Dutch TT, Assen – Voda, voda a zase voda

 

Po prosluněných kvalifikacích se v sobotu nad Assenem zatáhla obloha a spustil se vytrvalý silný déšť. Ten výrazně poznamenal průběh Dutch TT zásadním způsobem a přinesl premiérová vítězství pro Steve Jenknera ve 125 a Anthony Westa ve 250. Manuel Giberna

Po prosluněných kvalifikacích se v sobotu nad Assenem zatáhla obloha a spustil se vytrvalý silný déšť. Ten výrazně poznamenal průběh Dutch TT zásadním způsobem a přinesl premiérová vítězství pro Steve Jenknera ve 125 a Anthony Westa ve 250. Manuel Gibernau v MotoGP si dojel pro třetí letošní triumf.

Závod třídy 125 byl tentokrát díky deštivému počasí o poznání méně zajímavý než obvykle. Nejlépe vystartoval Steve Jenkner (Aprilia), za nějž se zavěsil Casey Stoner (Aprilia) a následovali Youchi Ui (Aprilia), Dani Pedrosa (Honda) a Stefano Perugini (Aprilia). Závod nabral rychlý spád hned v prvním kole, protože vedoucí dvojice se okamžitě odtrhla a začala všem ujíždět. I v této dvojici však hrál naprosto s přehledem první housle Jenkner a ve třetím kole, kdy Stoner ze druhé pozice havaroval, měl před ním náskok 10 sekund! Stonerovo druhé místo tak zaujal Pablo Nieto (Aprilia), který se dokázal oddělit od skupinky pronásledovatelů a také jel osamělý závod. Za Nieta se brzy propracoval jeho stájový kolega Hector Barbera (Aprilia), který dokázal zdolat Uie, který zase odskočil od pátého Peruginiho. Tato pětice jezdila ve velkých odstupech po celý závod a jedině jejich chyba je mohla o pozici připravit. Jelikož však všichni jeli precizně, v uvedeném pořadí také dorazili do cíle. První skupinka, která intenzivně bojovala se našla až na šestém a dalších místech. Z tohoto boje vzešel vítězně Alex de Angelis (Aprilia) na šestém místě jen těsně před sedmám Thomasem Luthim (Honda) z týmu Elit Grand Prix, který byl nejlepší Hondou v cíli. Vedoucí jezdec klasifikace Pedrosa dojel až za Luthim na osmém místě.

V celkovém pořadí stále vede Pedrosa se 124 body před druhým Jenknerem s 98 a na třetí místo klesl Lucio Cecchinello (Aprilia) s 91 body, když se nedokázal protlačit na body. Čtvrtý je Perugini se 76 a pátý Dovizioso se 73 body.

Podobný průběh jako 125 měl i závod třídy 250. Nejlépe odstartoval Toni Elias před Fonsi Nietem a Manuelem Poggialim (všichni Aprilia) následováni Robertem Rolfem (Honda). Ovšem ještě v prvním kole došlo k velkému přeskupení na čelních pozicích. Elias je vyklidil velice rychle a propadl se na chvost první desítky, zatímco Anthony West (Aprilia) se ze zadních pozic probil velice rychle do vedení. Nikdo z favoritů mu nedokázal vzdorovat a tak se Australan začal okamžitě vzdalovat a vyjel si až 5 sekund náskoku. Ve druhém kole havaroval Randy de Puniet (Aprilia), v pátém vodní specialista Naoki Matsudo (Yamaha) a v osmém odstoupil i Nieto. V průběhu závodu se z pozic kolem šestého místa posunula dopředu dvojice Franco Battaini a Sylvain Guintoli (oba Aprilia) a zabrala pro sebe druhé, resp. třetí místo. V tomto rozložení sil se odjel prakticky celý, relativně nezajímavý závod jehož výsledkem je první vítězství pro Anthony Westa. Je to po 25 letech první vítězství pro Australana ve třídě 250. Naposledy se to podařilo v roce 1978 Greggu Hansfordovi na Kawasaki. Druhý Franco Battaini získal své letošní nejlepší umístění, zatímco Guintoli si vyjel prví umístění na bedně ve své kariéře.         Kuba Smrž (Honda) v Assenu sice neodstartoval dobře, když se propadl až na chvost třetí desítky, ale pravidelnou jízdou se dokázal protlačit až na pěknou 12. příčku. Vyjel si tak další čtyři bodíky, které již byly potřeba jako sůl.

V celkovém hodnocení si udržel vedení Poggiali se 101 body před druhým Rolfem, kterému k postupu výše stačili i šesté místo. Třetí je po dnešním 13. místě Elias s 84. Čtvrté místo drží de Puniet před šestým Nietem, když oba mají 81 bodů. Na sedmé místo se vyhoupl West se 78 body. Smrž je se sedmi body na 22. místě.

