Diskuse

Ducati představuje ostrou novinku, u níž bude třeba šlápnout do pedálů

5.11.2018

Ducati mezi své novinky pro modelový rok 2019 zařadila exkluzivní enduro e-mtb. Za označením MIG-RR se tedy ukrývá špičkové elektrokolo.

 

  • 02 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 05.11.  17:00

    Úplná pecka to na dnešní dobu není

    Už přes rok mám kolo s lepšími parametry. S krouťákem pouhých 70 Nm a jen 500 Wh baterkou Ducati myslím docela zaostává
    • 11 Reagovat !

      foto kesumb

      kesumb 05.11.  18:03

      « Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

      Tohle je docela standard. Konkurence nabízí cca 75Nm (Bosch) az po cca 90 (Brose-Specialized). Baterie mají až na malé vyjjímky (Brose-Specialized pro 2019 630-700Wh, Yamaha kolem 630Wh již letos) všichni 500Wh.
      Každopádně dojezd takového kola (500Wh) je s mýma necelýma 100kg kolem 45km v terénu s cca 1300m nastoupanýma. Takže v reálu půlku vyjížďky přemýšlím, kde to dobiju. Na příští rok zkusím toho spešla se 700Wh a doufám, že to bude stačit.
      Každopádně Shimano mě nepřesvědčilo, je slabší než Bosch nebo Brose. Má ale asi nejplynulejší nástup. Taky vydrží trošku víc, což je ale asi dáno slabším výkonem.
      Mezi Brose a Boschem moc rozdílů není. Brose rychleji zabírá a možná je trošku silnější, ale asi bych to se zavázanýma očima nepoznal. Bosch je ale spolehlivější a takovej nejdotaženější (oproti Brose menší nabíječka a u Brose se mi stalo, že se zaseklo nabíjení a to i víckrát). Zase kola s Boschem mají odporně dlouhou zadní stavbu.
      Jaký kolo máš ty a jak jsi s tím spokojenej?
      • 01 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 05.11.  18:56

        « Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

        Mám před rokem koupený model 2018 fantic integra enduro 160 s Brose, full odpružení Rock shox 160 mm vpředu i vzadu, 630 Wh baterka, brzdy 200 mm čtyřpístky SRAM, kola vpředu 29x2,40, vzadu 27,5x3,00, převod 1x11 SRAM, teleskop.sedlovka
        Spokojený jsem hodně, nebo spíš přímo nadšený. Kolo má perfektní jízdní vlastnosti, supr geometrii rámu, super brzdy, pohon brose je tichoučký...
        Dojezd přes 50 km při celkovém převýšení 1500 m, při nastoupání 1000 m mi ubude tak půlka baterky. V rovinatějším terénu hodně přes 100 km
        Žena si má to stejné kolo akorát nové model 2019 a baterka jí vydrží ještě citelně víc - samozřejmě váha cyklisty hraje velkou roli. Jezdí na něm teprv chvíli ale spokojená je taky moc

        [odkaz]
        • 01 Reagovat !

          foto kesumb

          kesumb 05.11.  20:06

          « Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

          Na test tohodle kola jsem narazil nedávno někde na webu, docela mě to překvapilo, neznal jsem to.
          Já objednal nový Levo Turbo FSR Expert 2019, má 700Wh a novější Brose s ještě vyšším výkonem. Obyčejně je na 29, ale mám na něj připravený Karbonový 650b+ kola a chtěl bych to dostat pod 21 i s tou velkou baterkou. Docela musím říct, že se těším..
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 05.11.  20:31

            « Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

            Myslím že honba za co nejnižší váhou je u elektra skoro zbytečná, za jízdy ty kila ani moc nepoznám. Nebo spíše poznám ale v tom dobrém smyslu, těžší kolo je asi stabilnější. A desetimetrové lavice stejně neskáču
            Možná snad u kol na ty gyroefekty ...
            • 00 Reagovat !

              foto kesumb

              kesumb 05.11.  21:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

              Při normální jízdě to poznat není, ale když to někde taháš do vzduchu tak jestli to má 21 nebo 24 znát teda je. Ale spíš mě to baví, než že by na tom fakt záleželo..
              • 00 Reagovat !

                foto kalousek

                kalousek 05.11.  21:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

                Nj to je věčný problém když člověk ty kila nemůže shodit sám tak se snaží ubrat jinde >:D
          • 00 Reagovat !

            foto cobra-s

            cobra.s 06.11.  13:47

            « Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

            Tesis se tak leda s rukou v nocniku, ty krotene ukecanej. :no:
            • 00 Reagovat !

