EDAG LUV: Give me all your LUV

EDAG LUV: Give me all your LUV

 
 

Zámožná klientela se již nyní jistě těší na studii luxusního užitkového vozu od německé firmy EDAG, která bude prezentována na autosalonu v Ženevě a v další úpravě i na podzim ve Frankfurtu.

Německá nezávislá vývojová firma EDAG se zabývá zakázkovým vývojem pro automobilový průmysl, včetně stavby prototypů nebo malosériové výroby. Do poslední skupiny její činnosti spadá i studie, kterou EDAG přiveze na mezinárodní autosalon do Ženevy. Studie LUV (luxusní užitkový vůz) vychází z třídy luxusních SUV, a je charakteristická zejména svým vzhledem, který připomíná luxusní jachty: kapota obložená týkovým dřevem, podlahový materiál v interiéru nebo provedení nákladové korby. Pro vůz je dále charakteristická stavebnicová konstrukce. Firma uvádí, že je možné vůz „přestavět“ v přijatelném časovém horizontu a za relativně málo peněz (což je v případě luxusního vozidla zvláště relativní pojem). Výhodou je v každém případě použití dílů z běžné sériové výroby. Firma navíc potvrdila, že vystavená studie půjde do malosériové výroby.

Automobil skutečně luxusní je, a to hlavně v interiéru. Do předních hlavových opěrek EDAG nainstaloval dva počítače řady UMPC (Ultra Mobile PC). Cestující na zadních sedadlech proto mohou během jízdy využít např. kancelářských programů z balíku Office. Přístup k internetu je možný přes WLAN nebo UMTS, internetové konference zase umožňuje integrovaná webkamera. Počítače jsou spojeny s audiosystémem vozu, takže můžete své MP3 soubory přehrávat přímo z počítače. Klávesnice pro ovládání počítačů byly integrovány do sklopných stolků umístěných na zadní straně předních sedadel. Integrace spotřební elektroniky byla jedním z hlavních cílů společnosti při vytváření nové třídy vozů. Podle EDAGu totiž jejich LUV studie skutečně novou třídou je. V této souvislosti navíc EDAG uvažuje o tom, že své UMPC počítače vyvine do podoby, ve které je bude možné bez problémů integrovat do vozů od různých výrobců. EDAG na tom spolupracuje např. s největším výrobcem čipů na světě, společností Intel.

Jedním z partnerů projektu je i německá firma Brabus, která dodala motor. Tím je zážehový agregát o objemu 6,1 l, který podává maximální výkon 340 kW. S tímto motorem zrychlí EDAG LUV z 0 na 100 km/h jen za o málo delší čas než 6 sekund. Maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Hnací síla se přenáší na všechna čtyři 22palcová kola s pneumatikami Yokohama 295/35 ZR22. Výkonný brzdný systém se skládá z vrtaných brzdových kotoučů (380 x 36 mm) s 12pístkovými hliníkovými třmeny na předních kolech a brzdovými kotouči (355 x 28 mm) s 6pístkovými třmeny na zadních kolech. Brabus se podílel i na provedení koženého čalounění a doplňkovém vybavení interiéru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…