16.9. 2015 Jan Mička Jan Mička

DS 4 a DS 4 Crossback živě: Jasně dané cílovky

DS 4 a DS 4 Crossback živě: Jasně dané cílovky
 

Na frankfurtském stánku značky DS jsme prozkoumali modernizovaný model 4. Novinkou je oplastovaná verze Crossback, která si musí vystačit bez pohonu všech kol.

DS 4 by přehlédnul jenom málokdo. Dosud jsem jej vnímal jako křížence městského crossoveru s běžným hatchbackem, aktuální modernizace mu však dala jasně daná pravidla. Zatímco standardní DS 4 působila na frankfurtském stánku mnohem dynamičtěji a kompaktněji než kdy dříve, oplastovaný Crossback by se snad nebál ani do hlubokých brodů. V těch by však daleko nedojel – pohon všech kol v nabídce chybí a přeladěný stabilizační systém má své jednoznačné limity.

Facelift toho po stránce vzhledu přinesl relativně dost, na první pohled ale nabudete dojmu, že takto vůz vypadal od samého začátku. Zkrátka žádná divočina. Líbí se mi především rozměrné přední světlomety hluboce zasahující do blatníků, elegantní maska chladiče se zajímavým vzorem, a kontrastní doplňky karoserie. Standardní DS 4 svým vzezřením působí jak „švihák lázeňský“ a vynikne i na slavné pařížské Champs-Élysées (kde má mimochodem DS své studio).

Naopak z nové verze Crossback mám naživo trochu rozporuplné pocity. O 30 milimetrů větší světlá výška, plastové lemy blatníků a podélné střešní lišty si s elegantním základem DS 4 rozumí podobně jako luxusní dámské lodičky a rozbahněná louka. Prostě to není ono…

Modernizaci neuniknul ani interiér. Vůz dostal zcela nový infotainment, díky kterému citelně ubylo ovladačů na středové konzole, tlačítko startování nově najdete na středovém tunelu. Zatímco vystavený Crossback působil díky černým plastům jako cenově dostupnější, kůží obšitá přístrojovka standardního provedení vystihovala snahu značky proniknout do luxusního segmentu. Druhou stránkou věci je fakt, že se výrazné švy nepříjemně odrážejí v čelním skle.

Ceník modernizovaného provedení zatím nemáme k dispozici, od současného vydání by se však neměl příliš lišit. Jeho ceny nepadají pod 514.900 Kč (1.2 Pure Tech/96 kW Chic) a v krajním případě se můžete dostat až na 806.900 Kč (2.0 BlueHDi/130 kW AT Sport Chic). Bez dalších příplatků… Nové DS 4 se objeví v prodeji už na podzim.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman: Demonstrativní upálení není vhodný způsob pro prosazování změn Zeman: Demonstrativní upálení není vhodný způsob pro prosazování změn

Když chce někdo bojovat za svoji pravdu, tak pro ni musí…

Soud zamítl reorganizaci vagonky Heavy Machinery Services, ta dluží miliardy Soud zamítl reorganizaci vagonky Heavy Machinery Services, ta dluží miliardy

Krajský soud v Českých Budějovicích v sobotu zamítl…

V Česku padl akviziční rekord V Česku padl akviziční rekord

Obchodníci loni uzavřeli 135 transakcí, nejvíce…

 
 












Blesk.cz

Princ Harry s těhotnou Meghan se stěhují. Došly jim peníze?

Princ Harry s těhotnou Meghan se stěhují. Došly jim peníze?

Loni v květnu se princ Harry (34) s vévodkyní Meghan (37) přestěhovali do rozlehlého sídla Cotswolds Farmhouse…

S kouřením přestaňte ze dne na den, radí expertka. Varuje i před e-cigaretami

S kouřením přestaňte ze dne na den, radí expertka.…

Každé šesté úmrtí v Česku je spojené s kouřením cigaret. I když není snadné závislost na nikotinu překonat, není…

 

iSport.cz

Jablonec přišel o Trávníka! Klíčový záložník si poranil koleno

Jablonec přišel o Trávníka! Klíčový záložník si…

Fotbalový reprezentant Michal Trávník si při tréninku lehce poranil koleno a bude Jablonci chybět v úvodu jarní…

Čert vytažený do nebe. Černík o hráčské kariéře i Naganu

Čert vytažený do nebe. Černík o hráčské kariéře i Naganu

Kariéru vítkovické legendy Františka Černíka (65) trefně vystihuje hláška jeho bývalého spoluhráče z národního…

 

Reflex.cz

Zambie, přírodní klenot jižní Afriky: Na pláních Busanga

Zambie, přírodní klenot jižní Afriky: Na pláních Busanga

Pláně Busanga jsou ideálním místem pro pozorování zvěře. Jsou téměř beze stromů a v doprovodu zkušených průvodců…

Před 50 lety začali stavbaři razit první tunel pražského metra

Před 50 lety začali stavbaři razit první tunel…

Úvahy o výstavbě podzemní dráhy v Praze se datují už do posledních let 19. století, plány na metro se znovu…