kdyby dnes platily stejné bezpečnostní normy jako v padesátých letech, dál by mohli vyrábět podobná auta. Jenže neplatí.
No a druhá stránka jsou zákazníci. Pokud zákazníci chtějí mastodonty, bude i Citroën/DS dělat mastodonty.
Že Citroen rezignoval na konvenční karoserie, protože bohužel neudělal konkurenceschopná auta a vyrábí jen SUV, za to bezpečnostní normy nemohou. C5 je Škoda, nebyla špatná, C4 se ale moc nepovedla a je bez nástupce....
Ne, za to mohou pouze zákazníci, kteří ta auta kupují. Ale s dnešními normami prostě neudělají ostrou příď jako u DS. Ani "nástupnická" C6 neměla tu eleganci DS, byť měla být myšlenkou podobná.
A jak je vidět, Citroënu se daří, prodeje rostou v době padajícího trhu. Takže to asi nebyla špatná volba. Zjevně jim ani C5 ani C4 zase tolik nechybí, i když by prý C4 měla přijít letos nebo příští rok.
Ano, radovat se nad tím, že bývalému technologickému a designovému leaderovi se daří zvyšovat prodeje s podobnými, technicky průměrnými, tvarovými paskvily snad nemůže žádný fanda Citroenu. :-!
Bez prodejů a zisků nebudou další modely. A když se Citroën vzpamatuje a pozvedne, může zase začít dělat technologicky propracovaná auta.
Bavit se s tebou o designu je pro mne házení perel sviním.
snažia sa prežiť a toto nie je zlá cesta. Väčšina áut už dnes jazdí rýchlo a ticho, cesty sú čím ďalej lepšie, viac rozhoduje štýl, originalita, konektivita a tak, taká je doba a oni si našli svoju cestu.
ono vsetko je to o ludoch/zakaznikoch .. sam vidis ze nejake sedany dnes uz nefrcia ani nejake velke kombiky ... ved aj mitsu sa uz preorientovalo na SUV a tiez nie preto lebo sa nudi alebo nas chce nastvat ale preto lebo ma oci usi otvorene a sleduje co sa na trhu aut deje... a aj take porsche uz dnes bez SUV by ani neprezilo.. jaguar to iste .. rovnako ani nechcem pomysliet kde by dnes predajne bola alfa bez stelvia... diky bohu za neho ... takze verit nemusis... ale tak to je... uz nie su 60-70 roky.. proste dnes frcia uplne ine auta a ine segmenty ine pohonne ustrojenstva aj ine dozajnove prvky ako kedysi v minulosti.. vsetko je uz ine ... a cim skor to clovek pochopi a zmieri sa s tym lepsie pre jeho pokoj na dusi ;-):yes:
ja som napriklad uplne zmiereny s tym ze nejakeho nastupcu lancera ci galanta alebo 3000GT tak skoro uz neuvidim ... ale popravde sam by som dnes od mitsu uz kupil SUV aj keby mali dalsich 5 roznych sedanov ci kupatok v ponuke ...( povedzme eclipse cross ) ... takze vobec neplacem ... naopak... tesim sa na dalsie SUVecka od nich ( faceliftovane ASX, o rok novy outlander ) :yes:
Vsetky auta, na ktorych vpredu tlama zozrala naraznik su hnusne! Nechapem, ako to mohlo byt vobec schvalene na cesty. Ta "ziletka" co zostala uplne naspodu urcite nemoze suplovat funkciu normalneho narazniku...
Nebol by som až taký prísny, ako niektorí priatelia vyššie. Citroen sa fakt snaží. Urobiť dnes pekné, a pritom dostatočne svojbytné a od iných odlišné auto je kumšt. Hlavne keď to kvôli predajnosti musí byť SUV s vysokým čumákom a obrovskými kolesami v blatníkoch s hrubými lemami.
Techniku radšej veľmi nekomentujem, písalo sa to už veľakrát a stále to platí, DS je proste mainstream tváriaci sa, že je viac, ale dokazuje to len bižutériou, technikou žiaľ nie.
Dizajn považujem za vcelku vydarený, aj keď tie zamračené predky s obrovskými grilmi nemusím. Dnešní dizajnéri nerešpektujú eleganciu, krásu a snáď už ani aerodynamiku, hlavne aby auto niečím ohúrilo. Skutočne nepochopím tie obrovské grily cez celý predok, pričom ide naozaj len o fičúru - 3/4 tej mriežky je len ozdoba, okrem nízkeho vstupu vzduchu nad špz je to všetko slepé. Mimochodom, kde to má predné hmlovky? Snáď nie tam hore pod kapotou? No pánboh poteš...
Zozadu tomu niet veľmi čo vytknúť, snáď až na zadné okno - na to, jak je veľké, je jeho svetlosť fakt úbohá, dozadu musí byť výhľad ako z tanku.
