reklama


Dutch TT, Assen – Voda, voda a zase voda

 

Po prosluněných kvalifikacích se v sobotu nad Assenem zatáhla obloha a spustil se vytrvalý silný déšť. Ten výrazně poznamenal průběh Dutch TT zásadním způsobem a přinesl premiérová vítězství pro Steve Jenknera ve 125 a Anthony Westa ve 250. Manuel Giberna

Po prosluněných kvalifikacích se v sobotu nad Assenem zatáhla obloha a spustil se vytrvalý silný déšť. Ten výrazně poznamenal průběh Dutch TT zásadním způsobem a přinesl premiérová vítězství pro Steve Jenknera ve 125 a Anthony Westa ve 250. Manuel Gibernau v MotoGP si dojel pro třetí letošní triumf.

Závod třídy 125 byl tentokrát díky deštivému počasí o poznání méně zajímavý než obvykle. Nejlépe vystartoval Steve Jenkner (Aprilia), za nějž se zavěsil Casey Stoner (Aprilia) a následovali Youchi Ui (Aprilia), Dani Pedrosa (Honda) a Stefano Perugini (Aprilia). Závod nabral rychlý spád hned v prvním kole, protože vedoucí dvojice se okamžitě odtrhla a začala všem ujíždět. I v této dvojici však hrál naprosto s přehledem první housle Jenkner a ve třetím kole, kdy Stoner ze druhé pozice havaroval, měl před ním náskok 10 sekund! Stonerovo druhé místo tak zaujal Pablo Nieto (Aprilia), který se dokázal oddělit od skupinky pronásledovatelů a také jel osamělý závod. Za Nieta se brzy propracoval jeho stájový kolega Hector Barbera (Aprilia), který dokázal zdolat Uie, který zase odskočil od pátého Peruginiho. Tato pětice jezdila ve velkých odstupech po celý závod a jedině jejich chyba je mohla o pozici připravit. Jelikož však všichni jeli precizně, v uvedeném pořadí také dorazili do cíle. První skupinka, která intenzivně bojovala se našla až na šestém a dalších místech. Z tohoto boje vzešel vítězně Alex de Angelis (Aprilia) na šestém místě jen těsně před sedmám Thomasem Luthim (Honda) z týmu Elit Grand Prix, který byl nejlepší Hondou v cíli. Vedoucí jezdec klasifikace Pedrosa dojel až za Luthim na osmém místě.

V celkovém pořadí stále vede Pedrosa se 124 body před druhým Jenknerem s 98 a na třetí místo klesl Lucio Cecchinello (Aprilia) s 91 body, když se nedokázal protlačit na body. Čtvrtý je Perugini se 76 a pátý Dovizioso se 73 body.

Podobný průběh jako 125 měl i závod třídy 250. Nejlépe odstartoval Toni Elias před Fonsi Nietem a Manuelem Poggialim (všichni Aprilia) následováni Robertem Rolfem (Honda). Ovšem ještě v prvním kole došlo k velkému přeskupení na čelních pozicích. Elias je vyklidil velice rychle a propadl se na chvost první desítky, zatímco Anthony West (Aprilia) se ze zadních pozic probil velice rychle do vedení. Nikdo z favoritů mu nedokázal vzdorovat a tak se Australan začal okamžitě vzdalovat a vyjel si až 5 sekund náskoku. Ve druhém kole havaroval Randy de Puniet (Aprilia), v pátém vodní specialista Naoki Matsudo (Yamaha) a v osmém odstoupil i Nieto. V průběhu závodu se z pozic kolem šestého místa posunula dopředu dvojice Franco Battaini a Sylvain Guintoli (oba Aprilia) a zabrala pro sebe druhé, resp. třetí místo. V tomto rozložení sil se odjel prakticky celý, relativně nezajímavý závod jehož výsledkem je první vítězství pro Anthony Westa. Je to po 25 letech první vítězství pro Australana ve třídě 250. Naposledy se to podařilo v roce 1978 Greggu Hansfordovi na Kawasaki. Druhý Franco Battaini získal své letošní nejlepší umístění, zatímco Guintoli si vyjel prví umístění na bedně ve své kariéře.         Kuba Smrž (Honda) v Assenu sice neodstartoval dobře, když se propadl až na chvost třetí desítky, ale pravidelnou jízdou se dokázal protlačit až na pěknou 12. příčku. Vyjel si tak další čtyři bodíky, které již byly potřeba jako sůl.

