Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě
Správa Pražského hradu začala používat elektrickou Škodu Octavia Green E Line. Ta bude sloužit pro kurýrní službu po Praze. Elektřinou poháněné kombi bude jezdit především mezi Hradem, Úřadem vlády, Parlamentem nebo velvyslanectvími.
Bílé „hradní“ kombi je jedním z 10 exemplářů Octavie Green E Line, které jezdí od počátku tohoto roku na našich silnicích. Tímto zkušebním provozem chce Škoda po vzoru ostatních automobilek získat praktické zkušenosti uživatelů s elektrickým pohonem.
V rámci každodenní kurýrní služby bude automobil jezdit především v městském prostředí, vedle již zmíněných míst elektrická Octavia dojede také k sídlu ČNB nebo k budově Ministerstva zahraničních věcí. Z těch mimoměstských tras jsou plánovány cesty na zámek Lány u Rakovníku.
Octavia Green E Line ve službách Hradu by tak mohla denně ujet přibližně 40 až 140 kilometrů. Za volantem bílého kombi se vystřídají proškolení řidiči Správy Pražského hradu.
Podle Petra Pečenky, vedoucího regionu Česká republika automobilky Škoda, poskytne Octavia E Line ve službách Pražského hradu cenné poznatky pro další vývoj elektrického pohonu. „Automobil čekají, s ohledem na geografickou polohu Hradčan na kopci, náročné výjezdy a sjezdy,“ říká Pečenka.
Dle svého ředitele Iva Velíška chce Správa Pražského hradu v otázkách ekologie a nové techniky sázet na racionální přístup a smysluplné využití. „S Octavií Green E Line si budeme moci tuto techniku budoucnosti v reálných podmínkách vyzkoušet a cíleně sbírat zkušenosti,“ tvrdí Velíšek.
Elektromotor Octavie Green E Line podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu.
Elektrickou energii vůz čerpá z baterie skládající se ze 180 lithium-iontových článků s celkovou kapacitou 26,5 kWh. Dojezd automobilu je 150 kilometrů. Kurýrní služba Hradu si tak nemůže naplánovat příliš dlouhé jízdy.
Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.