Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: DS představí šest globálních modelů do roku 2020

Luxusní značka koncernu PSA se po oddělení od mateřského Citroënu chystá v průběhu příštích pěti let na uvedení šestice nových modelů.
Zpět na článek
13. 12. 2014 18:32
15. 12. 2014 10:41
15. 12. 2014 12:48
15. 12. 2014 14:45
Avatar - del42sa
13. 12. 2014 18:32
USA 2020
Tento cíl je bohužel zcela nerealistický.... Nesmysl je i oddělení DS od Citroenu v Evropě, jakkoliv tento krok má význam v Číně. Podobně neštastným krokem je repozicování Citroenu pod Peugeot ala levná jednoduchá auta.

Osobně jsem toho názoru, že tentokrát mr. Tavares přestřelil ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2014 08:38
Re: USA 2020
Já ti nevim. Když se nad tim zamyslíš tak potom co minulej management podělal skoro co šlo tak je to možná jediná šance. A mít po celý planetě tři značky DS, Peugeot a Citroen a jen v Evropě to mít jinak je nesmysl. Chápu že narážíš na to že to tady lidem bude trvat dlouho než to pro ně budou různý značky ale proto asi taky mluvěj vo dvacetiletý vizi. Pak když to nepodělaj by to fakt mohlo bejt jinak
Avatar - del42sa
15. 12. 2014 10:41
Re: USA 2020
Celý problém je v jiné věci. PSA prochází nyní krizí, ani v době kdy na tom byli finančně dobře nedošlo k obnovení prodeje v USA, protože by to stálo strašný balík peněz a zatížilo neúměrně celý koncern. Teď je Evropský trh v úpadku, modelová nabídka se má okleštit na polovinu, jakž takž se drží prodeje v číně a oni chtějí za pouhých 6 let "dobýt" USA ? A s čím jako ??? Nějakou DS za dva miliony s motorem 1,6l ? Buď hulí v PSA hodně dobrej matroš nebo fakt nevím.

Celá aliance s GM vedla pouze k úsporám ohledně nakupování dílů a třem projektům společných aut ( všechny modely jsou spíše menší auta s malými motory )
PSA se nepovedlo ani dojednat s GM sdílení nějakých větších motorů (např šesti nebo osmiválce ) Padla i varianta sdílené platformy Epsilon, kterou používá např. Insignia a která umožňuje 4x4 pohon.

Ve finále ale tahle (ne)dohoda uškodila uvedení nového Citroenu C5, protože v tuhle dobu (2014) se už měl prodávat nástupce s hydropneumatickým podvozkem. Ten byl kvůli všem tomu čachrováním s GM odložen na rok 2017 a navíc celý osud PF3 platformy zůstává nejasný ( dvojité lichoběžníky vpředu, multilink vzadu, dvojí systém odpružení )

Korunu tomu nasadil Tavares zastavením výroby a vývoje Hybride 4. Ona ta původní strategie, že namísto šestiválců nasadí přeplňované motory + silnější elektromotor na zadní nápravě ještě dávala jakž takž nějaký smysl ( Viz Volvo ), ale v momentě kdy tohle poslali k ledu, tak ji zbyde co ?

Navíc auta určená pro čínu (ty stávající) nemůže nikdo prodávat v evropě jako nějakou prémii. DS6 WR je takový lepší "Kaleos", DS5L to je něco jako C4-L v trochu lepším provedení, ale pořád žádná prémie....

Ono se o tom hezky mluví, ale ten plán je absolutně nerealistický. Bohužel.
Ve výsledku to akorát odnese Citroen, protože začne prodávat levné křápy u kterých bude ještě více stoupat tlak na snížení prodejní ceny. Všechno co tvořilo historii Citroenu, veškeré inovace, hydraulika budou muset ustoupit ceně. Takže opravdu vznikne taková lepší "Dacia" se znakem dvojitého šípu.

řada DS bez Citroenu a jeho techniky postrádá smysl. Auto olepené chromem s klikovou nápravou a nejsilnějším motorem 1,6 z toho žádnou prémii neudělá...

A to nemluvím o tom, že stavět další samostatné dealerství jen pro DS na to se jim každej vyprdne.

Smutné , ale pravda.