V celkovém hodnocení si udržel vedení Poggiali se 101 body před druhým Rolfem, kterému k postupu výše stačili i šesté místo. Třetí je po dnešním 13. místě Elias s 84. Čtvrté místo drží de Puniet před šestým Nietem, když oba mají 81 bodů. Na sedmé místo se vyhoupl West se 78 body. Smrž je se sedmi body na 22. místě.

Závod třídy MotoGP byl zdržen rozmary počasí, protože původně byl vyhlášen jako suchý, ale v zahřívacím kole se opět rozpršelo a tak byl odložen a jel se nakonec za hustého deště. Nejlépe odstartoval Valentino Rossi před Maxem Biaggim a Manuelem Gibernauem (všichni Honda). Za nimi jely dvě Yamahy v rukou Oliviera Jcqua a Alexe Barrose a pak Troy Bayliss (Ducati). Ještě do první zatáčky však již najížděl na vedoucí pozici Gibernau na němž visel Biaggi a oba začali rychle poodjíždět. Zezadu šel vpřed Jacque a Bayliss a ještě v prvním kole oba předjeli Rossiho. Ten se však nedal a o kolo později již byl zase na třetím místě, naopak Jacque se propadl až na šestou příčku. Ve třetím a čtvrtém kole se strhla urputná bitva mezi Gibernauem a Biaggim o vedoucí pozici. Biaggi si od druhého kola kontroloval vedení, ale Gibernau byl jiného názoru a třikrát se jej pokusil předjet. Definitivně se mu to podařilo až v nájezdu do čtvrtého kola, kdy jeho Honda dosáhla na cílové rovince vyšší rychlosti a Biaggi neměl sílu mu vzdorovat. Oba pak jeli v těsném závěsu s náskokem téměř pěti sekund před Rossim. Ten měl velké starosti s Baylissem, který jej naprosto chladnokrevně v pátém kole předjel po vnější straně zatáčky. Starosti se Rossimu vyřešily nakonec samy, když v šestém kole Bayliss udělal chybu a lehce havaroval. Svůj stroj zvedl a pokračoval na 16. místě a do cíle nakonec dojel jako 9.

Start se nevydařil muži na pole position Lorisi Capirossimu (Ducati), který se propadl až do druhé desítky. Postupně se rozjížděl a nakonec dojel na solidním 6. místě. Výborně naopak jeli oba jezdci Aprilia Noriyuki Haga a Colin Edwards. Ti se dostali tak daleko, že jeli na čtvrtém a pátém místě. Oba se však stali obětí náporu jezdců Yamahy Carlose Checy a Jacqua. Checa začal pozvolna zezadu, ale prokousával se polem stabilní jízdou, která jej v závěru vynesla na čtvrté místo. O to musel tvrdě bojovat s Hagou, který však poté, co jej dvě kola před cílem Checa předjel v přemíře snahy havaroval. Velkým zklamáním byl výkon Barrose, který je znám jako vodní specialista, ale tentokrát zřejmě opět nezvládl volbu obutí a dojel až 8. Pochvalu si zase zaslouží Alex Hofmann (Kawasaki), který přesto, že jel na divokou kartu a navíc na náhradním stroji kolegy Pitta, dokázal vyjet 10. místo.

