urcite to bude to najmodernejsie co ponuka svet vznetovych motorov.....myslim ze 1,4TDI tieto kriteria splna 3 valce a vyvazovaci hriadel aby nevypadali plomby... >:D
To je jednoduché. Mám něco společného se Siemensem. A některé věci mi dojdou, když se dozvím, že:
A - Siemens staví fabriku na výrobu CR systémů v ČR (někde u Liberce)
B - Škoda má motorárnu využitou na 50%
C - PD systémy končí a budou nahrazeny systémy CR, 2,0TDi bude Bosch a 1,6TDi bude Siemens, načež ty 1,6 prostě musí být vyráběny levněji než 2,0. A náklady rostou, nikdo si nemůže dovolit vše vyrábět pouze v západní Evropě. Renault již na 1.5dCi také používá Siemens a vysloveně si vyžádal čerpadla z ČR, kvůli ceně, samozřejmě.
Já bych bral nějaký 1100 tříválec, s 50kW a 140Nm neco co ma mala Kia Picanto. To by bylo do fabie do mesta idealni ... Jenže škodovka dislův motor stejně napálý tak vysoko cenou že se vyplatí maximálně pár podnikatelům co najedou víc než 40tis za rok, a normální čech pokud není hňup si koupí benzín ... Tedy normální čech si především nekoupí škodu ... ale to je fuk >:D
No myslím, že to opravdu tříválec nebude. Volkswagen od dieslových tříválců upouští stejně jako ostatní automobilky. Vývoj deislu a použití moderních technologií se u ceny tříválce téměř nevrátí. Tipuju to na 4V 1,5 - 1,9 litru.
jo bude se delat 1,6TDI v nekolika vykonech
55, 66, 77 a 92kW no a to by melo jit jak do Fabie tak do Oktavky tak i Superba. To souvisi s tim ze pujde do kytek 1.9TDi a snad i 2.0TDI by mel byt jen pro luxusnejsi znacky koncernu, takze 2.0TDi by asi zustalo jen v ORS a Superbu.
no chtěl bych vidět,jak by treba 55ka tahala skoro 2 tunovou oktavku.dyt i 1,6FSI ma kolem 110koni to by se v porovnani dehet moc nevyplatil.ja sem zastanecem klasiky 1,9 a 2,0TDI
Jak to muzes tvrdit, kdyz jsi vysledny produkt jeste nevidel? jelikoz to ma byt novy motor, tak ani nemuze byt zkusenot. Proto bych osobne pockal, az jak bude vypadat. kazdopadne jim fandim. Po letech kdy evidentne 1.6 chybely se jich i dockame. Teda, mozna.
Proč by v Octavce nemohla být 55kw verze když se do ní dává 1,4 59kw benzín a do města a okolí to stačí Nafta tahá trochu líp takže myslím že nenáročnému uživateli v pohodě stačí :-)
Jedno je jiste,ze koncern pomalu upousti od svych naladovych a hlucnych TDI dieselu a pro pristi VW Touran
je jisty pokrok ve smeru Common Rail vstrikovani v provedeni 1,6TDI-CR90Ps/230Nm
1,6TDI-CR105Ps/260Nm 2,0TDI-CR
140Ps/320Nm,2,0TDI-CR170Ps/350
Nm, doufam jeste,ze upustili
od tech otravnych zubovych
remenu!!!!!
A co tak uz konecne vyrobit nieco ako mas v Accentovi - 1,5 dieslik 81kW a smitec. Ked zas pocujem o 55kW v 1,6 objeme, jezia sa mi vlasy pri predstave ako budem citat novinarske testy o fantastickych vykonoch 55kW diesla a podobne podmastene clanky od VW masinerie a to na dobrych 10 rokov :)
jo mas pravdu eRRor. Tyhle testy me uplne ždímou ! ostatni automobilky dolují stejný výkon z 1,2 co škodovka z 1,6! nejhezčí příklad byla toyota yaris. 1,0i 3-valec ma nejakych 65KW a fabia 1,2i 3-valec nema ani 50... bida des. chce to nejakej poradnej motor :)
To s tim yarisem jsi vyčetl kde? Pokud vim tak základ v yardovi je motor z ayga, a ten má 51 kW a ani ne 100nm. Svezení je lepší s htp 12v , porovnal jsem nedávno.