:'-( :'-(
Avatar - Francuz
15. 12. 2014 12:48
Re: USA 2020
Pekne si to napisal.
Avatar - sgt
15. 12. 2014 14:45
Re: USA 2020
smutné ale je to tak, súčasná C5 bude asi posledný hydroactive citroen pokiaľ ju neponúknu v rade DS čo ale pochybujem...
13. 12. 2014 21:38
Hlavou zeď neprorazíš
Německé prémiové trojce je v Evropě schopen jakž takž konkurovat Jaguar, Volvo a Maserati, Lexus již se značnými potížemi a Infinity a Cadillac skoro vůbec. Ve světle těchto zkušeností se mi jeví plány značky DS zcela odtržené od reality. Jediný výsledek bude, že v Evropě vyhodí obrovské množství peněz s minimálním efektem na prodeje. Hlavní síla německé premie je přece v technické vytříbenosti a po desetiletí pečlivě budovaném image. Tomu, při vší úctě, PSA v Evropě absolutně nemůže konkurovat. V Číně asi ano, ale v Evropě těžko.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2014 22:05
Re: Hlavou zeď neprorazíš
Zajímavý jak se skoro absolutně lišej názory lidí a analytiků na tuhle věc. Skoro začínám bejt zvědavej jak to dopadne :-)
Avatar - del42sa
13. 12. 2014 23:14
Re: Hlavou zeď neprorazíš
blbě... ;-\
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2014 00:06
Re: Hlavou zeď neprorazíš
Nemyslim v Česku, tady je to fakt jasný. Myslim třeba za deset dvacet let celosvětově :-)
Avatar - Hittman
14. 12. 2014 13:09
Re: Hlavou zeď neprorazíš
Tak to se nedozvíš, jelikož za deset dvacet letu už tu nejen DS, ale i celý PSA nebude ;-)
Avatar - KANKUNEN
14. 12. 2014 13:09
Re: Hlavou zeď neprorazíš
Vse je postaveno na predpokladu, ze mimo Evropu jsou pitomci a nechaji si nakukat, ze premie nemusi mit premiovou techniku.
Avatar - del42sa
15. 12. 2014 10:42
Re: Hlavou zeď neprorazíš
bohužel musím souhlasit. Je to jen další snaha vyčuraných francouzů obejít nutné investice, na které nemají. ;-\
14. 12. 2014 13:56
Náskok vďaka "technike".
V prvom rade treba povedať, že akákoľvek "technika", ktorá je v prípade D3 prezentovaná v marketingu je vždy za tučné príplatky, nikdy nie v základe. Faktom ale je, že predaje nemeckej trojky sú z 90,% o image, prestíži a spoločenskom postavení, ktorá bola budovaná desaťročia a na takomto bojovom poli je DS odsúdený na neúspech. Ak tu ale niekto tvrdí, že "prémia" je o prémiovej technike, treba si uvedomiť, že dnes už má prístup k špičkovej technike skoro každý. Problém je, že nie každý ju aj v aute dokáže predať, pretože to cenu samozrejme tlačí vysoko. A tu sme zase v bludom kruhu image. Renault, Opel, Mazda, alebo akákoľvek mainstreamová automobilka nemá problém do svojho modelu napratať špičkové technológie a luxusné materiály. Vznikne síce auto na úrovni D3, dokonca ju možno v mnohých veciach s prehľadom prevýši, auto sa však stane nepredajným, pretože cena vyskočí na úroveň D3, bude však stále postrádať image. Hyundai Genesis je ukážkou, že technika, dizajn a spracovanie nestačí, v konzervatívnej EU treba image a tu stoja mainstreamové automobilky pred tvrdým a v dohľadnej dobe neprekusnuteľným orieškom. Osobne som veľmi zvedavý na vstup AR do strednej triedy, pretože tu AR napriek histórii začína prakticky od začiatku. Z nemeckej trojky však netreba robiť niečo nadpozemské a dokonalé, pretože to tak ani nie je. Povedané inak, čo platí dnes, zajtra už nemusí.
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2014 20:20
Re: Náskok vďaka "technike".
Renault, Opel, Mazda, alebo akákoľvek mainstreamová automobilka nemá problém do svojho modelu napratať špičkové technológie?
Obávám se, že má. Pokud chce někdo konkurovat D3 tak musí mít technologie na postavení konkurence v luxusní třídě a postavit se MB-S, 7er a A8. A kde by třeba taková Mazda vzala technologie na takové auto? Dvanáctiválec nemá, platformu pro motory uložené podélně a současně se 4x4 taktéž nemá, k tomu příslušné převodovky, vzduchové pérovaní či nastavitelné podvozky také nemá, prostě nemá ani ten nejzákladnější základ. Jistě, drahé materiály do interiéru, metrák chromu naplácaný na auto a nějaké ty elektronické opičárny poskládá každý, ale o tom prémie není.
Avatar - del42sa
15. 12. 2014 10:44
Re: Náskok vďaka "technike".
peníze by na to určitě sehnat mohli, ale vzhledem k prodejům se jim to absolutně nevyplatí. Takže by na tom byli ztrátoví.
S touhle novou strategií možná budou ztrátoví méně, ale zase přijdou postupně o všechnu prestiž. Je to začarovaný kruh.. 8-s

