3.8. 2016 Ladislav Černý

Dvoupodlažní autobusy: S 431 DT

 

Ačkoliv Setra představila novou řadu 500 před třemi lety, dvoupodlažní typ nese „čtyřstovkový“ základ s mnoha úpravami.

Zájezdové autobusy německé značky s pětkou na začátku přišly ve specifikaci Euro VI. Povinnost tohoto emisního požadavku se také vztahuje na dvoupodlažní typy, proto S 431 DT musí téměř rok a půl používat motor Euro VI. U dvoupodlažního typu tedy nastala zásadní modernizace pohonu, se kterou málo viditelně souvisí spousta dalších změn.

Vozidlo o délce 13,89 metru a čtyřmetrové výšce obdrželo 12,8litrový šestiválec OM 471 Euro VI o výkonu 375 kW a točivém momentu 2500 N.m. V rámci loňského uvedení druhé generace tohoto motoru s nižší spotřebou paliva samozřejmě došlo k implementaci do dvoupodlažního typu. O přenos točivého momentu na kola se stará osmistupňová automatizovaná převodovka GO 250 s inteligentním řešením plíživého pohybu vpřed i vzad pro opatrné pojíždění. Nejde o prokluzování spojky a tudíž úbytek její životnosti. Minimální rychlost dovoluje extrémní snížení otáček motoru s pojistkou proti jeho úplnému zastavení.

Autobus s toaletou a kuchyňkou pojme v sériovém uspořádání sedadel 83 cestujících. To je velká výhoda pro dopravce, který náklady na řidiče získává od velkého počtu cestujících.

Patrový autobus splňuje požadavek na maximální počet míst k sezení, což je dané precizním využitím vnitřního prostoru. Verze bez kuchyňky pojme dokonce 87 cestujících. S predikativním tempomatem (PPC) dodávaným na přání, sekundárním vodním retardérem, pomocnými agregáty s vícestupňovým provozem, inteligentním senzorem akumulátoru i možnosti odpojení akumulátoru a systémem řízení palubní sítě přináší tento obr mezi autobusy maximální efektivitu provozu. Úsporná technika s novou generací šestiválce OM 471/II šetří provozní náklady.

Osvědčený dvoupodlažní autobus Setra se špičkovou kvalitou se nepřetržitě vyrábí od roku 2002. Základem jeho úspěchu je maximální počet cestujících na jednoho řidiče a úspornost, která vychází z koncernového vývoje skupiny Daimler.

Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dvoupodlažní autobusy: S 431 DT

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 






 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův blikanec i flastry

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův…

Play off není jen o výsledcích a gólech. V téhle fázi jsou hlavním tahákem i silné příběhy, které se prolínají…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…