reklama


Eibach Porsche Cayenne 3,2 Biturbo – divoký šestiválec

Eibach Porsche Cayenne 3,2 Biturbo – divoký šestiválec

 
 

Renomovaný výrobce odpružení, firma Eibach, vytváří novou tradici v každoročním představování nabroušených konceptů. Loni to byl Eibach X5 a letos 470 koňové Cayenne 3,2 Biturbo.

Renomovaný výrobce odpružení, firma Eibach, vytváří novou tradici v každoročním představování nabroušených konceptů. Loni to byl Eibach X5 a letos 470 koňové Cayenne 3,2 Biturbo.

Jelikož se firma Eibach specializuje na podvozkové díly, přizvala ke spolupráci na konverzi šestiválcového Cayenne řadu specialistů na další důležité části. Nejvíce práce je patrno na úpravách motoru, které obstarala firma HGP Turbonachrüstung. Šestiválec 3,2 litru dostal dvě turbodmychadla 3K Motair, která dodávají vzduch pod tlakem 1,0 bar a krátkodobě umožňují až 1,2 baru. K tomu se přidaly větší kanály v hlavách, sportovní vzduchový filtr K&N, Remus dodal speciálně navržené výfukové potrubí a vše završilo přeprogramování řídící jednotky. Výsledkem je výkon 346 kW (470 k) a točivý moment 650 Nm. Výkon je o plných 220 koní vyšší než u sériového motoru a dokonce o 20 koní přesahuje i verzi Cayenne Turbo s velkým osmiválcem. Dvoutunové SUV s tímto výkonem dosahuje rychlosti 270 km/h. Zajímavostí této úpravy je, že stojí zhruba 20 tis. Euro. Když je připočítáme k ceně sériového modelu, která je cca 49 tis. Euro, tak jsme stále podstatně níže než je 100 tis. Euro u Cayenne Turbo. Navíc motor vykazuje nižší spotřebu. Pro účinnější využití vysokého výkonu byl instalován upravený mechanismus řazení, který dodala americká B&M.

Takové razantní zvýšení výkonu se muselo jednoznačně projevit na podvozku. Zde se vyřádili technici Eibachu. Vůz osadili velmi lehkými titanovými pružinami, které jej snižují o 35 mm a navíc jsou o 30 procent lehčí než ocelové. Zcela nové jsou i trubkové zkrutné stabilizátory, které jsou také o 22 procent lehčí vpředu a 33 procent vzadu. K tomu však vykazují o plných 71 procent vyšší tuhost na přední nápravě a dokonce 105 procent na zadní nápravě. Vezmeme-li v úvahu, že již sériový podvozek nebyl žádný břídil, tak tento bude v zatáčkách sedět jako přibitý. Je otázkou, co na to posádka. Také brzdy byly vyměněny. Dodavatel je italské Brembo a nijak se netroškařilo. Třmeny mají osm pístků a duté kotouče o průměru 380 mm jsou tlusté 34 mm. Brzdy jsou ukryty za dělenými koly BBS. Ta mají rozměr 10,5J x 21“ a obuta jsou vpředu do pneumatik 275/35 ZR 21. Zadní nápravu zdobí válce 325/30 ZR 21 a dodává je Dunlop.

V interiéru je použito celkem 15 kusů doplňků z uhlíkového kompozitu v barvě karosérie, které jsou doplněny detaily ve stříbrné barvě. Tyto prvky dodala firma MSD. Foliatec zase dodal svými výrobky decentní tónování oknům vozu.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu

Těžařské státy stojící mimo Organizaci zemí vyvážejících…

Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat

Syrské vládní síly, které bombardují město Halab, jsou…

"Africká Barbie" brání práva homosexuálů, hrozí jí vězení

Nigérii se homosexualita trestá 14 lety vězení, to však…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace

Společnost Newport Convertible Engineering z…

Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video) Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video)

Pocit nadřazenosti majitele SUV nebo jen nepozornost…

 



 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Dnes 17:26

Jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu. Syrská armáda vyslala posily

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu.…

Radikálové z takzvaného Islámského státu (IS) v sobotu vstoupili do historického syrského města Palmýra, kam…

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a jde do čela

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a…

Fotbalisté Lipska poprvé v sezoně prohráli. V 14. kole německé ligy podlehli na hřišti posledního Ingolstadtu…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama