Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS chystá novou vlajkovou loď, půjde po krku velké německé trojice

Stanislav Kolman
Diskuze (36)
Francouzská značka je v posledních měsících spíše v ústraní, to ovšem neznamená, že by intenzivně nepřipravovala automobilové novinky. Jednou z nich je i vlajková loď vyšší střední třídy.

Od odpojení značky DS od automobilky Citroën uplynou letos tři roky a dlužno říct, že evropské zákazníky společnost zatím jen šponuje. Koupit sice mohou DS 7 Crossback, ten byste ale na českém trhu stále poptávali marně. Změnit by se to mohlo co nevidět, kromě dříve avizovaného DS 3 Crossback totiž pod taktovkou DS vzniká i nová vlajková loď mířící do vyšší střední třídy.

Auta s označením DS 8 bychom se mohli dočkat již v roce 2020, přičemž by mělo jít o konkurenta BMW řady 5, Mercedesu třídy E či Audi A6. Ovšem pozor. Na rozdíl od německých konkurentů nepůjde v tomto případě o konvenční sedan. Namísto toho chtějí Francouzi zaujmout atraktivnějším fastbackem. Snad se nechá inspirovat zdařilým konceptem Numero 9 z roku 2012.

Nejde o pouhou spekulaci, vznik modelu již oficiálně potvrdil i viceprezident značky Eric Apode. V jednom z rozhovorů prozradil, že auto je jiné, úžasné a velkolepé. DS se hodlá odlišit právě atraktivním zpracováním zádě, zároveň chce ale zákazníky potěšit i praktickou stránkou. A Apode slíbil ještě jednu věc: Francouzi rozhodně nechtějí vytvořit kopii německé konkurence. Naopak vykročili vlastní cestou.

Pod stylovým hávem utvoří základ platforma EMP2, tedy moderní architektura, kterou dostala i atraktivní ženevská novinka Peugeot 508. Počítá se i s elektrifikací, takže kromě konvenčních pohonných jednotek očekáváme minimálně i plug-in hybrid.

Skupina PSA navíc už delší dobu uvažuje o návratu do Spojených států, ale zatím nerozhodla, která z jejich značek se sem podívá jako první. S příjezdem nové vlajkové lodi by to mohlo být právě DS, jež by utvořilo exotickou alternativu k tamním zavedeným hráčům.

Stanislav Kolman
Diskuze (36)
Avatar - del42sa
16. 5. 2018 14:14
DS a podvozek
PSA by mělo dát do DS něco takového, aby to auto mohlo být považováno právem za legendu ;-) [odkaz]

jenže to nejspíš nehrozí ....
Avatar - del42sa
16. 5. 2018 13:55
Re: ?
PSA končí s firmou AISIN a přechází na novou "čínskou" značku Punch Power, která bude PSA dodávat automaty pro jejich vozy

[odkaz]

[odkaz]

co bude za 15 let nikdo neví, PSA má aktuálně už víc jak 10 let zpoždění za ambiciózními plány na dobytí vyšší třídy ;-)
Avatar - Loptos
16. 5. 2018 13:29
Re: To už tady bylo.
>:D
Avatar - Dinar
16. 5. 2018 12:50
Re: Tak hlavně,
Mně ani tak nejde o značku, i když ano, za francouzský Mercedes byl vždy považován Peugeot a Renault byla značka běžného lidu, spíš mě pobavil ten Espace, francouzský prezident jezdí v MPV, nevím, prostě v takovém autě vidím kufr nacpaný kočárkem a plínkama, vzadu dětstké sedačky nebo naopak sedačky ven a v kufru horská kola, jako prezidentské limo mi to přijde, bohužel, jen jako prezentace nemohoucnosti francouzského autoprůmyslu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 5. 2018 10:49
Re: ?
PSA tvrdě ziskový je = předloni 1730 milionů eur loni eště o čtvrtinu víc. To je včetně značky DS eště bez Opelu = ten je dlouhodobě ztrátovej. I když ho na cestách určitě potkáváš

Viz odkaz DS má bejt zajímavý až tak za 15 let. Teď teprve začíná nabíhat 2. generace modelů = první byla tak trochu = co dům dal :-)

Díky koupi Opelu už předstihli Renault = když dobře sladěj používanou techniku = neni důvod aby něco z těch vydělanejch miliard eur nevrazili do vývoje. Už se rozhodli přejít na vlastní převodovky = to v milionech vyrobenejch aut ročně asi taky přinese úsporu

Jako první zavedli 8st. automat do nižší střední = i pro motůrek 1.2 PureTech. Současnej management to dělá zdá se velmi dobře

Uvidíme jaká bude tahle nastupující 2. generace DS zajímavá bude nejspíš až ta další. I když i současný modely patřej mezi zlomek aut co plní Euro6d a tak = nechci to neoslovuje mě to = ale myslim že firmu vedou docela dobře