Dutch TT, Assen – První kvalifikace

 

Tradičně o den dříve se jede Dutch TT v holandském Assenu. Sedmý podnik letošního seriálu silničního MS se jede na legendární trati, která pamatuje první ročník MS a má výsadní postavení i tím, že má tradiční sobotní termín, jenž jí zůstal z dob minulých.

Tradičně o den dříve se jede Dutch TT v holandském Assenu. Sedmý podnik letošního seriálu silničního MS se jede na legendární trati, která pamatuje první ročník MS a má výsadní postavení i tím, že má tradiční sobotní termín, jenž jí zůstal z dob minulých.

Stejně jako v předchozích dvou závodech i v Assenu počasí jezdcům přálo a na sluncem zalité trati padaly rekordy již první den. Ve 125 nejlepší čas zajel Alex de Angelis a jeho hodnota 2:11,398 jen o necelé 0,2 sekundy zaostala za loňským rekordem Joana Oliva. Na druhé místo klesl Casey Stoner, který svůj vynikající čas zajel hned ve čtvrtém kole a poté se již nedokázal zlepšit. De Angelis jej odsunul o 0,234 sekundy. Pěkné třetí místo si vybojoval Youchi Ui a z posledního místa v první řadě se po velkém boji raduje Hector Barbera. Celá první řada sedlá stroje Aprilia. Na páté místo klesl Jorge Lorenzo (Derbi), který neodolal tlaku Barbery. Výborné šesté místo zajel Fin Mika Kallio (Honda), který dokázal porazit takové mazáky jako je Steve Jenkner a Gino Boarsoi (oba Aprilia). Technické potíže odsoudily na 11. místo vedoucího muže šampionátu Daniho Pedrosu (Honda).

Třída 250 měla po celou dobu první kvalifikace jediného vůdce a tím byl Toni Elias (Aprilia), který se ale v samotném závěru musel sklonit před svým týmovým kolegou Fonsi Nietem (Aprilia). Nieto v posledních dvou kolech zajel velice rychle a časem 2:04,866 si zajistil provizorní pole position. Druhý Elias ztrácí 0,183 sekundy, přičemž na třetího Manuela Poggialiho (Aprilia) má náskok pouze 0,057 sekundy. Na čtvrté místo se posledním kolem vyhoupl Roberto Rolfo (Honda), což v první kvalifikační den nebývá příliš zvykem. Do druhé řady svým počinem odsunul Randy de Punieta (Aprilia), vítěze minulé GP v Katalánsku. Vedle de Punieta se narovnali Franco Battaini (Aprilia), Sebastian Porto (Honda) a stále se lepšící Anthony West (Aprilia).         Naše barvy tentokrát hájí pouze Kuba Smrž (Honda) a svou náklonnost k trati v Assenu potvrdil velice solidním 15. časem. Jen aby mu to vydrželo.

V MotoGP diktoval tempo po celou kvalifikaci Valentino Rossi (Honda) a přestože byl nejrychlejší od začátku do konce, v posledním kole se musel hodně snažit aby se ve vedení udržel. Svůj čas 2:00,496 zajel až v samotném závěru aby odvrátil soustředěný útok Maxe Biaggiho (Honda), který jej svým posledním kolem na okamžik odsunul z vedení. Rossi vylepšil svůj stávající nejlepší čas téměř o půl sekundy a je jen otázkou, zdali tento víkend padne magická hranice 2:00. Také se jako jediný dostal přes hranici 300 km/h, když mu naměřili 301,1 km/h. Biaggi zaostal za Rossim o 0,181 sekundy a to hlavně proto, že se stále potýká s problémem příliš lehkého předku motorky. Třetí čas zajel třetí z italských mušketýrů Loris Capirossi (Ducati), což je pro tým, který je zde s novou technikou poprvé potěšující zpráva. První řadu doplňuje velezkušený veterán Alex Barros (Yamaha), který po potížích v předchozích závodech konečně našel s techniky Yamahy cestu, jak jeho stroj naladit a po celý den se zlepšoval.

Ve velkém stylu se, stejně jako v Katalánsku, předvedl Colin Edwards (Aprilia). Ten využil své dokonalé znalosti trati, na které loni vyhrál oba závody v superbicích a i přes drobné technické potíže zajel vynikající pátý čas. Tento sympatický Američan stále více dokazuje, že jeho dva tituly z SB jsou dostatečnou průpravou i pro MotoGP a jen poněkud nižší výkonnost jeho Aprilie jej odsouvá z popředí výsledkové listiny. Na tratích, které zná a nemusí se je učit viditelně ví, jak svůj poněkud vrtošivý stroj nastavit. Šestý čas zajel Carlos Checa (Yamaha), což je dobrý příslib pro další dva dny a i přes jeho nespokojenost s nastavením odpružení stroje je to zlepšení proti předchozím závodům. Sedmý čas po úvodním trápení docílil Olivier Jacque (Yamaha) a je již na čase, aby se šampión z 250 v roce 2000 konečně rozjel i v královské třídě. Osmý čas zajel letos hodně nevýrazný Tohru Ukawa (Honda). Japonec s velkým potenciálem, ale také s velkými potížemi jak správně nastavit motorku.

Nad očekávání dobře se vedlo 9. Marcovi Melandrimu (Yamaha), který na své oblíbené trati prožívá příjemný začátek víkendu. Naopak výkon 10. Manuela Gibernaua (Honda) je poněkud za očekáváním a Španěl bude mít zítra co dělat, aby se zařadil tam, kam letos prozatím patří. Velký šok si proděla Nobuatsu Aoki (Proton), jehož stroj se při průjezdu cílovou rovinkou vzňal. Aoki vše nakonec zvládl, stihl zastavit a traťoví komisaři vše zvládli.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 

Štítky Honda Proton

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 





 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Dnes 18:52

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Do Prahy přijedou hvězdy moderního metalu: Five Finger Death Punch rozhoupou metropoli už v listopadu

Do Prahy přijedou hvězdy moderního metalu: Five…

Už na konci listopadu si fanoušci tvrdé hudby užijí pořádný nářez. Do Prahy totiž přijede americká metalová…

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do soutěže Miss!

Hadí žena Jana z Výměny manželek: Přihlásila se do…

Ve Výměně manželek se proslavila svou drsnou náturou a nezapomenutelnou hláškou: „Mačkáš mi hada, debile.“ Teď…

 

iSport.cz

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick skončil dvacátý

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick…

Český útočník Patrik Schick se umístil na 20. místě žebříčku francouzského magazínu L'Équipe, který vybral…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…