elektromobily jsou produktem energeticke lobby, ktera postupne nahrazuje ropnou lobby. vyhodou alespon je ze, zatimco ropu nemame, elektrinu si vyrobit muzeme. je treba ale vsem aktivistum rict, ze rozsireni elektromobilu prinese nezbytnou potrebu vystavby nove velke (jaderne) elektrarny.
dalsim dusledkem obrovske poptavky po elektrine bude rust cen elektriny a na to doplati uplne vsichni bez rozdilu zda jezdi nebo nejezdi.
Pro mě má elektromobilita jediný význam... zkusili jste se někdy projet na kole po Praze?? Věřím tomu, že 90% aut jsou místní popojíždění, představa, že by těchto 90% aut byly elektromobily, to by se dýchalo!!! Celková produkce CO2 je jasná, vyjde to nastejno, ale raději to budu vypouštět někde mimo městské aglomerace, rapidně by se tím snížila nemocnost lidí v městech. A navíc kdo říká, že se musí elektrika vyrobit z uhlí. Škoda, že je současný trend proti jaderným elektrárnám = nejekologičtější a nejlevnější elektřina :-(
Já myslím, že nedýchalo. Energie by se vyrobila v Mělníku v uhelné elektrárně a dusili by se lidé buď přímo v Mělníku nebo foukne vítr a máš to v Praze za 15 minut. Prašť jako uhoď. Jinak souhlas, boj proti jádru je docela sebezničující.
No, ono se pracuje na technologii (tusim ze Terra Power), ktera by mela dokazat zpracovat jaderny odpad jako dalsi palivo. Zda se tak podari, tezko rict.
Já bych si dovolil nesouhlasit. Tedy, souhlasím že má vše i svá negativa, to je pravda, a že je jaderný odpad problém, to také.
Nicméně, při správném uložení odpadu nepředstavuje zase takový problém a nevzniká jej zase takové množství. Tedy když si vezmeme, kolik dokáže vyrobit energie. Suplovat je čistě uhelnými elektrárnami, tak se s trochou nadsázky udusíme:)
Samozřejmě, jen na jaderných elektrárnách nelze existovat, každopádně, při jejich vyřazení by vznikla ohromná díra...a tu těžko zaplní vítr nebo voda. Proto mě děsí tendence v Německu..a docela by mě zajímalo kdo za tím stojí. Nevěřím, že by se u sousedů všichni najednou začali bát, že se něco pokazí...
No jelikoz novy auta v produkujou minimum emisi, problem bude vzdy v prachu, ktery svym provozem zviri (+ to malo co vyprodukujou z desticek a opotrebujicich se casti podvozku, coz plati u elektromobilu). Smrad z novych naftaku je sice neprijemny, ale to lepsi nebude. Takze cesta je chodit pesky a na kole, coz prach zveda minimalne ;-)
nuz do tej ich zelenej studie moc nezpada zatvaranie atomiek a vystavba veternych elektrarni... podobne su na tom aj uholne...
asi su na tom hodne zle ked uz aj slovensko vyuzivaju na transport elektriny (CR a PL uz nestacia)
este ze rakusania su zeleny ked im v noci temelin precerpava vodu v alpach aby mali cez den z coho elektriku vyrabat :-)
...už dneska ví, že budoucnost mobility je ve vodíku. Místo nesmyslného pachtění se po budování infrastruktury pro elektromobily by se měl tenhle nesmysl přeskočit a začít se věnovat rovnou infrastruktuře vodíkové. :-!
Nechapu tu odvahu psat verejne takove nesmysly. Jen namatkou, vodik je velmi vyhrevne palivo, spalenim 1kg vodiku se uvolni cca 3x vic energie nez spalenim 1kg benzinu. Palivove clanky maji vysokou ucinnost, vyssi nez spalovaci motor.
To bude energeticky jeste narocnejsi. Celkova ucinnost vodikoveho cyklu (vyroba - distribuce - premena na el. energii) je horsi nez uz cisteho elektromobilu.
Ano. Každé děcko to ví. A když pak dospěje, zjistí, že vodík je naděj ropné lobby na pokračování svého byznysu, jenom pomocí jiného média, ale ekonomicky, uživatelsky a technologicky je vodík nesmysl. To je ten problém dětství věřícího na sny a pragmatické dospělosti.
Proč takový laciný bulvár? Pane autore nestydíte se?
1) Humbuk kolem CO2 je debilita, kterou může dál šířit jenom ubožák z bulváru. Co takhle přestat dávat rovnítko mezi ekologický a nízké emise co2. Nebudete tomu věřit, ale mezi ekologické hledisko patří i člověku vyloženě škodlivé emise (rakovina, alergie, leukemie, genetické poškození atd.), které má eletkromobil nulové a i uhelná elektrárna nabíjející elektromobily je z tohoto hlediska lepší než flotila EU6 vozů. Kolik CO2 že to vypustí sopky?
