Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati na výstavě Intermot 2006

Roman Daněk
Diskuze (8)
Italský výrobce motocyklů Ducati nemohl chybět na světovém motosalonu Intermot, ale největší trumfy si schovává až na výstavu doma v Miláně. Prezentaci modelů v Německu jsme shrnuli do jednoho článku.

Ducati na výstavě v Kolíně nad Rýnem nepřestavil téměř nic, o čem by se již dříve nemluvilo. Modely Monster S4R a 1100 Multistrada byly na internetu představeny ještě před Intermotem. Hypermotard a Desmosedici RR jsou známé stroje ve světě motocyklů už nějaký ten měsíc. Jedinou drobnou novinkou bylo rozšíření modelové řady Sport Classic.

Ducati Monster S4R Testastretta: základní model v řadě Monster S4R dostane v příštím roce kapalinou chlazený dvouválec Testastretta, který doposud byl ve verzi S4Rs. Agregát s osami válců do L má objem 998 cm3, čtyři ventily na válec a výkon 96 kW (130 k) v 9 500 ot/min. Maximální točivý moment 104 Nm nastupuje v 7 500 ot/min. Podvozek moc změn nepřinese, příhradový rám z ocelových trubek bude mít vpředu plně nastavitelnou upside-down vidlici Showa o průměru 43 mm. Vzadu bude také plně nastavitelná jednoramenná kyvná vidlice Sachs monoshock. Brzdový systém obstará světoznámá společnost Brembo, na přední ose budou dva kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč. Cena pro český trh byla stanovena na 368 tis. Kč.

Ducati Multistrada 1100 a Multistrada 1100 S: obě verze této cestovatelské mašiny bude pohánět pro Ducati klasický vidlicový dvouválec s osami válců do L, tentokrát o objemu 1078 cm3. Motor bude mít výkon 70 kW (95 k) v 7 750 ot/min a maximální točivý moment 103 Nm v 4 750 ot/min. Tělo motorky bude tvořit příhradový rám z ocelových trubek. Plně nastavitelný podvozek má vpředu obrácenou vidlici Marzocchi, vzadu je jednoramenná kyvná vidlice s centrálním tlumičem Sachs. Brzdový systém dodala firma Brembo. Multistrada 1100 S se od základní verze liší především odpružením Öhlins, které na první pohled rozlišíte díky zlaté barvě na přední USD vidlici.

Ducati Sport 1000 S je první novinkou, která se na Intermotu objevila. Jedná se o letošní model z modelové řady Sport Classic, jen se na motocyklu objevil větrný štít. Další drobná variace na Sport 1000 je přestavení tohoto motocyklu v dvoumístném provedení, tzv. biposto. Tento model poznáte pochopitelně podle delšího sedla s druhým místem pro spolujezdce, ale také podle změny výfukového potrubí: dvoumístná verze má koncovku na každé straně motocyklu.

Roman Daněk
Diskuze (8)
16. 10. 2006 17:28
Za jednostopé Ferrari...
...bych spíše považoval MV Agustu, ale proti gustu... Mimochodem, existuje i motocykl Ferrari, byl o něm kdysi dávno článek v časopise Motocykl. Samozřejmě ho nepostavila továrna, nýbrž soukromník, ale svolení k použití emblému dostal, takže bylo vše legální... Bike je pochopitelně červený.... P.S. Současné retrobiky Ducati se mi mooooc líbí, jinak mě z italských značek interesuje již dlouhá léta spíše Moto Guzzi :-)