EICMA 2006: MV Agusta F41000R a Brutale 910

EICMA 2006: MV Agusta F41000R a Brutale 910

 
 

Výrobce motocyklů MV Agusta představil na výstavě EICMA mimo špičkového supersportu F4CC i "civilní" verzi F41000R a naked-bike Brutale 910 a Brutale 910 R.

Pro rok 2007 označila MV Agusta svůj supersport F41000R. V tiskové zprávě uvádí výrobce jeden příklad: od roku 1999 MV Agusta dokázala zvednout výkon svého čtyřválce o 37 kW (50 k) a přitom snížit emise až na požadovanou normu Euro 3. MV Agusty mají svůj charakter, sportovního ducha a vysokou kvalitu zpracování.

Design F41000R se odlišuje od ostatních supersportů. Přední kapkovitý světlomet je zasazen do aerodynamické klínovité masky. Zpětná zrcátka dostala směrové ukazatele. Sportovní vzhled podtrhuje výrazně klenutá nádrž a jedna z nejhezčích zadních partií mezi motocykly vůbec.

Ve výbavě nechybí špičkové komponenty, jako je brzdový systém Brembo s předními kotouči o průměru 320 mm a radiálními třmeny; plně nastavitelný podvozek: vpředu je obrácená vidlice Marzocchi R.A.C. s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs; 17palcová kola z lehkých slitin také od firmy Brembo a pneumatiky Pirelli o rozměrech 120/70 - ZR 17 vpředu a 190/55 - ZR 17 vzadu.

Motoru by se dala věnovat celá kapitola. Popisovat samotnou jednotku a změny, které se na čtyřválci odehrály oproti předchozí verzi, by zabralo také pár řádků, vezmu to stručně: čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s šestnácti ventily a rozvodem DOHC má objem 998 cm3. Výkon agregátu je 128 kW (174 k) v 11 900 ot/min, přičemž omezovač vás zastaví až na 13 tis. otáčkách. Maximální točivý moment 111 Nm nastupuje již v 10 000 ot/min. Síla motoru se přenáší přes kazetovou šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo.

U naháče Brutale 910 se snažili inženýři MV Agusty dosáhnout nastavení, jízdních dojmů a gripu jako u sportovních motocyklů. Nešlo se sice tak daleko, jako u Aprilie, kde byla"svlečena" RSV 1000 R a vzniklo Tuono 1000 R, ale i Brutale 910 má řadu detailů podobných nebo stejných, jako superbike F41000R.

Základem podvozku je trubkový rám, který má vpředu nastavitelnou obrácenou vidlici Marzocchi Magnum s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs. Motor tvoří čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec má objem 909 cm3. S šestnácti ventily a rozvodem DOHC má výkon 102 kW (139 k) v 11 000 ot/min, maximální točivý moment je 96 Nm.

Verze Brutale 910 R je novinkou, vychází z modelu S a má oproti základu pár změn. Prvním rozpoznávacím znakem bude charakteristické zbarvení a pozměněné logo; dále to jsou komponenty z F41000R: sedlo ze speciální kůže, titanové doplňky, brzdový systém Brembo s radiálními třmeny vpředu, přední USD vidlici Marzocchi R.A.C. a 17palcové disky od firmy Brembo.

Brutale 910 R bude možné na přání osadit výfukovým systémem Race a novou řídící jednotkou, což zvedne výkon na 106 kW (144 k) v 11 000 ot/min. Obě dvě verze naháče Brutale splňují přísné emisní normy Euro 3.

Tip: Přečtěte si článek o speciální limitované verzi supersportu MV Agusta F4CC.

Technické údajeMV Agusta F41000RMV Agusta Brutale 910
Modelový rok20072007
Celkové rozměrydélka 2 007 mmdélka 2 020 mm
Rozvor / výška sedla1 408 mm / 810 mm1 410 mm / 805 mm
Motor, objem4dobý, řadový 4válec, 998 cm34dobý, řadový 4válec, 909 cm3
Vrtání x zdvih76,0 x 55,0 mm76,0 x 50,1 mm
Kompresní poměr13,0:113,0:1
Počet ventilů / chlazení16 / kapalina16 / kapalina
Výkon128 kW (174 k) / 11 900 ot.102 kW (139 k) / 11 000 ot.
Točivý moment111 Nm / 10 000 ot.96 Nm / 8 000 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňovářetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 190/55 ZR17120/70 ZR17, 190/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální2x kotouč 310 mm, 6pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 210 mm, 2pístek1x kotouč 210 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 50 mmUSD vidlice, průměr 50 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumičkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž (z toho rezerva)21 (4) l19 (4) l
Suchá hmotnost192 kg185 kg
Poměr (koně na tunu)906751
Cenanznz

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 

Štítky Design Supersport

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…