Dutch TT, Assen – První kvalifikace

 

Tradičně o den dříve se jede Dutch TT v holandském Assenu. Sedmý podnik letošního seriálu silničního MS se jede na legendární trati, která pamatuje první ročník MS a má výsadní postavení i tím, že má tradiční sobotní termín, jenž jí zůstal z dob minulých.

Tradičně o den dříve se jede Dutch TT v holandském Assenu. Sedmý podnik letošního seriálu silničního MS se jede na legendární trati, která pamatuje první ročník MS a má výsadní postavení i tím, že má tradiční sobotní termín, jenž jí zůstal z dob minulých.

Stejně jako v předchozích dvou závodech i v Assenu počasí jezdcům přálo a na sluncem zalité trati padaly rekordy již první den. Ve 125 nejlepší čas zajel Alex de Angelis a jeho hodnota 2:11,398 jen o necelé 0,2 sekundy zaostala za loňským rekordem Joana Oliva. Na druhé místo klesl Casey Stoner, který svůj vynikající čas zajel hned ve čtvrtém kole a poté se již nedokázal zlepšit. De Angelis jej odsunul o 0,234 sekundy. Pěkné třetí místo si vybojoval Youchi Ui a z posledního místa v první řadě se po velkém boji raduje Hector Barbera. Celá první řada sedlá stroje Aprilia. Na páté místo klesl Jorge Lorenzo (Derbi), který neodolal tlaku Barbery. Výborné šesté místo zajel Fin Mika Kallio (Honda), který dokázal porazit takové mazáky jako je Steve Jenkner a Gino Boarsoi (oba Aprilia). Technické potíže odsoudily na 11. místo vedoucího muže šampionátu Daniho Pedrosu (Honda).

Třída 250 měla po celou dobu první kvalifikace jediného vůdce a tím byl Toni Elias (Aprilia), který se ale v samotném závěru musel sklonit před svým týmovým kolegou Fonsi Nietem (Aprilia). Nieto v posledních dvou kolech zajel velice rychle a časem 2:04,866 si zajistil provizorní pole position. Druhý Elias ztrácí 0,183 sekundy, přičemž na třetího Manuela Poggialiho (Aprilia) má náskok pouze 0,057 sekundy. Na čtvrté místo se posledním kolem vyhoupl Roberto Rolfo (Honda), což v první kvalifikační den nebývá příliš zvykem. Do druhé řady svým počinem odsunul Randy de Punieta (Aprilia), vítěze minulé GP v Katalánsku. Vedle de Punieta se narovnali Franco Battaini (Aprilia), Sebastian Porto (Honda) a stále se lepšící Anthony West (Aprilia).         Naše barvy tentokrát hájí pouze Kuba Smrž (Honda) a svou náklonnost k trati v Assenu potvrdil velice solidním 15. časem. Jen aby mu to vydrželo.

V MotoGP diktoval tempo po celou kvalifikaci Valentino Rossi (Honda) a přestože byl nejrychlejší od začátku do konce, v posledním kole se musel hodně snažit aby se ve vedení udržel. Svůj čas 2:00,496 zajel až v samotném závěru aby odvrátil soustředěný útok Maxe Biaggiho (Honda), který jej svým posledním kolem na okamžik odsunul z vedení. Rossi vylepšil svůj stávající nejlepší čas téměř o půl sekundy a je jen otázkou, zdali tento víkend padne magická hranice 2:00. Také se jako jediný dostal přes hranici 300 km/h, když mu naměřili 301,1 km/h. Biaggi zaostal za Rossim o 0,181 sekundy a to hlavně proto, že se stále potýká s problémem příliš lehkého předku motorky. Třetí čas zajel třetí z italských mušketýrů Loris Capirossi (Ducati), což je pro tým, který je zde s novou technikou poprvé potěšující zpráva. První řadu doplňuje velezkušený veterán Alex Barros (Yamaha), který po potížích v předchozích závodech konečně našel s techniky Yamahy cestu, jak jeho stroj naladit a po celý den se zlepšoval.