No a ešte bočný pohľad. Viac-menej nový prvok v podobe plechovej vyrážky za B-stĺpikom je celkom zaujímavý, ale obávam sa, že zadní pasažieri ho veľmi v láske mať nebudú - je totiž presne tam, kadiaľ najčastejšie smeruje ich pohľad von z okna, takže deti sediace vzadu majú namiesto výhľadu von pred očami čiernu masu a v aute tmu...
Interiér je trošku iná káva. Je úplne iný, ako všetko doteraz. Netuším, ako je na tom ergonomicky, ale dizajnovo je fakt že originálny a zaujímavý - napriek tomu, že nevyzerá ani trochu technokraticky, ako interiéry Fordov alebo Peugeotov. Za mňa :yes: , aj keď musím uznať, toľko kosoštvorcov môže niekoho miasť, hlavne pri orientácii v tlačidlách, ktorých nie je málo. A prísne kosoštvorcový štýl kam sa oko pozrie, nemusí sadnúť každému. Ale podľa mňa je to originálne aj vcelku pekné.
Takže celkovo OK, ak teda prižmúrim oko nad niektorými vyššie spomenutými vecami. Dôležitá bude cena, tá asi v rámci zvyklostí bude dosť sebavedomá, takže veľa týchto áut na našich cestách asi neuvidíme.
Som fanúšik DS, aj keď nie úplne CITROEN. Páčia sa mi prvky interieru a na starších modeloch aj extrieru. Toto im ale asi dosť ušlo ! Prekombinované všetko ! Cenovku by som vedel pochopiť, len s toho dôvodu, že materiálovo sú luxusnejší ako konkurencia, ale PREDSA len.... DS môže byť prémiovka, ale až za lepšiu cenu !
by tento Citroen byl na třech prvních místech. Zdatně konkuruje SsangYongu Rodius nebo Pontiacu Aztec. Oteklý a disproporční, nevkusné a naprosto samoúčelné detaily jen podtrhují zbytečnost této nabobtnalé reklamy na karcinom.
S délkou skoro 4,2 metru jsem čekal uvnitř prostor. Ten se ale nekoná. Výhled ven ze zadního sedadla domrvenými okny jak z automatické pračky, skoro tak mizerný jako u nové Mazdy 3 HB. Vážně u "prémie" dali ovládání všech oken na středový panel místo na dveře? To měla snad naposledy Dacia. Jak dlouho asi vydrží ty vyskakovací kliky? V prvním mrazu přimrznou a poškodí se. Vážně se kufr neotevře automaticky pohybem nohy pod nárazníkem a musí se sahat na nějaké špinavé tlačítko kdesi dole? Hůř už to vyřešit nešlo?
Smutné je, že více elegance pobraly i Dacie za zlomek ceny, např Duster, řada Stepway, atd...
Tohle nemá ňic společného s francouzskou eleganci šarmem, ani extravagancí. Tohle je proste čínsky produkt. Kdyby to neslo znak geely, ghouaghzhou nebo FAW nikdo by se nedivil. Pokud to Číňani chtějí OK (i když tomu moc nevěřím). Ale za to ze TOHLE pustili do Evropy a ještě navíc jako ideového nástupce bohyně (deesa) se doufám bude tavares brzo smazit v pekle.
... jehož interiér je poskládán z mutací kosočtverců? K**dolap >:-[]
Za chvíli jich bude plný Provence, žabožrouti to vidí naprosto jinak, těm to přijde chic. Je to na přesuny mezi barákem s bazénem pod Montagne Ste. Victoire a francouzskou riviérou, Praha není dle mě zrovna cílový město.
je to proste ine ako nejaka Q2 a to moze byt tiez lakadlom ... skoda len tych motorov pretoze takemuto kusku by urcite svedcala aj nejaka ta 1,6tka thp z P508 miesto toho vytuneneho trojvalca.... ach jo ale chapem.... kazdopadne ako ciste elektro to bude asi najzaujimavejsia a najrozumnejsia a najuchopitelnejsia kombinacia .. tu by mohla byt sanca ... cize za mna DS3 ako elektro to moze este byt vcelku prekvapko a alternativa po boku nejakej el. kony a pod :yes:
[odkaz] ... momentalne v podstate aj jeden z najkrajsich a najsikovnejsich elektormobilov ( dokonaly podorys )... tu nejaka bezducha pocitacova megatesla nema zdaleka to caro ako DS ... takze DS :yes:
chce byť uletený a je. Konvenčných je dosť, takže dobrý pokus. Keby sme ho okresali trochu k obyčajnosti, zrazu je v koši so zástupom konkurencie a tí čo chcú menej úletov by nakoniec aj tak kúpili nejakú klasiku.
pravda, keď urobí citrón niečo a la vw aj tak všetci kúpia vw. Citroen si musí nájsť svoju cestu. Chápem ľudí, čo remcajú, že niekdajší techno inovátor, dnes inovuje tvar ventilátorov, ale každý robí čo môže