Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EGR ventil: Postrach moderních motorů. K čemu vlastně slouží? A proč je tak problémový?

Jednou z možností, jak snížit u motorů emise oxidů dusíku, je dopravovat do válců spolu s čerstvým vzduchem (zápalnou směsí) současně i spaliny z výfuku. Recirkulace spalin se obecně označuje anglickou zkratkou EGR (Exhaust Gas Recirculation).
Zpět na článek
14. 2. 2017 08:29
14. 2. 2017 09:17
14. 2. 2017 09:07
14. 2. 2017 09:29
14. 2. 2017 16:10
14. 2. 2017 16:38
14. 2. 2017 16:57
15. 2. 2017 11:01
15. 2. 2017 08:19
12. 6. 2020 21:32
14. 2. 2017 08:17
Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Citace: " ...Jde o takzvanou vnitřní recirkulaci spalin (vnitřní EGR). Princip spočívá v opožděném zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku..."

U kterého motoru se prosím sací ventily zavírají při výfukovém zdvihu ? :'-(
Rozbalit vlákno
16
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2017 08:24
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
to by z toho jeden byl jelen .... :-)
14. 2. 2017 09:03
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
No původně jsem myslel že je to jen překlep, ale text v článku pokračuje dál: "...Díky tomu se část pístem vytlačovaných spalin dostane zpět do sacího potrubí, kde po zavření sacích ventilů setrvává, aby se následně smíchala ..."

Musím bohužel konstatovat, že autor článku nemá ani tušení jak pracuje čtyřdobý motor.
Avatar - 125S
14. 2. 2017 09:57
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Správné změní věty:

Princip spočívá v dřívějším otevřením sacích ventilů při horní úvrati pístu, který dokončuje výfukový proces. Díky tomu se část pístem vytlačených spalin dostane do sacího potrubí, kde se při procesu sání smíchá s čerstvou směsí.

Nevím jestli je to srozumitelné, ale mělo by to býti takhle.
14. 2. 2017 10:24
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Vdaka, je to spravne aj zrozumitelne nam vsetkym (okrem autora clanku)...
Avatar - McMatej
14. 2. 2017 11:04
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Jste si jisti tím, že jde o sací ventil? Nebylo by snažší nechat otevřený při sacím zdvihu výfukový ventil? Proč si cpát špinavé výfukové plyny do čistého sacího potrubí, když se úplně stejně a bez negativních důsledků můžou smíchat až ve válci??
14. 2. 2017 11:20
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Co tu tolko mutite teplu vodu....nastane prekrytie sania a vyfuku a spaliny prejdu aj do sania...koniec....
14. 2. 2017 11:35
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Jak mohou přejít spaliny do sání při překrytí, když je třeba v tom sání vyšší tlak díky přeplňování??? ...koniec... >:D .
14. 2. 2017 11:43
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
mikinko: překrytí není v tomhle případě vůbec důležité, ve válci je vyšší tlak než ve výfuku Zkus si taky zopakovat jak funguje motor
14. 2. 2017 11:21
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Možná, ale jen možná by to šlo teoreticky u atmosféry.

Nedovedu si představit odladění přesně stanoveného množství spalin do válce pomocí výfukového ventilu, když je současně otevřen i sací ventil a vzduch - nebo někdy i směs - je do válce tlačen pod přeplňovacím tlakem, který se ještě k tomu mění podle režimu motoru. Nehledě na další negativní efekt - horké, nechlazené spaliny by ještě k tomu výrazně snižovaly objemovou účinnost.
Avatar - 125S
14. 2. 2017 12:59
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Ano. Protože tento systém EGR znám. Používali ho u BMW na atmosférických motorech řady M54. Při nízkém zatížení motoru se dříve otevírali sací ventily, aby se do sání natlačily spaliny, které se při sacím procesu promíchaly a následně nasály do válce. A také to zvyšovalo účinnost a točivý moment motoru.
14. 2. 2017 13:30
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Překrytí sacích a výfukových ventilů bylo i před tím. Ale tak to autor myslel a špatně napsal.
14. 2. 2017 09:58
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Tiez ma to zarazilo. Dalsia blbost z dielne ACZ, v poslednom case tak bezna. V podstate kazdy clanok z rubriky "technika" obsahuje zavazne chyby. Par redaktorov odtialto odislo, a uroven webu isla rapidne dole...
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 10:11
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Jj od tý doby co tady tomu šéfuje hvězda co eště tejden po 17. listopadu držela stranickou linii to fakt stojí za [odkaz] [odkaz] vno :-)

