3.8. 2016 Ladislav Černý

Dvoupodlažní autobusy: S 431 DT

 

Ačkoliv Setra představila novou řadu 500 před třemi lety, dvoupodlažní typ nese „čtyřstovkový“ základ s mnoha úpravami.

Zájezdové autobusy německé značky s pětkou na začátku přišly ve specifikaci Euro VI. Povinnost tohoto emisního požadavku se také vztahuje na dvoupodlažní typy, proto S 431 DT musí téměř rok a půl používat motor Euro VI. U dvoupodlažního typu tedy nastala zásadní modernizace pohonu, se kterou málo viditelně souvisí spousta dalších změn.

Vozidlo o délce 13,89 metru a čtyřmetrové výšce obdrželo 12,8litrový šestiválec OM 471 Euro VI o výkonu 375 kW a točivém momentu 2500 N.m. V rámci loňského uvedení druhé generace tohoto motoru s nižší spotřebou paliva samozřejmě došlo k implementaci do dvoupodlažního typu. O přenos točivého momentu na kola se stará osmistupňová automatizovaná převodovka GO 250 s inteligentním řešením plíživého pohybu vpřed i vzad pro opatrné pojíždění. Nejde o prokluzování spojky a tudíž úbytek její životnosti. Minimální rychlost dovoluje extrémní snížení otáček motoru s pojistkou proti jeho úplnému zastavení.

Autobus s toaletou a kuchyňkou pojme v sériovém uspořádání sedadel 83 cestujících. To je velká výhoda pro dopravce, který náklady na řidiče získává od velkého počtu cestujících.

Patrový autobus splňuje požadavek na maximální počet míst k sezení, což je dané precizním využitím vnitřního prostoru. Verze bez kuchyňky pojme dokonce 87 cestujících. S predikativním tempomatem (PPC) dodávaným na přání, sekundárním vodním retardérem, pomocnými agregáty s vícestupňovým provozem, inteligentním senzorem akumulátoru i možnosti odpojení akumulátoru a systémem řízení palubní sítě přináší tento obr mezi autobusy maximální efektivitu provozu. Úsporná technika s novou generací šestiválce OM 471/II šetří provozní náklady.

Osvědčený dvoupodlažní autobus Setra se špičkovou kvalitou se nepřetržitě vyrábí od roku 2002. Základem jeho úspěchu je maximální počet cestujících na jednoho řidiče a úspornost, která vychází z koncernového vývoje skupiny Daimler.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 

Štítky Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Dvoupodlažní autobusy: S 431 DT

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…