jj,to máš jako když mladí povídají ve větě každé druhé slovo "vol€",tak tu se v každé diskusi 100 krát napíše a zmíní něco o HTP,seč je téma zcela jiné,normálka...takový lokální český folklórek,přitom je průměrné stáří aut v česku 14,5 roku... >:D
No jo, problem je ten že si někdo koupí htp v kombiku, naloží rodinu, batohy, řízky a hurá na Makarskou. Místo lepšího motoru připlatí za klimu, alu, metlu /aby soused viděl/ a pak se diví že to žere 10l a nejede. Je to slušnej motor do města, nic víc ale nic mín. Při rozjezdu si dá toho yarise k snídani. Tim nechci ale říct že je yaris špatnej.
Přesně tak. HTP je dobrý a velice pružný motor při nižších rychlostech. Sám jsem byl převapen, že 60k Fabie 1,2 jede lépe než Berlingo v 1,9 dieslu tuším 71k s větší točivým momentem. A rozdíl ve hmotnosti není zas tak velký...
Ale no porovnavat neporovnatelne. 1,9 hladky diesel v Berlingu je znacne starsi motor ako HTP ale... ked pojde yvoje HTPcko po tristo tisicoch do srotu tak Berlingo hravo najazdi dalsich seststo, je to motor uzitkovy. Dalsi faktor je tvoj pocit, zober stopky a sleduj tacho, ono huciaca a vybrujuca fabka este nemusi ist lepsie ako stabilnejsie a tichsie Berlingo, je to len pocit. Vseobecne vo vacsom aute ma clovek pocit ze ide pomalsie ako skutocne ide. No a treti faktor skus nieco nalozit do fabky a do toho Berlinga a potom porovnaj znovu.
Jasně, že jsou to úplně odlišná auta stvořená k jinému účelu a při plném naložení lépe pojede 1,9. Porovnával jsem to bez zatížení a jedné osobě. Ale přesto jsem čekal něco jiného a 1,2 motor s menším výkonem i točivým momentem mě velice mile překvapil. A co se týká toho odhlučnění, tak tam je to přesně naopak. Berlingo je jako traktor a už při 2500 ot. mám pocit, že mu ubližuju. Ale to už je dáno konstrukcí motoru i auta samotného (přece jen je Berlingo odhadem více než 10 let starý model). Nicmémě je pravda, že diesely bez přeplňování hodně vydrží. Co vydrží HataTitlaPower, uvidíme :-)
Tu 55KW budou dávat třeba do caddyho, ted je tam i 1,9 tdi s 55KW. Je to o tom že v užitkovém autě tě výkon moc nezajímá, důležitější je výdrž a spotřeba. A ve fabce by jako základní disel mohl být taky, kdo bude chtít víc tak holt připlatí. To je normálka.
Škoda že PD se nemůže vyvíjet dál... Stejně to byl systém nejdokonalejším spalováním :( škoda vybrací a hluku jinak PD :yes::yes::yes::yes: a bosh at si tahne k peugeotu a spol :no:
PD se klidne muze vyvijet dal,ale proc,
kdyz stoji za prd.Otestuj siTDI-PD a
pak se svez s nejakym Common Rail
dieselem!TDI pomerne nekultivovany
a hlucny beh motoru,na rozdil od
jakehokoliv CR.Navic po mechanicke
strance pomerne slozita a na presnost
(naklady)narocna zalezitost.Budoucnost
patri PIEZZO-vstrikovani,ktere uz
delsi dobu funguje ve supersportech
AUDI-diesel!Vitezove 24h leMans!!!!!
Kamosce jsem vysvetloval jaky jsou rozdily mezi motorama.. Diesel=valach, utahne vse, benzin=hrebec, musi se poradne pohonit.. a 3 valec=urezte konovi nohu :-!
A ja si ji vysvetlil setivalec? Jako dvojsprezi trojnohych koni, nebo jako geneticky modifikovaneho kone? Vsechno, co beha poradne na sesti nohach, resi entomologove.