Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dvouspojková převodovka: Pět rad, jak ji spolehlivě zničit

Samočinná převodovka s dvojicí soustředných spojek stále častěji plní roli tam, kde lidé nechtějí řadit. A jelikož se technicky od planetových ústrojí výrazně odlišuje, vyžaduje také jiné řidičské návyky a samozřejmě servisní přístup.
Zpět na článek
6. 10. 2016 19:41
6. 10. 2016 20:06
6. 10. 2016 20:11
6. 10. 2016 20:16
6. 10. 2016 20:21
6. 10. 2016 20:33
7. 10. 2016 12:28
6. 10. 2016 20:20
6. 10. 2016 20:22
6. 10. 2016 20:19
6. 10. 2016 20:36
6. 10. 2016 20:20
6. 10. 2016 21:45
7. 10. 2016 12:33
6. 10. 2016 22:13
6. 10. 2016 22:39
7. 10. 2016 13:02
7. 10. 2016 14:30
7. 10. 2016 12:50
6. 10. 2016 22:30
6. 10. 2016 23:05
6. 10. 2016 23:02
7. 10. 2016 00:28
7. 10. 2016 07:12
7. 10. 2016 08:41
6. 10. 2016 23:52
7. 10. 2016 18:46
7. 10. 2016 21:13
7. 10. 2016 22:06
7. 10. 2016 00:05
7. 10. 2016 13:26
12. 10. 2016 22:28
6. 11. 2016 13:20
neregistrovaný "SR20"
6. 10. 2016 19:41
Zlatej měnič ?
Po přečtení článku nelze než konstatovat, že pokud někdo volí nákup auta s automatickou převodovkou, je s více kladnými body skříň s HDM.

Nevím přesně, ale nevýhody HDM je možná v pořizovací ceně. Rozdíl ve ztrátách výkonu obou koncepcí již není tak výrazný, protože měnič moderní HDM převodovky po akci mechanicky měnič přemostí a dvouspojky žerou trvale výkon motoru díky poměrně výkonnému olejovému čerpadlu, které vyrábí tlak nutný pro jakoukoliv změnu v převodovce a na spojkách.

Ad 1 výměna oleje a filtru nutná u obou koncepcí +/- ve stejných km a za podobné peníze.

Ad2 trvalé vlhko nedělá obecně dobře žádnému autu. Nicméně jsem neslyšel o problému vlhka u HDM skříní.

Ad 3 jízda v kolonách - naprostá pohoda, jeden z podstatných důvodů, proč automat HDM.

Ad4 i u HDM lze řadit rukama (a je to z 90% zbytečné), zmatek se zde prakticky nedá udělat.

Ad 5 tahat přívěsy a vytahovat auta není pro HDM žádný problém. Ale i zde platí, že když je někdo trotl a jede s těžkým přívěsem na plný plyn přes celou Evropu 10 hodin v kuse v 35°C, tak se i u HDM olej přehřeje a může to odprásknout skříň.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - _Karel_
6. 10. 2016 19:55
Re: Zlatej měnič ?
To je všechno moc hezký, ale! - on se tě nikdo moc neptá, jestli chceš automat dvojspojku nebo HDM. V mainstreamu to asi bude problém všeobecně, a u prémie- v tomto vede BMW (nejlepší HDM?), ale pokud se ti víc líbí Audi nebo MB, vzdát se toho jen kvůli převodovce? Nechci křivdit MB, možná už má taky ZF? U Audi lze k některým vyšším specifikacím, ale prostě není to tak lehký.
6. 10. 2016 19:58
Re: Zlatej měnič ?
No jistě, chápu, že nemáš mnohdy šanci si vybrat. Jen jsem kostatoval....
Avatar - _Karel_
6. 10. 2016 20:12
Re: Zlatej měnič ?
Jasan, to bylo ode mě jen takové zamyšlení, žádné rýpání ;-)
6. 10. 2016 22:55
Re: Zlatej měnič ?
... a je ti jasne, ze dvouspojka nahrazuje hdm prave proto, ze je to levnejsi reseni? stejne jako haldex je levnejsi reseni 4x4 nez klasicky system se tremi diferencialy. a v obou pripadech jsou ta drazsi reseni v principu mechanicky odolnejsi a jizden vyspelejsi.
Avatar - _Karel_
7. 10. 2016 05:39
Re: Zlatej měnič ?
Ano, je mi jasný, že šetření. Proč nyslíš, že není?
7. 10. 2016 10:31
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
jj
PŘEVODOVKA?? fuj chce se mě blejt, IDEÁLNÍ KRÁM JAK VÁS V SERVISE VODRBAT !! >:D >:D >:D

