Dutch TT – V Holandsku kraloval Rossi

Dutch TT – V Holandsku kraloval Rossi

 
 

Sedmý závod silničního MS motocyklů přinesl ve všech třídách zajímavé souboje až téměř na cílovou pásku. Z vítězství se radovali Gábor Talmacsi (KTM), Sebastian Porto (Aprilia) a Valentino Rossi (Yamaha).

Sedmý závod silničního MS motocyklů přinesl ve všech třídách zajímavé souboje až téměř na cílovou pásku. Z vítězství se radovali Gábor Talmacsi (KTM), Sebastian Porto (Aprilia) a Valentino Rossi (Yamaha).

MotoGP

Letošní ročník má ve třídě MotoGP zatím jasného krále v osobě Valentina Rossiho (Yamaha), který nastupoval do závodu z pole position. Jeho největší letošní soupeři Sete Gibernau a Marco Melandri (oba Honda), stáli vedle něj v první řadě. Gibernau jel svou 150. GP a k tomu se potýkal s nemocí svého šéftechnika, který trávil víkend v nemocnici a tak musel s nastavením stroje laborovat více než je u něj zvykem.

Nejlepší start do závodu měl Melandri následován Gibernauem, Nicky Haydenem (Honda), Shiniou Nakanem (Kawasaki), Rossim a Lorisem Capirossim (Ducati). V průběhu prvních zatáček dokonce Rossi ještě klesl až na sedmou příčku, zatímco Hayden se posunul na druhé místo před Gibernaua. V následujících dvou kolech jela na čele skupina šesti jezdců, kterou se snažil dostihnout Colin Edwards (Yamaha). Výborně jel Nakano, jehož zelená Kawasaki až do třetího kola, kdy jej předjel Rossi, figurovala na vynikajícím čtvrtém místě. Pak se zřejmě projevila horší výkonnost zadní pneumatiky Bridgestone a jak Nakano, tak i Capirossi začali na jezdce s Micheliny pomalu ztrácet. Naopak výborně pracoval Edwards, který se ve čtvrtém kole dostal před Nakana na páté místo a připojil se k vedoucí čtveřici. Ta v tu dobu držela pozice a kroužila v nezměněném pořadí až do sedmého kola, kdy na Haydena zaútočil Gibernau a s ním se před mladého Američana protáhl i Rossi. Hayden situaci nezvládl a o dvě zatáčky dále jej předjel také Edwards a tak se opět dostal až na chvost vedoucí skupiny, jak se mu poměrně často po vydařeném start stává.

Na čele jezdil celkem v poklidu Melandri, za jehož zády se schylovalo k dalšímu nevydařenému závodu Sete Gibernaua. V 9. kole jej předjel Rossi, protože jeho tempo na Melandriho nestačilo, v 11. kole jej předjel Edwards a ve 13. dokonce i zaostávající Hayden a bylo jasné, že Gibernau dnes rozhodně nebude mít co slavit. Naopak Rossi byl v pohodě jako vždy v 10. kole se pěkným manévrem dostal před Melandriho. Okamžitě zrychlil a zajel nejrychlejší kolo závodu, ale v dalším kole mu Mealndri odpověděl stejným způsobem. Rossi si asi byl vědom své situace a tak nijak dále nezrychloval a přesto si na Melandriho vyjel zhruba půl sekundy náskoku. Od 15. kola však Melandri opět začal tlačit a zajížděl jedno rekordní kolo za druhým, až se v předposledním kole dostal Rossimu těsně za záda. Odpověď přišla rychle – Rossi v posledním kole zajel rekordní čas a Melandriho si vůbec nepustil k tělu. Bez mála 91 tisíc diváků tak vidělo šesté letošní Rossiho vítězství. Druhé místo Melandriho bylo jeho zatím nejlepším výsledkem a výborným výkonem se na stupně vítězů vrátil také třetí Edwards. Pro Haydena se opět věnec nenašel, když skončil na čtvrtém místě a Gibernau ukončil své trápení jako pátý. O šesté místo svedla bitvu dvojice veteránů Max Biaggi a Alex Barros (oba Honda), když úspěšnější byl Biaggi. Nejlepším jezdcem na Bridgestonech byl osmý Nakano, který porazil obě Ducati. Devátý dojel Carlos Checa a těsně za ním jeho kolega Capirossi.

