Eibach Porsche Cayenne 3,2 Biturbo – divoký šestiválec

Eibach Porsche Cayenne 3,2 Biturbo – divoký šestiválec

 
 

Renomovaný výrobce odpružení, firma Eibach, vytváří novou tradici v každoročním představování nabroušených konceptů. Loni to byl Eibach X5 a letos 470 koňové Cayenne 3,2 Biturbo.

Renomovaný výrobce odpružení, firma Eibach, vytváří novou tradici v každoročním představování nabroušených konceptů. Loni to byl Eibach X5 a letos 470 koňové Cayenne 3,2 Biturbo.

Jelikož se firma Eibach specializuje na podvozkové díly, přizvala ke spolupráci na konverzi šestiválcového Cayenne řadu specialistů na další důležité části. Nejvíce práce je patrno na úpravách motoru, které obstarala firma HGP Turbonachrüstung. Šestiválec 3,2 litru dostal dvě turbodmychadla 3K Motair, která dodávají vzduch pod tlakem 1,0 bar a krátkodobě umožňují až 1,2 baru. K tomu se přidaly větší kanály v hlavách, sportovní vzduchový filtr K&N, Remus dodal speciálně navržené výfukové potrubí a vše završilo přeprogramování řídící jednotky. Výsledkem je výkon 346 kW (470 k) a točivý moment 650 Nm. Výkon je o plných 220 koní vyšší než u sériového motoru a dokonce o 20 koní přesahuje i verzi Cayenne Turbo s velkým osmiválcem. Dvoutunové SUV s tímto výkonem dosahuje rychlosti 270 km/h. Zajímavostí této úpravy je, že stojí zhruba 20 tis. Euro. Když je připočítáme k ceně sériového modelu, která je cca 49 tis. Euro, tak jsme stále podstatně níže než je 100 tis. Euro u Cayenne Turbo. Navíc motor vykazuje nižší spotřebu. Pro účinnější využití vysokého výkonu byl instalován upravený mechanismus řazení, který dodala americká B&M.

Takové razantní zvýšení výkonu se muselo jednoznačně projevit na podvozku. Zde se vyřádili technici Eibachu. Vůz osadili velmi lehkými titanovými pružinami, které jej snižují o 35 mm a navíc jsou o 30 procent lehčí než ocelové. Zcela nové jsou i trubkové zkrutné stabilizátory, které jsou také o 22 procent lehčí vpředu a 33 procent vzadu. K tomu však vykazují o plných 71 procent vyšší tuhost na přední nápravě a dokonce 105 procent na zadní nápravě. Vezmeme-li v úvahu, že již sériový podvozek nebyl žádný břídil, tak tento bude v zatáčkách sedět jako přibitý. Je otázkou, co na to posádka. Také brzdy byly vyměněny. Dodavatel je italské Brembo a nijak se netroškařilo. Třmeny mají osm pístků a duté kotouče o průměru 380 mm jsou tlusté 34 mm. Brzdy jsou ukryty za dělenými koly BBS. Ta mají rozměr 10,5J x 21“ a obuta jsou vpředu do pneumatik 275/35 ZR 21. Zadní nápravu zdobí válce 325/30 ZR 21 a dodává je Dunlop.

V interiéru je použito celkem 15 kusů doplňků z uhlíkového kompozitu v barvě karosérie, které jsou doplněny detaily ve stříbrné barvě. Tyto prvky dodala firma MSD. Foliatec zase dodal svými výrobky decentní tónování oknům vozu.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace

Společnost Newport Convertible Engineering z…

Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video) Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video)

Pocit nadřazenosti majitele SUV nebo jen nepozornost…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Prokleté koleje: V místě tragické nehody na Hodonínsku opět vykolejil vlak

Prokleté koleje: V místě tragické nehody na…

U Vnorov na Hodonínsku, kde se nedávno srazil vlak s traktorem a vykolejil nehodový vlak, v pondělí vykolejila…

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…