Navíc po všech těch škrtech už z té techniky moc nezbyde, pokud nepočítám čtyři kola a motor.
15. 12. 2014 14:42
Re: Náskok vďaka "technike".
Můj osobní názor je, že PSA jde na budování prémie zcela blbě. Jednak si myslím, že budování nové, uměle vytvořené značky v podobě DS na zelené louce je pro ně neufinancovatelné, daleko silnější Toyota dodnes s Lexusem neprorazila do rovnocenného postavení s D3 a to už sype do Lexe peníze nějaký pátek, což si PSA nemůže absolutně dovolit a druhak mají Citroen. Tedy značku, která v rámci francouzského trhu a trhů s Francii nějak historicky spojených, viz bývalé kolonie, měla zdaleka nejlepší zvuk z domácích výrobců a měla ikonické modely, které toto povědomí určitě drží dodnes. Takže první chybu, kterou udělali, bylo, že Citroen nahnali do mainstreamu a zcela utlumili rozvoj větších modelů a druhá chyba, řekl bych až nepochopitelné zvěrstvo spáchané na značce Citroen, bylo nahnání Citroenu do low-cost aktivit. Jestli měli založit nějakou novou značku, tak možná nějakou pro low-cost typu Elysse, Cactus nebo dnes už i modely jako C3, C4, Peugeot měli tlačit do mainstreamu, úplně se vyprdnout se na celou řadu DS, která si získala jenom negativní punc pochromované bídy a dnes zoufale klesá v prodejích a dělá PSA spíše ostudu a Citroen jako značku orientovat na větší a luxusnější modely. To co je bude stát osamostatnění DS a budování všeho okolo mohli nalít v Citroenu do stavby technicky neošizeného zástupce vyšší střední a dnes už mohl Citroen mít jisté základy pro budování prémie. Prémie se musí budovat dlouho, systematicky a s jasnou vizí, DS mi přijde spíš jenom jako takový záchvatový pokus, který zase zapadne a úsilí i peníze na DS věnované budou chybět třeba v tom Citroenu, kde by k dlouhodobému budování prémie měli z PSA zdaleka nejlepší předpoklady. Tím netvrdím, že Citroen může vybudovat plnohodnotné portfólio produktů a za dva roky se postavit D3, ale postupný „zabejčilý“ přístup alá Němci nebo Japonci je jediná cesta jak dosáhnout úspěchu. A pokud mám tradici a na co navázat, tak na to navázat a ne to pošlapat jak buran. Velký a přiměřeně luxusní „národní“ sedan ve vyšší střední nebo řekněme na pomezí mezi vyšší střední a luxusní třídou ve Francii a spol. zoufale chybí, kdyby byl na alespoň obstojné úrovni, tak Frantíci jsou dostateční „náckové“ (myšleno v dobrém) a určitě by jej kupovali místo 5er, A6 nebo E-klasse, které totálně ovládly tuto třídu ve Francii přímo Citroenu pod nosem a ten se musí "pinožit" s Cactusy a jinými nedůstojnými aktivitami.
Podle mě PSA totálně nezvládl roli vlastníka, když Citroen, který koupil či získal chtěl "pokořit" a postavit jej pod Peugeot. Tím de facto pokořil a poškodil sám sebe jako koncern. To je jako kdyby VW koupil Bentley nebo Bugatti a nechal je vyrábět low-cost a samotné VW tlačil nad ně.