Závod třídy MotoGP byl zdržen rozmary počasí, protože původně byl vyhlášen jako suchý, ale v zahřívacím kole se opět rozpršelo a tak byl odložen a jel se nakonec za hustého deště. Nejlépe odstartoval Valentino Rossi před Maxem Biaggim a Manuelem Gibernauem (všichni Honda). Za nimi jely dvě Yamahy v rukou Oliviera Jcqua a Alexe Barrose a pak Troy Bayliss (Ducati). Ještě do první zatáčky však již najížděl na vedoucí pozici Gibernau na němž visel Biaggi a oba začali rychle poodjíždět. Zezadu šel vpřed Jacque a Bayliss a ještě v prvním kole oba předjeli Rossiho. Ten se však nedal a o kolo později již byl zase na třetím místě, naopak Jacque se propadl až na šestou příčku. Ve třetím a čtvrtém kole se strhla urputná bitva mezi Gibernauem a Biaggim o vedoucí pozici. Biaggi si od druhého kola kontroloval vedení, ale Gibernau byl jiného názoru a třikrát se jej pokusil předjet. Definitivně se mu to podařilo až v nájezdu do čtvrtého kola, kdy jeho Honda dosáhla na cílové rovince vyšší rychlosti a Biaggi neměl sílu mu vzdorovat. Oba pak jeli v těsném závěsu s náskokem téměř pěti sekund před Rossim. Ten měl velké starosti s Baylissem, který jej naprosto chladnokrevně v pátém kole předjel po vnější straně zatáčky. Starosti se Rossimu vyřešily nakonec samy, když v šestém kole Bayliss udělal chybu a lehce havaroval. Svůj stroj zvedl a pokračoval na 16. místě a do cíle nakonec dojel jako 9.

Start se nevydařil muži na pole position Lorisi Capirossimu (Ducati), který se propadl až do druhé desítky. Postupně se rozjížděl a nakonec dojel na solidním 6. místě. Výborně naopak jeli oba jezdci Aprilia Noriyuki Haga a Colin Edwards. Ti se dostali tak daleko, že jeli na čtvrtém a pátém místě. Oba se však stali obětí náporu jezdců Yamahy Carlose Checy a Jacqua. Checa začal pozvolna zezadu, ale prokousával se polem stabilní jízdou, která jej v závěru vynesla na čtvrté místo. O to musel tvrdě bojovat s Hagou, který však poté, co jej dvě kola před cílem Checa předjel v přemíře snahy havaroval. Velkým zklamáním byl výkon Barrose, který je znám jako vodní specialista, ale tentokrát zřejmě opět nezvládl volbu obutí a dojel až 8. Pochvalu si zase zaslouží Alex Hofmann (Kawasaki), který přesto, že jel na divokou kartu a navíc na náhradním stroji kolegy Pitta, dokázal vyjet 10. místo.

Boj o první místo v 10. kole paradoxně nejvíce ovlivnil poslední jedoucí Garry McCoy (Kawasaki), který naprosto nezvládl situaci, kdy byl předjížděn o kolo. Když projel vedoucí Gibernau tak druhého Biaggiho na okamžik zavřel, ten ztratil bezprostřední kontakt a již se nedokázal dotáhnout. Gibernau dojel do cíle s náskokem 10 sekund před Biaggim, který byl zase téměř 4 sekundy před třetím Rossim. Čtvrtý se ztrátou 36 sekund na prvního dokončil Checa. Gibernau tak opět potvrdil svou pověst vynikajícího jezdce na mokru, vždyť ze svých čtyř vítězství tři získal na tomto nebezpečném povrchu.

Celkovému hodnocení vévodí stále Rossi se 151 body před Gibernauem se 113 a třetím Biaggim se 105. Čtvrtý je Capirossi se 71 a pátý Barros se 62 body.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeseteři i pstruzi. Podívejte se, jak na sibiřské rybí farmě probíhá výlov Jeseteři i pstruzi. Podívejte se, jak na sibiřské rybí farmě probíhá výlov

Rybí farma na ruské řece Jenisej, vlastněná společností…

Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou

Británie nedávno oznámila, že do roku 2040 ze silnic…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

 





 
Shelby GT350R z roku 1965 se vrací do výroby! Oživují ho bývalí pracovníci firmy

Shelby GT350R z roku 1965 se vrací do výroby! Oživují ho bývalí pracovníci firmy

Včera

Parta bývalých zaměstnanců Shelby American hodlá zavzpomínat na své mládí originálním způsobem. Oživí výrobu populárního závodního kupé, jehož základem je Ford Mustang.




Blesk.cz

Sprostí agenti likvidují neřády v Jižní Koreji: Agents of  Mayhem je klasický zástupce žánru městských akcí

Sprostí agenti likvidují neřády v Jižní Koreji:…

Když je svět v ohrožení, je zapotřebí superhrdinů nebo speciálních agentů vycvičených pro boj s padouchy.…

Za domácí ceny můžete volat i v Karibiku. Podívejte se na turistické ráje, které patří do EU

Za domácí ceny můžete volat i v Karibiku. Podívejte…

I velmi atraktivní kousky Afriky, jižní Ameriky a Karibiku patří do EU To znamená, že i odtud voláte za domácí…

 

iSport.cz

Druhý basketbalista roku Satoranský: Příští rok budu snad úspěšnější

Druhý basketbalista roku Satoranský: Příští rok budu…

Vítěze Jana Veselého a jeho absenci na slavnostním vyhlášení Basketbalisty roku si lehce dobral slovy: „Honza…

CELÝ SESTŘIH: Bohemians - Slavia 0:0. Domácí měli kopat penaltu

CELÝ SESTŘIH: Bohemians - Slavia 0:0. Domácí měli…

Fotbalisté Slavie remizovali v utkání 4. ligového kola v malém pražském derby na půdě Bohemians 1905 0:0.…

 

Reflex.cz

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo rekordních 32 lidí v dalším protidrogovém tažení

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo…

Filipínská drogová válka, kterou de facto vyhlásil tamní prezident Rodrigo Duterte již téměř před dvěma lety,…

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18. narozeniny netěší

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18.…

Podle íránských zákonů jsou tamní dívky trestně odpovědné již od devíti let. Za pašování drog, ozbrojené…