EDAG LUV: Give me all your LUV

EDAG LUV: Give me all your LUV

 
 

Zámožná klientela se již nyní jistě těší na studii luxusního užitkového vozu od německé firmy EDAG, která bude prezentována na autosalonu v Ženevě a v další úpravě i na podzim ve Frankfurtu.

Německá nezávislá vývojová firma EDAG se zabývá zakázkovým vývojem pro automobilový průmysl, včetně stavby prototypů nebo malosériové výroby. Do poslední skupiny její činnosti spadá i studie, kterou EDAG přiveze na mezinárodní autosalon do Ženevy. Studie LUV (luxusní užitkový vůz) vychází z třídy luxusních SUV, a je charakteristická zejména svým vzhledem, který připomíná luxusní jachty: kapota obložená týkovým dřevem, podlahový materiál v interiéru nebo provedení nákladové korby. Pro vůz je dále charakteristická stavebnicová konstrukce. Firma uvádí, že je možné vůz „přestavět“ v přijatelném časovém horizontu a za relativně málo peněz (což je v případě luxusního vozidla zvláště relativní pojem). Výhodou je v každém případě použití dílů z běžné sériové výroby. Firma navíc potvrdila, že vystavená studie půjde do malosériové výroby.

Automobil skutečně luxusní je, a to hlavně v interiéru. Do předních hlavových opěrek EDAG nainstaloval dva počítače řady UMPC (Ultra Mobile PC). Cestující na zadních sedadlech proto mohou během jízdy využít např. kancelářských programů z balíku Office. Přístup k internetu je možný přes WLAN nebo UMTS, internetové konference zase umožňuje integrovaná webkamera. Počítače jsou spojeny s audiosystémem vozu, takže můžete své MP3 soubory přehrávat přímo z počítače. Klávesnice pro ovládání počítačů byly integrovány do sklopných stolků umístěných na zadní straně předních sedadel. Integrace spotřební elektroniky byla jedním z hlavních cílů společnosti při vytváření nové třídy vozů. Podle EDAGu totiž jejich LUV studie skutečně novou třídou je. V této souvislosti navíc EDAG uvažuje o tom, že své UMPC počítače vyvine do podoby, ve které je bude možné bez problémů integrovat do vozů od různých výrobců. EDAG na tom spolupracuje např. s největším výrobcem čipů na světě, společností Intel.

Jedním z partnerů projektu je i německá firma Brabus, která dodala motor. Tím je zážehový agregát o objemu 6,1 l, který podává maximální výkon 340 kW. S tímto motorem zrychlí EDAG LUV z 0 na 100 km/h jen za o málo delší čas než 6 sekund. Maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Hnací síla se přenáší na všechna čtyři 22palcová kola s pneumatikami Yokohama 295/35 ZR22. Výkonný brzdný systém se skládá z vrtaných brzdových kotoučů (380 x 36 mm) s 12pístkovými hliníkovými třmeny na předních kolech a brzdovými kotouči (355 x 28 mm) s 6pístkovými třmeny na zadních kolech. Brabus se podílel i na provedení koženého čalounění a doplňkovém vybavení interiéru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 

Štítky Brabus EDAG

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Thor Trucks ET-One: Elektrická novinka je vyzyvatelem tahače Tesly

Thor Trucks ET-One: Elektrická novinka je vyzyvatelem tahače Tesly

Dnes 16:55

V Los Angeles odhalila společnost Thor Trucks svou vizi tahače na krátké vzdálenosti, jenž má být konkurentem čerstvé novinky společnosti Tesla.




Blesk.cz

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za pašování kokainu do USA

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za…

Dva synovci první dámy Venezuely Cilie Floresové byli ve čtvrtek odsouzeni v New Yorku k 18 letům vězení za…

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o střechu nad hlavou?

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o…

Coby jedna z hvězd seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 si Bára Štěpánová (58) vydělává slušné peníze. Jenže i…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…