2) Obrovská energetická náročnost výroby benzínu a nafty. Je to započítáno? V článku to není uvedeno i když je jasné, že u elektromobilů je energetický řetězec započítán celý.
3) Většina aut se bude přirozeně nabíjet v noci.
4) Němci jako správní náckové co mají rádi bulvár, zcela iracionálně zavrhují jadernou energetiku a navíc jsou za japonci v elektrotechnice pozadu, takže musí pomlouvat všechny elektromobily.
Pane, vy nekritizujte, Vy šíříte debility také.
Zloděj křičí - chyťte zloděje!!!!!!
Už i malé děcko ví, že hybridy jsou téměř nanic a elektromobily také, přenos výroby spalin z aut do příměstských elektráren nic neřeší.
Neuvěřitelná betonově-energetická lobby spotřebová v Německu tisíce tun oceli, betonu, plastů, mědi a dalších látek na stavbu větrníků. Výsledkem je prakticky neuregulovatelný zdroj energie přetěžující přenosové soustavy, hrozící neustále black-outem.
Tady všichni hledejte důvod zavření atomových elektráren - nové elektrárny se stavět nebudou - a co tedy s tou ocelí a betonem? Aha - větrníky !!!!!! Protesty proti větrníkům jsou malé, tady se dají proinvestovat pořádné prachy. A aby to mělo nějaký smysl - pojďme soudruzi lobbisté pořádně potlačit plug-in hybridy a elektromobily - NABÍJET, NABÍJET A NABÍJET. A až to zmákneme, budeme je mít v hrsti - potom přitlačíme na pilu a pořádně je nějakým šikovným tarifem vyždímeme.
Jo, tak taková je pravda o elektromobilech.
Přenos výroby spalin z aut do příměstských elektráren něco vyřeší, protože u elektráren se snáze snižují emise a celý energetický řetězec je účinnější. Představ si elektrárnu s obyčejnými pístovými spalovacími motory. Konstantní otáčky, perfektní katalyzátory atd. tomu mobilní motory nemohou konkurovat. Elektrárna bude mít jen vyšší emise CO2 (jen v tomto příkladě díky těm motorům - jádro atd. na tom bude lépe), který ale nedebilním občanům nevadí. Ostatně už dnes většina populace trpí smradem z nafty/benzínu, ale kolik lidí si stěžuje na smrad z uhelných elektráren? Výrazná menšina pokud vůbec někdo. To co je cítit při inverzi jsou většinou puchy z rodinných domů ne z elektráren, které mají mnohem lepší technologii spalování uhlí.
Větrníky v reichu jsou mi úplně jedno, protože to lepší energetickou a emisní bilanci elektrifikované dopravy nijak neovlivní - je to jejich blbost. Izrael, Japonsko, Čína a další země na to jdou s elektromobilama a energetikou chytřeji, protože vědí, že jim to přinese užitek. Zřejmě neznají Winadiesela, jinak by to určitě zabalili :-) Eletromobily a PHEV totiž nejsou jen uměle protěžovanou technologií jako v EU diesel - je to životně důležitá potřeba a výhoda pro mnohé státy.
Dobrý den, četl jste článek, kde je zmínka i o výrobě baterií, elekromotorů a kabeláže? :-) Nehledě k tomu, že je tam řečeno, že (dle dané studie) jsou emise CO2 (ano jde zase o CO2, ale to si prosím stěžujte v Öko Institutut) jaderné a větrné elektrárny velmi podobné. Zatím mi "bulvární" přijde spíš váš diskusní příspěvek :-)
Jasně, vy nejste schopný používat svoji hlavu, takže jen slepě papouškujete slaboduchou studii, kde zero emissions=zero CO2. O ostatních emisích se projistotu nezmíníme abysme čtenáře nemátli.
Energetickou bilanci výrobu motorů, převodovek případně jejich životnost sem tahat nemusíte - je to na dost dlouhý článek ve kterém by se musela započítat i životnost elektromotoru a absence spojky/převodovky. Stačí odpovědět na bod 2 týkající se jen celého řetězce paliva spalovák vs. elektro, protože pokud tam nebyly emise z rafinerií, tak je studie jednoznačně k prdu.
Nemýlím se, jen jsem to v článku nenašel a chtěl jsem to najít. Německy neumím, ale informace o energetické náročnosti rafinace ropy by čtenáře zajímala, bohužel ta studie je na první pohled jen povrchní pozlátko, takže čísla o kilech co2 co padnou na rafinaci litru benzínu/nafty asi hledám marně.
Diplomka co jsem osobně napsal na podobné téma měla víc zajímavých čísel/grafů ale méně pozlátkových obrázků za které by mě akorát zamítli obhajobu. Opravdu ubohost co se dnes pokládá za studii.
