Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvouletý interval prohlídek starších vozů potvrzen

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Evropští poslanci na plenárním zasedání ve Štrasburku potvrdili dvouroční interval technických kontrol starších automobilů. Platit bude od roku 2015.

Evropská komise původně chtěla provádět prohlídky těchto vozů každý rok, Evropský parlament již ale loni v červenci v rámci prvního čtení tento návrh odmítl. Výsledek hlasování se očekával. V platnost by měl schválený balíček o technických kontrolách vstoupit v roce 2015.

Právní předpis na unijní úrovni stanovuje minimální četnost technických kontrol u osobních automobilů, který je u nového vozu po čtyřech letech a poté již ve dvouletém intervalu. Eurokomisař pro dopravu Siim Kallas přitom zamýšlel v případě nových aut s první kontrolou po čtyřech letech, poté po dvou letech a následně již každoročně. Proti tomu se ale postavili nejen europoslanci, ale i ministři dopravy v členských zemích.

Členské státy mohou podmínky technických kontrol nehledě na celounijní opatření zpřísnit. V České republice jsou řidiči povinni absolvovat první prohlídku do čtyř let od koupě nového vozu, na další je pak stanovena dvouletá lhůta.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
13. 3. 2014 07:44
Re: EU
Přesně tak. Náš největší problém není CO2, je to EU, která tyhle nesmysly přikazuje.
13. 3. 2014 06:55
Re: EU
No když si člověk nemůže být nikdy jistý, zda jsou reálné (prý podle D-testu má stočený tachometr 40% prodávaných vozidel) navíc u různých aut mají jednotlivé komponenty různou životnost (jsou různě dimenzované s ohledem na cenu či předpokládané namáhání) a některé komponenty jsou do značné míry závislé na tom, kde (kvalita a stav vozovky) a jak (vhodně vzhledem k zaměření- s dieslovým autem asi není úplně nejlepší poskakovat po městě- časté studené starty) (vhodná technika jízdy-nevytáčení za studena, dochlazování po svižné jízdě, správná práce se spojkou, citlivé řazení) s tím kdo jezdil, jakou kvalitu paliva tankoval a podobně ... mám zkušenost, že low-cost auto, které má najeto 40 000km a převážně poskakovalo po městě může být v mnohem horším stavu a vyžaduje mnohem více investic, než stejně staré auto prémiové značky které má najeto 170 000km převážně na delší cesty....

Prostě je nejlepší si ke koupi auta přizvat odbornou pomoc s příslušným vybavením- mechanik zjistí jak na tom přibližně jsou jednotlivé komponenty a tedy s jakými investicemi je potřeba počítat, zjistí případnou nehodu a posoudí její závažnost a jaké problémy by z toho plynuly...
Avatar - JDM
13. 3. 2014 00:32
Re: EU
najeté kilometry jsou taky důležitý , ukazuje to všeobecně opotřebení auta, každá součástka má nějakou životnost a ikdyž se o ní staráš jednou ji stejně vyměnit musíš , přetočením tachometru auto prostě omladíš .
Avatar - JDM
13. 3. 2014 00:31
Re: EU
najeté kilometry jsou taky důležitý , ukazuje to všeobecně opotřebení auta, každá součástka má nějakou životnost a ikdyž se o ní staráš jednou ji stejně vyměnit musíš , přetočením tachometru auto prostě omladíš .
12. 3. 2014 22:49
Re: EU
Problém je v tom, že ty nejmenší pevné částice DPF prostě nezachytí - a to jsou ty nejvíce nebezpečné, které projdou plicními sklípky přímo do krve a potom způsobují mutace buněk. Řeší se CO2, který není vůbec jedovatý a emise prudce rakovinotvorných pevných částic nikoho nezajímají. Přitom jejich nebezpečnost je vyšší než nebezpečnost azbestu. Na co nám bude, že zbrzdíme oteplování planety o 0,0001 stupně za rok snížením produkce CO2, když tu pozdecháme na rakovinu?