reklama


Dutch TT, Assen – První kvalifikace

 

Tradičně o den dříve se jede Dutch TT v holandském Assenu. Sedmý podnik letošního seriálu silničního MS se jede na legendární trati, která pamatuje první ročník MS a má výsadní postavení i tím, že má tradiční sobotní termín, jenž jí zůstal z dob minulých.

Tradičně o den dříve se jede Dutch TT v holandském Assenu. Sedmý podnik letošního seriálu silničního MS se jede na legendární trati, která pamatuje první ročník MS a má výsadní postavení i tím, že má tradiční sobotní termín, jenž jí zůstal z dob minulých.

Stejně jako v předchozích dvou závodech i v Assenu počasí jezdcům přálo a na sluncem zalité trati padaly rekordy již první den. Ve 125 nejlepší čas zajel Alex de Angelis a jeho hodnota 2:11,398 jen o necelé 0,2 sekundy zaostala za loňským rekordem Joana Oliva. Na druhé místo klesl Casey Stoner, který svůj vynikající čas zajel hned ve čtvrtém kole a poté se již nedokázal zlepšit. De Angelis jej odsunul o 0,234 sekundy. Pěkné třetí místo si vybojoval Youchi Ui a z posledního místa v první řadě se po velkém boji raduje Hector Barbera. Celá první řada sedlá stroje Aprilia. Na páté místo klesl Jorge Lorenzo (Derbi), který neodolal tlaku Barbery. Výborné šesté místo zajel Fin Mika Kallio (Honda), který dokázal porazit takové mazáky jako je Steve Jenkner a Gino Boarsoi (oba Aprilia). Technické potíže odsoudily na 11. místo vedoucího muže šampionátu Daniho Pedrosu (Honda).

Třída 250 měla po celou dobu první kvalifikace jediného vůdce a tím byl Toni Elias (Aprilia), který se ale v samotném závěru musel sklonit před svým týmovým kolegou Fonsi Nietem (Aprilia). Nieto v posledních dvou kolech zajel velice rychle a časem 2:04,866 si zajistil provizorní pole position. Druhý Elias ztrácí 0,183 sekundy, přičemž na třetího Manuela Poggialiho (Aprilia) má náskok pouze 0,057 sekundy. Na čtvrté místo se posledním kolem vyhoupl Roberto Rolfo (Honda), což v první kvalifikační den nebývá příliš zvykem. Do druhé řady svým počinem odsunul Randy de Punieta (Aprilia), vítěze minulé GP v Katalánsku. Vedle de Punieta se narovnali Franco Battaini (Aprilia), Sebastian Porto (Honda) a stále se lepšící Anthony West (Aprilia).         Naše barvy tentokrát hájí pouze Kuba Smrž (Honda) a svou náklonnost k trati v Assenu potvrdil velice solidním 15. časem. Jen aby mu to vydrželo.

V MotoGP diktoval tempo po celou kvalifikaci Valentino Rossi (Honda) a přestože byl nejrychlejší od začátku do konce, v posledním kole se musel hodně snažit aby se ve vedení udržel. Svůj čas 2:00,496 zajel až v samotném závěru aby odvrátil soustředěný útok Maxe Biaggiho (Honda), který jej svým posledním kolem na okamžik odsunul z vedení. Rossi vylepšil svůj stávající nejlepší čas téměř o půl sekundy a je jen otázkou, zdali tento víkend padne magická hranice 2:00. Také se jako jediný dostal přes hranici 300 km/h, když mu naměřili 301,1 km/h. Biaggi zaostal za Rossim o 0,181 sekundy a to hlavně proto, že se stále potýká s problémem příliš lehkého předku motorky. Třetí čas zajel třetí z italských mušketýrů Loris Capirossi (Ducati), což je pro tým, který je zde s novou technikou poprvé potěšující zpráva. První řadu doplňuje velezkušený veterán Alex Barros (Yamaha), který po potížích v předchozích závodech konečně našel s techniky Yamahy cestu, jak jeho stroj naladit a po celý den se zlepšoval.

Ve velkém stylu se, stejně jako v Katalánsku, předvedl Colin Edwards (Aprilia). Ten využil své dokonalé znalosti trati, na které loni vyhrál oba závody v superbicích a i přes drobné technické potíže zajel vynikající pátý čas. Tento sympatický Američan stále více dokazuje, že jeho dva tituly z SB jsou dostatečnou průpravou i pro MotoGP a jen poněkud nižší výkonnost jeho Aprilie jej odsouvá z popředí výsledkové listiny. Na tratích, které zná a nemusí se je učit viditelně ví, jak svůj poněkud vrtošivý stroj nastavit. Šestý čas zajel Carlos Checa (Yamaha), což je dobrý příslib pro další dva dny a i přes jeho nespokojenost s nastavením odpružení stroje je to zlepšení proti předchozím závodům. Sedmý čas po úvodním trápení docílil Olivier Jacque (Yamaha) a je již na čase, aby se šampión z 250 v roce 2000 konečně rozjel i v královské třídě. Osmý čas zajel letos hodně nevýrazný Tohru Ukawa (Honda). Japonec s velkým potenciálem, ale také s velkými potížemi jak správně nastavit motorku.

Nad očekávání dobře se vedlo 9. Marcovi Melandrimu (Yamaha), který na své oblíbené trati prožívá příjemný začátek víkendu. Naopak výkon 10. Manuela Gibernaua (Honda) je poněkud za očekáváním a Španěl bude mít zítra co dělat, aby se zařadil tam, kam letos prozatím patří. Velký šok si proděla Nobuatsu Aoki (Proton), jehož stroj se při průjezdu cílovou rovinkou vzňal. Aoki vše nakonec zvládl, stihl zastavit a traťoví komisaři vše zvládli.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama