K tiskové konferenci si značka DS vybrala prostory Buquoyského paláce, kde sídlí Francouzské velvyslanectví. Modely 4 a 4 Crossback je už možné objednávat.
Ten předek je na fotografiích ošklivý, tedy ne moc hezký, snad je to lepší v reálu. Jako by to byla značka Fuj Jo a ne Citroen. Pochybuju, že se značkou DS prorazí, ztráta času, ztráta peněz.
suhlasim... predosla DS4-ka s faceom z citroenu aspon bola kukatelna a mala svoju identitu..... toto mi uz pride moc bezpohlavne a akesi "nijake" .....
znacka DS v eu podla mna nema moc sanci aspon nie s tym co momentalne produkuje.... ja to vidim tak ze DS sa zameria asi viac na cinu a juhovychodnu aziu .... uz jediny pohlad na masku staci na to aby clovek vedel "kde je sever" a kam sa znacka DS ubera.. a veru ze europa to uz asi nebude ...
Ohledně toho předku souhlasím Možná tak v kombinaci s tím matným lakem to není zas tak špatný, ale jinak se mi to nelíbí.
Taky jsem si donedávna říkala, že s tím nebude moc úspěch a je to zbytečný. Když si však uvědomím, jak poslední dobou jde velká část značek s kvalitou interiérů znatelně dolů ( např. nový Superb), tak se možná bude některým rozhýčkaným Evropanům stýskat po větší kvalitě interiérů a když si třeba takovej milovník francouzských značek sedne do Peugeotu, který je oproti minulosti uvnitř hotová tragédie a pak přesedne do DS a hned ten interiér na něj dobře zapůsobí. Spousta lidí mi říkala, že se jim DS líbí právě kvůli tomu interiéru.
Takže kvalita, alespoň tedy "naoko", to je jedna věc a druhá je to, že poslední dobou hodně stoupá oblíbenost všelijakých stylových aut , třeba crossoverů a pestrobarevných aut do města a lidé se chtějí v mnoha případech odlišovat, a to o to víc, čím jsou si mainstreamové značky mezi sebou podobnější a podobnější. Ne náhodou je prodejně velmi úspěšný Citroen Cactus.
Takže strategie sice není špatná, ale obávám se toho, že i když se DS oddělila od Citroenu, že stále v mnoha Evropanech zůstanou různé předsudky o francouzských autech.
Pro zajímavost:
[odkaz]
Tak cena je přijatelná, pokud člověk volí spíše slabší motory. Pokud člověk nechce vyloženě 3válec, tak benzín je hodně drahý. A tady jde vidět důvod, proč diesely hlavně ve Francii vedou. Protože vám nabídnout 5 motorů z toho 3 jsou diesely a jeden benzín 3válec.
Mohl by mi někdo objasnit, zda se Citroënu vyplatí vyrábět DS řadu? Na silnicích nejsou, DS5 na to jak je drahá není žádným zázrakem, atd. Ve Francii jsou občas vidět, ale u nás, Německu, Rakousku, o DS člověk skoro nezavadí. Myslí to vážně nebo jde jen o image?
Převážně image, ale zároveň se s DS snaží zvýšit celkové prodeje aut v rámci koncernu PSA, aby se dál vykopával z nejhoršího . To, že nejsou na silnicích moc vidět hned neznamená, že se špatně prodávaj. Podle údajů o prodejích se DS letos prodávaly poměrně dobře a jejich prodeje stále stoupají.
Nevím, kde se prodává DS dobře, ale Evropa to rozhodně není, tady celkový trh roste skoro o 9% a přesto prodeje DS strmě padají, mínus 17,7% za prvních 9 měsíců je zdaleka nejhorší výsledek ze všech značek, které v Evropě působí.
[odkaz]
Hm, takže na největším trhu v Evropě prudký pokles, v Asii stagnace. Kde tedy jsou ty prodeje, které "stále stoupají" jak bylo uvedeno v příspěvku 17:47? Mě vychází, že DS v celkových prodejích padá, protože mino Evropu a Asii se jinde neprodává..
Prodeje v Číně se zvyšují , sice nepatrně, ale je tam stoupající tendence. ;-)
Pravda, celkové prodeje je tahají ke dnu, kromě Evropy ani v Indii není DS příliš úspěšné.
DS má pouze 4 modely, DS3, cabrio, DS4 a DS5, teď by měl přibýt ten DS4 Crossback. A prodeje samozřejmě závisí na stáří modelů. Je jasné, že DS4 a DS3 je už, pokud se to dá nazvat, okoukaná a vychází ze starých citroenských modelů. Prodeje půjdou nahoru poté, co přijdou nové modely. Na druhou stranu se budou jednat spíše o facelifty. V Asii prodeje stagnují, protože v Číně se momentálně prodává méně aut a jinde se moc DS neprodá, to samé platí i mimo Evropu.
Prostě sečteno podtrženo, na jedné straně snaha o prémiové ceny, která na straně druhé není vyvážena dostatečně prémiovou kvalitou modelů a trh na to logicky reaguje velmi vlažným zájmem.
Tak třeba se prodávaj někde jinde (viz Čína), tady jakoukoli DSku vidím tak jednou za měsíc, a to ještě DS3. Nevím, jestli zvýšení prodejů pomocí DS je ta správná strategie... Zřejmě ale bude hrát roli ten čínský zákazník.
V součtu jsou prodeje DS oproti minulému roku v mínusu, takže to vypadá, že se jim ta strategie nevede zrovna ideálně. Co se týká image, tak tu si možná podle prodejů samotného Citroenu možná o něco málo vylepšil, protože je po delší době Citroen v celosvětových prodejích vyrovnaný a je tam ( kromě Číny) nepatrný nárůst.
no chceli s vysokou maržou predávať premaľovaný mejnstrím, tak také sú aj predaje, ale odčlenenie značky by som ešte nehodnotil, lebo stále sú to prvé prieskumné modely a podstatné bude, aká bude nová generácia modelov, potom to bude jasné.
me se to libi - asi si to koupim. Uz jsem se byl svest v tom 3 valci a leti to jako z praku. Kdybych nevedel, ze to je 3 valec, tak bych to klidne typoval na 1.6. Cena dobra - platite za kvalitu - prinejmensim v interieru to je zcela jasne videt a za to, ze mate vyjimecne auto. To za ty penize stoji!
Kvalitu ? Ano, designově je to jiné než mainstream, ale kvalita materiálů není ničím výjimečná. U DS3, která je "bláznivě" jiná to není až tak vidět, ale čím víše se řadou DS jde je to více a více markantnější. Jako jednoduchý test doporučuji sednout do DS5 a pak do vysloužilé C5. Na to, že DS má být prémie.....
V kontrastu toho je nyní Espace, který v Initiale Paris působí právě jako verze s prémiovou nadstavbou.
Tohle jim má zajistit budoucnost? Další zbytečná plechovka na trhu.
Myslel jsem, že DS má tvořit cosi jako "značku" pro chudší. Jelikož ti co jsou na tom dobře/rozhazovat umí/chtějí, Citroën nekupují ve snu...
V CZ, DS musí strčit houslistovi, který nemá na víc a bere vše... tady v Německu jsem snad žádný Citroën ještě nepotkal, ani v CZ oblíbené C5. Kdo by v tom tady taky jezdil, normální Němec těžko, musí být něčím štrejchnutý.
Přitom to byli tak zajímavá auta, CX, XM... měli tak povedené koncepty, vždy z toho takový hnus, jak se to v CZ píše? ztohoven.