Elektrická motokára... Podle Bosche ideální start kariéry v motorsportu!
Motokáry představují několik desetiletí první možnost seznámení mladých a začínajících jezdců se světem okruhového závodění. Miniaturní závodní speciály jsou samozřejmě poháněny spalovacími motory, ale to se může v blízké budoucnosti změnit.
Jakým směrem se mohou motokáry vydat ukazuje, koncept společnosti Bosch. Ta jej vytvořila ve spolupráci s největším německým výrobcem motokár, jímž je společnost Mach 1 Kart a na jeho vývoji se podílela i FIA a Deutscher Motor Sport Bund (DMSB).
Podvozek elektrické motokáry se od konvenčních provedení se spalovacími motory odlišuje prakticky jen díky úpravám, souvisejícím s instalací baterií a elektromotorů. Ty má koncept dva a společně poskytují výkon 20 kW (27 k), zatímco točivý moment může být až 300 N.m na zadní, poháněné nápravě.
Potřebnou energii poskytují 48V lithium-iontové baterie, které jsou usazeny v bocích mezi koly. Motokára je vybavena i novým rekuperačním systémem BRS (Boost Recuperation System) s podporou akcelerace, dobíjejícím baterie při brzdění a zvyšujícím točivý moment právě při zrychlení.
Bosch v souvislosti se systémem BRS uvádí, že v případě použití v sériové automobilu může jeho spalovací motor podpořit při akceleraci výkonem až 10 kW (13,6 k), točivým momentem 150 N.m a přispět ke snížení spotřeby paliva i emisí CO2 až o 15 procent.
V případě elektrické závodní motokáry jsou ovšem důležitější její dynamické schopnosti. Koncept je údajně schopen zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h pod 5,0 s a rozjede se až na rychlost 130 km/h.
Dojezd na jedno nabití nebo čas potřebný k dobití na plnou kapacitu Bosch neuvádí, ale zmiňuje, že motokáru čeká v následujících týdnech a měsících testování, které má posloužit k prozkoumání všech jejích schopností.