:no: = fanda šmuclerový, problém se 17. listopadem nebo co? >:D >:-[]
14. 2. 2017 12:23
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Dobrý den,
Tomáš má dovolenou, za chybu se tedy omlouvám já. A díky za uvedení na pravou míru!
Machi
14. 2. 2017 14:12
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
Za toto sa u vas chodi na dovolenku? ;-)
Avatar - Stejsn
14. 2. 2017 23:23
Re: Opožděné zavírání sacích ventilů ve fázi výfuku ...
To je nucená dovolená....
Avatar - Ozzman
14. 2. 2017 08:29
Lajcká otázka
Pokud tedy EGR vypnu, nebo prostě nějak fyzicky odstavím ( v závislosti na typu vozidla), pojede auto lépe? Nebo je to jen fáma a jediný efekt je, že pak staré Oktávky vypadají, že jezdí na staré pneumatiky ? >:-[]

Jednou po natankování "prémiové" nafty v Polsku se mi rozsvítila kontrolka motoru, ale místo, aby auto přestalo jet, jelo lépe (možná subjektivní pocit). Při příjezdu do servisu byl diagnostikován "odstavený EGR", po restartu už dalších 20 tisíc km se závada neprojevila. Ptám se lajcky, je možné, že auto jelo lépe, nebo se mi to zdálo? :-)
Rozbalit vlákno
18
14. 2. 2017 08:43
Re: Lajcká otázka
U starších aut možná - , např já u EUR4 benzínu EGR nevypnu, řídicí jednotka s ním již počívá, že nemá tolik čerstvého vzduchu a reguluje směs, při zaslepení tedy dává bohatou nebo chudou 8-s
Avatar - Ozzman
14. 2. 2017 08:55
Re: Lajcká otázka
Tohle je TDCi, a teď bych kecal, jestli EURO 4, nebo EURO 5, to z hlavy nevím, ale ekoplaketu mám zelenou >:-[]
14. 2. 2017 09:08
Re: Lajcká otázka
To máš rovnakú ekoplaketu ako topten , kam tento svet speje >:D >:D
Avatar - Ozzman
14. 2. 2017 09:15
Re: Lajcká otázka
Jejda ! >:D Ale já bych se za to měl naorozdíl od Toptena alespoň stydět! >:D A on mě ale smí podjet. To bude nový český zákon. Pokud máš benzinové auto a před tebou jede naftové, smíš ho v rámci prevence vzniku karcinogenních onemocnění podjet, nebo předjet přes plnou čáru. V tu chvíli máš stejné pravomoci jako auto s přednostním právem jízdy ! >:D
14. 2. 2017 09:59
Re: Lajcká otázka
Práve to číta a snaží sa to rozdýchať, bneď potom si a svoj rakovinomet pobeží namontovať dépéfko, aby bol ekologickejší ako tvoj dízel a aby nám tu znova mohol kázať o ekológií >:D >:-[]
14. 2. 2017 11:16
Re: Lajcká otázka
Tak to musí být minimálně EURO4. EURO3 je žlutá.
14. 2. 2017 08:53
Re: Lajcká otázka
Samozřejmě, že "pojede" lépe. Asi každému dojde, že když místo spalin jde do motoru čerstvý vzduch, bude to lepší ve všem, kromě složení spalin.

Do doby, než byly motory řízené elektronicky, bylo zaslepení podtlakové hadičky k EGRu a tím jeho odstavení, bezproblémový, i když "neekologický" zákrok - mluvím o dieslech. V současnosti už tak snadno vyřadit nejde, většinou řídící jednotky buď nahlásí chybu nebo dokonce přepnou na nouzák.
Avatar - Ozzman
14. 2. 2017 08:57
Re: Lajcká otázka
Nouzák se nekonal, nahlásilo pouze chybu. Logicky to chápu, ale realita může být jiná, proto se ptám. Například jednotka vyhodnotí odstavený EGR a jak říkáš, pustí nouzový režim, nebo dá chudší směs.....takže to bude asi kus od kusu.... A ne vždy to bude znamenat zlepšení dynamiky a zhoršení emisí..
14. 2. 2017 09:17
Re: Lajcká otázka
Teoreticky ano, prakticky je to neměřitelný rozdíl.. Naopak znám člověka, jenž jezdil s naftákem sprinty, s motorem tedy dělal všemožné psí kusy, a když zaslepil EGR ventil, tak měl vždy o chlup horší časy.

