Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ducati představuje ostrou novinku, u níž bude třeba šlápnout do pedálů

Ducati mezi své novinky pro modelový rok 2019 zařadila exkluzivní enduro e-mtb. Za označením MIG-RR se tedy ukrývá špičkové elektrokolo.
Zpět na článek
5. 11. 2018 17:00
Úplná pecka to na dnešní dobu není
Už přes rok mám kolo s lepšími parametry. S krouťákem pouhých 70 Nm a jen 500 Wh baterkou Ducati myslím docela zaostává
Rozbalit vlákno
21
5. 11. 2018 18:03
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Tohle je docela standard. Konkurence nabízí cca 75Nm (Bosch) az po cca 90 (Brose-Specialized). Baterie mají až na malé vyjjímky (Brose-Specialized pro 2019 630-700Wh, Yamaha kolem 630Wh již letos) všichni 500Wh.
Každopádně dojezd takového kola (500Wh) je s mýma necelýma 100kg kolem 45km v terénu s cca 1300m nastoupanýma. Takže v reálu půlku vyjížďky přemýšlím, kde to dobiju. Na příští rok zkusím toho spešla se 700Wh a doufám, že to bude stačit.
Každopádně Shimano mě nepřesvědčilo, je slabší než Bosch nebo Brose. Má ale asi nejplynulejší nástup. Taky vydrží trošku víc, což je ale asi dáno slabším výkonem.
Mezi Brose a Boschem moc rozdílů není. Brose rychleji zabírá a možná je trošku silnější, ale asi bych to se zavázanýma očima nepoznal. Bosch je ale spolehlivější a takovej nejdotaženější (oproti Brose menší nabíječka a u Brose se mi stalo, že se zaseklo nabíjení a to i víckrát). Zase kola s Boschem mají odporně dlouhou zadní stavbu.
Jaký kolo máš ty a jak jsi s tím spokojenej?
5. 11. 2018 18:56
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Mám před rokem koupený model 2018 fantic integra enduro 160 s Brose, full odpružení Rock shox 160 mm vpředu i vzadu, 630 Wh baterka, brzdy 200 mm čtyřpístky SRAM, kola vpředu 29x2,40, vzadu 27,5x3,00, převod 1x11 SRAM, teleskop.sedlovka
Spokojený jsem hodně, nebo spíš přímo nadšený. Kolo má perfektní jízdní vlastnosti, supr geometrii rámu, super brzdy, pohon brose je tichoučký...
Dojezd přes 50 km při celkovém převýšení 1500 m, při nastoupání 1000 m mi ubude tak půlka baterky. V rovinatějším terénu hodně přes 100 km
Žena si má to stejné kolo akorát nové model 2019 a baterka jí vydrží ještě citelně víc - samozřejmě váha cyklisty hraje velkou roli. Jezdí na něm teprv chvíli ale spokojená je taky moc

[odkaz]
5. 11. 2018 20:06
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Na test tohodle kola jsem narazil nedávno někde na webu, docela mě to překvapilo, neznal jsem to.
Já objednal nový Levo Turbo FSR Expert 2019, má 700Wh a novější Brose s ještě vyšším výkonem. Obyčejně je na 29, ale mám na něj připravený Karbonový 650b+ kola a chtěl bych to dostat pod 21 i s tou velkou baterkou. Docela musím říct, že se těším..
5. 11. 2018 20:31
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Myslím že honba za co nejnižší váhou je u elektra skoro zbytečná, za jízdy ty kila ani moc nepoznám. Nebo spíše poznám ale v tom dobrém smyslu, těžší kolo je asi stabilnější. A desetimetrové lavice stejně neskáču
Možná snad u kol na ty gyroefekty ...
5. 11. 2018 21:17
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Při normální jízdě to poznat není, ale když to někde taháš do vzduchu tak jestli to má 21 nebo 24 znát teda je. Ale spíš mě to baví, než že by na tom fakt záleželo..
5. 11. 2018 21:21
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Nj to je věčný problém když člověk ty kila nemůže shodit sám tak se snaží ubrat jinde >:D
6. 11. 2018 13:47
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Tesis se tak leda s rukou v nocniku, ty krotene ukecanej. :no:
6. 11. 2018 14:40
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Jo, to je inteligentni prispevek, to se hned pozna co je autor zac...
5. 11. 2018 20:41
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Aj auto si vyberáš len podľa papierových parametrov? Shimano je najpresnejšie riaditeľný motor z aktuálnej ponuky. A jeho male zástavbové rozmery nenútia výrobcov ku kompromisom v zadnom odpružení a ani netreba šľahať s nohami na široko ako pri Brose alebo Panasonicu. Oproti Boschu je zas možne šliapať bez veľkej straty, keď už motor nepomáha. Ten pohon robí minimum kompromisov, len sa neženú za číslami.
5. 11. 2018 21:07
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
I papírové parametry řeknou hodně. Například těch 70 Nm u Shimana z článku mi přijde dost málo, vzhledem ke konkurenci která umí běžně 90 Nm a tuším Yamaha slibuje až 120 Nm.
A v reálu u Shimana poukazovali v testech na vyšší odpor při šlapání nad 25 kmh když se odpojí pohon, takže pravý opak než říkáš ty
Nejlíp je asi na vlastní kůži vyzkoušet více typů pohonu a pak hodnotit. I tak ale může mít každý trochu jiný pohled na věc
6. 11. 2018 04:33
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Test kde sa Shimanu vyčítal vyšší odpor som nevidel, väčšinou je chválený, že sa dá ľahko dojsť aj po vybití ak už ťa čaká len rovina. Ale tých testov treba preluskať viac a spraviť si nejaký vlastný záver, lebo nájdeš aj také kde Brosu čítajúcu, že sa nezdá na 90Nm.
Ja ešte nemám veľa skúseností. Zatiaľ jazdím na vlastný pohon, ale zvažujem elektro pre budúci bike. Režimy "boost" sú mi zatiaľ ukradnuté. A režim trail funguje u Shimana výborne. S dobrou gradáciou výkonu s kadenciou. Takže preferencie sú určite dôležité. Podobne ako pri autách, kto je zvyknuto na TDI, tomu atmo benzín vyhovovať nebude.
6. 11. 2018 06:47
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
S tím vyšším odporem to bylo myslím tady

