Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dvoupodlažní autobusy: S 431 DT

Ačkoliv Setra představila novou řadu 500 před třemi lety, dvoupodlažní typ nese „čtyřstovkový“ základ s mnoha úpravami.
Zpět na článek
9. 9. 2017 19:05
pozor na přetížení..
Autobus je to jistě zajímavý ale pro řidiče to není žádný zázrak. V závislosti na provedení se provozní hmotnost pohybuje kolem 20ti tun. Celková hmotnost je 26 tun. Teď počítejme:

80 cestujících, to máme např. 80x80 kg = 6,4 tuny (pokud nevezeme děti nebo Japonce)

zavazadla - 80 cestujících, spousta z nich má obrovské kufry, někteří menší... vezmu průměr 25 kg (to je ještě velmi optimistické) a jsme na 2 tunách.

A to někteří dávají ještě nosiče dozadu (na kola, zavazadla, atd..).

Plně obsazený autobus má tedy 28-29 tun, takže jsme přetížení o cca 2 tuny. Kolik jsou nápravové tlaky nevím ale když vidím, jak vypadají u plně naloženého busu zadní pneumatiky, tak mám obavy, že bude překročena i hmotnost na nápravu.

Takže máte plně naložený autobus, těžiště velmi vysoko (=nestabilita), přetížené pneumatiky (které díky tomu mohou poměrně snadno bouchnout) a v tomto vezete 80 lidí kilem po dálnici. Nejspíš vám to projde, busy se doteď moc nevážily ale co když se něco stane? Někde se pod vámi utrhne krajnice, praskne pneu atd... na koho myslíte, že to hodí? Víte jaká je stabilita těchto busů? Co se stane při prevrácení?

Za mě - nestojí to za to. Je to sice ekonomické ale tím to končí..
Rozbalit vlákno
0