Výhoda odstavení EGRu je "pouze" v tom, že se sám nemůže rozbít, a motor má lehčí život bez karbonu.
14. 2. 2017 11:15
Re: Lajcká otázka
Já myslím, že motor pojede líp, protože mu nedáváš žrát kouř z výfuku ale čerstvý vzduch. Nicméně není to důvod proč se za autem neúnosně hulí. Já mám EGR taky zaslepenej a motor kouří naprosto minimálně. Dokonce mi přijde, že kouří míň než na tátově autě se stejným motorem a funkčním EGRem, ale to je asi jen pocit. Důvod hulících šrotů musíš hledat v rádoby tuningu prováděným různě po garážích a musím přiznat, že mě taky štve za takovým šrotem jet.
Avatar - Ozzman
14. 2. 2017 11:31
Re: Lajcká otázka
A jak s tim jezdíš na emise? >:-[]
14. 2. 2017 21:27
Re: Lajcká otázka
Uplne normalne. Na emisich jsem nikdy problem nemel. Vsechno v norme.
Re: Lajcká otázka
"Já mám EGR taky zaslepenej a motor kouří naprosto minimálně." ...zlámať ruky a týždeň voziť v ošatinke zavesenej za výfukom Golfa TDI. Barbar...
14. 2. 2017 21:30
Re: Lajcká otázka
Ja nevim proc to tak dramatizujes. Zaslepenej EGR neni nic svetobornyho. Predstav si ze nektery auta ho nemaji vubec. Mam motor v poradku a kdyby si za mnou jel tak te ani nenapadne ze nemam EGR.
14. 2. 2017 21:31
Re: Lajcká otázka
TESLA ako technicky slaby... EGR je nieco uplne ine ako DPF...ked zaslepi na starych euro3 egr, tak je viac kyslika vo valci a sadze nevznikaju viac, ako ked je funkcny. Vykuchany DPF je nieco uplne ine, sadze mikroskopickych rozmerov potom nema co zachytit a mozu koncit uviaznute v plucach...
15. 2. 2017 09:29
Re: Lajcká otázka
Obavam sa ze sadze mikroskopickych rozmerov na 100% nechyta ani DPF. To odchyti hlavne velke viditelne sadze takze nove diesle necmudia.
24. 12. 2017 02:01
Re: Lajcká otázka
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu . Auto má najeto 790 0000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad a jede mnohem lépe
14. 2. 2017 09:07
Zaslepenie
Na starsich ,,vikendovych" autach, ako napr Prelude VTI som si vzdy nechal EGR zaslepit. Robil a odporucal mi to kamos, ktory ma servis a stavia zavodne motory (ma zavodny tim, jazdi kopce). Subjektivne isli motory o nieco krajsie, ale o to mi neslo. Nechcel som tym motorom nechat dychat tie odpadove spaliny. Myslim, ze na zivotnost motora to ma urcite vplyv. Motory som mal vzdy vnutri krasne cistucke, ziadny karbon...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 09:29
Re: Zaslepenie
Ale prosím tě, klasik by ti řekl, že dnešní motory jsou oproti těm starším moderní, úspornější, s delší životností, atd atd..
14. 2. 2017 11:19
Re: Zaslepenie
Týhle lži už ovšem věří čím dál tím menší procento lidí ;-)
Avatar - JiRkA997CZ
14. 2. 2017 10:07
Re: Zaslepenie
taky mám motor a karbec čistý, zevnitř jako nový, žádný karbon. EGR zapojen, a ačkoliv je primitivní konstrukce (Fávo), funguje dobře, bordel zachytí filtr a škrtící klapky pierburgu vypadají jako nový :-) navíc když byl před 1.5 rokem na stk, tak podle hodnot plnil euro 2, má plnit euro 1
Avatar - Beefcake
14. 2. 2017 22:31
Re: Zaslepenie
Vyborne...Aj ti ludia, co to dychaju miesto motora su isto radi.
Avatar - JiRkA997CZ
15. 2. 2017 09:19
Re: Zaslepenie
Však u lidí s častými střevními problémy zavede unie taky EGR, aby to ostatní nemuseli dejchat >:D
14. 2. 2017 16:10
Emise
Stejně ty emise v reálném provozu neplní žádný motor. To prostě není fyzicky možné.
Rozbalit vlákno
3
14. 2. 2017 16:38
Re: Emise
Je spousta motorů, které to plní i v reálném provozu. Zejména motory, které se prodávají na americkém trhu.
14. 2. 2017 16:57
Re: Emise
On myslí evropské emise
15. 2. 2017 11:01
Re: Emise
Já vím.
Motory dělané čistě pro evropský trh často emise plní jen na papíře, zejména se to týká dieselů. Ale hodně motorů je děláno i pro americký trh, kde jsou emisní normy mnohem přísnější, a takové motory pak i v reálném provozu vypouští poměrně málo emisí.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2017 20:26
EGR jen u moderních motorů?
vždyť tahle technika snižování emisí se používá už skoro 50 let ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dokopy
15. 2. 2017 08:19
...
Na Yarise to asi nemám, lebo má premenlivé časovanie a zdvih ventilov, ktoré robia niečo podobného. Nemá vracanie spalín negatívny vplyv na sací ventil, resp. potrubie?
Rozbalit vlákno
0
24. 12. 2017 01:58
Problémy z EGR :
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu . Auto má najeto 790 0000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
Rozbalit vlákno
1
13. 6. 2020 11:40
Re: Problémy z EGR :
Tak když obec vyřadí čističku, tak taky nemusí řešit poruchy technologií čištění vody.
Avatar - Beefcake
12. 6. 2020 21:32
Ano
Dalsia vyhoda mastneho traktoroveho paliva.
Rozbalit vlákno
0