Boj o první místo v 10. kole paradoxně nejvíce ovlivnil poslední jedoucí Garry McCoy (Kawasaki), který naprosto nezvládl situaci, kdy byl předjížděn o kolo. Když projel vedoucí Gibernau tak druhého Biaggiho na okamžik zavřel, ten ztratil bezprostřední kontakt a již se nedokázal dotáhnout. Gibernau dojel do cíle s náskokem 10 sekund před Biaggim, který byl zase téměř 4 sekundy před třetím Rossim. Čtvrtý se ztrátou 36 sekund na prvního dokončil Checa. Gibernau tak opět potvrdil svou pověst vynikajícího jezdce na mokru, vždyť ze svých čtyř vítězství tři získal na tomto nebezpečném povrchu.

Celkovému hodnocení vévodí stále Rossi se 151 body před Gibernauem se 113 a třetím Biaggim se 105. Čtvrtý je Capirossi se 71 a pátý Barros se 62 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Agrofert buduje v Německu pekárnu za 8,5 miliardy korun Agrofert buduje v Německu pekárnu za 8,5 miliardy korun

Chemický a potravinářský koncern Agrofert buduje v…

České spořitelně loni stoupl zisk na 15,5 miliardy České spořitelně loni stoupl zisk na 15,5 miliardy

České spořitelně loni vzrostl čistý zisk meziročně o 8,1…

Ropy je přebytek, cena může spadnout až na 30 dolarů za barel Ropy je přebytek, cena může spadnout až na 30 dolarů za barel

Ropný trh čekají další trable. Šéfové a analytici…

Zápisník Jana Stuchlíka: Snad nás nesežerou Zápisník Jana Stuchlíka: Snad nás nesežerou

ČEZ začal půjčovat baterky k solárním elektrárnám. Ať si…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Velké zážitky za minimální náklady - to je smysl expedice…

Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X

Německá automobilka uvažuje o nasazení svého nového…

 






 
Zapalovací svíčky: Co všechno musí vydržet? A čím se liší teplá a studená svíčka?

Zapalovací svíčky: Co všechno musí vydržet? A čím se liší teplá a studená svíčka?

Dnes 08:00

Bez zapalovací svíčky by současný zážehový motor neběžel. Poměrně nenápadná součástka navíc musí odolávat značným teplotám a tlakům.




Blesk.cz

Řešíte dědictví a děsí vás „úřadování“? Takhle vyřešíte elektřinu i plyn

Řešíte dědictví a děsí vás „úřadování“? Takhle…

Stěhujete se, prodáváte dům nebo jste zdědili nemovitost a čeká vás přepis či odhláška odběrného místa elektřiny…

Origami pro začátečníky: Liška, kterou zvládnou i děti

Origami pro začátečníky: Liška, kterou zvládnou i děti

Liška je v Japonsku symbol úspěchu v podnikání. Vy ji můžete použít jako hezkou dekoraci do bytu, nebo si jen…

 

iSport.cz

New Jersey v krizi, Kučerov z Tampy má hattrick a Češi plusové body

New Jersey v krizi, Kučerov z Tampy má hattrick a…

SOUHRN | Hokejisté New Jersey ztratili v pondělním utkání NHL s Montrealem dvoubrankový náskok, prohráli 3:4 v…

SESTŘIHY: Leicester senzačně skolil Liverpool, Kane táhl Tottenham

SESTŘIHY: Leicester senzačně skolil Liverpool, Kane…

Jak málo stačilo… Fotbalisté Leicesteru po odvolání kouče Claudia Ranieriho přepnuli v dohrávce 26. kola…

 

Reflex.cz

Jsme si v Česku před úřady rovni, nebo jsou senátoři rovnější?

Jsme si v Česku před úřady rovni, nebo jsou senátoři…

M. T. Cicero kdysi trefně napsal: Podstatou rovnosti je spravedlnost. Na co mu o několik set let později…

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující holocaust. Na výzvy, ať toho nechá, nereaguje

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující…

Jad vašem, památník obětí holocaustu v izraelském Jeruzalémě, vyzval společnost Amazon, aby přestala šířit…

 
 
reklama