EICMA 2006: MV Agusta F41000R a Brutale 910

EICMA 2006: MV Agusta F41000R a Brutale 910

 
 

Výrobce motocyklů MV Agusta představil na výstavě EICMA mimo špičkového supersportu F4CC i "civilní" verzi F41000R a naked-bike Brutale 910 a Brutale 910 R.

Pro rok 2007 označila MV Agusta svůj supersport F41000R. V tiskové zprávě uvádí výrobce jeden příklad: od roku 1999 MV Agusta dokázala zvednout výkon svého čtyřválce o 37 kW (50 k) a přitom snížit emise až na požadovanou normu Euro 3. MV Agusty mají svůj charakter, sportovního ducha a vysokou kvalitu zpracování.

Design F41000R se odlišuje od ostatních supersportů. Přední kapkovitý světlomet je zasazen do aerodynamické klínovité masky. Zpětná zrcátka dostala směrové ukazatele. Sportovní vzhled podtrhuje výrazně klenutá nádrž a jedna z nejhezčích zadních partií mezi motocykly vůbec.

Ve výbavě nechybí špičkové komponenty, jako je brzdový systém Brembo s předními kotouči o průměru 320 mm a radiálními třmeny; plně nastavitelný podvozek: vpředu je obrácená vidlice Marzocchi R.A.C. s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs; 17palcová kola z lehkých slitin také od firmy Brembo a pneumatiky Pirelli o rozměrech 120/70 - ZR 17 vpředu a 190/55 - ZR 17 vzadu.

Motoru by se dala věnovat celá kapitola. Popisovat samotnou jednotku a změny, které se na čtyřválci odehrály oproti předchozí verzi, by zabralo také pár řádků, vezmu to stručně: čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s šestnácti ventily a rozvodem DOHC má objem 998 cm3. Výkon agregátu je 128 kW (174 k) v 11 900 ot/min, přičemž omezovač vás zastaví až na 13 tis. otáčkách. Maximální točivý moment 111 Nm nastupuje již v 10 000 ot/min. Síla motoru se přenáší přes kazetovou šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo.

U naháče Brutale 910 se snažili inženýři MV Agusty dosáhnout nastavení, jízdních dojmů a gripu jako u sportovních motocyklů. Nešlo se sice tak daleko, jako u Aprilie, kde byla"svlečena" RSV 1000 R a vzniklo Tuono 1000 R, ale i Brutale 910 má řadu detailů podobných nebo stejných, jako superbike F41000R.

Základem podvozku je trubkový rám, který má vpředu nastavitelnou obrácenou vidlici Marzocchi Magnum s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs. Motor tvoří čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec má objem 909 cm3. S šestnácti ventily a rozvodem DOHC má výkon 102 kW (139 k) v 11 000 ot/min, maximální točivý moment je 96 Nm.

Verze Brutale 910 R je novinkou, vychází z modelu S a má oproti základu pár změn. Prvním rozpoznávacím znakem bude charakteristické zbarvení a pozměněné logo; dále to jsou komponenty z F41000R: sedlo ze speciální kůže, titanové doplňky, brzdový systém Brembo s radiálními třmeny vpředu, přední USD vidlici Marzocchi R.A.C. a 17palcové disky od firmy Brembo.

Brutale 910 R bude možné na přání osadit výfukovým systémem Race a novou řídící jednotkou, což zvedne výkon na 106 kW (144 k) v 11 000 ot/min. Obě dvě verze naháče Brutale splňují přísné emisní normy Euro 3.

Tip: Přečtěte si článek o speciální limitované verzi supersportu MV Agusta F4CC.

Technické údajeMV Agusta F41000RMV Agusta Brutale 910
Modelový rok20072007
Celkové rozměrydélka 2 007 mmdélka 2 020 mm
Rozvor / výška sedla1 408 mm / 810 mm1 410 mm / 805 mm
Motor, objem4dobý, řadový 4válec, 998 cm34dobý, řadový 4válec, 909 cm3
Vrtání x zdvih76,0 x 55,0 mm76,0 x 50,1 mm
Kompresní poměr13,0:113,0:1
Počet ventilů / chlazení16 / kapalina16 / kapalina
Výkon128 kW (174 k) / 11 900 ot.102 kW (139 k) / 11 000 ot.
Točivý moment111 Nm / 10 000 ot.96 Nm / 8 000 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňovářetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 190/55 ZR17120/70 ZR17, 190/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální2x kotouč 310 mm, 6pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 210 mm, 2pístek1x kotouč 210 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 50 mmUSD vidlice, průměr 50 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumičkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž (z toho rezerva)21 (4) l19 (4) l
Suchá hmotnost192 kg185 kg
Poměr (koně na tunu)906751
Cenanznz

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…