ELEKTROMOBIL [odkaz] ;-) SOUDRUZI, ELEKTROMOBIL [odkaz] ;-) takovou kravinu jako 2spojkovou trapnou PŘEVODOVKU NEPOTŘEBUJE [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
7. 10. 2016 13:42
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
tak ja jsem si nemyslel, ze to nevis, spis jsem to tu chtel vypichnout - spousta lidi povazuje dsg (apod.) za neco vic nez obycejny automat. hlavne i marketing znacek jako vw se to tak snazi prodavat (to same s haldexem). tak jsem to jen vypichl, aby to tu zaznelo.
7. 10. 2016 06:35
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
Tak zrovna u Haldexu bych si tou ekonomikou výroby nebyl tak jistý. Podle mě soustava lamelové spojky s elektromechanickým řízením, tj hromada různých dílů jako lamely, unašeče, olejová čerpadla včetně svých elektromotorů, přepouštěcí ventily, filtry a k tomu ještě řídicí elektronika s kabeláží snad nemůže být levnější než mechanický diferenciál sestávající jen z pár jednoduchých kovových součástek
7. 10. 2016 19:05
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
no tak na to vem jed. haldex je jeden z relativne lacinych zpusobu, jak k celkove levnejsi a jednodussi pricne zastavbe dodelat jakz takz funkcni system 4x4. klasicka koncepce (3 diferencialy) se hodi pro podelnou zastavbu, navic mezinapravovy diferencial urcite nebudes delat volny, ten bude urcite s haldexem cenove porovnatelny.
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:24
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
U BMW dobře ví, kam patří DKG a kde je naopak lepší HDM.
Na druhou stran třeba Porsche umí udělat PDK překvapivě výborně i do SUV.
Avatar - wakantanka
6. 10. 2016 20:53
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
MB si tam dáva svoje prevodovky s HDM, či mi niečo uniklo?
Avatar - white label
6. 10. 2016 19:58
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
Dvojspojka je logicky vhodnější řešení pro sportovně orientované modely/verze automobilů, taky proto přišla odkud přišla. :-)
6. 10. 2016 20:00
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
Ano, jakoby jakási závodní sekvenčka pro normální lidi. :-)
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:05
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
V podstatě je to "jen" robotizovaný manuál se dvěma spojkama.
6. 10. 2016 22:57
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
... pricemz rozjezdy ma horsi nez manzelka (napred vaha a pak uprkem v prk ;-) )
Avatar - white label
6. 10. 2016 23:55
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
Na to stačí lehká noha na plynu. Není tak "blbuvzdorná" jako HDM, ale když tomu dáš "chvilí" času dá se s ní sžít velmi dobře. ;-)
P.S. Kolik km si s dsg najel a v jakém autě/motorizaci?
7. 10. 2016 07:20
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
nj, obligatni otazka dsgckaru ;-). cca na peti ruznych autech s dsg jsem najel nekolik tisic km. ctyri z nich mely suche spojky - auta: polo (1,2tsi), octavia 3x (ruzne druhy - 1,9tdi a 1,6tdi motorizace), passat 2,0bitdi. ted bude mit sef a4 2,0tdi 140kW dsg a mam s nim domluvenou zapujcku. kvuli prevodovce :-)

