Evropská komise opět upozornila Českou republiku a pět dalších zemí, aby do svého národního práva plně převzaly unijní předpisy o technické způsobilosti vozidel.
Kdybys v té škole dával pozor, vědel bys, že to nebylo osvícenství, ale osvícenský absolutismus, tedy jen jiná forma autoritářského diktátu. Apropó, pojem žalář národů ti ve škole nevysvětlili, nebo jsi opět chyběl?
Hlavně ten kult rozumu na to pasuje dokonale. A to prosazování svobody nařízením je taky skvělý. Ta malá holka by se dneska asi chytala za hlavu... Nařízení = Diktát = neuposlechnes = trest = násilí
samozřejmě že je rozuměnjší mít takové věci stejný ... ale nepřijde mi rozumný že se k tomu dojde nařízením pod výhružkou trestu ... proč prostě naši politici který jsem si zvolili k takový věci jako, že třeba je dobrý to mít stejný s většinou zemí nedojdou samy ... není to třeba tak zbytečný že se tím ani nezabývají ? nejde nahodou o nějakou kravinu která není vůbec potřeba ?? těžko říct o tom se tady nepíše jen víme že EU NAŘÍDILA aby jsme si upravili podmínky našich technických kontrol podle jejich směrnic ....
Oni k tomu ale došli. Respektive jsme k tomu došli jako národ. Při vstupu do EU jsme se k něčemu zavázali. Že nad takovými zbytečnostmi lidé nepřemýšlí, to mi nemusíš říkat. Viz "brexit." Bez konkrétního plánu je to krok do prázdna. Ze střechy mrakodrapu. Ta provázanost je ohromná. EU není dokonalá, ale i kdybych byl pro odchod, chce to detaily. Jen těžko bych mohl být pro odchod za každou cenu. Jenže s tím si lidé moc nelámou hlavu. Nedochází jim, jakou paseku to může nadělat. Oni to politici nějak vyjednají.
Jednou jsme do EU vstoupili a je prostě třeba se na úrovni EU angažovat. Když k tomu politici přistupují tak, jako by EU byla jakási druhá liga, tak se pak nemůžeme divit. Hlavně, že to mají na koho svést. Že jim něco vnutil. Ti druhořadí politici, které tam vykopli, aby doma neotravovali. A radši nemluví o tom, že směřování EU řídí kolektivně vlády jednotlivých zemí EU. Však lidé ví kulové. :-)
Nebýt v EU ale v EFTA, jako například Norsko, tak jsme na tom podobně, jen to bude spíš o nás, bez nás. Vem si třeba letectví a EASA (agentura, která připravuje legislativu okolo letectví pro celou EU). Norsko je jako člen EFTA zavázané přejímat legislativu EU ohledně dopravy. Mají právo účastnit se jednání EASA a mít tam své lidi. Ale nemají žádné hlasovací právo. Teoreticky se můžou podílet na přípravě, ale o ničem rozhodovat nemůžou. A pak to musí převzít. Pouze s nutnými úpravami. Švýcarsko je na tom stejně a to ani není v EFTA. To by bylo skvělé, že. :-) Mně to přijde jako celkem vysoká daň za "nezávislost." Ale o takových detailech lidé moc neví a nepřemýšlí.
Musel jsem se smát, když jsem v jedné britské diskuzi četl, jak po brexitu nebudou Euro normy. Ten člověk očividně neměl ani ponětí, že se tyhle normy připravují na úrovni (EHK) OSN. Británie podle všeho plánuje zůstat členem. A EU je pouze implementuje jako nařízení, takže jednotlivé státy nemusí. Nařízení platí přímo a je nadřazené národnímu právu. Akorát by to dělali jiní úředníci, ale výsledek by byl stejný. Nemluvě o tom, že britským politikům je tohle u zadku a když by vyjednávali smlouvu s EU, klidně by odsouhlasili přejímání předpisů platných v EU. Ostatně, je to záhodno, jak jsem již jinde napsal.
víš rozdíl by byl kdyby EU přišla s nějakým doporučením a staty samy uznaly jestli je to výhodný a fakt potřeba , pokud by to bylo super začali by to jednotlivé staty zavádět a nakonec by to zavedli všichni protože by to fakt výhoda byla , pokud by to byla blbost tak by se na to všichni vykašlali ... takhle to muže byt uplná kravina a stejně to všichni musí zavést protože se nařídilo a hotovo ....
>:D >:D no to teda stejný není ... je tam dost podstatný rozdíl a to je svobodná volba ale to ty neuznáváš že jo ty potřebuješ někoho kdo ti poradí nebo nařídí co máš dělat ... jestli nepoznáš rozdíl mezi nařízením a svobodnou volbou tak to už je s tebou fakt špatný ..
Poloz si otazku : kto tvori EU? No predsa jej clenske staty, ktore do nej vstupili dobrovolne a svojim vstupom sa zaviazali preberat normy ktore sa schvalia v EU parlamente. Mimochodom cl.staty vzdy maju nejaku moznost vyberu pretoze sa vsetko udava od - do. To ze nase parlamenty sa tvara papezskejsie ako papez je vec ina.
