Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvanáctiválcový Peugeot 907 vyrazí na trať v Goodwoodu

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Peugeot přiveze letos Peugeot 907 GT s dvanáctiválcovým motorem, který se poprvé představil veřejnosti před necelými dvěma lety na autosalonu v Paříži.

Festival rychlosti v Goodwoodu je každoročním dostaveníčkem milovníků rychlosti, sportovních automobilů, konceptů i slavných veteránů. Sláva tohoto svátku je rok od roku větší a proto se na Goodwood Festival of Speed připravují i samotní výrobci, kteří obvykle ukazují divákům i to, co do té doby bylo k vidění jen na točnách ve světlech velkých autosalonů.

Peugeot přiveze letos Peugeot 907 GT s dvanáctiválcovým motorem, který se poprvé představil veřejnosti před necelými dvěma lety na autosalonu v Paříži. Míříte-li do Goodwoodu, pak vězte, že devětsetsedmička se na trati představí 8. a 9.července 2006 ve 13:20. Předtím bude k vidění i v pátek kolem 10:00 a 14:30.

Peugeot 907 V12 GT

Říkejte mu jak chcete, francouské Ferrari nebo Mercedes SL ze země galského kohouta. Devětsetsedmička má za přední nápravou podélně uložený dvanáctiválec o výkonu 368 kW, což je výkon který je nápadně podobný hodnotám motorů z dílny Mercedesu. O původu agregátu automobilka mnoho nesdělila, hovořilo se o dvou spojených šestiválcích.

Peugeot odhalil dvanáctiválcovou pravdu zatím pouze proskleným krytem zabudovaným do kapoty, takže se oku pozorovatele předvádí 12 chromovaných kanálů sání. Kapota nese velkého Peugeotovského lva a s Mercedesem má devětsetsedmička společný také charakteristický tvar prolisů na přídi a kapotě. Nebyl by to moderní Peugeot, kdyby neměl doširoka otevřený vstupní otvor chladícího vzduchu v předním nárazníku. Stylisticky se nám zdá studie 907 blíže rozložité limuzíně 607, i když menší 407 určila novou cestu vzhledu nových Peugeotů se sportovní přídí a la Ferrari. V zádi studie je integrováno výsuvné přítlačné křídlo. Prosklená střecha devětsetsedmičky, která byla donedávna vyhrazena jen studiím, je dnes již realizovatelná i v sériových vozech.

Peugeot 907 vypadá větší než ve skutečnosti je, na délku měří 4,37 m, na šířku 1,88 m, ale je jen 1,22 m vysoký. Rozvor měří 2,5 m. Pohotovostní hmotnost vozu je 1400 kg, na rám z uhlíkových kompozitů jsou připevněny všechny další skupiny. Osmnáctipalcové pneumatiky mají rozměr 275/40 (vpředu) a 345/35 (vzadu).

Ondřej Láník
Diskuze (41)