EICMA 2006: MV Agusta F41000R a Brutale 910

EICMA 2006: MV Agusta F41000R a Brutale 910

 
 
22.11. 2006 Roman Daněk

Výrobce motocyklů MV Agusta představil na výstavě EICMA mimo špičkového supersportu F4CC i "civilní" verzi F41000R a naked-bike Brutale 910 a Brutale 910 R.

Pro rok 2007 označila MV Agusta svůj supersport F41000R. V tiskové zprávě uvádí výrobce jeden příklad: od roku 1999 MV Agusta dokázala zvednout výkon svého čtyřválce o 37 kW (50 k) a přitom snížit emise až na požadovanou normu Euro 3. MV Agusty mají svůj charakter, sportovního ducha a vysokou kvalitu zpracování.

Design F41000R se odlišuje od ostatních supersportů. Přední kapkovitý světlomet je zasazen do aerodynamické klínovité masky. Zpětná zrcátka dostala směrové ukazatele. Sportovní vzhled podtrhuje výrazně klenutá nádrž a jedna z nejhezčích zadních partií mezi motocykly vůbec.

Ve výbavě nechybí špičkové komponenty, jako je brzdový systém Brembo s předními kotouči o průměru 320 mm a radiálními třmeny; plně nastavitelný podvozek: vpředu je obrácená vidlice Marzocchi R.A.C. s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs; 17palcová kola z lehkých slitin také od firmy Brembo a pneumatiky Pirelli o rozměrech 120/70 - ZR 17 vpředu a 190/55 - ZR 17 vzadu.

Motoru by se dala věnovat celá kapitola. Popisovat samotnou jednotku a změny, které se na čtyřválci odehrály oproti předchozí verzi, by zabralo také pár řádků, vezmu to stručně: čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s šestnácti ventily a rozvodem DOHC má objem 998 cm3. Výkon agregátu je 128 kW (174 k) v 11 900 ot/min, přičemž omezovač vás zastaví až na 13 tis. otáčkách. Maximální točivý moment 111 Nm nastupuje již v 10 000 ot/min. Síla motoru se přenáší přes kazetovou šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo.

U naháče Brutale 910 se snažili inženýři MV Agusty dosáhnout nastavení, jízdních dojmů a gripu jako u sportovních motocyklů. Nešlo se sice tak daleko, jako u Aprilie, kde byla"svlečena" RSV 1000 R a vzniklo Tuono 1000 R, ale i Brutale 910 má řadu detailů podobných nebo stejných, jako superbike F41000R.

Základem podvozku je trubkový rám, který má vpředu nastavitelnou obrácenou vidlici Marzocchi Magnum s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs. Motor tvoří čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec má objem 909 cm3. S šestnácti ventily a rozvodem DOHC má výkon 102 kW (139 k) v 11 000 ot/min, maximální točivý moment je 96 Nm.

Verze Brutale 910 R je novinkou, vychází z modelu S a má oproti základu pár změn. Prvním rozpoznávacím znakem bude charakteristické zbarvení a pozměněné logo; dále to jsou komponenty z F41000R: sedlo ze speciální kůže, titanové doplňky, brzdový systém Brembo s radiálními třmeny vpředu, přední USD vidlici Marzocchi R.A.C. a 17palcové disky od firmy Brembo.

Brutale 910 R bude možné na přání osadit výfukovým systémem Race a novou řídící jednotkou, což zvedne výkon na 106 kW (144 k) v 11 000 ot/min. Obě dvě verze naháče Brutale splňují přísné emisní normy Euro 3.

Tip: Přečtěte si článek o speciální limitované verzi supersportu MV Agusta F4CC.

Technické údajeMV Agusta F41000RMV Agusta Brutale 910
Modelový rok20072007
Celkové rozměrydélka 2 007 mmdélka 2 020 mm
Rozvor / výška sedla1 408 mm / 810 mm1 410 mm / 805 mm
Motor, objem4dobý, řadový 4válec, 998 cm34dobý, řadový 4válec, 909 cm3
Vrtání x zdvih76,0 x 55,0 mm76,0 x 50,1 mm
Kompresní poměr13,0:113,0:1
Počet ventilů / chlazení16 / kapalina16 / kapalina
Výkon128 kW (174 k) / 11 900 ot.102 kW (139 k) / 11 000 ot.
Točivý moment111 Nm / 10 000 ot.96 Nm / 8 000 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňovářetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 190/55 ZR17120/70 ZR17, 190/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální2x kotouč 310 mm, 6pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 210 mm, 2pístek1x kotouč 210 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 50 mmUSD vidlice, průměr 50 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumičkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž (z toho rezerva)21 (4) l19 (4) l
Suchá hmotnost192 kg185 kg
Poměr (koně na tunu)906751
Cenanznz

Spolupracujeme s TipCars.com
Veolia Energie ztrojnásobila zisk, na dividendách vyplatí přes miliardu Veolia Energie ztrojnásobila zisk, na dividendách vyplatí přes miliardu

Společnost Veolia Energie ČR vyplatí letos na dividendách…

OKD stáhla žádost o rozšíření těžby, s navýšením však stále počítá OKD stáhla žádost o rozšíření těžby, s navýšením však stále počítá

Těžební společnosti OKD prozatím stáhla u Obvodního…

Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Nizozemská platební horečka Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Nizozemská platební horečka

Platební společnosti dnes zažívají neskutečný boom.…

Společný podnik Prahy a Penty na stavbu metra D stojí. Radní čekají na změnu zákona Společný podnik Prahy a Penty na stavbu metra D stojí. Radní čekají na změnu zákona

Připravovaná novela zákona o liniových stavbách, která…

 

Štítky Design Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Táňa Vilhelmová se svým exmilencem na děsivé fotce!

Táňa Vilhelmová se svým exmilencem na děsivé fotce!

Kdysi tvořili pár, ale i po rozchodu spolu často hrají ve filmech. Tatiana Vilhelmová (39) a Pavel Liška (46) se…

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na jedno« přišel i Mozart!

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na…

Běchovická tvrz se o víkendu vrátila do časů své slávy. Do podoby, kdy sloužila jako přepřahací stanice pro…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Stromšík běžel nejrychlejší českou stovku v historii. Rekord mu vzal vítr

Stromšík běžel nejrychlejší českou stovku v…

Zdeněk Stromšík se na akademických hrách v Brně stal za pomoci neregulérního větru nejrychlejším českým…

 

Reflex.cz

Piva s příchutí šovinismu: Špinavá bruneta, lehká bloncka. Pivovar se omluvil za sexistickou reklamu

Piva s příchutí šovinismu: Špinavá bruneta, lehká…

Z českého prostředí to známe velmi dobře: Pivo pro holky bude růžové, čtrnáctistupňové pivo bude „zakázané“, a…

Neuvěřitelné: Fotbaloví fanoušci Mexika a Peru vyvolali svým nadšením zemětřesení

Neuvěřitelné: Fotbaloví fanoušci Mexika a Peru…

Fotbalový šampionát dostává do varu miliony lidí po celém světě, dvojnásob to pak platí u horkokrevných národů…