Eagle Low Drag GT je více než jen replika závodního Jaguaru E-Type

 

Na pozici špičkového modelu britské značky Eagle střídá dosavadní E-Type Speedster Lightweight nové kupé Low Drag GT.

Historie společnosti Eagle se začala psát v roce 1982, když se tato firma zaměřila na opravy a renovace Jaguarů E-Type z let 1961 až 1974. Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se začal rodit plán na výrobu replik klasických šestiválcových verzí E-Typu z šedesátých let s lehce modernizovanou technikou.

Vedle na první pohled přesných kopií sériových roadsterů a kupé se v roce 2009 v nabídce objevil E-Type Speedster, který díky sníženému čelnímu sklu, absenci chromovaných nárazníků a vybouleným nárazníkům připomíná závodní D-Type a prototyp E2A. V roce 2011 se představil E-Type Speedster Lightweight, který se od svého staršího sourozence liší pohotovostní hmotností sníženou o 90 kg na 1008 kg.

Letos zařadil Eagle do své nabídky model Low Drag GT, který je inspirován závodními Jaguary E-Type Low Drag označovanými někdy také jako Lightweight Coupé. Na první pohled působí novinka jako jejich věrná kopie, ale ve skutečnosti je delší a vyšší, protože nemá být nekompromisním závodním strojem, ale relativně kultivovaným dvoumístným GT.

Tomuto záměru odpovídá především zvětšený interiér, který oproti vzoru z šedesátých let nabízí řidiči a jeho spolujezdci výrazně více prostoru všemi směry. Navíc zde nechybí, odhlučnění, kompletní čalounění kůží a alcantarou a součástí výbavy může být moderní audio systém, klimatizace a elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem. Při delších cestách přijde vhod i zavazadlový prostor umístěný v zádi vozu za palivovou nádrží.

Lightweight má stejně jako Speedster ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii s celkovou délkou 4310 mm, šířkou 1740 mm a výškou 1200 mm. V přídi je uložen atmosférický řadový šestiválec o objemu 4,7 litru vybavený vstřikováním paliva, disponující výkonem 255 kW (346 k) při 4800 min-1 a točivým momentem 488 N.m při 3600 min-1. Standardem je pětistupňová manuální převodovka s hliníkovou skříní.

Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního E-Typu nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče Öhlins a brzdový systém AP Racing. Ten je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou 4pístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují magnesiová 16palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.

Dvoumístné kupé Eagle Low Drag GT s pohotovostní hmotností 1038 kg dosahuje maximální rychlosti přes 273 km/h a z 0 na 96 km/h akceleruje za méně než 5,0 s. Cena kompletního vozu se má pohybovat nad 600.000 britských liber (zhruba 19,6 milionu Kč) a produkce má být omezena jen na několik exemplářů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor ve druhém…

Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

TEST: Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

Dnes 12:52

Toyota na nejnovější provedení plug-in hybridního Priusu láká zejména skvělou spotřebou paliva. Jak moc je pravdivá a čím dalším vůz dokáže zaujmout?




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…