ale to neni az zas podstatne, mne se nelibilo ani to mokre dsg z 2,0 tdi biturbo. tuhle jsem se tu o tom rozepisoval v diskuzi s karlem, v kratkosti jen dodam, ze ano, kdyz se naucis si s tim rozjezdem pohrat, je pekny a plynuly, jenze v realu potrebuju nekdy pomalejsi a citlivejsi rozjezd (jemne doladeni polohy auta v garazi apod.) a hlavne nekdy potrebuju z krizovatky vypalit jak raketa. oboje dvoje dsg umi blbe (z principu). no a pak ten komfort pri popojizdeni v zacpach - to mi trha srdce, jak to furt saskuje se spojkou.
Avatar - _Karel_
7. 10. 2016 17:18
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
A já musím jen opětovně dodat, že moje (DQ502?) se rozjíždí bez znatelné prodlevy, drobné popojetí při parkování není problém, rychlý rozjezd z křižovatky taky, a jízda v koloně bez cukání.
Avatar - AUDIRS6
7. 10. 2016 17:46
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
DL 501 ;-)
Avatar - _Karel_
7. 10. 2016 18:48
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
Díky za opravu ;-)
7. 10. 2016 18:58
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
... a ja uz jen zase dodam, ze beru na vedomi a vyzkousim nekdy na zacatku roku v sefove nove audine ;-).
7. 10. 2016 21:49
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
Nedávno som pokazil Kadjara s edc - cca 1300km a s tebou popisovaným som problém nemal. Jedine čo som urobil hneď bolo vypnutie eco rezimu a pri každom naštartovaní som deaktivoval štart stop. Jo a aj cúvanie na centimeter presne bolo úplne bez problému ( pripájanie ťažkého prívesu kedy je pohodlnejšie dotiahnuť auto k prívesu ako naopak >:D )
Avatar - white label
8. 10. 2016 15:46
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
S dvojspojkama mám něco najeto, ne že bych neměl žádné výhrady, ale tak moc kritický jako ty bych nebyl určitě (viz i reakce Karla). A k tomu popojíždění v zácpách už jsem psal, stačí přepnout mimo ekonomický "D" mód a mám po problémech.
Mimochodem v poslední době občas jezdím s Macanem GTS a jeho PDK funguje skvěle i pro auto typu crossover/SUV/SAV. Takže případné nedostaky dsgéček (zejména těch levnějších suchých, a starších) nebudou jenom proto, že se jedná o dvojspojku.
7. 10. 2016 17:45
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
kuny, tak ako píšeš. Minule tu bo článok - ako vznikajú kolóny. A presne tieto oneskorené reakcie "automatov" je každý deň vidieť na križovatkách.
7. 10. 2016 21:39
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
tak a nakoniec budeme hovorit - zlate korejske 2.0 crdi s hydromenicmi ;-)
Avatar - boost.
7. 10. 2016 00:07
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
Myslím, že první prototyp PDK/DSG byl v Audi Quattro, ne?
Avatar - white label
7. 10. 2016 00:29
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
1984 im Rennsport-Porsche 956/962
1985 Audi Sport Quattro E2 (390kW/530PS)
Tohle Audi umělo 0 -100 km/h za 2,6! právě i díky PDK od Porsche, s manuálem mu to trvalo o 0,5 s déle.
Avatar - boost.
7. 10. 2016 01:34
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
962? Jsem nevěděl. Co se člověk o půlnoci nedozví.

Chtěl bych zažít ten start... 2,6. Ufff.
Avatar - white label
7. 10. 2016 01:46
Re: PŘEVODOVKA?? NAPROSTÁ 100KG ZBYTEČNOST
[odkaz]
Avatar - white label
6. 10. 2016 19:54
Pomalé popojíždění v koloně
Při pomalém popojíždění v koloně bývá pro dvojspojku problémem režim "D", který je nastaven prioritně ekonomicky a proto má už i při hodně malých rychlostech (a nízkých otáčkách motoru) tendenci odřadit na dvojku, což (kromě zbytečného prokluzu spojky) může způsobit až škubání/přískoky podobné začátkům s manuálem v autoškole.
Velmi jednoduše a rychle se dá takový problém vyřešit přesunutím voliče do "S", případně manuálního "+/-" módu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - _Karel_
6. 10. 2016 19:56
Re: Pomalé popojíždění v koloně
Dobrý rada :-) :yes:
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:01
Re: Pomalé popojíždění v koloně
Jj, tohle opatření funguje 100%ně, akorát já byl ještě donucen na to přijít sám. 8-s
Ale to už takový je úděl "osvícených průkopníků" technického pokroku. >:-[]
6. 10. 2016 20:28
Re: Pomalé popojíždění v koloně
A nepřišel si taky na to průkopníku:-), jestli při odřazování na neutrál během jízdy(kvůli plachtění) a následnému zařazení z5 na D, to má nějaký negativní vliv na fci a životnost DSG. Často se to hodí a v manuálech se to výslovně nezakazuje...
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:39
Re: Pomalé popojíždění v koloně
V praxi jsem na to nepřišel, protože sám nejsem větší příznivec/vyznavač silničního "plachtění", a to ani u klasického manuálu.
Teoreticky by to vadit nemuselo/nemělo. Provází to nějaké příznaky "odporu"?
7. 10. 2016 08:47
Re: Pomalé popojíždění v koloně
DSG plachtenie uz davno zvladaju. Pustis plyn - zaradi neutral. Dotknes sa brzdy - podradi a zacne brzdit motorom.
Avatar - Barrichello
12. 10. 2016 22:24
Re: Pomalé popojíždění v koloně
a vůbec se u toho nepřehřívá olej v převodovce a ty spojky se vůbec nepřiplaují, v případě HDM lamely >:D >:D >:D
Avatar - speedfred
6. 10. 2016 21:25
Re: Pomalé popojíždění v koloně
Presne tak,sefe!
Spomínam si aké to bolo utrpenie s Pašikom v kolónach ,pokial som to neprepol na "S"
6. 10. 2016 23:00
Re: Pomalé popojíždění v koloně
ale vubec. kdyz jsem tuhle se suchym dsg v polu z pujcovny popojizdel pres jedno mesto v kolone cca hodinu (protoze zavreli dalnicni tunel okolo mesta), tak jsem zkousel vsechny mody od d, pres s az po manualni, ale ani v jeden nebyl na to popojizdeni dobry. proste tohle chce hdm.
Avatar - speedfred
7. 10. 2016 14:54
Re: Pomalé popojíždění v koloně
Mne šlo o to aby mi stále neradilo 1-2-1-2 a tak dookola. v S to šlo stále na 1 rýchlosť .
7. 10. 2016 18:57
Re: Pomalé popojíždění v koloně
to jo, to je jasne. jenze nejvetsi uskali teto prevodovky je n-1-n-1, popripade stale za jedna, jen to porad saskuje se spojkou v castecnem prokluzu.
7. 10. 2016 11:57
Re: Pomalé popojíždění v koloně
mna by skor zaujimalo ako prisli v clanku na to ze vznika zbytocny prokluz.. praveze predpokladam ze elektorinka nenecha spojku preklzavat ( naorzdiel od vodica s manualom ).
ja mam powershift so suchymi spojkami a pustenim brzdy sa pekne posuva vpred pri nizkych otackach. ( podla mna dvojku ani neradi , ale to si musim overit ).
8. 10. 2016 21:04
Re: Pomalé popojíždění v koloně
Tohle by mě taky zajímalo, nevěřím, že by to bylo tak nedomyšlené a špatné. Vždyť při městském provozu by se ty převodovky (v tomto případě spojky) museli sypat hrozně rychle.
Avatar - Machýrek
9. 10. 2016 22:31
Re: Pomalé popojíždění v koloně
Totez mi jde hlavou. Jel jsem nekolik koncernovych DSG jen po meste a zadny cukani jsem neevidoval. Jsou specificky vyjimky, treba s M3 je jezdeni po meste nebo kolone tortura auta, cuka a z prevodovky lezou zvuky, jako ze kazdou chvili konec. Ale to neni mainstream.
Avatar - Eddy82
11. 10. 2016 06:46
Re: Pomalé popojíždění v koloně
Presne takto to robím aj ja a funguje to >:D
Avatar - Barrichello
12. 10. 2016 22:17
Re: Pomalé popojíždění v koloně
Jasně, takže máš automat a kvedláš si +/- aby to necukovalo, tak proč si kupovat automat potom :o)))

