Zámožná klientela se již nyní jistě těší na studii luxusního užitkového vozu od německé firmy EDAG, která bude prezentována na autosalonu v Ženevě a v další úpravě i na podzim ve Frankfurtu.

LUV

Německá nezávislá vývojová firma EDAG se zabývá zakázkovým vývojem pro automobilový průmysl, včetně stavby prototypů nebo malosériové výroby. Do poslední skupiny její činnosti spadá i studie, kterou EDAG přiveze na mezinárodní autosalon do Ženevy. Studie LUV (luxusní užitkový vůz) vychází z třídy luxusních SUV, a je charakteristická zejména svým vzhledem, který připomíná luxusní jachty. Kapota obložená týkovým dřevem, podlahový materiál v interiéru nebo provedení nákladové korby - to vše je inspirováno námořními motivy. Pro vůz je charakteristická stavebnicová konstrukce. EDAG uvádí, že je možné vůz „přestavět“ v přijatelném časovém horizontu a za relativně málo peněz (což je v případě luxusního vozidla zvláště relativní pojem). Výhodou je v každém případě použití dílů z běžné sériové výroby. Firma navíc potvrdila, že vystavená studie půjde do malosériové výroby.

Automobil skutečně luxusní je, a to hlavně v interiéru. Do předních hlavových opěrek EDAG nainstaloval dva počítače řady UMPC (Ultra Mobile PC). Cestující na zadních sedadlech proto mohou během jízdy využít např. kancelářských programů z balíku Office. Přístup k internetu je možný přes WLAN nebo UMTS, internetové konference zase umožňuje integrovaná webkamera. Počítače jsou spojeny s audiosystémem vozu, takže můžete své MP3 soubory přehrávat přímo z počítače. Klávesnice pro ovládání počítačů byly integrovány do sklopných stolků umístěných na zadní straně předních sedadel. Integrace spotřební elektroniky byla jedním z hlavních cílů společnosti při vytváření nové automobilové třídy. Podle EDAGu totiž jejich LUV skutečně novou třídu vytváří. EDAG uvažuje o tom, že své UMPC počítače vyvine do podoby, ve které je bude možné bez problémů integrovat do vozů od různých výrobců. EDAG na tom spolupracuje např. s největším výrobcem čipů na světě, společností Intel.

Jedním z partnerů projektu je i německá firma Brabus, která dodala motor a některé další komponenty. Pod kapotou je zážehový agregát o objemu 6,1 l, který podává maximální výkon 340 kW. S tímto motorem zrychlí EDAG LUV z 0 na 100 km/h jen za o málo delší čas než 6 sekund. Maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Hnací síla se přenáší na všechna čtyři 22palcová kola s pneumatikami Yokohama 295/35 ZR22. Výkonný brzdový systém se skládá z vrtaných brzdových kotoučů (380 x 36 mm) s 12pístkovými hliníkovými třmeny na předních kolech a brzdovými kotouči (355 x 28 mm) s 6pístkovými třmeny na zadních kolech. Brabus se podílel i na provedení koženého čalounění a doplňkovém vybavení interiéru.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy

Soudce kauzy údajného tunelování papírny Neograph se chce…

Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena…

Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z…

Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka

Prezident Miloš Zeman udělil milost Jiřímu Kajínkovi,…

 
Zdroj: redakce

Štítky EDAG Ženeva 2007

 

Přidat názorDiskuse: EDAG v Ženevě 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu, mobil nepoužívám, kartou neplatím

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu,…

Jožo Ráž (62) byl dříve vděčný za každého fanouška, ale nyní už jejich přízeň nemůže vydržet. Slovenský zpěvák…

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži ušetřila přes 17 milionů

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži…

Plány na revitalizaci Stromovky pokračují. Praze se podařilo vysoutěžit dodavatelské firmy pro realizaci…

 

iSport.cz

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té zkušenosti nelituju

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té…

Jen několik měsíců vydržela atletce Zuzaně Hejnové spolupráce s německým trenérem Falkem Balzerem. Krátce před…

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v Interu střídal Ranieriho

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v…

Podruhé v novodobé historii, nepočítáme-li slovenské sousedy, vsadila Sparta na zahraničního trenéra. Od příští…

 

Reflex.cz

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci premiéra, říká jeho exporadce Šarapatka

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci…

Jaký byl Miloš Zeman jako premiér? A jak se od té doby změnil? A měl by se znovu ucházet o post na Hradě? Nejen…

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…