Dutch TT – V Holandsku kraloval Rossi

Dutch TT – V Holandsku kraloval Rossi

 
 

Sedmý závod silničního MS motocyklů přinesl ve všech třídách zajímavé souboje až téměř na cílovou pásku. Z vítězství se radovali Gábor Talmacsi (KTM), Sebastian Porto (Aprilia) a Valentino Rossi (Yamaha).

Sedmý závod silničního MS motocyklů přinesl ve všech třídách zajímavé souboje až téměř na cílovou pásku. Z vítězství se radovali Gábor Talmacsi (KTM), Sebastian Porto (Aprilia) a Valentino Rossi (Yamaha).

MotoGP

Letošní ročník má ve třídě MotoGP zatím jasného krále v osobě Valentina Rossiho (Yamaha), který nastupoval do závodu z pole position. Jeho největší letošní soupeři Sete Gibernau a Marco Melandri (oba Honda), stáli vedle něj v první řadě. Gibernau jel svou 150. GP a k tomu se potýkal s nemocí svého šéftechnika, který trávil víkend v nemocnici a tak musel s nastavením stroje laborovat více než je u něj zvykem.

Nejlepší start do závodu měl Melandri následován Gibernauem, Nicky Haydenem (Honda), Shiniou Nakanem (Kawasaki), Rossim a Lorisem Capirossim (Ducati). V průběhu prvních zatáček dokonce Rossi ještě klesl až na sedmou příčku, zatímco Hayden se posunul na druhé místo před Gibernaua. V následujících dvou kolech jela na čele skupina šesti jezdců, kterou se snažil dostihnout Colin Edwards (Yamaha). Výborně jel Nakano, jehož zelená Kawasaki až do třetího kola, kdy jej předjel Rossi, figurovala na vynikajícím čtvrtém místě. Pak se zřejmě projevila horší výkonnost zadní pneumatiky Bridgestone a jak Nakano, tak i Capirossi začali na jezdce s Micheliny pomalu ztrácet. Naopak výborně pracoval Edwards, který se ve čtvrtém kole dostal před Nakana na páté místo a připojil se k vedoucí čtveřici. Ta v tu dobu držela pozice a kroužila v nezměněném pořadí až do sedmého kola, kdy na Haydena zaútočil Gibernau a s ním se před mladého Američana protáhl i Rossi. Hayden situaci nezvládl a o dvě zatáčky dále jej předjel také Edwards a tak se opět dostal až na chvost vedoucí skupiny, jak se mu poměrně často po vydařeném start stává.

Na čele jezdil celkem v poklidu Melandri, za jehož zády se schylovalo k dalšímu nevydařenému závodu Sete Gibernaua. V 9. kole jej předjel Rossi, protože jeho tempo na Melandriho nestačilo, v 11. kole jej předjel Edwards a ve 13. dokonce i zaostávající Hayden a bylo jasné, že Gibernau dnes rozhodně nebude mít co slavit. Naopak Rossi byl v pohodě jako vždy v 10. kole se pěkným manévrem dostal před Melandriho. Okamžitě zrychlil a zajel nejrychlejší kolo závodu, ale v dalším kole mu Mealndri odpověděl stejným způsobem. Rossi si asi byl vědom své situace a tak nijak dále nezrychloval a přesto si na Melandriho vyjel zhruba půl sekundy náskoku. Od 15. kola však Melandri opět začal tlačit a zajížděl jedno rekordní kolo za druhým, až se v předposledním kole dostal Rossimu těsně za záda. Odpověď přišla rychle – Rossi v posledním kole zajel rekordní čas a Melandriho si vůbec nepustil k tělu. Bez mála 91 tisíc diváků tak vidělo šesté letošní Rossiho vítězství. Druhé místo Melandriho bylo jeho zatím nejlepším výsledkem a výborným výkonem se na stupně vítězů vrátil také třetí Edwards. Pro Haydena se opět věnec nenašel, když skončil na čtvrtém místě a Gibernau ukončil své trápení jako pátý. O šesté místo svedla bitvu dvojice veteránů Max Biaggi a Alex Barros (oba Honda), když úspěšnější byl Biaggi. Nejlepším jezdcem na Bridgestonech byl osmý Nakano, který porazil obě Ducati. Devátý dojel Carlos Checa a těsně za ním jeho kolega Capirossi.

