Dutch TT, Assen – První kvalifikace

 

Tradičně o den dříve se jede Dutch TT v holandském Assenu. Sedmý podnik letošního seriálu silničního MS se jede na legendární trati, která pamatuje první ročník MS a má výsadní postavení i tím, že má tradiční sobotní termín, jenž jí zůstal z dob minulých.

Tradičně o den dříve se jede Dutch TT v holandském Assenu. Sedmý podnik letošního seriálu silničního MS se jede na legendární trati, která pamatuje první ročník MS a má výsadní postavení i tím, že má tradiční sobotní termín, jenž jí zůstal z dob minulých.

Stejně jako v předchozích dvou závodech i v Assenu počasí jezdcům přálo a na sluncem zalité trati padaly rekordy již první den. Ve 125 nejlepší čas zajel Alex de Angelis a jeho hodnota 2:11,398 jen o necelé 0,2 sekundy zaostala za loňským rekordem Joana Oliva. Na druhé místo klesl Casey Stoner, který svůj vynikající čas zajel hned ve čtvrtém kole a poté se již nedokázal zlepšit. De Angelis jej odsunul o 0,234 sekundy. Pěkné třetí místo si vybojoval Youchi Ui a z posledního místa v první řadě se po velkém boji raduje Hector Barbera. Celá první řada sedlá stroje Aprilia. Na páté místo klesl Jorge Lorenzo (Derbi), který neodolal tlaku Barbery. Výborné šesté místo zajel Fin Mika Kallio (Honda), který dokázal porazit takové mazáky jako je Steve Jenkner a Gino Boarsoi (oba Aprilia). Technické potíže odsoudily na 11. místo vedoucího muže šampionátu Daniho Pedrosu (Honda).

Třída 250 měla po celou dobu první kvalifikace jediného vůdce a tím byl Toni Elias (Aprilia), který se ale v samotném závěru musel sklonit před svým týmovým kolegou Fonsi Nietem (Aprilia). Nieto v posledních dvou kolech zajel velice rychle a časem 2:04,866 si zajistil provizorní pole position. Druhý Elias ztrácí 0,183 sekundy, přičemž na třetího Manuela Poggialiho (Aprilia) má náskok pouze 0,057 sekundy. Na čtvrté místo se posledním kolem vyhoupl Roberto Rolfo (Honda), což v první kvalifikační den nebývá příliš zvykem. Do druhé řady svým počinem odsunul Randy de Punieta (Aprilia), vítěze minulé GP v Katalánsku. Vedle de Punieta se narovnali Franco Battaini (Aprilia), Sebastian Porto (Honda) a stále se lepšící Anthony West (Aprilia).         Naše barvy tentokrát hájí pouze Kuba Smrž (Honda) a svou náklonnost k trati v Assenu potvrdil velice solidním 15. časem. Jen aby mu to vydrželo.

V MotoGP diktoval tempo po celou kvalifikaci Valentino Rossi (Honda) a přestože byl nejrychlejší od začátku do konce, v posledním kole se musel hodně snažit aby se ve vedení udržel. Svůj čas 2:00,496 zajel až v samotném závěru aby odvrátil soustředěný útok Maxe Biaggiho (Honda), který jej svým posledním kolem na okamžik odsunul z vedení. Rossi vylepšil svůj stávající nejlepší čas téměř o půl sekundy a je jen otázkou, zdali tento víkend padne magická hranice 2:00. Také se jako jediný dostal přes hranici 300 km/h, když mu naměřili 301,1 km/h. Biaggi zaostal za Rossim o 0,181 sekundy a to hlavně proto, že se stále potýká s problémem příliš lehkého předku motorky. Třetí čas zajel třetí z italských mušketýrů Loris Capirossi (Ducati), což je pro tým, který je zde s novou technikou poprvé potěšující zpráva. První řadu doplňuje velezkušený veterán Alex Barros (Yamaha), který po potížích v předchozích závodech konečně našel s techniky Yamahy cestu, jak jeho stroj naladit a po celý den se zlepšoval.

Ve velkém stylu se, stejně jako v Katalánsku, předvedl Colin Edwards (Aprilia). Ten využil své dokonalé znalosti trati, na které loni vyhrál oba závody v superbicích a i přes drobné technické potíže zajel vynikající pátý čas. Tento sympatický Američan stále více dokazuje, že jeho dva tituly z SB jsou dostatečnou průpravou i pro MotoGP a jen poněkud nižší výkonnost jeho Aprilie jej odsouvá z popředí výsledkové listiny. Na tratích, které zná a nemusí se je učit viditelně ví, jak svůj poněkud vrtošivý stroj nastavit. Šestý čas zajel Carlos Checa (Yamaha), což je dobrý příslib pro další dva dny a i přes jeho nespokojenost s nastavením odpružení stroje je to zlepšení proti předchozím závodům. Sedmý čas po úvodním trápení docílil Olivier Jacque (Yamaha) a je již na čase, aby se šampión z 250 v roce 2000 konečně rozjel i v královské třídě. Osmý čas zajel letos hodně nevýrazný Tohru Ukawa (Honda). Japonec s velkým potenciálem, ale také s velkými potížemi jak správně nastavit motorku.

Nad očekávání dobře se vedlo 9. Marcovi Melandrimu (Yamaha), který na své oblíbené trati prožívá příjemný začátek víkendu. Naopak výkon 10. Manuela Gibernaua (Honda) je poněkud za očekáváním a Španěl bude mít zítra co dělat, aby se zařadil tam, kam letos prozatím patří. Velký šok si proděla Nobuatsu Aoki (Proton), jehož stroj se při průjezdu cílovou rovinkou vzňal. Aoki vše nakonec zvládl, stihl zastavit a traťoví komisaři vše zvládli.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dohodu o toleranci budoucí vlády ještě nemáme hotovou, říká Vojtěch Filip Dohodu o toleranci budoucí vlády ještě nemáme hotovou, říká Vojtěch Filip

KSČM s Andrejem Babišem jedná o toleranci menšinové vlády…

Komentář Václava Zemana: Co by si měl Andrej Babiš přivézt z Finska Komentář Václava Zemana: Co by si měl Andrej Babiš přivézt z Finska

Předseda hnutí ANO se vydal do Finska prý i proto, aby…

Babišovo ANO hlasováním ve sněmovně potápí možnou vládu s ČSSD Babišovo ANO hlasováním ve sněmovně potápí možnou vládu s ČSSD

Mezi socialisty roste počet odpůrců koalice s Andrejem…

 

Štítky Honda Proton

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 





 
Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Dnes 18:34

Elektromobily jsou dle mnohých pohonem budoucnosti. Co od nich může řadový motorista očekávat?




Blesk.cz

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

Tipy na víkend: Festival

Tipy na víkend: Festival "ábíčka", hudební nálož…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Los French Open: Serenu Williamsovou v 1. kole vyzve Kristýna Plíšková

Los French Open: Serenu Williamsovou v 1. kole vyzve…

Kristýna Plíšková se v prvním kole French Open utká s bývalou světovou jedničkou Serenou Williamsovou z USA,…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby, které vás možná inspirují

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby,…

Michal Cihlář je všeobecně známý jako ten, který dal tvář pražské zoo (a udělal to skvěle). Jeho oborem ovšem…