Zlatý HDM, to když je v pořádku, řadí jak samet a můžeš se poloužit třeba rychlsotí 5 km/h a 100x zastavit a rozjet se.
Avatar - _Karel_
6. 10. 2016 20:06
Životnost
Můj názor- pokud se k převodovce nechovám jako dobytek a měním často olej (a převodovka nemá konstrukční vadu), je z hlediska životnosti vcelku jedno, jestli HDM nebo dvojspojku nebo i variátor. Vše by mělo při slušném zacházení vydržet min. 200tkm, a jestli je perioda repasí 200-400-600tkm nebo 300-600tkm(HDM) - jeden majitel ji téměř jistě dvakrát neudělá.
Rozbalit vlákno
21
6. 10. 2016 20:11
Re: Životnost
Asi jo. Akorát bych byl opatrnější s tím variátorem. Třeba od multitronika bych utíkal, co by mi nohy stačily.

(Není 200tkm málo ?)
Avatar - _Karel_
6. 10. 2016 20:16
Re: Životnost
Já měl multitronic dvakrát, a spokojenost. Je fakt, že trochu hučí, aje jinak bez problémů. Se druhým jsem najel od 150tkm do 200tkm, a žádné škubání, pořád fungoval jak měl. Pokud si auto s ním koupí "závodník"- tak je vůl. K tomu ta převodovka určitě určená není.
Jen bych se jí bál k motorům s vysokým krouťákem- třeba k 2,7TDI.
6. 10. 2016 20:21
Re: Životnost
Šťastná to žena, řekla paní kněžna... :-) ;-)
6. 10. 2016 20:33
Re: Životnost
Tu poznámku o točivém momentu bych dal i k dvouspojkám - motor na hranici "ratingu" převodovky není dobrá volba. Obzvláště u suchých dvouspojek.
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:42
Re: Životnost
Ano, i u suchých dvojspojek je hraniční krouťák větším rizikem.
7. 10. 2016 12:28
Re: Životnost
Záleží však na tom, jak s autem člověk jezdí (jak často převodovka řadí a kolik momentu přes ní "jde"). Ani mokré nejsou "v suchu." :-) Jen je ve hře navíc náplň a záleží, jak dobře je chlazená. I převodovky s HDM můžou být špatně chlazené a to životnosti nepřidá.
Avatar - _Karel_
6. 10. 2016 20:20
Re: Životnost
Těch 200tkm jsem si vycucal z prstu, jako jakési minimum, netvrdím, že nevydrží víc. I když u toho variátoru bych nad 250 moc nevěřil.
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:16
Re: Životnost
Pokud se budeš chovat jak píšeš a neuvěříš pohádkám o doživotních náplnich apod., pak vidím obecně pravděpodobnost dlouhé životnosti v tomto pořadí:
HDM, mokrá DS, suchá DS a nakonec variátor.
Avatar - _Karel_
6. 10. 2016 20:19
Re: Životnost
O tom žádná, ale jak píšu- ani ten variátor tě nejspíš nepotká víc než jednou, pokud vůbec.
Jinak já měním v automatu oleje po 50tkm, ať výrobce píše co chce.
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:27
Re: Životnost
Problém je trochu v tom, že ty automaty o kterých výrobce tvrdí, že výměnu náplně nepotřebují, nejsou na běžnou výměnu uzpůsobeny, takže se to musí obcházet třeba odsáváním a pouze částečnou výměnou náplně.
Avatar - _Karel_
6. 10. 2016 20:36
Re: Životnost
Jj, odsát, dolít olej, projet se "kolem domu" a ještě jednou totéž-odsát. Drahý opruz.
Avatar - Uživatel_5340709
6. 10. 2016 20:27
Re: Životnost
No třeba takovej Levorg by mohl být ok i s poslední verzí variátoru.
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:33
Re: Životnost
Jaká bude životnost posledních (současných) verzí variátorů nevím, ale je fakt, že některé se svým projevem velmi! výrazně zlepšily (např.v aktuálním Nissanu Qq), ovšem jiné naopak ne (např. Suzuki S-Cross).
Avatar - Uživatel_5340709
6. 10. 2016 20:38
Re: Životnost
Jj, ono pokud se vyřeší obecné potíže CVT, tak myslím, že jednou v mainstreamu shrábne všechny automaty /a Subaru má možná k tomu blízko/.
Avatar - white label
6. 10. 2016 20:45
Re: Životnost
Tak, že by třeba v blízké době mohly variátory nahradit dvojspojky v (benzínových) SS, nebo třeba i v HH si zrovna nemyslím.
Avatar - wakantanka
6. 10. 2016 20:58
Re: Životnost
U takého Priusa III som tiež nepočul o nejakých závažných problémoch práve s variátorom, ale opravte ma niečo minulo.
6. 10. 2016 21:45
Re: Životnost
To bude tím, že Prius nemá klasický variátor, ale e-cvt, což nemá s variátorem v podstatě nic společného.
7. 10. 2016 12:33
Re: Životnost
Jen doplním, že jde o planetový převod - dnešní osmistupňové automaty s HDM mají čtyři takové (typicky máš jeden na každé dva stupně vpřed).
Avatar - Uživatel_5340709
6. 10. 2016 20:29
Pět bodů ok,
ale jak je to tedy s tím vyřazováním do polohy N za jízdy? Jak moc to škodí?
Rozbalit vlákno
8
6. 10. 2016 21:39
Re: Pět bodů ok,
ještě doplním otázku: můžu vyřazovat počas jízdy do N u DQ200?
7. 10. 2016 00:07
Re: Pět bodů ok,
Nechápu smysl vyřazování na N u manuálu natož u automatu >:D Jediná situace je, když se rozjíždím z kopce a nechce se mi šlapat na pedály :-!
7. 10. 2016 06:54
Re: Pět bodů ok,
Otázka: Potřebuju udělat ABC a nevím, jak na to. Poradíte mi?
Odpověď: Nechápu, proč chceš dělat ABC, když nevím, jak se to dělá a navíc to dělají jenom blbci. Já dělám DEF a je to super-mega-khůl. Dělej to taky.