Tohle se toho sice moc netýká, ale pro výrobce je rozhodně nejlepší, když je co nejméně odlišností (nepřímo tedy i pro nás, protože to nakonec zaplatíme). A pokud chceš jezdit i za hranicemi svého státu, je třeba mít nějaké mezinárodní úmluvy. Tak to prostě je. Nechceš se dostat do situace, kdy by nějaký stát neuznával tvé řidičské oprávnění, nebo zakázal provoz tvého auta, protože jste podle nich pro jejich silnice příliš nebezpeční (potenciálně, protože by šlo o plošný zákaz). A musel by ses nechat třeba přezkoušet a auto by muselo projít technickou dle jejich norem. To by se ti asi nelíbilo.
Státu ve kterým neuznaji moje řidičské oprávnění se vyhnu stejně tak když jedu do Británie budu tam jezdit vlevo protoze to tam tak mají... A tady jde o technický kontroly.. Co kgdyz pojede traktor že země mimo unii do Německa? Na hranicích ho zastřelí nebo ho tam prostě nepustí protože nemá technickou kontrolu platbou v zemích EU? Mám pár přátel kteří cestovali přes USA jižní Ameriku, Afriku, Asii, Rusko, a nikde nikdy neměli problém s ridicakem apod.. To jen tady v EU musíme mít všechno speciální... To aby se lidé ze světa Bali sem jezdit protože tady jejich doklady nebudou platit a přijet do EU autem? Bez šance nemáš technickou kontrolu platnou pro EU...
Dohody tohoto typu bývají spíš celosvětové a typicky vznikají pod OSN. Ani železná opona nebyla překážkou. Takový zákaz by pochopitelně byl extrémním krokem a u aut by k tomu jen tak nebyl důvod. Auta nejsou tak riziková, ale jde o princip. Třeba v letectví, kde je na to celá mezinárodní organizace pod OSN, to byl palčivější problém. Tedy letadla ve špatném stavu, případně špatně vycvičené posádky létající do vyspělých zemí. Taková zajímavost, pravidla v letectví si státy dnešní EU sjednotily ještě před tím, než se do toho vložila EU. A byl to celkem masakr, protože kašlali na menší provozovatele (snažili se razit politiku jednoho metru, ať jsi aerolinka, nebo soukromý pilot s vlastním malým letadlem - stejné zkoušky pro piloty, stejná údržba, stejné papírování). Dnes jsou ta pravidla pro menší pod EU postupně uvolňována. Kolikrát za protestů na národní úrovni.
Tady prostě platí, že jsme v EU, vstupem jsme odsouhlasili, že budeme mít nějakou společnou politiku. EU rozhodla, že tohle stojí za sjednocení, což znamená, že to odsouhlasila rada, kterou tvoří vlády členských zemí. A tam ti nestačí nějaká těsná většina, abys něco protlačil proti vůli oponentů. Bylo by zajímavé se podívat, jak to hlasování vypadalo. Kdo byl proti.
že dokud sedí na prameni ropucha jménem Dan Ťok, cokoliv spojeného s agendou ministerstva dopravy v této zemi prostě nebude fungovat.
Dále, i když je to k nevíře, by měli pochopit, že tenhle neschopnej kazisvět a dobytek je neodvolatelnej, jelikož je jedním z hlavních vylizovačů estébáka a dotačního podvodníka, česky nemluvícího premiéra Babiše.
Sorry lidi, jeden politickej za rok není takmoc....doufám. :-!
Tenhle je na místě = ANO má ministerstvo dopravy i financí v rukou už 5. rok = a peníze na výstavbu dálnic se snížily proti letum světový krize 2008-10 o polovinu! :no:8-s
Tehdy byl o pár set miliard i menší celkovej rozpočet = takže fakt nadoraz špatně ;-\
Nekecá, maká! Za to určitě může Kalousek. Co ten Ťok vlastně udělal za celou tu dobu? Pokrok nula, jen nějaké zvýšení pokut a represe. Vždyť ČR jde před soud i kvůlo neschopnosti změnit pár vět u řidičáků. To zase bude pokuta z našich daní. Vždyť on je tak hloupej a neschopnej, že mu neprošlo ani to úsekové měření na D1. To zas biologové budou muset vymyslet něco pod homo sapiens sapiens, kam členy ANO zařadit. A pak ještě něco níž pro jejich voliče.
Autor clanku si mohol dat aspon tolko prace, aby uviedol nejake odkazy na dokumenty, ci aspon nieco par vetami spomenul, ake su zmeny, co to prinesie a podobne.
Lebo inak v tom vsetci zase maju "jasno" bez toho, aby tusili, o com je rec. Ved EU, tak do nich, klasicky pristup ...
Hlavne, ze su vsetci spokojni s vrakmi na cestach. Hlavne ti majitelia.
Samozrejme blbiny typu STK kazdy rok pre starsie auta, ako tu boli pred casom pokusy zaviest, nemam na mysli.
Tie zmeny by ma tiež zaujímali a dúfal som, že to čo nespravil autor spraví niekto v diskusii. Lebo je jasný článok na rozvírenie diskusie, ktorá im potom generuje príjmy z reklamy bez toho, že by sa museli snažiť robiť poriadnu prácu. Žiaľ to skončilo len politickou šarkanicou.