Celkově si vedení upevnil Rossi se 170 body. Také druhý Melandri se 107 body se příliš nemusí obávat třetího Biaggiho s 87 body. Čtvrtý je Gibernau s 84 body a pátý Barros se 74.

250

Závody třídy 250 se letos díky příchodu ostrých mladíků ze 125 stávají stále více zajímavými, protože ani stará garda se nechce nechat zahambit. Nejlepší start do závodu měl Jorge Lorenzo (Honda), se kterým se drželi Sebastian Porto a Casey Stoner (Aprilia). Tato trojice se oddělila od zbytku pole, ale postupně z ní odpadl Stoner, který nestačil nasazenému tempu. Naopak ze skupinky pronásledovatelů se k vedoucí dvojici dokázal dotáhnout Dani Pedrosa (Honda). Lorenzo se držel na čele zatímco Porto jej neustále stínoval. Dvě kola před koncem se Pedrosa dokázal dostat před Porta a zdálo se, že Argentinec je u konce s dechem, ale v nájezdu do poslední šikany téhož kola předvedl vynikající manévr a na jeden pokus se dokázal ze třetího místa posunout do čela pole. V jeho závěsu se vytáhl také Pedrosa a předjel Lorenza. Porto si byl vědom dané příležitosti a tak v posledním kole nasadil všechny své síly a nejrychlejším kolem závodu si udržel vedení až do cíle. Druhý Pedrosa mu byl stejně jako třetí Lorenzo v těsném závěsu. Na čtvrtém místě dojel Pedrosův kolega Hiroshi Aoyama (Honda), pátý skončil Alex de Angelis a na Stonera nakonec zbyla šestá příčka.

Z našich jezdců jel jen Jakub Smrž (Honda), který startoval z velmi pěkného 11. místa, ale start se mu nepodařil a nakonec dokončil závod na 16. místě.

Celkovému hodnocení vévodí Pedrosa se 143 body. Druhý je Stoner se 106 a třetí je Andrea Dovizioso se 102 body. Na čtvrté místo se posunul Porto se 74 body a pátý Aoyama jich nasbíral 71. Smrž je celkově 20. se šesti body.

125

V závodě nejslabší třídy jsme byli po celý závod svědky boje velké skupinky, která čítala osm jezdců. Jezdci si neustále měnili pozice a prakticky nebylo možno s jistotou určit jejich pořadí. Tři kola před cílem ze skupinky, díky pádu, odstoupil jeden z favoritů – Mika Kallio (KTM). V posledním kole havaroval další favorit Marco Simoncelli (Aprilia). Jeho havárie stála spoustu času také Thomase Luthiho (Honda), který musel vyjet z trati a do cíle nakonec dorazil až jako 10. Simoncelliho pád ale také znamenal štěstí pro Gábora Talmacsiho (KTM), který díky němu zdědil vedoucí pozici a podruhé letos zvítězil. Jeho druhé vítězství má stejnou příchuť jako to první, kdy jej také zdědil díky pádu vedoucí dvojice v poslední zatáčce v Mugellu. Druhý dojel Hector Faubel před Mattiou Pasinim (oba Aprilia). Čtvrtý Alvaro Bautista (Honda) zaostal za třetím místem o pouhých 0.036 sekundy. Pátou příčku obsadil Alexis Masbou (Honda). Simoncelli nakonec do cíle dojel, ale až na nebodovaném 20. místě.

Lukáš Pešek (Derbi) po delší přestávce konečně dojel do cíle a vybojoval jeden bod za 15. místo. Karel Abrahám (Aprilia) nedokončil ani první kolo závodu.

Celkově je na prvním místě Pasini se stejným bodovým ziskem jako Talmacsi, oba mají 100 bodů. Třetí místo drží s 89 body Luthi. Na čtvrté místo klesl Kallio s 82 body a pátý je Simoncelli se 72 body. Pešek je s 8 body na 21. místě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…