Otázka: máte rohlíky?
Odpověď: nevím, co je rohlík, ale kupte si šroubky jsou ve slevě

když to nechápeš, tak se nevyjadřuj... Ještě bych pochopil, kdyby ses zeptal na to PROČ chce někdo vyřazovat na N. Ale odpověď by opět vedla k "to je blbost, to radši dělej DEF" atd.
7. 10. 2016 21:22
Re: Pět bodů ok,
no tak primer se ti moc nepovedl, neurotic nepsal, ze neumi delat abc, ale zjevne povazuje delani abc za blbost. ja jsem tehoz nazoru. cili mohl bys mi prozradit kouzlo onoho vyrazovani na neutral a to teda zejmena u automatu???
Avatar - Machýrek
9. 10. 2016 21:57
Re: Pět bodů ok,
Prosim a me taky? Proc resis vyrazovani na N u automatu? K cemu je to dobre?
8. 10. 2016 09:04
Re: Pět bodů ok,
U manuálu:
Druhá situace je, když chceš snížit spotřebu paliva.
Třetí situace je, když se chystáš brzdit z nízké rychlosti až do zastavení.
7. 10. 2016 06:48
Re: Pět bodů ok,
taky by mě to zajímalo. Pokud někdo víte.. díky
6. 11. 2016 05:11
Re: Pět bodů ok,
Škodí to vraj preto, že olejové čerpadlo je poháňané vstupom do prevodovky. Ak sa teda za jazdy vyradí, čerpadlo sa točí volnobežnými otáčkami ako motor (u HDM. pri dvojspojke sa zrejme netočí ak sú spojka rozpojené), zvyšok prevodovky sa ale točí pohonom od kolies, no ústrojenstvo nieje dostatočne mazané. Preto je najlepšie nechať zaradené a nazdar...
6. 10. 2016 21:41
MB GLC 9ti kvalt
Proč ten MB 9ti kvalt tolik škube? Hlavně v nižších rychlostech (50 km/h?) a při podřazování do těch rychlostí za velmi klidný jízdy. Zažil jsem to na vlastní kůži. Psalo se o tom v příspěvcích i tady, takže v tom nejsem sám a myslím, že to proběhlo někde i nějakou recenzí nějakýho Mercedesu.
Rozbalit vlákno
3
6. 10. 2016 23:46
Re: MB GLC 9ti kvalt
A není to přesně tím, že se spojka sepne z delšího prokluzu a tím, že auto jede pomalu a není pod plynem, tak to škubne (nemá žádnou setrvačnost a není v tahu)? Vím, že to občas dělají i u klasického manuálu řídící jednotky, že při příliš ekonomickém popojíždění najednou začnou zmatkovat (obzvláště při studeném motoru). Jinak škube i GLK (250D) a právě především při studeném motoru a následném popojíždění v koloně.
Avatar - happy_driver
8. 10. 2016 11:20
Re: MB GLC 9ti kvalt
Aká spojka? Čo to meleš preboha... GLC ma normálnu HDM prevodovku... detto malo GLK len to bol 7-kvalt
Avatar - Machýrek
9. 10. 2016 22:03
Re: MB GLC 9ti kvalt
Devitka v GLC je klasicky HDM.
Avatar - Hittman
6. 10. 2016 22:13
Uz
Mi někdo vysvětlí, proč u Audi opět používají měnič u a4 210kW?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
6. 10. 2016 22:39
Re: Uz
Už jsem ti k tomu psal dnes odpoledne v diskusi pod Q2:
"Ani z A4 nemůže být převodovka v Q2. U A4 je aktuálně vrcholem 200kW (nikoli 210kW) a 600!Nm (1500-3000ot./min.), kdežto u A6/A7 má 3,0 TDI/200kW "jen" 580Nm, byť v širším rozsahu (1250-3250ot/min.)."
Takže vrcholné dieselové motorizace teď mají Tiptronic nejen u A6/A7, ale už i u A4.
7. 10. 2016 13:02
Re: Uz
Mám takový pocit, že ta převodovka byla původně oficiálně do 550 Nm a už s těmi 580 šli do rezerv. Něco podobného udělali u 2,0 TDI a DQ250, pokud si dobře vzpomínám. Ale tohle nejde dělat do nekonečna.
7. 10. 2016 12:50
Re: Uz
Protože ten motor (200 kW 3,0 TDI) převodovku "přerostl." Ty převodovky většinou dělali s malou rezervou a motorům postupně maximální momenty rostou. A vypadá to, že se u Audi rozhodli silnější nedělat. Spíš naopak, udělat slabší (a lehčí) a všemu silnějšímu dát HDM. Podívej se na 160 kW verzi v A4, má ubohých 400 Nm (v A6 má 500, pokud má quattro; i 140 kW v A7 má s quattrem 500).
6. 10. 2016 22:30
Neláká mě
No, po přečtení tohoto článku jsem se jen utvrdil ve svém názoru, že dokud budu mít funkční levou nohu, tak si DSG nekoupím. Klasický měničový automat považuji za mnohem lepší řešení, které ovšem vyžaduje také dost silný motor. Ale klasickému automatu (na rozdíl od DSG) nevadí plazení v městských kolonách a právě toto považuji za jeho největší přednost proti manuálu. :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
6. 10. 2016 22:46
Re: Neláká mě
Jezdím auto s hdm (crossover s Tiptronicem) i s mokrou DS (hh s dsg) a každému z nich sedí daná převodovka jak * na hrnec, no a taky s žádným z nich není žádný problém ani plazení v městských kolonách, na rozdíl od trojpedálové kvedlačky.
6. 10. 2016 23:05
Re: Neláká mě
zase jednou s tebou musim uprimne souhlasit :yes:
8. 10. 2016 21:19
Re: Neláká mě
Ten článek podle mého trochu přehání nebo spíš vyznívá až moc negativně. Přiznávám, že nevím jak to ve skutečnosti funguje, ale nevěřím že popojíždění v kolonách se děje tak jak je popsáno v článku. Obyčejnou logikou mi z toho vychází, že by ty převodovky musely odcházet v městském provozu, kam si je majitelé pořizují, extrémně rychle (max. desítky tisíc km). A současné DSG/EDC/PS se opravdu tak hodně a rychle sypou?
Avatar - Hittman
6. 10. 2016 23:02
White
Nová a4 má výkon 210 kW a měnič, současná a6 160/200 kW má dvojspojku, minula A4 200kW také dvojspojku po faceliftu
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
7. 10. 2016 00:28
Re: White
Proč znovu tvrdíš něco, co nemáš ověřené? Když něco jistě nevím, tak si to ověřím, než to nepíšu znovu špatně.
Nová A4 s nejsilnějším dieselem má:
"Max. výkon: 200! kW (272 koní) při 3250-4250 min -1",
ale hlavně: "Max. kroutící moment:. 600! Nm při 1500 - 3000 min -1"
[odkaz]
Pro "odolnost" převodovky je určující právě hodnota max. kroutícího momentu.