[odkaz]
5. 11. 2018 21:24
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Zkoušel jsem jako Brose, tak Steps i Bosch a řekl bych, že nejmenší odpor bez motoru má to Brose teda. Každopádně na Shimanu mi vadí, že nejde (nebo nevím jak to udělat) nastavit poměr maximálního výkonu k tomu, jak vlastně šlapeš ty. Takže to sice má takovej nejpřirozenější pocit při jízdě terénem, ale když do toho nešlapeš, ale jenom tak točíš klikama tak to vyloženě nejede. Což do terénu nevadí, ale jako dopravní prostředek mi to teda přišlo docela bída. No a pak to má jakoby znatelnej schod, když to zabere. Je to horší než Bosch i Brose v tomhle. No a poslední co mě teda vyloženě ničí je, že když se vybije trakční baterie, Di2 XT přestane řadit přesně v ten okamžik. Neumí to ani zařadit prostřední pastorek, jako vybitá silnička. Prostě to není dotažený. Brose taky ne, ale spíš provedením a různejma reklamacema (nenabíjí, lupání atd.) Bosch má tu hroznou zadní stavbu. Je to celý na začátku a je to na tom znát..
5. 11. 2018 21:38
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Jo o tom hrubém nástupu Shimana jsem slyšel. Myslím že i když se Shimano do špičky řadí taky, bude z ní asi nejhorší
5. 11. 2018 21:50
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Bosch mi přijde nejlepší na turistiku, v Alpách mají nabíječky a je to celkově nejmíň problémový. To, že musíš otočit 1/5 otáčky než to zabere a má to dlouhou zadní stavbu na turistiku vůbec nevadí. Naopak mod E-MTB, kde kolo zabírá podle toho jakou silou šlapeš je výbornej do technickejch výjezdů. Silný je to dost.

Brose je nejlepší kompromis. Je rozhodně nejsilnější (nejel jsem Yamahu), zabírá téměř hned a výrobci jej kombinují s většíma baterkama. Neškube. Co vím od Scottu tak řeší docela dost reklamací oproti Shimanu. I z mé zkušenosti to nějaký občasný chybičky (pazvuky, praskání, nenabíjelo to vždycky jak mělo) má. Verze pro 2019 umožní pokud to správně chápu nastavovat jak úroveň dopomoci tak i vazbu na to, jak vlastně šlapete. Takže půjde nastavit to, že při jakýmkoli otočení klikama bez vlastní síly to zabere naplno. Nebo naopak to, že člověk bude muset trošku makat jako u Shimana.

Shimano umožňuje extra krátkou zadní stavbu (Pivot), hmotnostně je na tom nejlíp (cca 2,9kg pohon, dožene to až brose pro 2019 ve verzi Smag). Dobrý je, že se na nejsilnější dopomoc dá jet vlastně pořád a jet třeba 20km/h a skoro nešlapat aniž by to zrychlovalo a nebo naopak drtit co to jde a jet krpál. Do terénu docela dobrý a pocit se blíží normálnímu kolu. Fakt mi vadí, že to ale nejede, když se do toho nešlape. Vím, do terénu to není potřeba. Ale když s tím jedeš někde po městě a fouká protivítr a mrholí, tak je k nas*ání, jak to nejede. Za mě velký zklamání každopádně.
5. 11. 2018 22:38
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Yamahu jsem zkoušel a není určitě špatná, jen mi nástup s největší podporou přišel moc prudký. Ve strmém kopci to rozhazovalo ze směru, ale může to být i otázka nezvyku. Na Yamaze je fajn ten instant torque, dobře se s tím rozjíždí z místa. Jel jsem s ymamhou na Haibiku letošní model xduro a nepasoval mi vůbec rám, málo podseklá přední vidlice a bylo to takové nestabilní. Zkoušel jsem ale jen jeden typ
6. 11. 2018 09:01
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Já to právě nezkoušel, protože se mi ty Haibiky vůbec nelíbí. Má to ale snad nějak obrandovaný Giant, pokud se nepletu.
Jel jsi na RockyMoutainu, to je prý velmi dobrý..
6. 11. 2018 11:28
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
RockyMountain jsem nezkoušel. Ale v mém okolí v poslední době elektrokol přibylo takže jak se k nějakému dostanu tak zkusím a dám vědět
6. 11. 2018 11:55
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Díky!
6. 11. 2018 04:40
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
S tým Di2 to je zaujímavý postreh, snáď to v blízkej dobe dotiahnu. Ten vývoj je teraz celkovo dosť búrlivý uvidíme kde sa to dostane za pár rokov.
6. 11. 2018 08:59
Re: Úplná pecka to na dnešní dobu není
Určitě, ono i to škubání (E genius tunned 2018) se podstatně zlepšilo po updatu firmwaru (bohužel to nejde udělat na koleni). Ale pořád to ještě není úplně ono.
Celé tohle odvětví je ještě na začátku a má před sebou dlouhou cestu. Tohle není automotive, kde se do toho cpou ohromný prachy a vymýšlí se to vlastně generace. Kola jsou sice "naleštěný" a drahý, ale v reálu je na trhu ohromný množství zmetků a to i u hodně "drahých" značek. A první série jstojí vždycky za to.