Ve velkém stylu se, stejně jako v Katalánsku, předvedl Colin Edwards (Aprilia). Ten využil své dokonalé znalosti trati, na které loni vyhrál oba závody v superbicích a i přes drobné technické potíže zajel vynikající pátý čas. Tento sympatický Američan stále více dokazuje, že jeho dva tituly z SB jsou dostatečnou průpravou i pro MotoGP a jen poněkud nižší výkonnost jeho Aprilie jej odsouvá z popředí výsledkové listiny. Na tratích, které zná a nemusí se je učit viditelně ví, jak svůj poněkud vrtošivý stroj nastavit. Šestý čas zajel Carlos Checa (Yamaha), což je dobrý příslib pro další dva dny a i přes jeho nespokojenost s nastavením odpružení stroje je to zlepšení proti předchozím závodům. Sedmý čas po úvodním trápení docílil Olivier Jacque (Yamaha) a je již na čase, aby se šampión z 250 v roce 2000 konečně rozjel i v královské třídě. Osmý čas zajel letos hodně nevýrazný Tohru Ukawa (Honda). Japonec s velkým potenciálem, ale také s velkými potížemi jak správně nastavit motorku.

Nad očekávání dobře se vedlo 9. Marcovi Melandrimu (Yamaha), který na své oblíbené trati prožívá příjemný začátek víkendu. Naopak výkon 10. Manuela Gibernaua (Honda) je poněkud za očekáváním a Španěl bude mít zítra co dělat, aby se zařadil tam, kam letos prozatím patří. Velký šok si proděla Nobuatsu Aoki (Proton), jehož stroj se při průjezdu cílovou rovinkou vzňal. Aoki vše nakonec zvládl, stihl zastavit a traťoví komisaři vše zvládli.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Vladana Gallistla: Do hospody bez mobilu Zápisník Vladana Gallistla: Do hospody bez mobilu

Zajímavou dírou na trhu je podle průzkumu Českého svazu…

Průměrná sazba hypoték v říjnu stoupla na 2,10 procenta Průměrná sazba hypoték v říjnu stoupla na 2,10 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v říjnu zrychlila růst na…

Spalovna v Malešicích projde modernizací. V provozu je devatenáct let Spalovna v Malešicích projde modernizací. V provozu je devatenáct let

Pražské služby chystají velkou modernizaci malešické…

 

Štítky Honda Proton

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 





 
Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Dnes 08:00

Na první pohled toto Porsche 911 Turbo z 80. let nepůsobí nijak zvláštním dojmem, ale ve skutečnosti ve svých útrobách ukrývá techniku, s níž vítězily monoposty stáje McLaren.




Blesk.cz

Uber tajil zcizení dat o 57 milionech zákazníků a řidičů. Hackerům zaplatil přes 2 miliony za mlčení

Uber tajil zcizení dat o 57 milionech zákazníků a…

Hackeři loni v říjnu ukradli alternativní taxislužbě Uber data 50 milionů zákazníků a sedmi milionů řidičů. V…

Finková po útoku Ornelly vrací úder: Místo prsou máš vytahané chlupaté knedlíky!

Finková po útoku Ornelly vrací úder: Místo prsou máš…

Stačila jedna malá poznámka od Lindy Finkové (49) pod fotografií Ornelly Koktové (24) a slovní přestřelka už…

 

iSport.cz

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v sezoně načal výhru

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v…

Český útočník Matěj Vydra skóroval v druhé anglické lize ve druhém zápase za sebou. Tři dny poté, co pomohl…

Real zničil APOEL 6:0 a postupuje, Sevilla s Liverpoolem vstala z mrtvých

Real zničil APOEL 6:0 a postupuje, Sevilla s…

Obhájce titulu Real Madrid vyhrál 6:0 na hřišti APOELu Nikósie a postoupil do osmifinále fotbalové Ligy mistrů.…

 

Reflex.cz

Království Lesotho: Expedice do nejvýše položené nezávislé země světa

Království Lesotho: Expedice do nejvýše položené…

Do království Lesotho sice cesta vede přes Dračí hory, ale nehledejme ho v říši pohádek. Dračí hory…

Karel Steigerwald: Prezident se musí ihned vrátit z Ruska

Karel Steigerwald: Prezident se musí ihned vrátit z Ruska

Ruské ministerstvo obrany zveřejnilo v den, kdy v Rusku začíná návštěva prezidenta Zemana, na svém serveru…