Celkově si vedení upevnil Rossi se 170 body. Také druhý Melandri se 107 body se příliš nemusí obávat třetího Biaggiho s 87 body. Čtvrtý je Gibernau s 84 body a pátý Barros se 74.

250

Závody třídy 250 se letos díky příchodu ostrých mladíků ze 125 stávají stále více zajímavými, protože ani stará garda se nechce nechat zahambit. Nejlepší start do závodu měl Jorge Lorenzo (Honda), se kterým se drželi Sebastian Porto a Casey Stoner (Aprilia). Tato trojice se oddělila od zbytku pole, ale postupně z ní odpadl Stoner, který nestačil nasazenému tempu. Naopak ze skupinky pronásledovatelů se k vedoucí dvojici dokázal dotáhnout Dani Pedrosa (Honda). Lorenzo se držel na čele zatímco Porto jej neustále stínoval. Dvě kola před koncem se Pedrosa dokázal dostat před Porta a zdálo se, že Argentinec je u konce s dechem, ale v nájezdu do poslední šikany téhož kola předvedl vynikající manévr a na jeden pokus se dokázal ze třetího místa posunout do čela pole. V jeho závěsu se vytáhl také Pedrosa a předjel Lorenza. Porto si byl vědom dané příležitosti a tak v posledním kole nasadil všechny své síly a nejrychlejším kolem závodu si udržel vedení až do cíle. Druhý Pedrosa mu byl stejně jako třetí Lorenzo v těsném závěsu. Na čtvrtém místě dojel Pedrosův kolega Hiroshi Aoyama (Honda), pátý skončil Alex de Angelis a na Stonera nakonec zbyla šestá příčka.

Z našich jezdců jel jen Jakub Smrž (Honda), který startoval z velmi pěkného 11. místa, ale start se mu nepodařil a nakonec dokončil závod na 16. místě.

Celkovému hodnocení vévodí Pedrosa se 143 body. Druhý je Stoner se 106 a třetí je Andrea Dovizioso se 102 body. Na čtvrté místo se posunul Porto se 74 body a pátý Aoyama jich nasbíral 71. Smrž je celkově 20. se šesti body.

125

V závodě nejslabší třídy jsme byli po celý závod svědky boje velké skupinky, která čítala osm jezdců. Jezdci si neustále měnili pozice a prakticky nebylo možno s jistotou určit jejich pořadí. Tři kola před cílem ze skupinky, díky pádu, odstoupil jeden z favoritů – Mika Kallio (KTM). V posledním kole havaroval další favorit Marco Simoncelli (Aprilia). Jeho havárie stála spoustu času také Thomase Luthiho (Honda), který musel vyjet z trati a do cíle nakonec dorazil až jako 10. Simoncelliho pád ale také znamenal štěstí pro Gábora Talmacsiho (KTM), který díky němu zdědil vedoucí pozici a podruhé letos zvítězil. Jeho druhé vítězství má stejnou příchuť jako to první, kdy jej také zdědil díky pádu vedoucí dvojice v poslední zatáčce v Mugellu. Druhý dojel Hector Faubel před Mattiou Pasinim (oba Aprilia). Čtvrtý Alvaro Bautista (Honda) zaostal za třetím místem o pouhých 0.036 sekundy. Pátou příčku obsadil Alexis Masbou (Honda). Simoncelli nakonec do cíle dojel, ale až na nebodovaném 20. místě.

Lukáš Pešek (Derbi) po delší přestávce konečně dojel do cíle a vybojoval jeden bod za 15. místo. Karel Abrahám (Aprilia) nedokončil ani první kolo závodu.

Celkově je na prvním místě Pasini se stejným bodovým ziskem jako Talmacsi, oba mají 100 bodů. Třetí místo drží s 89 body Luthi. Na čtvrté místo klesl Kallio s 82 body a pátý je Simoncelli se 72 body. Pešek je s 8 body na 21. místě.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 

Štítky KTM Honda

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…