              foto kesumb

              kesumb 06.11.  14:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

              Jo, to je inteligentni prispevek, to se hned pozna co je autor zac...
    • 10 Reagovat !

      foto Niemand

      Niemand 05.11.  20:41

      « Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

      Aj auto si vyberáš len podľa papierových parametrov? Shimano je najpresnejšie riaditeľný motor z aktuálnej ponuky. A jeho male zástavbové rozmery nenútia výrobcov ku kompromisom v zadnom odpružení a ani netreba šľahať s nohami na široko ako pri Brose alebo Panasonicu. Oproti Boschu je zas možne šliapať bez veľkej straty, keď už motor nepomáha. Ten pohon robí minimum kompromisov, len sa neženú za číslami.
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 05.11.  21:07

        « Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

        I papírové parametry řeknou hodně. Například těch 70 Nm u Shimana z článku mi přijde dost málo, vzhledem ke konkurenci která umí běžně 90 Nm a tuším Yamaha slibuje až 120 Nm.
        A v reálu u Shimana poukazovali v testech na vyšší odpor při šlapání nad 25 kmh když se odpojí pohon, takže pravý opak než říkáš ty
        Nejlíp je asi na vlastní kůži vyzkoušet více typů pohonu a pak hodnotit. I tak ale může mít každý trochu jiný pohled na věc
        • 00 Reagovat !

          foto Niemand

          Niemand 06.11.  04:33

          « Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

          Test kde sa Shimanu vyčítal vyšší odpor som nevidel, väčšinou je chválený, že sa dá ľahko dojsť aj po vybití ak už ťa čaká len rovina. Ale tých testov treba preluskať viac a spraviť si nejaký vlastný záver, lebo nájdeš aj také kde Brosu čítajúcu, že sa nezdá na 90Nm.
          Ja ešte nemám veľa skúseností. Zatiaľ jazdím na vlastný pohon, ale zvažujem elektro pre budúci bike. Režimy "boost" sú mi zatiaľ ukradnuté. A režim trail funguje u Shimana výborne. S dobrou gradáciou výkonu s kadenciou. Takže preferencie sú určite dôležité. Podobne ako pri autách, kto je zvyknuto na TDI, tomu atmo benzín vyhovovať nebude.
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 06.11.  06:47

            « Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

            S tím vyšším odporem to bylo myslím tady

            [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto kesumb

        kesumb 05.11.  21:24

        « Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

        Zkoušel jsem jako Brose, tak Steps i Bosch a řekl bych, že nejmenší odpor bez motoru má to Brose teda. Každopádně na Shimanu mi vadí, že nejde (nebo nevím jak to udělat) nastavit poměr maximálního výkonu k tomu, jak vlastně šlapeš ty. Takže to sice má takovej nejpřirozenější pocit při jízdě terénem, ale když do toho nešlapeš, ale jenom tak točíš klikama tak to vyloženě nejede. Což do terénu nevadí, ale jako dopravní prostředek mi to teda přišlo docela bída. No a pak to má jakoby znatelnej schod, když to zabere. Je to horší než Bosch i Brose v tomhle. No a poslední co mě teda vyloženě ničí je, že když se vybije trakční baterie, Di2 XT přestane řadit přesně v ten okamžik. Neumí to ani zařadit prostřední pastorek, jako vybitá silnička. Prostě to není dotažený. Brose taky ne, ale spíš provedením a různejma reklamacema (nenabíjí, lupání atd.) Bosch má tu hroznou zadní stavbu. Je to celý na začátku a je to na tom znát..
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 05.11.  21:38

          « Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

          Jo o tom hrubém nástupu Shimana jsem slyšel. Myslím že i když se Shimano do špičky řadí taky, bude z ní asi nejhorší
          • 00 Reagovat !

            foto kesumb

            kesumb 05.11.  21:50

            « Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

            Bosch mi přijde nejlepší na turistiku, v Alpách mají nabíječky a je to celkově nejmíň problémový. To, že musíš otočit 1/5 otáčky než to zabere a má to dlouhou zadní stavbu na turistiku vůbec nevadí. Naopak mod E-MTB, kde kolo zabírá podle toho jakou silou šlapeš je výbornej do technickejch výjezdů. Silný je to dost.