Předchozí A4 3,0 TDI měla po face 180kW/500!Nm a aktuální A6 3,0 TDI(no BiTurbo) má sice 200kW, ale "jen" 580Nm, viz předchozí reakce.
Avatar - Hittman
7. 10. 2016 07:12
Re: White
Ano, máš pravdu, u minulé A4 to bylo 176 / 180 kW a současná A6 150 / 160 nebo 180 /200 kW po faceliftu..
Jinak jsem tu četl či v SM, že nová A4 má 210 kW...
7. 10. 2016 08:41
Re: White
nehra tam ulohu aj permanentna 4 kolka Quattro oproti Quattro ultra pri nizsich specifikaciach?
6. 10. 2016 23:52
Exot?
0d června mám objednaného passata 2.0 tdi 110 kw. U různých prodejců jsem se setkal se stejně nechápavým výrazem. Na DSG sleva 50% a on volí manuál. Jsem rád, že jsem nepodlehl ...
Rozbalit vlákno
3
7. 10. 2016 18:46
Re: Exot?
A jezdil jsi někdy alespoň jeden týden s DSG?
7. 10. 2016 21:13
Re: Exot?
Ale jo, projel jsem a nemůžu říct půl slova proti. Jen asi nedokážu docenit ten nejvíc vyzdvihovaný bonus automatu a to je pohodlí. Mně prostě řadit nevadí, naopak. Stejně jako mně nevadí natahovat si každé ráno hodinky. Mimochodem ty mechanický byly taky v 70. letech na odpis.
7. 10. 2016 22:06
Re: Exot?
Prave o to jde, potrebuje jezdit vic nez tyden >:-[]
7. 10. 2016 00:05
Automat
Jak to tak čtu tak až dojdou v Evropě manuály tak asi začnu radši kupovat ameriky tam ví jak to udělat funkční s výdrží víc jak do konce záruky >:D
Rozbalit vlákno
2
7. 10. 2016 13:26
Re: Automat
Jen aby ta tvá "amerika" neměla evropskou převodovku. ;-)
Avatar - Barrichello
12. 10. 2016 22:28
Re: Automat
to má akorát FCA a to v licenci dělané ZF 8 a 9st.. Jinak GM a Ford mají svoje
Avatar - Pekelná Micinka
7. 10. 2016 04:24
Nestrkat tam vokurku
Voe, tak když to má víc koleček než náramkový hodinky... >:D
Rozbalit vlákno
1
7. 10. 2016 08:53
Re: Nestrkat tam vokurku
Zhruba tolko co v kazdej prevodovke? >:D
Avatar - O5kar
7. 10. 2016 11:03
Neměnit olej v převodovce je nesmysl u každé.
Olej v převodovce se značně ohřívá a každá převodovka je proto odvětrávána. Chladnutím dochází k tomu, že je zpět nasáván okolní vzduch s určitou vlhkostí a vlhkost uvnitř kondenzuje. Všechna se neodpaří. Nejhorší jsou krátké jízdy a pojížďky. Popřípadě prudká ochlazení.

A teď jsem konečně pochopil, proč si někteří řidiči nechávají při stání v kolonách takový odstup a potom při rozjezdu vypálí jako rozumu zbavení. Jezdit za nimi je zábava.
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2016 22:07
Jeste to tady neni
Tak to pridam ja.
Zlaty manuaaaal :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
6. 11. 2016 13:20
Niro (hybrid) s dsg.
Zaujímalo by ma, ako je to s hybridmi s dsg. Či im vadí pomalé poskakovanie v kolónach, alebo nízke rýchlosti rieši elektromotor a zaobíde sa bez preklzu spojky.
Rozbalit vlákno
0