Re: ještě že ten benzín a nafta rostou na stromech
Co vás vede k tomu, že bude provoz elektromobilů levnější, než provoz aut na fosilní paliva? On tu infrastrukturu někdo bude muset vybudovat a bude na ni chtít vydělat, ne to dělat z nějakého altruismu, takže si budete hlídat těch pár hodin, kdy bude k dispozici tzv. levný proud, (pokud vůbec bude), takže nabíjení vašeho auta bude trvat neúměrně dlouho. To, že se nezmiňuje, že těžba těžkých kovů zatěžuje přírodu daleko více než soudobý benzinový motor, to už "ekology" v sandálech a batikovaném tričku nezajímá.
Už jen to dokazuje, že celá ta hra na Co2 je jedna velká habaďůra. Zavření atomových elektráren si vyžádá masivní investice do tzv. alternativních energií, biomasa, větrníky atd., a to samozřejmě zaplatí i ti, jenž tomuto řešení nyní tak "hlučně" tleskají.
Taky existují teorie, že ještě jsou poměrně velká, neobjevená ložiska ropy, ale petrolejářské společnosti už nechtějí na nových místech těžit, protože by se cena ropy na světových trzích snížila. Pokud tedy svět nechce být v automobilovém průmyslu závislý na fosilních palivech, je jediná cesta - vodík.
Re: ještě že ten benzín a nafta rostou na stromech
Teorie, "že ještě jsou poměrně velká, neobjevená ložiska ropy ..." jsou teorie. Prokazatelna realita je ale takova, ze spotreba ropy roste jiz v soucasne dobe rychleji nez objevovani novych nalezist. Soucasne, bohuzel, roste technologicka, enegreticka (a potazmo financni) narocnost tezby v tech novych nalezistich (netvrdim, ze ve vsech pripadech).
A pokud mluvime o cene, stalo by zato zapocitat i zbrojni vydaje na udrzeni pristupu k tem nalezistim.
Vodik neni jedina cesta, ale pouze jedna z moznosti jak energii akumulovat. Primarni problem je vyroba elektricke energie z jinych nez fosilnich zdroju. Klasicka jaderna energetika ma take sve limity. Pokud bychom chteli nahradit veskerou energii, kterou dnes ziskavame z fosilnich paliv (jak v elektrarnach tak ve spalovacich motorech) jadrem, bylo by potreba postavit radove 10000 novych jadernych elektraren, ktere by ale spotrebovaly soucasne zname zasoby uranu behem jednoho desetileti.
1) Pri vyrobe 1 kWh vyprodukuje evropska zeme v soucasnosti kolem 500g CO2. Ciste z uhli by to byl dvojnasobek. Tyto udaje mimochodem publikuje i OKO institut.
2) Prumerny osobni elektromobil spotrebuje ze site kolem 20kWh na ujeti 100km.
3) Z toho plynou CO2 emise elektromobilu 100 g/km PRUMERNE, ve Francii asi 20g/km.
4) Skoda Octavia 1.6 ma vyrobcem udanou produkci 166 g/km.
Kolik gramu toho strasne nebezpecneho plynu pak ta Skoda Octavia vyprodukije pri zapocteni naroku na vyrobu,skladovani a distribuci paliva? Asi to uz nebude tak ruzova hodnota...
hlavně že někteří diskutéři mi okamžitě začli nadávat když jsem tu před časem psal, že elektromobil má větší emise než benziňák..a hle už to tu máme ofiko...kdy někteří(hlavně pohlaváři EU) konečně pochopí než když nám to přestane čmoudit pod nos, že to bude čmoudit ještě víc za kopcem...?? ;-) a až dojde plyn, uhlí a ropa(ze které se elektrika taky dělá) tak můžeme zase jezdit na oslech a koních... ;-)
Rozdil je napr. v tom, ze v pripade elektrarny jsi schopen vyuzit i odpadni teplo. U auta tuhle energiii (podle typu motoru 60 - 70% energie obsazene v palivu) proste zahodis.
Ježíšku na křížku. Když lež zabalíme do destiček na které napíšeme "vědecká studie" a pošleme to do médií jako tiskovou zprávu tak se z toho stane "oficiální" pravda ?????
Takhle to prece bylo i se studii Dust to Dust, ktera chvili tvrdila, ze Hummer je ekologictejsi nez Prius a ze kvuli hybridum vznikla "mesicni krajina" u Sudbury. Pak ji sice autori museli s ostudou stahnout a omluvit se, ale ten mytus se siri dal...
Kdybych nemusel pracovat mohl bych se rozpesat na konkrétních čísle, jak ta studie lže a manipuluje. Jenomže pracovat musím a času není nazbyt. Tak snad popřeju jenom těm, co tomu uvěřili, aby se ve svém životě dovedli orientovat lépe než v tomto článku.