            Brose je nejlepší kompromis. Je rozhodně nejsilnější (nejel jsem Yamahu), zabírá téměř hned a výrobci jej kombinují s většíma baterkama. Neškube. Co vím od Scottu tak řeší docela dost reklamací oproti Shimanu. I z mé zkušenosti to nějaký občasný chybičky (pazvuky, praskání, nenabíjelo to vždycky jak mělo) má. Verze pro 2019 umožní pokud to správně chápu nastavovat jak úroveň dopomoci tak i vazbu na to, jak vlastně šlapete. Takže půjde nastavit to, že při jakýmkoli otočení klikama bez vlastní síly to zabere naplno. Nebo naopak to, že člověk bude muset trošku makat jako u Shimana.

            Shimano umožňuje extra krátkou zadní stavbu (Pivot), hmotnostně je na tom nejlíp (cca 2,9kg pohon, dožene to až brose pro 2019 ve verzi Smag). Dobrý je, že se na nejsilnější dopomoc dá jet vlastně pořád a jet třeba 20km/h a skoro nešlapat aniž by to zrychlovalo a nebo naopak drtit co to jde a jet krpál. Do terénu docela dobrý a pocit se blíží normálnímu kolu. Fakt mi vadí, že to ale nejede, když se do toho nešlape. Vím, do terénu to není potřeba. Ale když s tím jedeš někde po městě a fouká protivítr a mrholí, tak je k nas*ání, jak to nejede. Za mě velký zklamání každopádně.
            • 00 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 05.11.  22:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

              Yamahu jsem zkoušel a není určitě špatná, jen mi nástup s největší podporou přišel moc prudký. Ve strmém kopci to rozhazovalo ze směru, ale může to být i otázka nezvyku. Na Yamaze je fajn ten instant torque, dobře se s tím rozjíždí z místa. Jel jsem s ymamhou na Haibiku letošní model xduro a nepasoval mi vůbec rám, málo podseklá přední vidlice a bylo to takové nestabilní. Zkoušel jsem ale jen jeden typ
              • 00 Reagovat !

                foto kesumb

                kesumb 06.11.  09:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

                Já to právě nezkoušel, protože se mi ty Haibiky vůbec nelíbí. Má to ale snad nějak obrandovaný Giant, pokud se nepletu.
                Jel jsi na RockyMoutainu, to je prý velmi dobrý..
                • 00 Reagovat !

                  foto kalousek

                  kalousek 06.11.  11:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

                  RockyMountain jsem nezkoušel. Ale v mém okolí v poslední době elektrokol přibylo takže jak se k nějakému dostanu tak zkusím a dám vědět
                  • 00 Reagovat !

                    foto kesumb

                    kesumb 06.11.  11:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

                    Díky!
        • 00 Reagovat !

          foto Niemand

          Niemand 06.11.  04:40

          « Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

          S tým Di2 to je zaujímavý postreh, snáď to v blízkej dobe dotiahnu. Ten vývoj je teraz celkovo dosť búrlivý uvidíme kde sa to dostane za pár rokov.
          • 00 Reagovat !

            foto kesumb

            kesumb 06.11.  08:59

            « Re: Re: Re: Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není

            Určitě, ono i to škubání (E genius tunned 2018) se podstatně zlepšilo po updatu firmwaru (bohužel to nejde udělat na koleni). Ale pořád to ještě není úplně ono.
            Celé tohle odvětví je ještě na začátku a má před sebou dlouhou cestu. Tohle není automotive, kde se do toho cpou ohromný prachy a vymýšlí se to vlastně generace. Kola jsou sice "naleštěný" a drahý, ale v reálu je na trhu ohromný množství zmetků a to i u hodně "drahých" značek. A první série jstojí vždycky za to.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Dáda Patrasová o usmiřování s Felixem: Nikdy nepřestal být můj muž!

Dáda Patrasová o usmiřování s Felixem: Nikdy…

Čert aby to spral! Vyzná se vůbec někdo v tom, jak to vlastně chodí u Slováčků doma?! Rozumí někdo téhle fotce,…

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

 

iSport.cz

Ondrušek by pokračoval finskou cestou: Nikdo nehrál na medaili

Ondrušek by pokračoval finskou cestou: Nikdo nehrál…

Když v polovině zápasu o bronz vyrovnal, čeští florbalisté ještě mohli věřit v medaili. „Jenže ji zase nemáme,“…

SESTŘIH: Sparta - Teplice 0:1. Letnou zněl pískot, domácí šokoval Moulis

SESTŘIH: Sparta - Teplice 0:1. Letnou zněl pískot,…

Fotbalisté Sparty ani v 18. kole první ligy neukončili své trápení a doma s Teplicemi prohráli 0:1. Jedinou…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…